Daar valt weinig aan te verpesten dus doe maarDennis Cavallino schreef:Peter, idioot!! Zal ik jouw hoofd eens even lekker fotosjoppen! :twisted:![]()
BMW 535i E34, voor ieder wat wils
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
@Cav: Schitterend, en we houden de ogen open voor een sportinterieur!
@Diho: Ik heb nog geen idee, men zat vorige week qua werkuren al rond de €1800. Onderdelen weet ik niet. Ik schat een totaalplaatje van rond de 2.5k. Maar ik kan er net zoveel overzitten als eronder, bij BMW weet je nooit. I'll keep you posted.
@Diho: Ik heb nog geen idee, men zat vorige week qua werkuren al rond de €1800. Onderdelen weet ik niet. Ik schat een totaalplaatje van rond de 2.5k. Maar ik kan er net zoveel overzitten als eronder, bij BMW weet je nooit. I'll keep you posted.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
stefan van der burgh
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
Leuk verhaal Cav, mooie auto ook. Je ziet ze hier in Dld nog zo ontzettend veel rijden, en ze blijven mooi. De E34 is om te zien ietsje stoerder dan de E39, dee E39 is echter weer veel en veel stijlvoller (hans, help es ff). 
De E34 535i is overigens mijn kennismaking met BMW, en tot de 100 is er gek genoeg helemaal niemand thuis bij dat ding. Pas boven de 100 begint de 200+ pk zich te melden. Anywaz, 5-series zijn GOEDDDDDD.
De E34 535i is overigens mijn kennismaking met BMW, en tot de 100 is er gek genoeg helemaal niemand thuis bij dat ding. Pas boven de 100 begint de 200+ pk zich te melden. Anywaz, 5-series zijn GOEDDDDDD.
-
stefan van der burgh
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Stefan: Tot de 100 gaat ie op zich wel, maar je moet gewoon geen M5 prestaties verwachten (duh). Prestaties zijn gelijk aan de Porsche 924 S en BMW 325. Je moet dan alleen wel vol doorstampen (ook met die spaarzegels van Shell trouwens) 
Gisteren even over een heel mooi bochtig weggetje gereden, allemaal in 2e en 3e versnelling. Vooral uitkomen van bochten is een stuk indrukwekkender dan bij de 924S en 325. Het moet alleen niet uphill zijn, dan valt ie dood
Boven de 100 is het best leuk ongechipte diesels pesten, mits je maar in de juiste versnelling zit. Lekkere lange halen, terwijl zij om de paar meter moeten schakelen.
Gisteren even over een heel mooi bochtig weggetje gereden, allemaal in 2e en 3e versnelling. Vooral uitkomen van bochten is een stuk indrukwekkender dan bij de 924S en 325. Het moet alleen niet uphill zijn, dan valt ie dood
Boven de 100 is het best leuk ongechipte diesels pesten, mits je maar in de juiste versnelling zit. Lekkere lange halen, terwijl zij om de paar meter moeten schakelen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Ik vond die van vandaag ook wel aardig, Dennis. Echt bizar om een SMS te krijgen van Dennis wat ik 'daar-en-daar' doe. Vervolgens hem bellen, staat die gek bij mijn klant* weer te wachten op zijn klant. Ik vond het wel komisch 
* Die mij overigens voor de rest van het jaar werk hebben opgeleverd om een en ander op het gebied van wet/regelgeving op te lossen.
* Die mij overigens voor de rest van het jaar werk hebben opgeleverd om een en ander op het gebied van wet/regelgeving op te lossen.
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
@Robert: Dat zijn de unieke turbinenfelgen van de e34 M5, je hebt een lichtmetalen wiel met daarop gemonteerd een deksel waarin schoepen zitten. Een soort ventilator dus, mss dat het iets duidelijker is op deze tekening uit de M5 folder indertijd.
[img:369:303]http://www.bmwmregistry.com/faq/E34_M5_early_wheel.jpg[/img]
[img:369:303]http://www.bmwmregistry.com/faq/E34_M5_early_wheel.jpg[/img]
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Scherp gezien Robert. Geproduceerd in 91, op NL kenteken gezet in 99. Verkeerde tekst verwijderd 
Zonder die schoepdoppen werken die velgen niet volgens Diho, er blijven dan wel van die open 5 spaaks velgen over. Niet heel mooi, wel stoer op zich.
@Stéphane: was wel humor idd! Kom daar echt vaak bij die klant, maar had jou nooit gezien daar. Discretie ten top
@Bjorn+Dennis: de velgen liggen in de schuur bij Arnoud (met wie ik de E30 en 525 deel) en liggen een beetje in de weg... (hint hint)
Zonder die schoepdoppen werken die velgen niet volgens Diho, er blijven dan wel van die open 5 spaaks velgen over. Niet heel mooi, wel stoer op zich.
@Stéphane: was wel humor idd! Kom daar echt vaak bij die klant, maar had jou nooit gezien daar. Discretie ten top
@Bjorn+Dennis: de velgen liggen in de schuur bij Arnoud (met wie ik de E30 en 525 deel) en liggen een beetje in de weg... (hint hint)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Net de 535 weggebracht voor de APK.
Ze gaan meteen heel grondig naar de auto kijken, zodat ik kan beslissen wat te doen met deze auto.
Mijn wens is om hem helemaal goed en mooi te maken, maar dan moet er toch best wat gebeuren. Denk hierbij aan onderstel revisie (ophangingsrubbers), motorblok revisie (distributieketting + spanners, kop, kleppen, onderblok, waterpomp, diverse rubbers etc.). En dan nog zaken zoals de remmen (schijven, blokken, RVS remslangen, klauwen reviseren).
Diff, bak en koppeling zijn goed.
Optisch moet er wat gedaan worden aan krassen, achterbumper en het leer.
Kortom, ik ben benieuwd wat ze vandaag tegenkomen en dan wordt het de keuze:
- oprijden
of
- opknappen.
Best spannend.
Ze gaan meteen heel grondig naar de auto kijken, zodat ik kan beslissen wat te doen met deze auto.
Mijn wens is om hem helemaal goed en mooi te maken, maar dan moet er toch best wat gebeuren. Denk hierbij aan onderstel revisie (ophangingsrubbers), motorblok revisie (distributieketting + spanners, kop, kleppen, onderblok, waterpomp, diverse rubbers etc.). En dan nog zaken zoals de remmen (schijven, blokken, RVS remslangen, klauwen reviseren).
Diff, bak en koppeling zijn goed.
Optisch moet er wat gedaan worden aan krassen, achterbumper en het leer.
Kortom, ik ben benieuwd wat ze vandaag tegenkomen en dan wordt het de keuze:
- oprijden
of
- opknappen.
Best spannend.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 24 apr 2006, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten
