Geen Surinaamse vlaggen meer voor Oranje spelers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Mee eens?

Ja
36
84%
Nee
7
16%

Totaal aantal stemmen: 43

Marc R

Bericht door Marc R » 27 jun 2007, 10:46

Metchu schreef:
Maik schreef:Nee gestemd. Waar hebben we het nou helemaal over? Komkommertijd ofzo...

idd... Dit is zo typerend... Een beetje moeilijk doen om formaliteit of randzaken terwijl er veel grotere issues zijn :D

Ik vond het juist leuk dat die gasten een surinaamse vlag hadden. Dat ze trots waren als surinamers om voor Nederland uit te komen en de cup te pakken. En laten we wel wezen, heel het elftal bestond bijna uit surinamers. Als bakkal nou ook nog eens de marokkaanse vlag had gepakt, had iedereen kunnen zien wat nou echte integratie is. Meerdere nationaliteiten die Nederland representeren in oranje...

Ik draai zoiets altijd om,dan vraag ik mezelf af hoe het zou zijn als er een nederlander in marokko geintegreerd zou zijn en in het nationale elftal zou spelen ( HAHAHAH wat een gedachte,die kans zou in 10.000 jaar niet krijgen al was ie de beste) en als ie dan na zo'n prestatie effe de nederlandse vlag zou pakken....

Dood zou ie de volgende dag zijn,morsdood.

ZO is het ergens anders...wij stommelingen moet nodig lullen over integratie terwijl ergens anders een buitenlander compleet genegeerd wordt.

Maja zo is nederland,met 15 mln inwoners ALTIJD het braafste ventje van de klas spelen in Europa.(let bv op de 600mln die Nederland zelf ophoest om effe braaf te doen in Uruzgan,dat zouden de Afghanen ook wel voor ons doen...)

let wel ik ben niet racistisch maar kijk wel naar hoe dit soort zaken elders "geregeld"worden.

Ik vind: ben je als buitenlander in Nederland en heb je een nederlands paspoort conformeer je dan aan de regels en gewoontes die hier gelden of ga gewoon terug van waar je vandaan kwam.

Zo is dat ook in en ander (islamitisch) land,zeker op het gebied van geloof.(maar dat moeten we hier niet bijhalen.....)

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jun 2007, 11:09

Marc RS4 schreef:
Metchu schreef:
Maik schreef:Nee gestemd. Waar hebben we het nou helemaal over? Komkommertijd ofzo...

idd... Dit is zo typerend... Een beetje moeilijk doen om formaliteit of randzaken terwijl er veel grotere issues zijn :D

Ik vond het juist leuk dat die gasten een surinaamse vlag hadden. Dat ze trots waren als surinamers om voor Nederland uit te komen en de cup te pakken. En laten we wel wezen, heel het elftal bestond bijna uit surinamers. Als bakkal nou ook nog eens de marokkaanse vlag had gepakt, had iedereen kunnen zien wat nou echte integratie is. Meerdere nationaliteiten die Nederland representeren in oranje...

Ik draai zoiets altijd om,dan vraag ik mezelf af hoe het zou zijn als er een nederlander in marokko geintegreerd zou zijn en in het nationale elftal zou spelen ( HAHAHAH wat een gedachte,die kans zou in 10.000 jaar niet krijgen al was ie de beste) en als ie dan na zo'n prestatie effe de nederlandse vlag zou pakken....

Dood zou ie de volgende dag zijn,morsdood.

ZO is het ergens anders...wij stommelingen moet nodig lullen over integratie terwijl ergens anders een buitenlander compleet genegeerd wordt.

Maja zo is nederland,met 15 mln inwoners ALTIJD het braafste ventje van de klas spelen in Europa.(let bv op de 600mln die Nederland zelf ophoest om effe braaf te doen in Uruzgan,dat zouden de Afghanen ook wel voor ons doen...)

let wel ik ben niet racistisch maar kijk wel naar hoe dit soort zaken elders "geregeld"worden.

Ik vind: ben je als buitenlander in Nederland en heb je een nederlands paspoort conformeer je dan aan de regels en gewoontes die hier gelden of ga gewoon terug van waar je vandaan kwam.

Zo is dat ook in en ander (islamitisch) land,zeker op het gebied van geloof.(maar dat moeten we hier niet bijhalen.....)
vriendelijke Marc,

Zo kunnen we elke keer elke vraag draaien en niet ingaan op de genoemde argumenten. Hoe weet jij dat het in "marokko" of een ander land dat zou gebeuren dat jij voorstelt? Je hebt daar feitelijk geen bewijs voor en is alleen je vermoeden. Ik kan je vertellen dat bijvoorbeeld in Turkije er een braziliaan speelt die best met de braziliaanse vlag mag wapperen. Nou is Turkije een heel ander land en cultuur dan marokko, maar jij vergelijkt de surinamers nu opeens met marokko dus vandaar ook mijn uitstapje.
Het gaat totaal nergens over waar jij nu je argumenten haalt voor een discussie over Surinaamse vlaggen door Surinaamse spelers in het Nederlands elftal :D

Je doet alsof Nederland het braafste van de klas is e.d. Maar dat is allang niet meer zo hoor, er is een flinke verschuiving geweest. Waardoor je nu dus vrij onzinnige discussie krijgt over VLAGGETJES! Oh mijn god, waar hebben we het over :D Voor de laatste keer, het gaat om de inhoud en niet om de formaliteiten eromheen. En we moeten is ophouden hier in Nederland over randzaken te discussieren en ons te richten op echte problemen met echte probleemkoters (zeg maar gerust rotjongeren, is soms wel terecht), dan dat er in de 2e kamer een discussie is over VLAGGETJES. LOL :roll:

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 11:18

Een vlag is natuurlijk wel de meest nationalsitische manier om je gedachte goed uit te dragen.

Vlaggen zijn symbolen van naties, denkwijzes en tegenstellingen en onderscheid.

En juist bij een verbroedering zoals een EK moet je dat gewoon niet hebben/willen.

Die jongens mogen 365 dagen per jaar 24 uur met hun landsvlag om de nek lopen, alleen net die paar minuutjes dat het niet kan hadden ze het ook niet moeten doen.

Verder heb ik een hekel aan voetbal :lol:

Marc R

Bericht door Marc R » 27 jun 2007, 11:19

Tuurlijk deze verwachtte ik al: vragen om feitelijk bewijs.......doet het altijd goed :wink:

Het bewijs is toch dat het nooit gebeurd is?

Ik ben meestal heel redelijk,maar hierom kan ik me gewoon druk maken.
Het is niet echt het gedrag van de voetballers hoor maar het gaat mij meer om dat "braafstejongetjevandeklas"gedrag van Nederland.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jun 2007, 11:25

Ik maak me drukker om het hypocriete en halfslachtige NL beleid dan om die Surinaamse vlaggen en Drenthe cs. Allemaal 'prima'dat laatste, ik snap sommige tegenstanders wel hoor. Ik heb een buitenlandse vriendin(Colombia) en ik regel op dit moment de papierwinkel voor ons.

Ik kan jullie vertellen dat ik wist hoe bureaucratisch NL was/is, maar kwadrateer dat maar eens en de overheid heeft boter op z'n hoofd en er wordt heel gemakkelijk met 2 maten gemeten... :(

Dan vind ik dat vlaggetjesgedoe wel geinig en als men er zich minder druk om zou maken zou 't met een sisser aflopen.

Ik had liever Nieuw Amsterdam(New York) behouden toendertijd dan Suriname, but that's a different story :P

EDIT: Foppe steekt niet onder stoelen of banken dat ie PvdA-er is hier in Frl. Dan had hij zich HELEMAAL stil moeten houden omtrent die vlaggen. Politiek incorrect Foppe!
Laatst gewijzigd door Robin op 27 jun 2007, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jun 2007, 11:27

Marc RS4 schreef:Tuurlijk deze verwachtte ik al: vragen om feitelijk bewijs.......doet het altijd goed :wink:

Het bewijs is toch dat het nooit gebeurd is?

Ik ben meestal heel redelijk,maar hierom kan ik me gewoon druk maken.
Het is niet echt het gedrag van de voetballers hoor maar het gaat mij meer om dat "braafstejongetjevandeklas"gedrag van Nederland.
volgens mij heb je niets gelezen van wat ik heb geschreven, maar goed :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 11:28

@Metchu,

Ik kan me anders de wedstrijd Turkije-Zwitserland nog helder voor de geest halen. Het gedrag van de gasten in Turkije was bij de wilde beesten af. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009350.html

Ook menig europacup duel bij de grote Turkse clubs hebben de bezoekende club en supporters niet echt een veilig gevoel door de intimiderende sfeer in en om het stadion.

Ik denk dus dat marc zijn stelling dichter bij de waarheid zal zitten dan velen durven te denken. Marc je bent geen racist maar een realist.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jun 2007, 11:32

Michel Pol schreef:@Metchu,

Ik kan me anders de wedstrijd Turkije-Zwitserland nog helder voor de geest halen. Het gedrag van de gasten in Turkije was bij de wilde beesten af. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009350.html

Ook menig europacup duel bij de grote Turkse clubs hebben de bezoekende club en supporters niet echt een veilig gevoel door de intimiderende sfeer in en om het stadion.

Ik denk dus dat marc zijn stelling dichter bij de waarheid zal zitten dan velen durven te denken. Marc je bent geen racist maar een realist.

Michel
dat doet toch niet ter zake bij deze discussie ? Ik gaf alleen een voorbeeld over een braziliaan met een braziliaanse vlag in de Turkse selectie (nadat er geroepen werd dat het in Marokko niet zou kunnen ) :D
weer lekker bezig met argumenten zeg :lol: Ik zeg toch ook niet "ja euh de surinamers zijn destijds onderdrukt en hebben het recht op het wapperen van hun vlag, ofzo". Want dat doet er helemaal niet toe in deze discussie. Maar blijkt wel waar sommigen helemaal zitten met hun gedachtes :)

maar ja, dat waren mijn 2 centjes hoor. Niet dat we het met elkaar eens worden.

ps ik heb nooit beweerd dat marc racist is. En ja ik ben ook een realist, ik probeer alleen dingen op een andere manier te bereiken waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Metchu op 27 jun 2007, 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 11:35

@Rico: Je kan het ook anders zien: juist bij een EK(verbroedering alom(ROFLOL)) zou een andere vlag geen probleem moeten zijn. De tegenstanders zal het volgens mij worst zijn, kan me alleen voorstellen dat sommige eigen fans/spelers met de wenkbrouwen gaan trekken. Het valt me trouwens nog mee dat de Surinaamse gemeenschap niet loopt te klagen dat het geen provincie van Nederland is(terwijl de relatie tussen beide landen toch nog steeds vrij duidelijk is, het is geen Marokko of Turkije)... Had net zo goed kunnen gebeuren. Ik snap dat hele gedoe om die vlaggen dan ook niet. Kijk als het nou een Friesche vlag was... :twisted:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 11:38

En hoe er in andere landen aan toe gaat lijkt mij niet relevant zeker niet als ze niet bij deze vlaggenkwestie betrokken zijn en normaal ook niet door de poster als voorbeeld van goed gedrag aangedragen worden. You can't have it both ways.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 11:42

Mari Oh Oh! schreef:@Rico: Je kan het ook anders zien: juist bij een EK(verbroedering alom(ROFLOL)) zou een andere vlag geen probleem moeten zijn. De tegenstanders zal het volgens mij worst zijn, kan me alleen voorstellen dat sommige eigen fans/spelers met de wenkbrouwen gaan trekken. Het valt me trouwens nog mee dat de Surinaamse gemeenschap niet loopt te klagen dat het geen provincie van Nederland is(terwijl de relatie tussen beide landen toch nog steeds vrij duidelijk is, het is geen Marokko of Turkije)... Had net zo goed kunnen gebeuren. Ik snap dat hele gedoe om die vlaggen dan ook niet. Kijk als het nou een Friesche vlag was... :twisted:
Het gaat er ook niet om van welk land de vlag is. Het gaat om het feit dat je een land vertegenwoordigd. Dat is een vrijwillige keuze. Als je kiest voor een nationale ploeg te spelen dan neem ik aan dat je loyaal bent aan dat land, anders bedank je voor de uitnodiging/eer. In dat kader is het vreemd dat je met een vlag van een anderland gaat wapperen omdat daar je roots liggen, zeker tijdens een officieel evenement waar je een land vertegenwoordigd.

Ik zie een Turkse koerd als international al zwaaien met een koerdische vlag na de wedstrijd, zal echt een warm applaus voor zijn. Idem voor een spanjaard, die toevalig Bask is, en de ETA tijdens een officieel optreden voor zijn land gaat promoten!

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jun 2007, 11:49

Michel Pol schreef:
Mari Oh Oh! schreef:@Rico: Je kan het ook anders zien: juist bij een EK(verbroedering alom(ROFLOL)) zou een andere vlag geen probleem moeten zijn. De tegenstanders zal het volgens mij worst zijn, kan me alleen voorstellen dat sommige eigen fans/spelers met de wenkbrouwen gaan trekken. Het valt me trouwens nog mee dat de Surinaamse gemeenschap niet loopt te klagen dat het geen provincie van Nederland is(terwijl de relatie tussen beide landen toch nog steeds vrij duidelijk is, het is geen Marokko of Turkije)... Had net zo goed kunnen gebeuren. Ik snap dat hele gedoe om die vlaggen dan ook niet. Kijk als het nou een Friesche vlag was... :twisted:
Het gaat er ook niet om van welk land de vlag is. Het gaat om het feit dat je een land vertegenwoordigd. Dat is een vrijwillige keuze. Als je kiest voor een nationale ploeg te spelen dan neem ik aan dat je loyaal bent aan dat land, anders bedank je voor de uitnodiging/eer. In dat kader is het vreemd dat je met een vlag van een anderland gaat wapperen omdat daar je roots liggen, zeker tijdens een officieel evenement waar je een land vertegenwoordigd.

Ik zie een Turkse koerd als international al zwaaien met een koerdische vlag na de wedstrijd, zal echt een warm applaus voor zijn. Idem voor een spanjaard, die toevalig Bask is, en de ETA tijdens een officieel optreden voor zijn land gaat promoten!

Michel
oh maar wacht even Michel. Ik heb het hier over de Surinamers die geen provocerend gedrag vertonen. Wat jij hierboven noemt is puur provocerend gedrag gezien de "bloedige" geschiedenis tussen de partijen ...

blijkbaar is de Surinaamse vlag provocerend voor jou. Daarmee is de kous af en is dat jou mening, opvatting en gevoel. Maar ga mij alsjeblieft niet proberen over te halen met non-argumenten en rare vergelijkingen

even goede vrienden 8)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 11:49

Sinds wanneer is Nederland in oorlog met Suriname(getto jokes aside :)) ? Ik snap best dat dit een beetje vreemd is, maar met landen zonder bijzondere historische relatie of zelfs terroristische groeperingen gaan schermen raakt kant nog wal. Ik vind het dan ook uit zijn verband gerukt.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 11:54

Ik heb het over het fatsoen door niet met andere vlaggen welke al dan niet een politiek statement hebben. Het gewoon not done, en werk eerder de verbroedering die dit soort evementen kunnen bieden tegen. Ik heb zelf naar het EK gekeken, zonder ook maar een keer te denken, he surinamers in het oranje shirt! Ik heb als voetbal liefhebber gekeken naar de beste spelers die op basis van hun paspoort trots zijn voor hun land uit te komen, los van de roots welke men heeft!

Michel

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 27 jun 2007, 11:59

Nederland moet zich zelf afvragen waarom deze incidenten zich allemaal hier voordoen. Surinamers die met hun vlag lopen te zwaaien terwijl ze voor het Nederlandselftal spelen.

even het offtopic gedeelte weggehaald :wink:
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 27 jun 2007, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 12:01

Ik zeg toch: het is misschien niet chique, maar juist deze vlag vind ik toch vrij tam. Er zijn inderdaad wat mindere vlaggen te bedenken, dus eigenlijk wil je dit inderdaad misschien niet, maar wat een drukte(gezien dat nu dus niet speelt). Er gebeuren wel ergere dingen rond voetbal die niet of slecht aangepakt worden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jun 2007, 12:21

Michel
Michel, hoevel Turken die daadwerkelijk in Turkije wonen waren daarbij? Ik denk dat het de EU-turken zijn die je daar hebt gezien. En daar zitten een hoop hooligans tussen, net als hun autotochtone 'vriendjes' die zich zgn voetbalsupporter noemt.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 12:29

Dennis Cavallino schreef:

Michel
Michel, hoevel Turken die daadwerkelijk in Turkije wonen waren daarbij? Ik denk dat het de EU-turken zijn die je daar hebt gezien. En daar zitten een hoop hooligans tussen, net als hun autotochtone 'vriendjes' die zich zgn voetbalsupporter noemt.
Bekijk de beelden eens Dennis, en zie hoe alle betrokken reageren.

Denk dat je de plank mis slaat.

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 27 jun 2007, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jun 2007, 12:35

Het is algemeen bekend dat ze een kort lontje hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat half turkije is afgereisd naar Zwitserland voor een voetbalwedstrijd. Ik denk eerder dat een groot deel van de duitse turken daarheen is gegaan. Dat kun je aan de buitenkant niet zien, maar met logisch nadenken, klinkt dat aannemelijker, toch?

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 12:46

Dennis Cavallino schreef:Het is algemeen bekend dat ze een kort lontje hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat half turkije is afgereisd naar Zwitserland voor een voetbalwedstrijd. Ik denk eerder dat een groot deel van de duitse turken daarheen is gegaan. Dat kun je aan de buitenkant niet zien, maar met logisch nadenken, klinkt dat aannemelijker, toch?
Turkije - Zwitserland.............. was dus in Turkije!!!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 12:50

Wat heeft dit ook alweer met Surinaamse vlaggen te maken?

En hooligans heb je ook van Britse of zelfs Nederlandse makelij. Echt uitzonderlijk is het jammergenoeg niet te noemen.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jun 2007, 13:08

Mari Oh Oh! schreef:Wat heeft dit ook alweer met Surinaamse vlaggen te maken?

En hooligans heb je ook van Britse of zelfs Nederlandse makelij. Echt uitzonderlijk is het jammergenoeg niet te noemen.
De Surinaamse vlag is hier toeval het onderwerp, omdat deze door de Nederlandse jongens met Surinaamse roots werd getoont, maar het doet er natuurlijk niet toe, welke vlag, zodra deze afwijkt van het rood, wit, blauw.

Ik denk wel dat doordat het de Surinaamse vlag is geweest dat men relatief mild heeft gereageerd. Denk dat een vlag van bijvoorbeeld Marokko door de problemen met grote groepen jongeren met de roots in Marokko in dit land pas echt een rel hadden veroorzaakt. Waarom dan een grote rel, omdat de problemen rond groepen het nivo lijken te hebben bereikt dat het gevoel geeft dat het niet meer te controleren is door de sterke arm. Er het gevoel heerst van bagataliseren door de politiek met dit kabinet weer in ere is herstelt. Althans dat is het beeld wat een groot deel van de mensen thans heeft.

De sfeer in Nederland is nu eenmaal heel erg gespannen als het om intergratie gaat rondom de niet westerse allochtonen met een moslim achtergrond, het vertrouwen in de politiek hierover zijn tot een 0 punt gedaald. Tel daarbij de stroom nieuwsberichten over Irak, Iran, Pakistan waarbij de moslims niet echt en vredelievend beeld neer zetten en het plaatje is compleet.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 27 jun 2007, 13:17

Ik zie Surinamers eigenlijk niet eens als buitenlanders/alochtonen ofzo.

De verwevenheid tussen deze landen is zo groot. Er wonen notabene meer Surinamers in NL dan in Suriname zelf.

Dat de meerderheid van die jongens Surinaams zijn zegt ook wel veel.

Maar zoals Michel zegt het is een principekwestie. Gevoelsmatig sta je gewoon als natie voor lul als je nationale icoon en dat is het voetbal toch in NL mar andere landen vlaggen loopt te zwaaien en dat ook nog eens geaccepteerd moet worden.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 27 jun 2007, 18:28

Ff ander voorbeeldje

Knappe jongen ben je als je in De Kuip met een Ajax sjaaltje gaat zwaaien als Charisteas heeft gescoord :wink:

Provoceren = vragen om verkeerde aandacht. [.]

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 jun 2007, 20:17

Als een vlaggetje/sjaaltje al als rode lap werkt ben je iets te makkelijk te provoceren, maar dat is in de voetballerij niet echt een uitzondering. :lol:

Plaats reactie