Maar goed, dat oude auto's leuker zijn, staat buiten kijf. Nieuwe auto's hebben vaak meer grip, gaan sneller over een circuit en hebben nog tal van voordelen, maar qua gevoel kunnen ze nooit tippen aan een auto met zo min mogelijk toeters en bellen aan boord. Ik ben in de loop der tijd een hele rustige rijder geworden in dagelijks verkeer, maar ik moet wel mijn kicks hebben. Tijdens een trackday, race, rally of gewoon een rit door de Ardennen/Eifel of langs de Italiaanse kust. Dankzij die kicks hoef ik dagelijks echt geen spannende auto meer (hence de Lada Niva, al is dat wél een leuke nieuwe auto imho).
Daarom heb ik er geen moeite mee om voor dagelijks verkeer wat te moeten inleveren. In dit geval zijn dat wel twee geitenwollensokkenneukauto's, de Daf en de Lada, maar vooral de Lada is niet zuinig (1:10 als je écht je best doet om zuinig aan te doen). Maar ik zou zo in een Prius stappen bijvoorbeeld. Comfy, geen uitstoot in de stad (wat ik wel belangrijk vind), CVT erin. Het ziet er alleen niet uit en je krijgt er nooit kicks van. Daarom moet je er altijd iets naast hebben. Gelukkig zijn mijn dagelijkse/zakelijke km's beperkt tot max. 10k per jaar denk ik, doordat ik naast kantoor woon. Dat is de grootste winst voor het milieu! Laat mij dus maar lekker spelen met auto's in mijn vrije tijd. Liefst pure auto's, vol rijplezier. Eigenlijk is de 535 het beste van alles wat ik mij in een auto kan wensen. Als ik 1 auto zou hebben zou alleen de 535 overblijven. Maar dan met een tankpas voor Marijke.

Ik heb vorig jaar de Targa Tholio (een rit georganiseerd door een gummer) gereden en Zeeland, of althans, Tholen, barst van de gaafste single roads!Joy Jolliffe schreef:Zeeland is knap boring ja. Geen aansluitende overzichtelijke wegen. En wat er is heb ik al zo vaak gereden. Ik spaar de benzine wel voor wanneer Peter/Michel Isle of man afhuurt of second best Spa