Er werd een topic geopend waarin een mede enthousiast tips en how-to's vroeg over heel-toe en de denkwijze achter rev-matching.
dus ik antwoord het volgende:
vanaf dan wordt er getwijfeld aan het nut van heel-toe, vooral omdat sommigen liever vol op de motor afremmen, hun aandrijving nöken omdat de rijschool hun dat geleerd heeft (ROFFERDELOLLOL)Principe heel-toe is gebaseerd op de "rev-matching" toepassing. Rev matchen bevordert de levensduur van de aandrijflijn aanzienlijk, vooral bij circuittoepassingen en goed doorrijden.
Om terug te schakelen volgens het rev-matching principe moet je tijdens het ontkoppelen een dot gas geven en wanneer het toerental +/- 1000 t/min verhoogd is terug koppelen in de lagere versnelling.
voor de beginneling:
- ontkoppelen
- lagere versnelling schakelen met pook
- dot gas geven(korte maar krachtige tik op gaspedaal)
- Als het toerental 1000 toeren verhoogd is terug koppelen
heel-toe is bedoelt om terug te schakelen met tussengas bij het aanremmen van een bocht. Je gebruikt je rechtervoet dus voor constant te remmen en tegelijkertijd een juiste dosis gas te geven voor het terugschakelen.
Basisgedachte is dus je Teen op de rempedaal zetten en met je hiel de gaspedaal te beheersen.
Het vergt enige oefening en lenigheid in de voet.
Je zet in principe dus je voet maar een stukje op de rempedaal (de voorzijde van de voet is het sterkst) en je draait je enkel om de hielzijde van je voet te laten rammen op het gaspedaal.
Als ik de tijd vind vandaag zal ik er eventjes een filmpje van maken. Ik heb wel geen webspace dus als iemand wil hosten, dat zou geweldig zijn...
Op een bepaald moment post een bepaald member dit:
dus heren, zoals betreffend intellectueel persoon aangeeft behoren wij tot de showmannen categoriesluit me erbij aan dat de toegevoegde waarde op de openbare weg euhm vrij beperkt is
uiteraard wel goed voor circuitrijders en/of showmannen maar zoals gezegd het motorkarakter moet er zich ook wat toe lenen anders levert het weinig op

Zullen we alvast een D-F groepsaankoop doen van stoere 360° draaibare petjes?
Daarop antwoord ik dit:
en we zijn vertrokken, Lekker op de man af flamen en totaal off topic en onder de gordel gaan reply'en:Voor er hier beoordeeld wordt of heel-toe al dan niet nut heeft op de openbare weg en dat het überhaupt alleen bruikbaar is voor sportmotoren, stevige remacties en showmannen zou ik als ik jullie was eerst eens deftig leren heel-toe'en...
Als je left foot braking niet meester bent beun je je hoofd idd tegen de voorruit
Als je heel-toe niet meester bent kan je het idd alleen bij serieuze remacties en voor de show...
Op de rijschool leren je ze idd op de motor afremmen, doen jullie dat maar op de n00b manier...
hier rijden auto's rond met 4000w koppijninstallaties, 180db riceruitlaten, 20" chromen bling bling velgen en bumperkits die obscener zijn dan J'Lo in hare pure. Maar de heel-toe'ers zijn de showmannen
hahahahaha jongens toch...
ik sluit af met volgende post, trek een zak chips open en lach me te pletter:We kunnen nu eenmaal niet allemaal zo’n super getalenteerde wonderpiloten zijn gelijk gij.
Ik kijk er al naar uit om je binnenkort als opvolger van R. Schumacher of Trulli in de F1 te zien verschijnen.
Maar gezien het toontje dat je tegenover andere autoliefhebbers aanslaat, twijfel ik er aan of je hier op dit forum wel helemaal op je plaats zit.
tot zover,what the...
persoonlijk aanvallen is toegestaan hier? triest, diep triest...
Werk de frustraties aub op een andere manier uit.
eerst aangeven dat tussengas geven voor showmannen is en daarna spotten met mijn mening...
Goed bezig.
Als je niets afweet over een bepaald topic of onderwerp moet je gewoon niet reageren, en persoonlijke avances en reacties zoals deze doen me idd twijfelen of ik hier wel op mijn plaats zit...
tenslotte gaat dit topic over hoe heel-toe'en, waarbij ik duidelijk de zin aangeef van het heel toe'en en de manier waarop.
Ik probeer mijn gedacht hierover aan te geven en de technische denkwijze erachter.
Als er dan dingen worden gepost als "showman" en persoonlijk wordt aangevallen doe ik niet meer mee
Ik ga het toch maar bij D-F houden denk ik...
Je ziet welke psychologische schade je hele leven lang gepest worden aanricht, arme jongen