Volkswagen Phaeton - 6.0 48V W12 420pk
- duifjes.com
- Daniel
Nou, voor 40 mille zou ik zo'n ding nog wel overwegen als family car
't is weer eens wat anders dan een SUV
de kofferbak slikt alles, je kunt probleemloos 4 man meenemen en als reiswagen is het ook super. Alleen het verbruik en het parkeren...en je komt er echt nooit meer vanaf. Dan moet je hem rijden tot ie nog 10k waard is.
Het aanbod is ook nog eens best aardig, als ik op Autotrack zoek naar Phaetons onder de 50 mille krijg ik 17 resultaten. Dezelfde dealer heeft ook nog een 5.0 V10 TDI staan voor onder de 50k.
Hoewel ik de A8 mooier vind, en dan met een gechipte 3.0 TDI, snel zat en dan rijdt het nog een beetje zuinig ook.

Het aanbod is ook nog eens best aardig, als ik op Autotrack zoek naar Phaetons onder de 50 mille krijg ik 17 resultaten. Dezelfde dealer heeft ook nog een 5.0 V10 TDI staan voor onder de 50k.
Hoewel ik de A8 mooier vind, en dan met een gechipte 3.0 TDI, snel zat en dan rijdt het nog een beetje zuinig ook.
- Ben_968CS
Ik heb een paar jaar geleden een weekendje een V6 en een weekendje een V10 diesel meegehad. Net als de meesten hier had ik een bepaalde terughoudendheid tegenover deze Uber-Passat. Het 3e weekend heb ik een 3.7 A8 meegehad. Conclusie: ik heb nog nooit zo'n mooie en goede auto als de Phaeton gereden. Zelfs de V6 was onwaarschijnlijk goed. De A8 was absoluut niet beter en het interieur was niet mijn smaak. De Phaeton daarentegen: mooi..... Ik heb laatst een dagje een Conti GT meegehad en kan je verzekeren: de motor is niet het enige dat Bentley heeft overgenomen van VW Het interieur van de Phaeton is van een zodanig hoog niveau dat mijn E39-M5 met individual interieur er erg matig bij afsteekt.
Als ik niet zo'n racy daily transport zou hoeven, zou ik morgen een W12 Lang Phaeton binnenharken. Kijk eens op www.vw.de voor een modelletje 2003 en laat daar even de BPM berekening van vwe.nl op los. Daar koop je geen ruim uitgevoerde Passat voor... Absolute super auto, de W12 Phaeton!
Als ik niet zo'n racy daily transport zou hoeven, zou ik morgen een W12 Lang Phaeton binnenharken. Kijk eens op www.vw.de voor een modelletje 2003 en laat daar even de BPM berekening van vwe.nl op los. Daar koop je geen ruim uitgevoerde Passat voor... Absolute super auto, de W12 Phaeton!
- Ben_968CS
Absoluut onwaar! Bij een direct vergelijk is de Phaeton van veel hoger niveau. Dat verschil in gewicht moet toch ergens blijven (hoewel de A8 wel van prachtig alu is).Sander Spoolder schreef:
Interieur van een A8 is mooier en staat op een hoger niveau dan de Pheaton, maar ook de pheaton is echt een geweldig mooie wagen.
- Louis
Fantastisch hoe stil deze auto is, http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=982
59 Db. bij 100km/h, volgens mij is dat wel een record hoor :!:
59 Db. bij 100km/h, volgens mij is dat wel een record hoor :!:

- Femme
Het is een kwestie van smaak, maar ik (en ik denk eerlijk gezegd de meerderheid) vind het interieur van de A8 vele malen mooier dan dat van de Phaeton. De lompe middenconsole is ook iets dat me zou weghouden van de huidige 7-serie. Verder zal het ongetwijfeld een goede wagen zijn.
De Phaeton onderscheidt zich vooral door zijn weinig uitbundige vormgeving wat als een pluspunt beschouwd kan worden door bepaalde groepen gebruikers die niet willen opvallen in zo'n auto. Ik ben eens een treintje van drie Phaetons tegengekomen die zich 's avonds met een vaartje van 150-160km/h strak achter elkaar over de A12 en de A348 bewogen. Vermoedelijk een paar vip's die vervoerd moesten worden. Voor dit soort werk is het een perfecte auto.
De Phaeton onderscheidt zich vooral door zijn weinig uitbundige vormgeving wat als een pluspunt beschouwd kan worden door bepaalde groepen gebruikers die niet willen opvallen in zo'n auto. Ik ben eens een treintje van drie Phaetons tegengekomen die zich 's avonds met een vaartje van 150-160km/h strak achter elkaar over de A12 en de A348 bewogen. Vermoedelijk een paar vip's die vervoerd moesten worden. Voor dit soort werk is het een perfecte auto.
- Ravin ///M
- Joop
Ben een paar jaar terug in Dresden bij de 'Gläserne Manufaktur' geweest. Je kunt werkelijk van de vloer af eten daar in de montagehal waar de Phaetons in elkaar geschroefd en uitgeleverd worden.Tom schreef:Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat de Phaeton een prima auto in die klasse is, enige probleem van die auto is dat zo'n beetje iedereen erachteraan zegt "maar ik zou em niet kopen"
Prachtige auto, en is één van de ego-tripperijen van Piëch geweest naast de Veyron. Jammere is dat de auto z'n "badge" niet mee heeft: het blijft een VW, maar wel een die je rustig in het rijtje 7er / S-klasse / A8 mag zetten.
- Ravin ///M
Toch koop ik voor dat geld liever deze Alpina, ook relatief
onopvallend voor de leek, maar des te meer fun. Hoewel
wel-of-niet opvallen in andermans ogen voor mij geen aankoop-
motief is.
motief is.
-
Die Alpina hoe mooi hij ook is kan nergens maar dan ook NERGENS aan tippen bij de Pheaton W12 hoor.Ravin ///M schreef:Toch koop ik voor dat geld liever deze Alpina, ook relatief
motief is.
Zelfs met afschrijven is de Pheaton VEEEL sneller...

- RVV
Dat zo'n ding 2 ton nieuw heeft gekost.
Nu 4 jaar oud, 43K euro.. volgens mij is die auto nog in absolute nieuwstaat.2300 kilo, zijn er wel personen wagens die zo zwaar zijn ? Een Rolls mischien ?
Wel een grappig project waarvan iedereen van te voren wist dat het zou gaan mislukken inclusief de marketeers van VW, en toch doorzetten.
Heeft daardoor wel een beetje een loser status gekregen. lupo's aan de ene kant en een dit aan de andere kant, tja ..

Nu 4 jaar oud, 43K euro.. volgens mij is die auto nog in absolute nieuwstaat.2300 kilo, zijn er wel personen wagens die zo zwaar zijn ? Een Rolls mischien ?
Wel een grappig project waarvan iedereen van te voren wist dat het zou gaan mislukken inclusief de marketeers van VW, en toch doorzetten.
Heeft daardoor wel een beetje een loser status gekregen. lupo's aan de ene kant en een dit aan de andere kant, tja ..
- Roman
Het is toch exact hetzelfde als die Bentley maar dan zonder Bentley badges?
Ook al schrijft het goed af, je krijgt er wel veel auto voor. En als je niet iemand bent die snel van autos wisselt is het een perfecte auto denk ik zo.
Zelfs Clarkson was er weg van en vond het een geweldige deal, nou dan euuh 8)
Ook al schrijft het goed af, je krijgt er wel veel auto voor. En als je niet iemand bent die snel van autos wisselt is het een perfecte auto denk ik zo.
Zelfs Clarkson was er weg van en vond het een geweldige deal, nou dan euuh 8)

- Sander S.
- Sander S.
Even een willekeurige S6 gepakt.Tristan schreef:Nee joh, zelfs de S8 zit nog onder de 2000kg.Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting combinatiewagen
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 5204 cm3
Vermogen 320 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.945 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.600 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 750 kg
- geremd 2.100 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
- Daniel
't is al vaak genoeg geroepen maar als je zo'n twee ton stuk gaat slaan op een toplimousine is het belang van het juiste logo op de voorkant toch vrij groot voor veel kopers: dus BMW of Mercedes, desnoods Audi. Zelfs Lexus kan maar mondjesmaat potten breken in dit segment en Jaguar is zo goed als van het toneel verdwenen.Sander Spoolder schreef:Pheaton is ook gewoon een top wagen. Maar als je gaat shoppen in dat segment heeft hij gewoon té sterke concurrenten. En voor zover afschrijving er uberhaupt toe doet bij Pheaton bezitters, die is ook vrij stevig 8)
Puur naar de kwaliteiten van de auto's kijkend ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel en wordt de keuze eigenlijk gemaakt op basis van vormgeving en uitstraling. Lexus heeft zich eigenlijk alleen maar een positie kunnen verwerven door én topkwaliteit te bieden én bergen zaken die bij de concurrentie extra geld kosten als standaarduitrusting aan te bieden. VW heeft kwalitatief met de Phaeton weliswaar een fantastisch product maar het blijft voor veel kopers 'maar' een VW en hij is nieuw niet echt goedkoop te noemen. Uiteindelijk zijn er maar heel weinig mensen die dan op emotionele danwel rationele gronden nog voor de Phaeton kiezen.
En gebruikt is er helemaal niet vanaf te komen, dat ligt sowieso altijd al lastig met grote luxe-sedans, laat staan van een merk dat in de algemene perceptie geen premium-uitstraling heeft.
In Duitsland is het helemaal erg, op mobile.de krijg ik bij Phaetons vanaf 2003, met maximaal een ton gereden en tussen de 20 en 40 mille nog bijna 700 zoekresultaten

Laatst gewijzigd door Daniel op 23 okt 2007, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Een 760Li (verlengd) weegt 2155 kgMarc RS4 schreef:7-serie.....nog zwaarder.Sander Spoolder schreef:de doorsnee S6 haalt dat gewicht ook wel hoor
aldus http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 4&cache=no
- Sander S.
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting sedan
Aantal zitplaatsen 5
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 5204 cm3
Vermogen 331 kW
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.915 kg
s8 is dus lichter als een s6
Verder boeit dat natuurlijk weinig tot geen reet bij deze wagens. Hier gaat hem om looks, comfort, luxe en status.
Omschrijving van de inrichting sedan
Aantal zitplaatsen 5
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 10
Cilinderinhoud 5204 cm3
Vermogen 331 kW
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.915 kg
s8 is dus lichter als een s6

Verder boeit dat natuurlijk weinig tot geen reet bij deze wagens. Hier gaat hem om looks, comfort, luxe en status.