Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk

Bericht door RVV » 22 okt 2007, 01:30

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL

Wel een heel dik apparaat. Wat me opvalt is de "relatief" lage prijs

(en nee ik hoef hem niet als familycar :wink: )

wjn

Bericht door wjn » 22 okt 2007, 02:35

Tja wie wil zo'n Passat / Volkswagen hebben?

Meest ondergewaardeerde auto van dit moment trouwens ??

allen

Bericht door allen » 22 okt 2007, 08:43

Als de catalogusprijs niet terug zou komen in de bijtelling, waarom niet... Zou dan alleen een andere kleur pakken.

EG

Bericht door EG » 22 okt 2007, 09:27

Als je een dikke wagen voor jezelf zoekt kan je zoeits kopen.

Als je wilt patsen bij de buren dat je een dikke Merc of BMW hebt niet.

Dat zie je terug in de afschrijving, niemand gaat een Phaeton kopen om ermee te patsten, dingen zijn ook echt slecht verkocht, schrijven ook keihard af.

Als je een dikke limo zoekt voor jzelf, gewoon eentje halen waarvan heel veel euri's van is afgeschreven, rij je bijna voor nop in een van de dikste wagens van het moment, trouwens door de lage prijs zijn ze ook populairder geworden als taxi (geen wegenbelasting, teruggave BTW en BPM), als de prijzen nog harder gaan kelderen ga je ze wel vaker zien met blauwe platen ;)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 okt 2007, 10:36

EG schreef:Als je een dikke wagen voor jezelf zoekt kan je zoeits kopen.

Als je wilt patsen bij de buren dat je een dikke Merc of BMW hebt niet.

Dat zie je terug in de afschrijving, niemand gaat een Phaeton kopen om ermee te patsten, dingen zijn ook echt slecht verkocht, schrijven ook keihard af.

Als je een dikke limo zoekt voor jzelf, gewoon eentje halen waarvan heel veel euri's van is afgeschreven, rij je bijna voor nop in een van de dikste wagens van het moment, trouwens door de lage prijs zijn ze ook populairder geworden als taxi (geen wegenbelasting, teruggave BTW en BPM), als de prijzen nog harder gaan kelderen ga je ze wel vaker zien met blauwe platen ;)
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je veel van beweegredenen snapt om een duurdere auto aan te schaffen. heeft niets met patsen van doen :?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 okt 2007, 10:41

wjn schreef:Tja wie wil zo'n Passat / Volkswagen hebben?

Meest ondergewaardeerde auto van dit moment trouwens ??
Als family-car zou ik deze wel prive willen kopen.
Liever een station ivm bruikbaarheid van de kofferbak.
Maar die is hier niet van.
Toch vind ik die 44k nog wel te veel want de komende jaren zal hij nog verder kelderen.
Ff wachten dus.
Goed alternatief voor een A8.
Zelfde als die jonge gastjes die perse Golf willen rijden, kunnen beter een Jetta of Bora kopen van hetzelfde bj.
Maar die hebben hetzelfde probleem, niet populair.
Techniek blijft hetzelfde.

Vind zo'n Pheaton wel ondergewaardeerd.
Maar dat is goed voor de 2e hands aankoop :wink:

jeust
Auto: Peugeot 205 1.9 CTI

Bericht door jeust » 22 okt 2007, 10:53

Ik vind het geweldige auto's. Het heeft wel iets om zonder dat iemand het merkt in zo'n dikke auto te rijden. 8)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 okt 2007, 11:35

Heerlijke auto om te zien. Deze kleur is niks, maar in Duitsland beginnen ze bij 20k (!!) Voor een W12 :shock:

Als je Maurice dan bekijkt met de A8, naar 460pk bij JD en je hebt in mijn ogen een perfecte superlimo. Maar hoe zit het met onderhoud en reparaties van die dingen? Er zal toch wel ergens een addertje zitten? :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 okt 2007, 11:50

Super wagen en de kleur is prima! Volgens mij is het blue antracit en komt hier wat ocean blauwig over maar in rl neigt het veel meer naar antraciet toe. Stiekum vind ik de Pheaton zelfs mooier dan een A8 en dus ook mooier dan elke andere auto uit die klasse. Ze zijn zwaar en zuipen als een krijger maar meer comfort is er niet te koop 8) Zelfs de climat control is zodanig gebouwd dat je nooit lucht stromingen in de auto voelt :shock: Kortom van eenzaam top niveau :wink: Deze is niet duur maar wel een import bak, scheelt misschien weer wat. Daarnaast is het een commerciele flop natuurlijk......

Voor een tijdje terug in een 4.0 V8 gereden, man wat een kar :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 okt 2007, 12:35

Vinnum wat saai, maar wel een beregoede kar natuurlijk. Zou liever een S Klasse of gefacelifte 7er hebben als ik zo'n ding moest rijden.

Een beetje presence hoort er gewoon bij en dat missen de Phaeton en in geringe mate de A8 standaard die nu toch wel saaier door de jaren begint te worden.

Ik begrijp M-Bitious daarom ook wel, maar joh, dit is Nederland he...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 okt 2007, 13:25

Dan is dit juist DE auto, gezien je reactie in een ander topic.
Met een VW Phaeton steek je juist weer niet boven dat maaiveld uit.
En met de S en 7-serie weer wel.
:wink:
Het blijft idd NL, jammer.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2007, 13:31

2300 KG................................................verdomd, ik zou hem kopen, maar die wegenbelasting he.................................. :wink:

Niels

Bericht door Niels » 22 okt 2007, 13:32

Met zo'n bak steek je altijd boven het maaiveld uit :wink: Qua presence vind ik em zeker niet onder doen voor een dikke Benz maar dat is ook persoonlijk natuurlijk. Heeft ook puur met de VW badge te maken voor velen :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 okt 2007, 13:36

Als er 'n S Klasse aan komt rijden zie je een S Klasse, als er 'n 7er aan komt zeilen zie je een BMW. Als er 'n Phaeton aankomt fluisteren zie je 'n Passat en denk je verrek een A8...wacht 't is een Phaeton. :lol:

En neen er mankeert mij niks aan de ogen qua verziend/bijziendheid(alleen wc bril dragend)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2007, 14:25

Liever een A8/S8 dan een Pheaton. Zijn prima reisauto's, maar meer voordelen kan ik er niet aan ontdekken. Ik vind het verder echt 3 keer niets. Maar het reist dus wel goed.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 okt 2007, 14:41

Dennis Cavallino schreef:Liever een A8/S8 dan een Pheaton. Zijn prima reisauto's, maar meer voordelen kan ik er niet aan ontdekken. Ik vind het verder echt 3 keer niets. Maar het reist dus wel goed.
Zo denkt iedereen er over getuige de verkoopcijfers................. :lol:

Daniel

Bericht door Daniel » 22 okt 2007, 14:53

Logisch ook als je ziet wat ze nieuw moeten kosten, deze auto was destijds 167.000 euro, exclusief de opties...incl. zal het tegen de twee ton zijn geweest.
Voor dit geld maak je wel een werelddeal, stel dat ie nog steeds als een krankzinnige afschrijft en over drie jaar is hij nog 20k waard, dan zit je op 7-8 mille per jaar. Een A8 of 7-serie met dezelfde specs kost nu nog iets van 60-70 mille, dat gaat nog wel harder.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 okt 2007, 16:52

romo schreef:
Dennis Cavallino schreef:Liever een A8/S8 dan een Pheaton. Zijn prima reisauto's, maar meer voordelen kan ik er niet aan ontdekken. Ik vind het verder echt 3 keer niets. Maar het reist dus wel goed.
Niet iedereen :wink:

romo

Bericht door romo » 22 okt 2007, 17:05

Mike schreef:
romo schreef:
Niet iedereen :wink:
Nouja, die kwamen er dus wel achter bij de inruil...........................als ze tenminste de hartverzakking hebben overleefd.......................... :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 22 okt 2007, 17:26

Vind het een prachtige auto 8)

allen

Bericht door allen » 22 okt 2007, 17:26

De hartverzakking is meestal het gevolg ervan Romo. Maw, they knew before they died :!:

Tweedehands is het zeker een koopje hoor. De 6 cilinders koop je voor 30k. Dan rijdt je echt wel comfortabeler dan in een nieuwe Passat om maar wat te noemen. Voor wie helemaal niet van boenderen op de weg houdt kan een Pheaton dan wel interessant zijn.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 22 okt 2007, 17:26

partyondude schreef:Vind het een prachtige auto 8)
same here

A8 en Pheaton vind ik prachtige maar erg low-profile auto's (wat ik in dit geval super vind). Met een 7 of een S val je gelijk een boel meer op.

Interieur van een A8 is mooier en staat op een hoger niveau dan de Pheaton, maar ook de pheaton is echt een geweldig mooie wagen.

Huidige 7 zou ik zelf nooit rijden, S-klasse met AMG pakket is echt schitterend, maar oogt weer meer als een uit de kluiten gewassen sedan.

Als je echt zo'n limo wilt, kun je simpelweg niet om de A8 heen, wil graag eens meerijden met Maurice.

Niels

Bericht door Niels » 22 okt 2007, 18:50

Sander Spoolder schreef:
Interieur van een A8 is mooier en staat op een hoger niveau dan de Pheaton, maar ook de pheaton is echt een geweldig mooie wagen.
Mwahh op een hoger niveau wil ik zeker niet zeggen Sander. Goed je kunt het interieur van de A8 mooier qua design vinden en de gekozen materialen prefereren maar qua afwerking en materiaal is het van een Pheaton net zo goed top. Bij de Pheaton is echt helemaal niets bespaard aan het ontwikkelen ervan tenminste. Ze knipogen echter wel naar de rest van de familie door kunstoffen met hetzelfde relief/print te gebruiken (wat overigens niet hetzelfde materiaal is) te gebruiken hetgeen je misschien een ander afwerkingsniveau doet vermoeden :wink:

Een eenzame topper imo 8)

Pascal

Bericht door Pascal » 22 okt 2007, 19:00

Leuke incognito autobahn-blazer;begrenzer eraf en heerlijk genieten van die gouden 12-pitter 8) .

Sander S.

Bericht door Sander S. » 22 okt 2007, 19:20

Niels schreef:
Sander Spoolder schreef:
Mwahh op een hoger niveau wil ik zeker niet zeggen Sander. Goed je kunt het interieur van de A8 mooier qua design vinden en de gekozen materialen prefereren maar qua afwerking en materiaal is het van een Pheaton net zo goed top. Bij de Pheaton is echt helemaal niets bespaard aan het ontwikkelen ervan tenminste. Ze knipogen echter wel naar de rest van de familie door kunstoffen met hetzelfde relief/print te gebruiken (wat overigens niet hetzelfde materiaal is) te gebruiken hetgeen je misschien een ander afwerkingsniveau doet vermoeden :wink:

Een eenzame topper imo 8)
Ik wil ook niet zeggen dat er een groot verschil tussen zit hoor .. heb eens een weekje in een Pheaton 3.0 v6 gereden ( waardeloze combinatie trouwens)

A8 toont wel vele malen mooier, dat is een feit. Maargoed, beiden toppers, beiden VAG

Plaats reactie