Hehe, een bon in natura uit te betalen door haar?Sander Spoolder schreef:hehe,
ben benieuwd wat een agent zegt als hij mij betrapt terwijl mijn vriendin bezig is met een uitstekende BJ. Ik heb iig 2 handjes op het stuur

hehe, mochtie willen, hij pakt savonds maar gewoon een ladder om op zen eigen vrouw te klimmenPescatore schreef:Hehe, een bon in natura uit te betalen door haar?Sander Spoolder schreef:hehe,
ben benieuwd wat een agent zegt als hij mij betrapt terwijl mijn vriendin bezig is met een uitstekende BJ. Ik heb iig 2 handjes op het stuur
En als je niet roekeloos rijdt en je bedient de radio? Eigenlijk zouden alleen die handelingen moeten zijn toegestaan die rechtstreeks met het bedienen van het motorvoertuig te maken hebben.Macboy schreef:Het gaat om de achterliggende gedachte van het rijden en bellen: dan wordt je afgeleid van het verkeer. Lijkt me logisch. Natuurlijk zijn er ook andere afleiders die wel mogen, dat zij dan zo.
Als je roekeloos rijdt doordat je de radio aan het bedienen bent, ben je ook gewoon strafbaar dus geen probleem.
Bewijstechnisch is het logisch dat de wetgever ervoor gekozen heeft om het in de hand hebben strafbaar te stellen, omdat je anders moeilijk kunt bewijzen dat iemand aan het bellen was.
So far so good.
Waar het misgaat is dat de bedoeling van de regeling bij een STILSTAANDE auto natuurlijk kolder is.
De bedoeling is veiligheid. En het is gewoon NIET onveilig om te bellen als je stilstaat. Daar is niets mis mee.
En dat is het trieste. Of als je in een file stilstaat en je wordt bekeurd door een agent: dat is triest.
Doordat die agent niet kan nadenken en gewoon bekeurt. Dat is het vullen van de staatskas en dat is triest.
Als je stil staat, dan rijdt je niet en ben je dus geen gevaar, of je verkeersdeelnemer bent of niet.
Daar streeft de agent het doel voorbij ... dus logisch dat mensen zich gaan opwinden.
Tommy schreef:Dus als je mobiel in een houder zit of op het dashboard ligt mag je hem wel bedienen? Immers niet in de hand
Je bedoelt al bijna een jaar mijn rijbewijs ?Rico v Velzen schreef:en dat zonder rijbewijs ? CoolAhmed schreef:Koos Spee zei laatst dat je tijdens het stilstaan gewoon de telefoon in je hand mag houden. Dus ook voor een rood stoplicht.
Heb ik nog een vraagje:
Ik hou vaak mijn Ipod in mijn hand om nummers te kiezen enz, maar dat mag dus wel gewoon
Dan mogen ze kleine kinderen op de achterbank ook verbieden.M-bitious schreef:Op zich valt er wat voor te zeggen om bellen tijdens het verkeersdeelnemen te verbieden, maar dan wellicht ook handsfree. Je concentratie is er toch altijd minder door. Alhoewel artikel 25 WVW als kapstok artikel fungeert en je daar alles aan kunt hangen wat het overige verkeer in gevaar KAN brengen, moesten we ook andere gedragingen verbieden, zoals Hi-FI instellen, dvd kijken, sigaretje rollen, hond/kat op schoot, wegenkaarten, navigatie instellen, krantje, snackje happen, Sander's BJ (eigenlijk ook een soort snackje happen), ruzie maken met je passagier, te grote lading in interieur. Feitelijk zouden we alles moeten regelen voor vertrek en dan alleen maar bezig zijn met autorijden. De perfecte verkeerswereld. Haalbaar? Wat denk je zelf?
Het voelt vreemd dat we wel een zeer dure bon krijgen voor een kort telefoongesprek, maar de rest blijft over het algemeen onbestraft.
Frank.
Kan kloppen... Sinterklaas is weer bijna in het land!!Rico v Velzen schreef:Even over dit topic.
Lees nog even goed de laatste regel van Wim in post 1..
Het is een waarschuwing.. bepaal zelf wat je er mee doet.
Neem de gok en haal je gelijk, of wees een boel gezeur voor. Jouw eigen keuze..
De rest is allemaal ruis op de lijn en gaat weer teveel richting zwarte piet toestanden.
Dit wil ik nog een keer kei en keihard onderstrepen. Onderweg naar Groningen vanuit Lochem (meeting) via Duitsland de A31 gereden. Er is echt een gigantisch verschil tussen een Duitse en een Nederlandse verkeersdeelnemer.Marc RS4 schreef:Ik kijk vaak naar Dld waar er relatief gezien niet meer doden vallen omdat de limiet op sommige plaatsen er gewoonweg niet is qua snelheid.
Daar let men wel 3x op voordat ze zonder te kijken met het vingertje op de richtingaanwijzer naar links knallen.(zoals veel domme koeien hier)
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt en 9 gasten