Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Tom
Berichten: 22364
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 22 okt 2007, 20:14

Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat de Phaeton een prima auto in die klasse is, enige probleem van die auto is dat zo'n beetje iedereen erachteraan zegt "maar ik zou em niet kopen" :D

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 22 okt 2007, 21:06

Wel een mooi ding hoor zo'n Phaeton, goede prijs en dan ook nog exclusief.

Maar toch:
Tom schreef:"maar ik zou em niet kopen"
Doe mij dan maar een A8, als het groot moet zijn.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 22 okt 2007, 21:19

Sander je pa heeft toch een Feton?

Waarde van deze auto's is zeeeeeeer laag Handelswaarde nog veel lager, sterker nog in de handel wil eigenlijk niemand bieden op zo'n hok...

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 22 okt 2007, 21:21

Nou, voor 40 mille zou ik zo'n ding nog wel overwegen als family car :) 't is weer eens wat anders dan een SUV :P de kofferbak slikt alles, je kunt probleemloos 4 man meenemen en als reiswagen is het ook super. Alleen het verbruik en het parkeren...en je komt er echt nooit meer vanaf. Dan moet je hem rijden tot ie nog 10k waard is.

Het aanbod is ook nog eens best aardig, als ik op Autotrack zoek naar Phaetons onder de 50 mille krijg ik 17 resultaten. Dezelfde dealer heeft ook nog een 5.0 V10 TDI staan voor onder de 50k.

Hoewel ik de A8 mooier vind, en dan met een gechipte 3.0 TDI, snel zat en dan rijdt het nog een beetje zuinig ook.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 22 okt 2007, 22:15

Ik heb een paar jaar geleden een weekendje een V6 en een weekendje een V10 diesel meegehad. Net als de meesten hier had ik een bepaalde terughoudendheid tegenover deze Uber-Passat. Het 3e weekend heb ik een 3.7 A8 meegehad. Conclusie: ik heb nog nooit zo'n mooie en goede auto als de Phaeton gereden. Zelfs de V6 was onwaarschijnlijk goed. De A8 was absoluut niet beter en het interieur was niet mijn smaak. De Phaeton daarentegen: mooi..... Ik heb laatst een dagje een Conti GT meegehad en kan je verzekeren: de motor is niet het enige dat Bentley heeft overgenomen van VW Het interieur van de Phaeton is van een zodanig hoog niveau dat mijn E39-M5 met individual interieur er erg matig bij afsteekt.

Als ik niet zo'n racy daily transport zou hoeven, zou ik morgen een W12 Lang Phaeton binnenharken. Kijk eens op www.vw.de voor een modelletje 2003 en laat daar even de BPM berekening van vwe.nl op los. Daar koop je geen ruim uitgevoerde Passat voor... Absolute super auto, de W12 Phaeton!

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 22 okt 2007, 22:19

Sander Spoolder schreef:
Interieur van een A8 is mooier en staat op een hoger niveau dan de Pheaton, maar ook de pheaton is echt een geweldig mooie wagen.
Absoluut onwaar! Bij een direct vergelijk is de Phaeton van veel hoger niveau. Dat verschil in gewicht moet toch ergens blijven (hoewel de A8 wel van prachtig alu is).

Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:11
Locatie: Emmen

Bericht door Louis » 22 okt 2007, 22:51

Fantastisch hoe stil deze auto is, http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=982

59 Db. bij 100km/h, volgens mij is dat wel een record hoor :!: :D

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 22 okt 2007, 22:59

Het is een kwestie van smaak, maar ik (en ik denk eerlijk gezegd de meerderheid) vind het interieur van de A8 vele malen mooier dan dat van de Phaeton. De lompe middenconsole is ook iets dat me zou weghouden van de huidige 7-serie. Verder zal het ongetwijfeld een goede wagen zijn.

De Phaeton onderscheidt zich vooral door zijn weinig uitbundige vormgeving wat als een pluspunt beschouwd kan worden door bepaalde groepen gebruikers die niet willen opvallen in zo'n auto. Ik ben eens een treintje van drie Phaetons tegengekomen die zich 's avonds met een vaartje van 150-160km/h strak achter elkaar over de A12 en de A348 bewogen. Vermoedelijk een paar vip's die vervoerd moesten worden. Voor dit soort werk is het een perfecte auto.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 23 okt 2007, 00:53

Jezus, weegt zo'n ding gewoon meer dan 2300 kilo...

Ik zou m best voor de deur willen hebben, volledig zakelijk zonder
bijtelling... maar dan in een andere kleur. En liefst als V10 diesel.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9071
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 23 okt 2007, 00:59

Tom schreef:Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat de Phaeton een prima auto in die klasse is, enige probleem van die auto is dat zo'n beetje iedereen erachteraan zegt "maar ik zou em niet kopen" :D
Ben een paar jaar terug in Dresden bij de 'Gläserne Manufaktur' geweest. Je kunt werkelijk van de vloer af eten daar in de montagehal waar de Phaetons in elkaar geschroefd en uitgeleverd worden.

Prachtige auto, en is één van de ego-tripperijen van Piëch geweest naast de Veyron. Jammere is dat de auto z'n "badge" niet mee heeft: het blijft een VW, maar wel een die je rustig in het rijtje 7er / S-klasse / A8 mag zetten.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Bericht door Ravin ///M » 23 okt 2007, 01:23

Toch koop ik voor dat geld liever deze Alpina, ook relatief
onopvallend voor de leek, maar des te meer fun. Hoewel
wel-of-niet opvallen in andermans ogen voor mij geen aankoop-
motief is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 23 okt 2007, 03:14

Je kon er op wachten.... :wink:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 23 okt 2007, 09:42

Prima, dat niemand hem wil hebben, kan ik er eerder in rijden :). Voor mij zou het een V6 worden. Perfect voor woon-werk.
Nadeel is het gewicht.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 okt 2007, 10:07

Ravin ///M schreef:Toch koop ik voor dat geld liever deze Alpina, ook relatief
onopvallend voor de leek, maar des te meer fun. Hoewel
wel-of-niet opvallen in andermans ogen voor mij geen aankoop-
motief is.
Die Alpina hoe mooi hij ook is kan nergens maar dan ook NERGENS aan tippen bij de Pheaton W12 hoor.

Zelfs met afschrijven is de Pheaton VEEEL sneller... :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 10:25

Dat zo'n ding 2 ton nieuw heeft gekost. :shock:


Nu 4 jaar oud, 43K euro.. volgens mij is die auto nog in absolute nieuwstaat.2300 kilo, zijn er wel personen wagens die zo zwaar zijn ? Een Rolls mischien ?

Wel een grappig project waarvan iedereen van te voren wist dat het zou gaan mislukken inclusief de marketeers van VW, en toch doorzetten.

Heeft daardoor wel een beetje een loser status gekregen. lupo's aan de ene kant en een dit aan de andere kant, tja ..

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 10:38

de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 23 okt 2007, 10:40

Het is toch exact hetzelfde als die Bentley maar dan zonder Bentley badges?

Ook al schrijft het goed af, je krijgt er wel veel auto voor. En als je niet iemand bent die snel van autos wisselt is het een perfecte auto denk ik zo.

Zelfs Clarkson was er weg van en vond het een geweldige deal, nou dan euuh 8) :roll:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 10:45

Pheaton is ook gewoon een top wagen. Maar als je gaat shoppen in dat segment heeft hij gewoon té sterke concurrenten. En voor zover afschrijving er uberhaupt toe doet bij Pheaton bezitters, die is ook vrij stevig 8)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 okt 2007, 13:04

Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P
7-serie.....nog zwaarder.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 okt 2007, 13:20

Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P
Nee joh, zelfs de S8 zit nog onder de 2000kg.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 13:24

Tristan schreef:
Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P
Nee joh, zelfs de S8 zit nog onder de 2000kg.
Even een willekeurige S6 gepakt.

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting combinatiewagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 5204 cm3
Vermogen 320 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.945 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.600 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 2.100 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 23 okt 2007, 14:14

Sander Spoolder schreef:Pheaton is ook gewoon een top wagen. Maar als je gaat shoppen in dat segment heeft hij gewoon té sterke concurrenten. En voor zover afschrijving er uberhaupt toe doet bij Pheaton bezitters, die is ook vrij stevig 8)
't is al vaak genoeg geroepen maar als je zo'n twee ton stuk gaat slaan op een toplimousine is het belang van het juiste logo op de voorkant toch vrij groot voor veel kopers: dus BMW of Mercedes, desnoods Audi. Zelfs Lexus kan maar mondjesmaat potten breken in dit segment en Jaguar is zo goed als van het toneel verdwenen.
Puur naar de kwaliteiten van de auto's kijkend ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel en wordt de keuze eigenlijk gemaakt op basis van vormgeving en uitstraling. Lexus heeft zich eigenlijk alleen maar een positie kunnen verwerven door én topkwaliteit te bieden én bergen zaken die bij de concurrentie extra geld kosten als standaarduitrusting aan te bieden. VW heeft kwalitatief met de Phaeton weliswaar een fantastisch product maar het blijft voor veel kopers 'maar' een VW en hij is nieuw niet echt goedkoop te noemen. Uiteindelijk zijn er maar heel weinig mensen die dan op emotionele danwel rationele gronden nog voor de Phaeton kiezen.

En gebruikt is er helemaal niet vanaf te komen, dat ligt sowieso altijd al lastig met grote luxe-sedans, laat staan van een merk dat in de algemene perceptie geen premium-uitstraling heeft.

In Duitsland is het helemaal erg, op mobile.de krijg ik bij Phaetons vanaf 2003, met maximaal een ton gereden en tussen de 20 en 40 mille nog bijna 700 zoekresultaten :shock: en daar zit alles tussen, W12's gaan vanaf 26k, de V10 TDI vanaf 27/28. De V8 zelfs vanaf 22k en de V6 zelfs onder de 20 mille. Dat is gewoon Golf-geld....alleen die rest-BPM he...
Laatst gewijzigd door Daniel op 23 okt 2007, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 okt 2007, 14:16

Je hebt gewoon helemaal gelijk Daniel.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 okt 2007, 14:18

Marc RS4 schreef:
Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor :P
7-serie.....nog zwaarder.
Een 760Li (verlengd) weegt 2155 kg


aldus http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 4&cache=no

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 okt 2007, 14:27

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting sedan
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 5204 cm3
Vermogen 331 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.915 kg


s8 is dus lichter als een s6 :wink:

Verder boeit dat natuurlijk weinig tot geen reet bij deze wagens. Hier gaat hem om looks, comfort, luxe en status.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark en 6 gasten