Geen Surinaamse vlaggen meer voor Oranje spelers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Mee eens?

Ja
36
84%
Nee
7
16%

Totaal aantal stemmen: 43

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Geen Surinaamse vlaggen meer voor Oranje spelers

Bericht door Bram » 26 jun 2007, 13:39

Gepubliceerd op dinsdag 26 juni 2007

Zwaaien met een andere vlag dan de Nederlandse driekleur is voortaan taboe voor Oranje-spelers. Dat zegt directeur betaald voetbal Henk Kesler.
Kesler reageert hiermee op de ophef die ontstond na de gewonnen EK-finale toen enkele spelers met Surinaamse roots de vlag van Suriname met zich meedroegen. Niet iedereen kon die actie van Boy Waterman, Royston Drenthe, Ryan Donk en Gianni Zuiverloon waarderen.

Bondscoach Foppe de Haan noemde het feestvieren met de Surinaamse vlag 'niet nodig'. "Deze prestatie hebben we met het Nederlands elftal geleverd. Ze moeten maar een andere keer met die vlaggen gaan zwaaien", vond de Fries na de 4-1 zege op Servië.

Kesler: 'Hier heeft de KNVB heel veel moeite mee'
Kesler deed er nog een schepje bovenop: "Het kwam over als showtime: zo van even laten zien wat ik allemaal durf. Daar hebben wij bij de KNVB heel veel moeite mee. Dergelijke uitingen horen niet bij Oranje thuis, welk Oranje we ook op pad sturen."

"Natuurlijk hebben wij begrip voor een spontane emotionele actie. Alleen ging dit veel verder en bleven de Surinaamse vlaggen om de spelers gedrapeerd en stonden sommigen er zelfs mee in de erehaag voor de Servische spelers en bij de prijsuitreiking", aldus Kesler in de Telegraaf.

Drenthe: 'Ik ben met heel mijn hart Nederlander'
Volgens Royston Drenthe doet het zwaaien met de Surinaamse vlag niets af aan zijn liefde voor Nederland. "We zijn hier geboren en zullen zwoegen en ploegen voor dit land. De mensen hebben de afgelopen twee weken kunnen zien dat we voor Nederland willen vechten."

"Ik ben met heel mijn hart Nederlander, maar mijn roots liggen in Suriname. Daar ben ik ook trots op. Meer niet", zegt de kleine voetballer.

Maar Kesler wil geen Surinaamse of andere buitenlandse vlaggen meer zien bij de Oranje-internationals. "In de toekomst zullen we het niet meer accepteren, van geen enkele speler van een vertegenwoordigend team."

Wat vinden jullie hiervan?

Rein

Bericht door Rein » 26 jun 2007, 13:45

Vind het wel een beetje vreemd :? Ze zitten in het nederlandse elftal of niet dan....

Marc R

Bericht door Marc R » 26 jun 2007, 13:48

Roerend mee eens..

T zelfde als dat Schumacher voor deze een Benneton/renault vlag om zich heen hing na een zege met ferrari.

Zou er toch mooi uitzien hahhahha

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2007, 14:24

mee eens, maar er liep toch ook een voetballer met Marokaanse vlag ?

Vind het maar raar, laat die jongens dan voor het nationale team van Suriname voetballen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 jun 2007, 14:53

Het was mij ook al opgevallen...
NEDERLANDS elftal zegt genoeg toch.
Weg met die andere vlaggen.
Willem Alexander zal zich ook wel afgevraagd hebben waar hij naar keek?
:lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jun 2007, 14:56

Het vreemde is dat je dit nooit in de VS ziet, daar is iederen nieuwe Amerikaan trots op zijn nieuwe nationaliteit! Ook Amerikanen waarvan de ouders een andere oorsprong hebben dan Amerika.

Door het bekrompen politieke beleid, waarbij allochtonen worden gestimuleerd hun eigen indenteit te blijven houden, en waar trost zijn op Nederland je al bijna als racist neerzetten, zijn dit soort reakties te verwachten.

Let wel, ik denk dat hoe Royston het verwoord, hij dit volledig meent, er zijn ook niet echt intergratie problemen bij mensen met hun roots in Suriname. Toch blijft het vlaggetje zwaaien niet gepast, hoe inschuldig ook bedoeld.

Hoeveel groter zou de rel zijn geweest als Bakal met een mocro vlag aan de haal was gegaan ;-) Ook hierbij kun je aantekenen dat de overheid de gastarbeiders met een moslim achtergrond met hun pappen en nathouden mentaliteit zelf zo schizofreen heeft gemaakt. De overheid heeft niet het lef duidelijk en streng naar het import uitschot op te treden, half zachte hulpverleners zoeken de oorzaak overal, behalve bij de morco prinsjes........

Michel

Shakes

Bericht door Shakes » 26 jun 2007, 15:12

Michel,

Weet je nog Kok met dat gekke petje op in, ik dacht, Afghanistan?

Gister een discussie hierover gehad op de sportschool. Altijd leuk als enige blanke Smile
Stond, begreep ik, een heel verhaal/discussie op telegrof.nl over dit "schandaal".

Wat ik heb begrepen is dat die jongens de vlaggen uit het publiek toegeworpen kregen en dat ze daarmee stonden te zwaaien. Ik heb er geen moeite mee.
Ook mijn leerlingen "hebben" nog veel met Suriname, terwijl ze er slechts zeven weken per jaar zijn ervaren ze het toch als een moederland.

Laat ze lekker zwaaien met hun vlaggetjes, binnen nu en 5 jaar hebben ze allemaal toch een vriendin met ontzettend blond haar. Cool

Voetbal is trouwens voor wankers.....

N.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jun 2007, 15:24

Nandor schreef:
Wat ik heb begrepen is dat die jongens de vlaggen uit het publiek toegeworpen kregen en dat ze daarmee stonden te zwaaien. Ik heb er geen moeite mee.
Ook mijn leerlingen "hebben" nog veel met Suriname, terwijl ze er slechts zeven weken per jaar zijn ervaren ze het toch als een moederland.

N.
Dit was vooraf gepland heeft een van de jongens in een gesprek gemeld. Zuiverloon, Drente en Waterman hadden e.e.a. eerder besproken. Dat ze na het EK met de Suri vlag willen lopen en wapperen prima, maar niet als je voor een Oranje uitkomt. Kies dan om niet mee te spelen, omdat je liever voor bijvoorbeeld Suriname uit wenst te komen, dat kan ik helemaal respecteren. En die blonde mutsen mogen ze hebben hoor ;-)

Michel

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 26 jun 2007, 15:33

En wat nou als ze met een Friesche vlag lopen door de trainer? ;)

Nee, ik vind het wel terecht dat men dat niet leuk vindt. Maar ach, om er nou zo'n big deal van te maken? Komt misschien ook omdat ik niet zoveel met voetbal heb.

Wel een mooi symbool dit voor het geweldige Nederlandse integratiebeleid.....

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2007, 15:51

Rein schreef:Vind het wel een beetje vreemd :? Ze zitten in het nederlandse elftal of niet dan....
Zo is dat NL elftal NL vlag...

Wil je NL zijn? ga dan met NL vlag lopen, ben je met hart en ziel NL ga dan met NL vlag lopen...

Ben je NL dan 1 paspoort alleen NL anders gebeurt er vaak veel dingen mee die het daglicht niet kunnen verdragen, maak dan BV een paspoort met een toevoeging erin, zeg NL en Marokko ofzo maar doe dat in 1 paspoort want de meesten zijn rakkers zeg maar.

achja...moest ik ook ff kwijt

Cupra R

Bericht door Cupra R » 26 jun 2007, 16:27

Gister een discussie hierover gehad op de sportschool. Altijd leuk als enige blanke Smile
Leuk he ga je sporten ben je de enigste blanke lijkt dan net of de rest aan het werk is :mrgreen:

Roman

Bericht door Roman » 26 jun 2007, 16:50

Friesche vlag moet kunnen vind ik, is niet anders als dat je een vlag van noord holland bij je draagt ofzo, niet dat iemand dat ooit zou doen.

Of de XXX van amsterdam.

Maar geen buitenlandse vlag, vind ik ook niet kunnen. Dan moet je maar in hun elftal gaan spelen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2007, 17:22

Roman schreef:Friesche vlag moet kunnen vind ik, is niet anders als dat je een vlag van noord holland bij je draagt ofzo, niet dat iemand dat ooit zou doen.

Of de XXX van amsterdam.

Maar geen buitenlandse vlag, vind ik ook niet kunnen. Dan moet je maar in hun elftal gaan spelen.
Zoiets denk ik ook, maar ik snap Drenthe cs wel een beetje, Suriname was een NL kolonie(dat is Friesland nog steeds, ROFLOL) Vond het van Foppe een beetje vergezocht omdat 'sport verbroedert'ofzo....

En ich bin (ein) Heerenveener :P

Maik

Bericht door Maik » 26 jun 2007, 17:41

Nee gestemd. Waar hebben we het nou helemaal over? Komkommertijd ofzo...

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 26 jun 2007, 18:37

Ja, wel mee eens. Maar alsjeblieft zeg. Die gasten zijn net europees kampioen geworden, al die ophef is niet zo nodig denk ik.

Als er een vlag had gehangen met een lekker naakt wijf hadden ze em ook gepakt.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 jun 2007, 19:00

Michel Pol schreef:Het vreemde is dat je dit nooit in de VS ziet, daar is iederen nieuwe Amerikaan trots op zijn nieuwe nationaliteit! Ook Amerikanen waarvan de ouders een andere oorsprong hebben dan Amerika.

Door het bekrompen politieke beleid, waarbij allochtonen worden gestimuleerd hun eigen indenteit te blijven houden, en waar trost zijn op Nederland je al bijna als racist neerzetten, zijn dit soort reakties te verwachten.

Let wel, ik denk dat hoe Royston het verwoord, hij dit volledig meent, er zijn ook niet echt intergratie problemen bij mensen met hun roots in Suriname. Toch blijft het vlaggetje zwaaien niet gepast, hoe inschuldig ook bedoeld.

Hoeveel groter zou de rel zijn geweest als Bakal met een mocro vlag aan de haal was gegaan ;-) Ook hierbij kun je aantekenen dat de overheid de gastarbeiders met een moslim achtergrond met hun pappen en nathouden mentaliteit zelf zo schizofreen heeft gemaakt. De overheid heeft niet het lef duidelijk en streng naar het import uitschot op te treden, half zachte hulpverleners zoeken de oorzaak overal, behalve bij de morco prinsjes........

Michel
Mee eens.

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jun 2007, 19:26

Maik schreef:Nee gestemd. Waar hebben we het nou helemaal over? Komkommertijd ofzo...

idd... Dit is zo typerend... Een beetje moeilijk doen om formaliteit of randzaken terwijl er veel grotere issues zijn :D

Ik vond het juist leuk dat die gasten een surinaamse vlag hadden. Dat ze trots waren als surinamers om voor Nederland uit te komen en de cup te pakken. En laten we wel wezen, heel het elftal bestond bijna uit surinamers. Als bakkal nou ook nog eens de marokkaanse vlag had gepakt, had iedereen kunnen zien wat nou echte integratie is. Meerdere nationaliteiten die Nederland representeren in oranje...

frankv

Bericht door frankv » 26 jun 2007, 20:24

ik stem ook nee

het klinkt misschien vreemd maar als fries kan ik me best voorstellen dat als je met een team waarin 10 van de 11 van friese afkomst zijn, je lekker met een friese vlag gaat zwaaien

misschien deden ze het wat erg uitbundig, maar ze zijn tenminste eens ergens trots op, ga je dat weer verbieden

moeten er maar meer goede voetballers van deze kant van de oceaan komen, meegaan ipv tegengaan!

frank

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 26 jun 2007, 20:32

Lijkt me vrij simpel; je speelt voor het Nederlands elftal, niet voor het Surinaams elftal. Het staat je vrij te kiezen voor welk elftal je speelt, daar ligt het ook niet aan. Onnodig provoceren in mijn ogen.

Qua Amsterdam cq Friesche vlaggen; dit gebeurt normaliter bij het "clubvoetbal", waar je dus ook voor de streek van je club uitkomt. In mijn geval dus huuuhuhuhuhuuu :wink:

Gegroet! Volgens sommigen hier ben ik trouwens een wanker; waarvan akte...

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 26 jun 2007, 21:34

EENS.

Ook zo raar dat er van die lui de friesche flag meenemen...omdat foppe een fries is. Hij staat nu voor nederland en niet voor heerenveen of cambuur(dat laatste zal het ook nooit worden:)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 26 jun 2007, 21:37

Friese vlag is wat anders; Friesland is het centrum der moderne beschaving. :twisted:

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 26 jun 2007, 21:44

Wouter, laat nu niet iedereen weten dat het hier zo goed wonen is! :P

Metchu

Bericht door Metchu » 26 jun 2007, 23:30

Sjoerd schreef:Lijkt me vrij simpel; je speelt voor het Nederlands elftal, niet voor het Surinaams elftal. Het staat je vrij te kiezen voor welk elftal je speelt, daar ligt het ook niet aan. Onnodig provoceren in mijn ogen.

Qua Amsterdam cq Friesche vlaggen; dit gebeurt normaliter bij het "clubvoetbal", waar je dus ook voor de streek van je club uitkomt. In mijn geval dus huuuhuhuhuhuuu :wink:

Gegroet! Volgens sommigen hier ben ik trouwens een wanker; waarvan akte...

bij jou komt het provocerend over, maar neem maar van mij aan dat dat totaal niet zo bedoeld is! en dat is wat er fout is ... mensen die zich "gekrenkt" "uitgedaagd" en "geprovoceerd" voelen. Dude, lekker belangrijk :) ze presteren voor het land (Nederland) dat is wat telt!

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jun 2007, 23:35

Wouter81 schreef:Friese vlag is wat anders; Friesland is het centrum der moderne beschaving. :twisted:
Oh, toen ik in prov. Friesland kwam stond er op het bord: Einde beschaving.

:P

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jun 2007, 10:28

Ik vind dat Royston met ONZE vlak moet zwaaien!

Die van Drenthe, met het familiewapen voorop! :lol:

[img:600:400]http://www.startspot.nl/paginas/drenthe ... renthe.jpg[/img]

Ik heb overigens nee gestemd. Wij zijn geen Amerika met dat overdadige trotse gevoel. Ik denk dat deze jongens, Surinaamse roots of niet, 'trotser' zouden kunnen zijn op Nederland dan veel mensen hier op dit forum. Kijk maar hoe we alles hier kunnen afzeiken, nederlandse coureurs, voetballers, de overheid, het weer, de hoge snelheidsdlijn. Ik ben zelf wel trots op dit land, ik hou ook echt van Nederland, met al haar nukken, maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zó trots ben op Nederland als een Amerikaan dat is op de USA.

Van mij mogen die jongens lekker met Surinaamse en Marokkaanse vlaggen zwaaien. Dat is de vrijheid die we hier in Nederland nu eenmaal hebben. Ondanks dat ik geen multi-culti fan ben, integendeel, zie ik dat het in sommige gevallen wel een verrijking van onze cultuur kan zijn. Zolang islamitische invloeden maar ver weg blijven van overheden en beleidsbepalers. Maar zo denk ik ook over de kerk in het algemeen. Gelukkig is dat een hele andere discussie. :)

Plaats reactie