Napraten [19 september 2007] DF@CPZ deel II

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 19 sep 2007, 23:49

Hans GP1630 schreef:Het begon allemaal wat later omdat er een ene peter te laat was :wink:
Ik zeg maar één ding: :oops:
Geheel volgens planning om 10 uur hier vertrokken, iets minder volgens planning een kwartiertje later dan de bedoeling was om 11:30 in Amsterdam en geheel tegen de planning in pas om 12:45 uit dat rot-dorp. :(

Achteraf misschien wel alle geluk van de wereld gehad, want voor hetzelfde geld zetten we met ons goed gedrag om 13:00 de marshalls af en komt om 13:05 de eerste rijder in het Scheivlak een paar loslopende vrachtwagens tegen.... :?

Verder een superdag, helaas links en rechts wat mensen met pech, hoop dat dat allemaal meevalt uiteindelijk, maar geen enkele schade en ook de sleepwagens konden vooral in de pits blijven. :)

Iedereen die heeft meegeholpen hartstikke bedankt en volgend jaar inderdaad maar een keer of vijf doen dit, zo gaaf! :lol:
Alleen wel met nieuwe remmen onder de e30 dan. ;)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 19 sep 2007, 23:54

@steef,
vanaf drechttunnel begon hij beetje naar rechts te trekken. blijkbaar half leeg. Bij Mac leek hij redelijk vol. Eenmaal thuis bleek wel dat er behoorlijk te weinig lucht in zat.
:(

944 guy
Berichten: 315
Lid geworden op: 19 aug 2007, 17:26

Bericht door 944 guy » 19 sep 2007, 23:58

Zo, zelf ook een topdag gehad, 1e keer ooit op het circuit :D Mijn pa had mij tussen de 2:15 en 2:20 geklokt, in een 944 :lol: Blijkbaar ging ik wel hard. (euh, volgas over het scheivlak, en na de heuvel pas remmen voor de mastersbocht, is dat gevaarlijk? :D )
Alleen de afloop was wat minder: morgenochtend met een aanhanger de porsche ophalen :( Die hebben we laten staan met motorische problemen (toch opeens wel een enorm gerammel uit de motor toen we wilden vertrekken!). Onze dank gaat in ieder geval uit aan de mannen met de Volpi voor de lift tot aan onze voordeur! (en die viper is me een geweldige bak zeg, ik verdubbel niet vaak het maximumsnelheid op de snelweg in de polder :shock: )
Laatst gewijzigd door 944 guy op 19 sep 2007, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 19 sep 2007, 23:59

Tommy schreef:@steef,
vanaf drechttunnel begon hij beetje naar rechts te trekken. blijkbaar half leeg. Bij Mac leek hij redelijk vol. Eenmaal thuis bleek wel dat er behoorlijk te weinig lucht in zat.
:(
OK. Dan ben je waarschijnlijk lek gereden op de restanten van mijn einddemper :P (sorry ;)).

In ieder geval goed dat je nog thuis gekomen bent. Wel weer nieuwe banden...is ook weer niet helemaal de bedoeling. Sh!t happens. Kost je minder dan mijn bijdrage aan de staat vanwege die flitser op de A4 waarschijnlijk ;)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 20 sep 2007, 00:01

lol :)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 20 sep 2007, 00:02

Waar stond die flitser? :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 sep 2007, 00:07

Iedereen bedankt voor de medewerking en de juiste instelling !

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 20 sep 2007, 00:08

en volgende keer goede portofoons :D
Dit was ruk :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 20 sep 2007, 00:08

Onder het viaduct geloof ik. Is dat ter hoogte van Leidschendam? M'n topografie is niet bijster geweldig.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 00:10

Hans GP1630 schreef:Waar stond die flitser? :shock:
Hij stond op het driebaans-stuk net na Den Haag, vlak voor Leiderdorp achter het viaduct. Blauwe VW T4 net schuin achter het talud. Zelf waarschijnlijk met 140+ geflitst, dus even afwachten hoe zuur ik ben :? Als ik écht pech heb is het zelfs meer...Was aan de late kant en reed een beetje door.

Hoorde later ook nog dat er eentje bij Bennebroek, tussen Haarlem Zuid en Zandvoort stond. Die was op 50, maar daar maak ik me minder zorgen over.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 20 sep 2007, 00:10

Hans GP1630 schreef:Waar stond die flitser? :shock:
Op de heenweg bij 39.4. Terugweg zou er ook eentje staan, maar die heb ik niet gezien.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 sep 2007, 00:10

Gratis Duitse muziek in de duinen, wat wil je nou nog meer? :lol:

Ik betwijfel echt of het in Zandvoort mogelijk is om met portofoons te werken; volgende keer maar weer een lijstje 06-nummers uitwisselen denk ik.
Is ook niet ideaal, maar dit zeker niet nee. :D

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 00:14

Peter Tunissen schreef:Gratis Duitse muziek in de duinen, wat wil je nou nog meer? :lol:

Ik betwijfel echt of het in Zandvoort mogelijk is om met portofoons te werken; volgende keer maar weer een lijstje 06-nummers uitwisselen denk ik.
Is ook niet ideaal, maar dit zeker niet nee. :D
Inderdaad :) Samen met Jochem stond ik te vlaggen. Ik maar een beetje melig doen op de portofoon (u bent live in de uitzending, wat is uw antwoord - het volgende bingonummer is: 27) Begon er eentje Duits te praten. Ik antwoorden: "Staat niet op de kaart!". Ging hij door in het Duits. Ik een beetje terug OH-en, bleef hij maar doorpraten in het Duits. Waarschijnlijk was het Koos Spee met met zijn flitser in de berm. Maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat we nu toch echt "Auf der Rennstrecke" waren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 00:33

Er stond toen we naar zandvoort gingen ook een flitser aan die lange weg zandvoort in!! daar komt bijna iedereen langs...

Zow, dat was een lekker daggie, net thuis nu 22:30 van DF-CPZ07 na heerlijk te hebben gegeten in het Wokrestaurant.

De dag begon al vroeg, redelijk op tijd alles klaar en check dubbel check en toch nog wat vergeten grrr de rijders verklaring wilde hem uitprinten maar dat over 3 min want moest nog ff wat afmaken...tjs en dan vergeet ik het weer ff, maar ik was niet de enige, ik noem geen namen maar een man met dezelfde soort auto als mij b.v. maar vele anderen ook.
Maargoed, op naar Deventer want daar zou ik Jacco oppikken met z'n Toyota MR2 bij de dealer, mooi gelegen langs de A1 dus ook makkelijk voor GTRene, aldaar ff wat auto's bekeken en toen op naar Zandvoort al aan de zee we nemen koekjes en drinken mee...

Onderweg vrij rustig gereden...kon ook bijna niet anders door de drukte onderweg...wilde nog ff met een Porsche 977 carrera S stoeien en Jacco gaf de man al de ruimte maar nee hoor...dus ik liet de man ook maar voorbij en dacht misschien gaat ie nu....nope, saai ;-)
Voorbij Amsterdam zag ik in de spiegel iemand in een BMW met lang haar rare bewegingen maken en bleef dd naast Jacco rijden, ik dacht wat heeft die dan? keek ik wat beter en dacht, ow verrek das Dexter ;-) dus de stoet van 2 groeide aan tot 3 hahaha, affijn eenmaal in Zandvoort? ergens bij de stoplichten ineens een hels kabaal, scheen een zwarte Viper GTS te zijn en we moesten allemaal ff bijtanken bij de BP en toen hup in colonne naar CPZ alwaar het vrij hard waaide maar lekker droog was.

We moesten ff wachten op Peter die ergens vast zat dus hij balen en wij ook, maar de baan was ook nog niet leeg er waren vrachtwagens bezig met van alles dus het verloren uur hebben we weer terug gekregen, goed geregeld dus.
Ik ben de eerste 2 uur maar de baan opgegaan kijken hoe dat ging met de Ring nog in het achterhoofd, maar hier regageerde de Hartge heel anders, dus dat wiebel gevoel van rubbers/banden had ik niet op zandvoort omdat je niet zulke rare aswissels hebt als op de Ring.
Echter op zandvoort merkte ik na 2 rondjes als dat de remmen het erg moeilijk hebben en de banden gaan smeren, vooral de voorbanden de Pirelly's en dat samen met de remmen verloor ik vele seconden per rondes, echter ik heb me goed vermaakt! wat ging dat lekker, alleen het eerste rondje al in de Audi S in de rondte haha had ik in z'n drie moeten doen maar zat in 2 iets koppeling op tijdens remmen en sturen hup daar ging ie en 3d rondje? weer, vanaf toen in z'n 3 en geen last meer gehad de achterkant is al licht en tiojdens remmen en afremmen teveel op motor wordt de achterkant te licht en hup , toen ik dat eenmaal wist ging het verders prima glijdend verder ;-) hij heeft het allemaal goed doorstaan! wat een leuke afleidings dag, dan wil je meer een racer en meer baan tijd en dichter bij de baan wonen en en en haha maarja, affijn jullie horen het al, twas geslaagd.

Aan het einde na 18u gingen we met een grote groep eten bij een Wokrestaurant(nooit geweest) ik kende het niet en wist ook niet waar het was, dus follow the leader...echter die gingen tanken en een paar reden door...dus wij ook maar..maar die gingen ook elders tanken dus ff Andre en bijreider vragen of zei ook naar de wok reden dat was een ja dus wij hun volgen, halverwege stoppen? wat was er aan de hand....bleek iets niet goed te zijn met de auto van Andre, die had aandrijving aan 1 as...en wisten niet of het verstandig was door te rijden, maar even later konden we toch door na wat telefoontjes te hebben gepleegd e.d.
In Haarlen zat de wok alleen ik wist niet hoe die heette ik dcht Wokrestaurant ;-) maar nee, Andre stak ineens een arm uit het raam gebarend naar Links, ik dacht zij gingen toch ook en ikz ag wel links een restaurant maar die heette anders ;-) maar die was het dus wel, maar andre en bijreider reden door naar huis denk ik, Kees had het al begrepen en sloeg af, ik draaide ff verder dan maar om, om aan te sluiten bij de redelijk grote grope DF eters, en moet zeggen leuk concept en voor herhaling vatbaar, prijsje erg leuk en eten zoveel je wil/kan als je dat zou willen, doen we vaker dus ;-)

Dit was het wel zo ongeveer, hoop dat jullie ook genoten hebben van de dag, trouwens alle vlag mensen en verzorgers en sleepdiensten thx for making this day possible.


Ik wil ook een aantal mensen bedanken met wie ik een paar rondjes CPZ mee mocht rijden in hun bolide's

@Jacco , wat een lekker scheurijzer die Toyota MR2 goede wegligging licht gewicht(965kg) 140pk en een redelijk voorspelbaar weggedrag dus aardig op de limiet te rijden, natuurlijk kom je met de lange rechte stukken ff wat vermogen te kort, ik zeg 210pk en je hebt een heerlijke track/road car voor een leuke prijs, thx kerel leuk dat mee te maken.

@Hans GP1630, die gooit er nog een schepje bovenop met zijn +- 230pk Mini cooper special en semi slicks, tjonge dat gaat een stukje vlotter en nog scherper de bocht in, bijna op rails vergeleken met de Hartge, ik had er al veel over gehoord dat de wegligging van die dingen goed was, en het stelde niet teleur, ben onder de indruk van die kleine rakker! thx dat heeft weer veel duidelijk gemaakt.

@Andre, tja die 130i loopt toch wel mooi, alleen een beetje meer audio van de uitlaat zou het nog iets meer af maken, hij is best stil, maar het ding ligt goed, normaal nog wat beter hoorde ik al want je had smeerbandjes eronder deze dag, en tja dat demonstreerde je wel enkele keren met leuke drifts, heerlijk en natuurlijk wat snelle stukken rijden, verder wat leuke lijnen laten zien en waar zo'n 130i toe in staat is, en hij staat z'n mannetje zeker! al voelde je geen druk in je rug met acceleren...dus als ik een 1 serie ooit zou kiezen dan de 135i en een box tuning erop rond de 400pk met Ron 98 en gaan met dat ding.
Thx for the ride!

@Elmar, stapte bij je in...ow, wat kaal allemaal, echt het meeste eruit gesloopt, dan door de kooi in de kuipstoel dacht hup gordel om, maar zag niet alle delen...5 punts haha ik had er 4 gevonden en toen gingen we al...geen voetensteun, dacht ow...das lekker, immers die kar moest aardig kunnen remmen dus euh...affijn eerste 2 ronden redelijk rustig en daarna ging het echt limiet zeg maar, en tjonge wat ligt dat ding en wat kun je er veel mee, hij raakt bijna niet van streek en hobbels of andere dingen neemt ie gewoon keihard, geen probleem de wagen blijft goed in balans, en remmen? dat deed ie ook goed, ook wat leuke lijnen bevestigd gezien en zette me tot nadenken vooral einde rechte stuk voor Tarzan, zo lang mogelijk rechtdoor buitenkant en dan hup stuur om en de bocht in knallen, das ook goed voor mijn kar want die onderstuurde daar telkens en op vele andere punten, die Pirelly's voor zou ik niet weer kopen, toch geen grip genoeg vooor circuit werk.
Elmar, thx kerel...dat was een gave rit en goed te zien dat de meeste rijders de Audi S ook in z'n 3 lieten, ik ben 2 x in de ronte gegaan daar door onbalans en dan iets de koppeling op te laten komen om iets bij te remmen stom in z'n 2, dus de latere ronde's allemaal in de 3 en dat ging goed.

Mannen, bedankt voor de rit, geweldig eens andere auto's te mogen meemaken en kijken/voelen hoe dat ligt op de baan, dat geeft weer stof tot nadenken.

De organisatie natuurlijk ook bedankt voor deze geslaagde dag, het liep eerst ff wat tegen zo leek het door wat pech met Peter daardoor liep de tijd uit maar omdat het ook tegen liep op het circuit met vrachtwagens is die tijd weer terug gegeven! super geregeld mannen, en dus alles kwam goed en ik vond het een super dag! thx mannen!
Het weer, tjonge wat een mazzel super weer ook nog eens.
Verder volgens mij geen schade's gereden ook niet door anderen, dus ook dat erg goed voor de all round good feeling...wel hadden sommige kleine storingen of motorische pech dingen, maar over het algemeen keurig.

GTRene

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 20 sep 2007, 00:38

@Stéphane

je stond net als ik de vorige keer op baanpost 5?
geweldige post om te vlaggen vind ik!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 20 sep 2007, 00:42

Gelukkig wederom niks gemist :evil:

Wacht maar :!: volgend jaar rijdt er een grijze Golf in de weg :P

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 20 sep 2007, 00:46

Alle die deze dag mogelijk hebben gemaakt , BEDANKT HIERVOOR ...!!!!
Was een zeer geslaagde dag .

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 20 sep 2007, 00:55

Pff ben kapot na deze geweldige dag! Ben nu net pas thuis. Dik 2 uur gedaan om vanuit Schiphol (Mark wegbrengen) hier te komen :?

Terugweg nog voorlip kapot gereden op de enorme hoeveelheden water hier :?

Was it al worth it? Totally!! 8)

Morgen verslagje..

HSR
Berichten: 5507
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 20 sep 2007, 01:03

Steven Nauta schreef:Pff ben kapot na deze geweldige dag! Ben nu net pas thuis. Dik 2 uur gedaan om vanuit Schiphol (Mark wegbrengen) hier te komen :?

Terugweg nog voorlip kapot gereden op de enorme hoeveelheden water hier :?

Was it al worth it? Totally!! 8)

Morgen verslagje..

Man, ik ben nog nooit zo dwars van de afritten gegaan als vanavond met die regen. Helaas kwam het alleen 4 uur te laat. :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 20 sep 2007, 01:22

Tuurlijk. Macboy had tot 17.30 uur cursus in Utrecht en uit verveling maar naar een vriend gegaan in Vleuten ...

helemaal vergeten van CPZ ...

sukkel

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 20 sep 2007, 06:32

Peter Aero schreef:Ook ik vond het een zeer geslaagde middag.

Met dank aan de GT3, de Z06`sen en de geprepareerde BMW 3 series waarmee ik rondenlang fantastisch heb liggen stoeien.

Verbruik 1op 2 en de voorbanden opgegumd

Next time count me in.

Next event Nurburgring?

Gr,
peter
Peter ik heb nog wat videobeelden van jou en natuurlijk ook van de rest. 8)

Zal ze vandaag of morgen on line gooien.

Vr. Gr.

Corvette

Dat hok van jou ging trouwens aardig van z'n plek. :mrgreen:

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 20 sep 2007, 07:48

@ peter aero


Dat was ik ja met die RS4.Kon je turbo helaas niet bijhouden in de rechte lijn!!

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 20 sep 2007, 09:04

Heb een prima dag gehad, 1e sessie staan vlaggen, al was dat maar een enkele keer nodig. Tevens een hoop foto's gemaakt, deze staan al gepost in het foto topic. De 2e sessie lekker gereden, na een half uurtje is Ton in de auto gestapt en heeft me prima instructies gegeven, de rondes erna ging het stukken beter, vlotter en vloeiender, alleen de Renaultbocht blijf ik erg lastig vinden. De Elise heeft zich prima gehouden, overall 1:12 gereden, inclusief rit van en naar Eindhoven. Ik moest helaas na afloop meteen naar huis, zwangere en bijna uitgetelde vrouw vond het al niet gaaf dat het een uur langer duurde :roll:

Gebruikersavatar
kris
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59

Bericht door kris » 20 sep 2007, 09:12

next time, count me in :lol:

Andreas
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 jul 2007, 23:05
Locatie: Haarlem

Bericht door Andreas » 20 sep 2007, 09:16

bij de bevalling of op de baan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten