Er stond toen we naar zandvoort gingen ook een flitser aan die lange weg zandvoort in!! daar komt bijna iedereen langs...
Zow, dat was een lekker daggie, net thuis nu 22:30 van DF-CPZ07 na heerlijk te hebben gegeten in het Wokrestaurant.
De dag begon al vroeg, redelijk op tijd alles klaar en check dubbel check en toch nog wat vergeten grrr de rijders verklaring wilde hem uitprinten maar dat over 3 min want moest nog ff wat afmaken...tjs en dan vergeet ik het weer ff, maar ik was niet de enige, ik noem geen namen maar een man met dezelfde soort auto als mij b.v. maar vele anderen ook.
Maargoed, op naar Deventer want daar zou ik Jacco oppikken met z'n Toyota MR2 bij de dealer, mooi gelegen langs de A1 dus ook makkelijk voor GTRene, aldaar ff wat auto's bekeken en toen op naar Zandvoort al aan de zee we nemen koekjes en drinken mee...
Onderweg vrij rustig gereden...kon ook bijna niet anders door de drukte onderweg...wilde nog ff met een Porsche 977 carrera S stoeien en Jacco gaf de man al de ruimte maar nee hoor...dus ik liet de man ook maar voorbij en dacht misschien gaat ie nu....nope, saai

Voorbij Amsterdam zag ik in de spiegel iemand in een BMW met lang haar rare bewegingen maken en bleef dd naast Jacco rijden, ik dacht wat heeft die dan? keek ik wat beter en dacht, ow verrek das Dexter

dus de stoet van 2 groeide aan tot 3 hahaha, affijn eenmaal in Zandvoort? ergens bij de stoplichten ineens een hels kabaal, scheen een zwarte Viper GTS te zijn en we moesten allemaal ff bijtanken bij de BP en toen hup in colonne naar CPZ alwaar het vrij hard waaide maar lekker droog was.
We moesten ff wachten op Peter die ergens vast zat dus hij balen en wij ook, maar de baan was ook nog niet leeg er waren vrachtwagens bezig met van alles dus het verloren uur hebben we weer terug gekregen, goed geregeld dus.
Ik ben de eerste 2 uur maar de baan opgegaan kijken hoe dat ging met de Ring nog in het achterhoofd, maar hier regageerde de Hartge heel anders, dus dat wiebel gevoel van rubbers/banden had ik niet op zandvoort omdat je niet zulke rare aswissels hebt als op de Ring.
Echter op zandvoort merkte ik na 2 rondjes als dat de remmen het erg moeilijk hebben en de banden gaan smeren, vooral de voorbanden de Pirelly's en dat samen met de remmen verloor ik vele seconden per rondes, echter ik heb me goed vermaakt! wat ging dat lekker, alleen het eerste rondje al in de Audi S in de rondte haha had ik in z'n drie moeten doen maar zat in 2 iets koppeling op tijdens remmen en sturen hup daar ging ie en 3d rondje? weer, vanaf toen in z'n 3 en geen last meer gehad de achterkant is al licht en tiojdens remmen en afremmen teveel op motor wordt de achterkant te licht en hup , toen ik dat eenmaal wist ging het verders prima glijdend verder

hij heeft het allemaal goed doorstaan! wat een leuke afleidings dag, dan wil je meer een racer en meer baan tijd en dichter bij de baan wonen en en en haha maarja, affijn jullie horen het al, twas geslaagd.
Aan het einde na 18u gingen we met een grote groep eten bij een Wokrestaurant(nooit geweest) ik kende het niet en wist ook niet waar het was, dus follow the leader...echter die gingen tanken en een paar reden door...dus wij ook maar..maar die gingen ook elders tanken dus ff Andre en bijreider vragen of zei ook naar de wok reden dat was een ja dus wij hun volgen, halverwege stoppen? wat was er aan de hand....bleek iets niet goed te zijn met de auto van Andre, die had aandrijving aan 1 as...en wisten niet of het verstandig was door te rijden, maar even later konden we toch door na wat telefoontjes te hebben gepleegd e.d.
In Haarlen zat de wok alleen ik wist niet hoe die heette ik dcht Wokrestaurant

maar nee, Andre stak ineens een arm uit het raam gebarend naar Links, ik dacht zij gingen toch ook en ikz ag wel links een restaurant maar die heette anders

maar die was het dus wel, maar andre en bijreider reden door naar huis denk ik, Kees had het al begrepen en sloeg af, ik draaide ff verder dan maar om, om aan te sluiten bij de redelijk grote grope DF eters, en moet zeggen leuk concept en voor herhaling vatbaar, prijsje erg leuk en eten zoveel je wil/kan als je dat zou willen, doen we vaker dus
Dit was het wel zo ongeveer, hoop dat jullie ook genoten hebben van de dag, trouwens alle vlag mensen en verzorgers en sleepdiensten thx for making this day possible.
Ik wil ook een aantal mensen bedanken met wie ik een paar rondjes CPZ mee mocht rijden in hun bolide's
@Jacco , wat een lekker scheurijzer die Toyota MR2 goede wegligging licht gewicht(965kg) 140pk en een redelijk voorspelbaar weggedrag dus aardig op de limiet te rijden, natuurlijk kom je met de lange rechte stukken ff wat vermogen te kort, ik zeg 210pk en je hebt een heerlijke track/road car voor een leuke prijs, thx kerel leuk dat mee te maken.
@Hans GP1630, die gooit er nog een schepje bovenop met zijn +- 230pk Mini cooper special en semi slicks, tjonge dat gaat een stukje vlotter en nog scherper de bocht in, bijna op rails vergeleken met de Hartge, ik had er al veel over gehoord dat de wegligging van die dingen goed was, en het stelde niet teleur, ben onder de indruk van die kleine rakker! thx dat heeft weer veel duidelijk gemaakt.
@Andre, tja die 130i loopt toch wel mooi, alleen een beetje meer audio van de uitlaat zou het nog iets meer af maken, hij is best stil, maar het ding ligt goed, normaal nog wat beter hoorde ik al want je had smeerbandjes eronder deze dag, en tja dat demonstreerde je wel enkele keren met leuke drifts, heerlijk en natuurlijk wat snelle stukken rijden, verder wat leuke lijnen laten zien en waar zo'n 130i toe in staat is, en hij staat z'n mannetje zeker! al voelde je geen druk in je rug met acceleren...dus als ik een 1 serie ooit zou kiezen dan de 135i en een box tuning erop rond de 400pk met Ron 98 en gaan met dat ding.
Thx for the ride!
@Elmar, stapte bij je in...ow, wat kaal allemaal, echt het meeste eruit gesloopt, dan door de kooi in de kuipstoel dacht hup gordel om, maar zag niet alle delen...5 punts haha ik had er 4 gevonden en toen gingen we al...geen voetensteun, dacht ow...das lekker, immers die kar moest aardig kunnen remmen dus euh...affijn eerste 2 ronden redelijk rustig en daarna ging het echt limiet zeg maar, en tjonge wat ligt dat ding en wat kun je er veel mee, hij raakt bijna niet van streek en hobbels of andere dingen neemt ie gewoon keihard, geen probleem de wagen blijft goed in balans, en remmen? dat deed ie ook goed, ook wat leuke lijnen bevestigd gezien en zette me tot nadenken vooral einde rechte stuk voor Tarzan, zo lang mogelijk rechtdoor buitenkant en dan hup stuur om en de bocht in knallen, das ook goed voor mijn kar want die onderstuurde daar telkens en op vele andere punten, die Pirelly's voor zou ik niet weer kopen, toch geen grip genoeg vooor circuit werk.
Elmar, thx kerel...dat was een gave rit en goed te zien dat de meeste rijders de Audi S ook in z'n 3 lieten, ik ben 2 x in de ronte gegaan daar door onbalans en dan iets de koppeling op te laten komen om iets bij te remmen stom in z'n 2, dus de latere ronde's allemaal in de 3 en dat ging goed.
Mannen, bedankt voor de rit, geweldig eens andere auto's te mogen meemaken en kijken/voelen hoe dat ligt op de baan, dat geeft weer stof tot nadenken.
De organisatie natuurlijk ook bedankt voor deze geslaagde dag, het liep eerst ff wat tegen zo leek het door wat pech met Peter daardoor liep de tijd uit maar omdat het ook tegen liep op het circuit met vrachtwagens is die tijd weer terug gegeven! super geregeld mannen, en dus alles kwam goed en ik vond het een super dag! thx mannen!
Het weer, tjonge wat een mazzel super weer ook nog eens.
Verder volgens mij geen schade's gereden ook niet door anderen, dus ook dat erg goed voor de all round good feeling...wel hadden sommige kleine storingen of motorische pech dingen, maar over het algemeen keurig.
GTRene