Gouden decennium

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2007, 10:14

@Michel: Zo denk ik er al heel lang over. En eerlijk gezegd heb ik zo nu en dan het gevoel, met alle nieuwe moderne auto's die gepromoot worden hier op het forum, dat ik daarin wat 'anders' was dan de 'rest', maar gelukkig niet dus. Ik heb serieus niet veel met moderne auto's. Al jaren niet. Ik heb een sterke voorkeur voor 2e hands, youngtimers en oldtimers. Niet in de laatste plaats omdat het leuker is. Maar ook omdat het kopen van een nieuwe auto altijd de geldverslindende factor 'afschrijving' met zich meebrengt. Wie is er nu zo gek om een nieuwe auto privé te kopen? Ik ken weinig mensen meer buiten Gummen en DF om, die dat doen. Iedereen die ik buiten de autowereld ken en geen beschikking heeft over een auto van de zaak, koopt zijn/haar auto privé 2e hands.

Maar goed, dat oude auto's leuker zijn, staat buiten kijf. Nieuwe auto's hebben vaak meer grip, gaan sneller over een circuit en hebben nog tal van voordelen, maar qua gevoel kunnen ze nooit tippen aan een auto met zo min mogelijk toeters en bellen aan boord. Ik ben in de loop der tijd een hele rustige rijder geworden in dagelijks verkeer, maar ik moet wel mijn kicks hebben. Tijdens een trackday, race, rally of gewoon een rit door de Ardennen/Eifel of langs de Italiaanse kust. Dankzij die kicks hoef ik dagelijks echt geen spannende auto meer (hence de Lada Niva, al is dat wél een leuke nieuwe auto imho).

Daarom heb ik er geen moeite mee om voor dagelijks verkeer wat te moeten inleveren. In dit geval zijn dat wel twee geitenwollensokkenneukauto's, de Daf en de Lada, maar vooral de Lada is niet zuinig (1:10 als je écht je best doet om zuinig aan te doen). Maar ik zou zo in een Prius stappen bijvoorbeeld. Comfy, geen uitstoot in de stad (wat ik wel belangrijk vind), CVT erin. Het ziet er alleen niet uit en je krijgt er nooit kicks van. Daarom moet je er altijd iets naast hebben. Gelukkig zijn mijn dagelijkse/zakelijke km's beperkt tot max. 10k per jaar denk ik, doordat ik naast kantoor woon. Dat is de grootste winst voor het milieu! Laat mij dus maar lekker spelen met auto's in mijn vrije tijd. Liefst pure auto's, vol rijplezier. Eigenlijk is de 535 het beste van alles wat ik mij in een auto kan wensen. Als ik 1 auto zou hebben zou alleen de 535 overblijven. Maar dan met een tankpas voor Marijke. :)

Joy Jolliffe schreef:Zeeland is knap boring ja. Geen aansluitende overzichtelijke wegen. En wat er is heb ik al zo vaak gereden. Ik spaar de benzine wel voor wanneer Peter/Michel Isle of man afhuurt of second best Spa :wink:
Ik heb vorig jaar de Targa Tholio (een rit georganiseerd door een gummer) gereden en Zeeland, of althans, Tholen, barst van de gaafste single roads!

HansD

Bericht door HansD » 13 nov 2007, 17:05

Vanmiddag ook zo´n nostalgisch moment gehad. Eindelijk mijn 944 eens naar de garage gebracht voor een beurt (na een jaar stilgestaan te hebben) maar wat rijdt dat dan toch lekker. Veel meer betrokkenheid, je bent veel meer 1 met de auto.

Ben meteen weer aan het twijfelen of ik hem wel wil verkopen.

Michel P

Bericht door Michel P » 13 nov 2007, 17:06

Hans Disco schreef:Vanmiddag ook zo´n nostalgisch moment gehad. Eindelijk mijn 944 eens naar de garage gebracht voor een beurt (na een jaar stilgestaan te hebben) maar wat rijdt dat dan toch lekker. Veel meer betrokkenheid, je bent veel meer 1 met de auto.

Ben meteen weer aan het twijfelen of ik hem wel wil verkopen.
Niet verkopen, krijg je spijt van. Zo'n auto pakt je gelijk als je er weer in gaat rijden.

Michel

HansD

Bericht door HansD » 13 nov 2007, 17:49

Nu staat hij ook alleen maar stof te verzamelen :oops:

Dadelijk met een nieuwe APK en een beurt maar even kijken of het echt zo glad is :wink: wellicht ben ik dan weer helemaal om :D

allen

Bericht door allen » 13 nov 2007, 20:58

@Dennis: ook tegen jou... Hier met die route! :lol:
Er zijn wel wat leuke weggetjes hoor bij Joy, alleen lenen die zich niet voor een privé rallystage omdat je in alle waarschijnlijkheid binnen 25 minuten een wielrenner, voetganger, skater of Tractor onder je wielen hebt. Dat laatste zou nog weleens omgekeerd kunnen zijn. In alle gevallen niet prettig. De krappe, kronkelende dijk- en landweggetjes zijn gewoon veel te onoverzichtelijk.

@Hans: mijn speelwagen staat doorgaans ook stof te happen hoor. Ik dwing mezelf gewoon regelmatig dat ding te pakken. Gewoon zomaar een blokje om of expres met een oud hok wat ophalen. Het is altijd weer een leuke afwisseling.

Plaats reactie