Alles onder het mom milieu en veiligheid staat haaks op DF, EU die op het punt staat ESP verplicht te stellen, het streven naar minder doden, terwijl de drukte op de wegen alleen maar zorgen voor meer ongelukken.
In de jaren dat de ontwikkelingen nog in het teken stonden van betere auto's maken, waar veel auto's over engineered werden omdat kwaliteit en techniek nog meer macht hadden dan de aandeelhouders, die maar een doel hebben winst! Waar marketing het verkopen van illusies tot ware kunst heeft verheven, mooi voorbeeld is natuurlijk Alfa Romeo, van rijdersauto naar lifestyle

Rijders auto's van grofweg de periode 1983 t/m 1993 waren toen, en nu naar blijkt steeds meer de pareltjes welke nog veel aan gerefereerd word. Auto's wie nu langzaam voor velen opnieuw worden opgespeurd, omdat deze in hun jeugd onbereikbaar waren, maar nog steeds in hun hoofd een onuitwisbare indruk hebben gemaakt.
Denk eens aan een mooie 964, een prachtige 75, een 190 2.3 16v, een e28/e34 M4, een E500, een e30 M3 een integrale of oerquattro, Sierra Cosworth (vleugel cossie) enz. enz.
Het mooie van deze auto's is dat ze de Sjonnie periode voorbij zijn, dat voor vele modellen geld dat ze zo goed is gebouwd dat ze nu nog in goede staat te vinden zijn, en dat onderhoud relatief eenvoudig is, en afschrijving amper aanwezig is. Een aantal fabrikanten ziet zelfs in dat dit erfgoed erg waardevol is, en zorgen voor de beschikbaarheid van onderdelen (BMW en Mercedes o.a.) verder zijn door de ontwikkelingen in de tijd vele upgrades beschikbaar om de auto naar eigen smaak aan te passen.
Wanneer gaan wel onze dagelijkse autoritten degraderen tot vervoer, en bewaren we DF voor trackdays en gave weekend trips in de ardennen, eifel, en de alpen, plekjes waar je met je eenvoudige eerlijke en heerlijke agiele auto's met een romantische historie in de roemruchte autosport. s'avonds genietend van een goede maaltijd met gelijk gestemde liefhebbers waarbij de anekdotes en historische autosport verhalen in een nevel van alcohol ten tafel komt.
Michel