Hehe, een bon in natura uit te betalen door haar?Sander Spoolder schreef:hehe,
ben benieuwd wat een agent zegt als hij mij betrapt terwijl mijn vriendin bezig is met een uitstekende BJ. Ik heb iig 2 handjes op het stuur
Aandacht v.w.b. bellen tijdens het rijden
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
hehe, mochtie willen, hij pakt savonds maar gewoon een ladder om op zen eigen vrouw te klimmenPescatore schreef:Hehe, een bon in natura uit te betalen door haar?Sander Spoolder schreef:hehe,
ben benieuwd wat een agent zegt als hij mij betrapt terwijl mijn vriendin bezig is met een uitstekende BJ. Ik heb iig 2 handjes op het stuur
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Op zich valt er wat voor te zeggen om bellen tijdens het verkeersdeelnemen te verbieden, maar dan wellicht ook handsfree. Je concentratie is er toch altijd minder door. Alhoewel artikel 25 WVW als kapstok artikel fungeert en je daar alles aan kunt hangen wat het overige verkeer in gevaar KAN brengen, moesten we ook andere gedragingen verbieden, zoals Hi-FI instellen, dvd kijken, sigaretje rollen, hond/kat op schoot, wegenkaarten, navigatie instellen, krantje, snackje happen, Sander's BJ (eigenlijk ook een soort snackje happen), ruzie maken met je passagier, te grote lading in interieur. Feitelijk zouden we alles moeten regelen voor vertrek en dan alleen maar bezig zijn met autorijden. De perfecte verkeerswereld. Haalbaar? Wat denk je zelf?
Het voelt vreemd dat we wel een zeer dure bon krijgen voor een kort telefoongesprek, maar de rest blijft over het algemeen onbestraft.
Frank.
Het voelt vreemd dat we wel een zeer dure bon krijgen voor een kort telefoongesprek, maar de rest blijft over het algemeen onbestraft.
Frank.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
In dat kader mag ik misschien even lollig zijn
Een agent stopt een auto op de A16
"Goedemiddag meneer, wij registreerden net een snelheid van 140 Kilometers" zegt de agent. De bestuurder antwoordt: "Maar dat kan niet, ik had de cruise-control aan op 110, misschien is uw radar niet accuraat". Zijn vrouw ernaast kijkt niet eens op van haar breiwerk terwijl ze zegt: "doe niet zo mal lieverd, je weet best dat deze auto geen Cruise-control heeft". Terwijl de bekeuring wordt uitgeschreven zegt de man tussen zijn tanden "kun jij niet gewoon eens een keertje je mond houden?" De vrouw glimlacht minzaam en zegt : "Wees blij dat je radarverklikker op tijd afging". Terwijl de agent een tweede bekeuring schrijft voor de illegale detector, kijkt de man zijn vrouw aan en gromt "verdomme mens, hou asjeblieft je kop dicht !"
De agent fronst zijn wenkbrauwen en merkt op dat de bestuurder zijn veiligheidsgordel niet om heeft. De bestuurder legt uit dat hij deze heeft losgemaakt op het moment dat hij aangehouden werd, zodat hij zijn rijbewijs uit zijn kontzak kon pakken. Zijn vrouw zegt onverstoorbaar : "Maar schat, je weet best dat je je gordel niet om had. Je doet hem toch nooit om als je rijdt?" Terwijl de agent de derde bekeuring uitschrijft, kijkt de man verwilderd Zijn vrouw aan en schreeuwt : "Wil je dan nu GODVERDEGODVER alsjeblieft eens een keer JE MUIL HOUDEN !!!! ??" De agent kijkt de vrouw aan en vraagt : "Praat uw man altijd zo tegen u mevrouw ?" "Ach welnee agent, alleen als 'ie gedronken heeft ."
Een agent stopt een auto op de A16
"Goedemiddag meneer, wij registreerden net een snelheid van 140 Kilometers" zegt de agent. De bestuurder antwoordt: "Maar dat kan niet, ik had de cruise-control aan op 110, misschien is uw radar niet accuraat". Zijn vrouw ernaast kijkt niet eens op van haar breiwerk terwijl ze zegt: "doe niet zo mal lieverd, je weet best dat deze auto geen Cruise-control heeft". Terwijl de bekeuring wordt uitgeschreven zegt de man tussen zijn tanden "kun jij niet gewoon eens een keertje je mond houden?" De vrouw glimlacht minzaam en zegt : "Wees blij dat je radarverklikker op tijd afging". Terwijl de agent een tweede bekeuring schrijft voor de illegale detector, kijkt de man zijn vrouw aan en gromt "verdomme mens, hou asjeblieft je kop dicht !"
De agent fronst zijn wenkbrauwen en merkt op dat de bestuurder zijn veiligheidsgordel niet om heeft. De bestuurder legt uit dat hij deze heeft losgemaakt op het moment dat hij aangehouden werd, zodat hij zijn rijbewijs uit zijn kontzak kon pakken. Zijn vrouw zegt onverstoorbaar : "Maar schat, je weet best dat je je gordel niet om had. Je doet hem toch nooit om als je rijdt?" Terwijl de agent de derde bekeuring uitschrijft, kijkt de man verwilderd Zijn vrouw aan en schreeuwt : "Wil je dan nu GODVERDEGODVER alsjeblieft eens een keer JE MUIL HOUDEN !!!! ??" De agent kijkt de vrouw aan en vraagt : "Praat uw man altijd zo tegen u mevrouw ?" "Ach welnee agent, alleen als 'ie gedronken heeft ."
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Het gaat om de achterliggende gedachte van het rijden en bellen: dan wordt je afgeleid van het verkeer. Lijkt me logisch. Natuurlijk zijn er ook andere afleiders die wel mogen, dat zij dan zo.
Als je roekeloos rijdt doordat je de radio aan het bedienen bent, ben je ook gewoon strafbaar dus geen probleem.
Bewijstechnisch is het logisch dat de wetgever ervoor gekozen heeft om het in de hand hebben strafbaar te stellen, omdat je anders moeilijk kunt bewijzen dat iemand aan het bellen was.
So far so good.
Waar het misgaat is dat de bedoeling van de regeling bij een STILSTAANDE auto natuurlijk kolder is.
De bedoeling is veiligheid. En het is gewoon NIET onveilig om te bellen als je stilstaat. Daar is niets mis mee.
En dat is het trieste. Of als je in een file stilstaat en je wordt bekeurd door een agent: dat is triest.
Doordat die agent niet kan nadenken en gewoon bekeurt. Dat is het vullen van de staatskas en dat is triest.
Als je stil staat, dan rijdt je niet en ben je dus geen gevaar, of je verkeersdeelnemer bent of niet.
Daar streeft de agent het doel voorbij ... dus logisch dat mensen zich gaan opwinden.
Als je roekeloos rijdt doordat je de radio aan het bedienen bent, ben je ook gewoon strafbaar dus geen probleem.
Bewijstechnisch is het logisch dat de wetgever ervoor gekozen heeft om het in de hand hebben strafbaar te stellen, omdat je anders moeilijk kunt bewijzen dat iemand aan het bellen was.
So far so good.
Waar het misgaat is dat de bedoeling van de regeling bij een STILSTAANDE auto natuurlijk kolder is.
De bedoeling is veiligheid. En het is gewoon NIET onveilig om te bellen als je stilstaat. Daar is niets mis mee.
En dat is het trieste. Of als je in een file stilstaat en je wordt bekeurd door een agent: dat is triest.
Doordat die agent niet kan nadenken en gewoon bekeurt. Dat is het vullen van de staatskas en dat is triest.
Als je stil staat, dan rijdt je niet en ben je dus geen gevaar, of je verkeersdeelnemer bent of niet.
Daar streeft de agent het doel voorbij ... dus logisch dat mensen zich gaan opwinden.
-
OnlineBram
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
En als je niet roekeloos rijdt en je bedient de radio? Eigenlijk zouden alleen die handelingen moeten zijn toegestaan die rechtstreeks met het bedienen van het motorvoertuig te maken hebben.Macboy schreef:Het gaat om de achterliggende gedachte van het rijden en bellen: dan wordt je afgeleid van het verkeer. Lijkt me logisch. Natuurlijk zijn er ook andere afleiders die wel mogen, dat zij dan zo.
Als je roekeloos rijdt doordat je de radio aan het bedienen bent, ben je ook gewoon strafbaar dus geen probleem.
Bewijstechnisch is het logisch dat de wetgever ervoor gekozen heeft om het in de hand hebben strafbaar te stellen, omdat je anders moeilijk kunt bewijzen dat iemand aan het bellen was.
So far so good.
Waar het misgaat is dat de bedoeling van de regeling bij een STILSTAANDE auto natuurlijk kolder is.
De bedoeling is veiligheid. En het is gewoon NIET onveilig om te bellen als je stilstaat. Daar is niets mis mee.
En dat is het trieste. Of als je in een file stilstaat en je wordt bekeurd door een agent: dat is triest.
Doordat die agent niet kan nadenken en gewoon bekeurt. Dat is het vullen van de staatskas en dat is triest.
Als je stil staat, dan rijdt je niet en ben je dus geen gevaar, of je verkeersdeelnemer bent of niet.
Daar streeft de agent het doel voorbij ... dus logisch dat mensen zich gaan opwinden.
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Even over dit topic.
Lees nog even goed de laatste regel van Wim in post 1..
Het is een waarschuwing.. bepaal zelf wat je er mee doet.
Neem de gok en haal je gelijk, of wees een boel gezeur voor. Jouw eigen keuze..
De rest is allemaal ruis op de lijn en gaat weer teveel richting zwarte piet toestanden.
Lees nog even goed de laatste regel van Wim in post 1..
Het is een waarschuwing.. bepaal zelf wat je er mee doet.
Neem de gok en haal je gelijk, of wees een boel gezeur voor. Jouw eigen keuze..
De rest is allemaal ruis op de lijn en gaat weer teveel richting zwarte piet toestanden.
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Op deze wil ik ook graag een antwoord

Tommy schreef:Dus als je mobiel in een houder zit of op het dashboard ligt mag je hem wel bedienen? Immers niet in de hand
Je bedoelt al bijna een jaar mijn rijbewijs ?Rico v Velzen schreef:en dat zonder rijbewijs ? CoolAhmed schreef:Koos Spee zei laatst dat je tijdens het stilstaan gewoon de telefoon in je hand mag houden. Dus ook voor een rood stoplicht.
Heb ik nog een vraagje:
Ik hou vaak mijn Ipod in mijn hand om nummers te kiezen enz, maar dat mag dus wel gewoon
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Dan mogen ze kleine kinderen op de achterbank ook verbieden.M-bitious schreef:Op zich valt er wat voor te zeggen om bellen tijdens het verkeersdeelnemen te verbieden, maar dan wellicht ook handsfree. Je concentratie is er toch altijd minder door. Alhoewel artikel 25 WVW als kapstok artikel fungeert en je daar alles aan kunt hangen wat het overige verkeer in gevaar KAN brengen, moesten we ook andere gedragingen verbieden, zoals Hi-FI instellen, dvd kijken, sigaretje rollen, hond/kat op schoot, wegenkaarten, navigatie instellen, krantje, snackje happen, Sander's BJ (eigenlijk ook een soort snackje happen), ruzie maken met je passagier, te grote lading in interieur. Feitelijk zouden we alles moeten regelen voor vertrek en dan alleen maar bezig zijn met autorijden. De perfecte verkeerswereld. Haalbaar? Wat denk je zelf?
Het voelt vreemd dat we wel een zeer dure bon krijgen voor een kort telefoongesprek, maar de rest blijft over het algemeen onbestraft.
Frank.
Als je soms mensen ziet rijden met 1,5 oog op de kids en een 0,5 oog op de weg zie ik dezelfde acties als mensen die aan het bellen zijn.
-
Roderic E34T
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 02 okt 2007, 09:40
Kan kloppen... Sinterklaas is weer bijna in het land!!Rico v Velzen schreef:Even over dit topic.
Lees nog even goed de laatste regel van Wim in post 1..
Het is een waarschuwing.. bepaal zelf wat je er mee doet.
Neem de gok en haal je gelijk, of wees een boel gezeur voor. Jouw eigen keuze..
De rest is allemaal ruis op de lijn en gaat weer teveel richting zwarte piet toestanden.
En ja, het is inderdaad een waarschuwing, maar soms kun je ook doorslaan in waarschuwen...
Zoals ik en anderen al opgemerkt hebben, kun je de mensen ook waarschuwen over kinderen op de achterbank, bedienen van je audio, het eten van een appel, het drinken van wat fris en zo kunnen we nog wel even door gaan....
-
wimwerf
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Dit wil ik nog een keer kei en keihard onderstrepen. Onderweg naar Groningen vanuit Lochem (meeting) via Duitsland de A31 gereden. Er is echt een gigantisch verschil tussen een Duitse en een Nederlandse verkeersdeelnemer.Marc RS4 schreef:Ik kijk vaak naar Dld waar er relatief gezien niet meer doden vallen omdat de limiet op sommige plaatsen er gewoonweg niet is qua snelheid.
Daar let men wel 3x op voordat ze zonder te kijken met het vingertje op de richtingaanwijzer naar links knallen.(zoals veel domme koeien hier)
We hebben vrijwel de hele weg 250+ gereden en tussen duitsers is dat geen enkel probleem. Als je een duitser op een vrachtwagen af ziet komen kijkt hij minstens 5s in de spiegel, probeert je snelheid in te schatten en weet datie op de rem moet. We hebben deze situatie minstens 5x meegemaakt op de terugweg en NIEMAND die hem er plotseling voor gooide. En toen.. jawel een groepje nederlanders van 3 auto's. Wij komen er wederom met 250 aan rijden en die dikke grafjoker presteert het om werkelijk 100m voor onze auto, zijn grijze muis met 110 op de linkerbaan te gooien ZONDER RICHTINGAANWIJZER! Ik ben blij dat ik in deze auto heb gereden en de remweg niet zo lang is van de A8.
Voor je denkt, "dat kan wel eens gebeuren", nog geen 20km later weer he
"Het niet gewend zijn" vind ik een barslecht excuus. Vooral getuige het feit dat we minstens 3 of 4 duitsers hebben ingehaald die ook 200+ op de teller hebben staan en in dezelfde situatie terechtkomen.
Het liefst neem ik per direct het rijbewijs van dit soort mensen in, maar die bevoegdheid heeft alleen wim
Conclusie: nederlanders zijn bij voorbaat levensgevaarlijk in het verkeer. Duitsers niet
Zo, en als ik ergens agressief van word is het van huisvaders of -moeders die niet kunnen autorijden. Dit moest ik even kwijt :d
Laatst gewijzigd door Maus335i op 25 okt 2007, 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Maurice, ik heb de zelfde ervaringen, blind naar links knallen, erg lang links blijven plakken, dat geld voor 80% van de gelekentekens in D en zodra je de NL grens overkomt breekt de hel los, want op 3 baans wegen rijd men allemaal in het midden, haalt men elkaar in met 0,5km snelheidsverschil, enz enz. Laat de Wimwerfjes van NL nu dat soort verkeersopstoppertjes die nog nooit van rechtshouden, spiegelskijken voor het baan wisselen en richtingaanwijzer gebruiken hard aanpakken, i.p.v. alle mensen die iets harder rijden dan mag als verkeersteroristen af te schilderen.
Michel
Michel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Toevallig ben ik gisteren naar Oldenburg geweest met de 325i touring.. het ouwe besje haalt nog steeds moeiteloos 240+ km/h om dan gewoon in de toerenbegrenzer te gaan hakken met een 6 bak zou zeker 250 plus mogelijk zijn. Maar een paar dingen vielen me in het bijzonder op.. DE Duitser rijd niet meer zo hard, hooguit tot 200 km/h maar daarboven zie eigenlijk geen maloten meer. En toch nog wel een paar Duitsers die ook de auto er voor gooide hoor. Ruim van te voren op anticiperen (en flink gas terug) want met 240plus een treintje van vrachtewagens en auto's inhalen in die Heimatt is mij net ff te link.
En Duitsers die 170/180 rijden zijn notoire linksplakkers en pas als er helemaal niks meer in het zicht is gaan ze naar rechts toe. Het kan natuurlijk komen omdat de 325i niet ZO'N überhollprestige heeft. Maar irritant is het wel.
Dan nog even over het bellen achter het stuur..
Iedereen weet wel dat ie minder concentratie heeft als die aan het bellen en rijden is. Het feit dat 95% van de langzamere rijders in dikke auto's met 80 op de rechterrijstrook sukkelt tussen de vrachtwagens al dan niet handsfree bellend zegt al genoeg. Want met 140/150 plus je aandacht bij 2 dingen houden is voro veel mensen toch te moeilijk. En niet meer dan logisch.
Bellen achter het stuur kost veel kostbare concentratie die je nodig hebt voor het verkeer.
MAAR nu het mooiste.. iedereen valt (terecht) over de status van het bellen, wel in de hand niet in de hand.. etc..
Maar deze ruimte voor discussie is een uitgelezen kans om onder een bekeuring uit te komen. (mits je dat wilt)
Een snelheidsovertreding, waarbij je geflitst word kun je eigenlijk niet aanvechten zonder te verliezen. Dat geld voor bijna alle overtredingen.
Maar het bellen met de hand laat heel veel ruimte toe, maar je moet het wel handig aanpakken natuurlijk.. domme smoesen kennen ze allemaal wel. Je moet juist inventief zijn. Maar ruimte om je gelijk te halen (voor de rechter) is er meer dan zat. Of je dit wilt is vraag 2.
Een goede tip ZORG ervoor dat je iets in de auto hebt liggen onder handbereik wat lijkt op een telefoon, maar het niet is. Pak die oude braun scheerapperaat bij je pa uit de kast OF bevestig een zwarte gordel beschermkussen ter hoogte van je schouder.. Als je dan word aangehouden. gelijk verwarring schoppen en zeggen dat je die aan het verstellen was OF aan het scheren was whatever.. BRENG zo'n agent in verwarring... ondertussen wel vakkundig je mobiel in donkere gedeeltes wegstoppen natuurlijk
En Duitsers die 170/180 rijden zijn notoire linksplakkers en pas als er helemaal niks meer in het zicht is gaan ze naar rechts toe. Het kan natuurlijk komen omdat de 325i niet ZO'N überhollprestige heeft. Maar irritant is het wel.
Dan nog even over het bellen achter het stuur..
Iedereen weet wel dat ie minder concentratie heeft als die aan het bellen en rijden is. Het feit dat 95% van de langzamere rijders in dikke auto's met 80 op de rechterrijstrook sukkelt tussen de vrachtwagens al dan niet handsfree bellend zegt al genoeg. Want met 140/150 plus je aandacht bij 2 dingen houden is voro veel mensen toch te moeilijk. En niet meer dan logisch.
Bellen achter het stuur kost veel kostbare concentratie die je nodig hebt voor het verkeer.
MAAR nu het mooiste.. iedereen valt (terecht) over de status van het bellen, wel in de hand niet in de hand.. etc..
Maar deze ruimte voor discussie is een uitgelezen kans om onder een bekeuring uit te komen. (mits je dat wilt)
Een snelheidsovertreding, waarbij je geflitst word kun je eigenlijk niet aanvechten zonder te verliezen. Dat geld voor bijna alle overtredingen.
Maar het bellen met de hand laat heel veel ruimte toe, maar je moet het wel handig aanpakken natuurlijk.. domme smoesen kennen ze allemaal wel. Je moet juist inventief zijn. Maar ruimte om je gelijk te halen (voor de rechter) is er meer dan zat. Of je dit wilt is vraag 2.
Een goede tip ZORG ervoor dat je iets in de auto hebt liggen onder handbereik wat lijkt op een telefoon, maar het niet is. Pak die oude braun scheerapperaat bij je pa uit de kast OF bevestig een zwarte gordel beschermkussen ter hoogte van je schouder.. Als je dan word aangehouden. gelijk verwarring schoppen en zeggen dat je die aan het verstellen was OF aan het scheren was whatever.. BRENG zo'n agent in verwarring... ondertussen wel vakkundig je mobiel in donkere gedeeltes wegstoppen natuurlijk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas en 8 gasten
