BMW 535i E34, voor ieder wat wils

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9

Bericht door Nero_Serpente » 03 mar 2006, 18:32

Dennis Cavallino schreef:Peter, idioot!! Zal ik jouw hoofd eens even lekker fotosjoppen! :twisted: :evil:











:lol:
Daar valt weinig aan te verpesten dus doe maar :P :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2006, 20:06

@Bjorn/Dennis: ik hou ze wel voor jullie apart.

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 03 mar 2006, 21:00

Oei :shock: . M5 motor revisie bij de dealer... mag dat kosten. Gewoon om zelf alvast wat apart te leggen voor het geval mijn M5 ook vreemd gaat doen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 03 mar 2006, 21:05

Willen we dat weten dan?
Ik doe mijn ogen wel dicht als ik ooit zo'n rekening af moet tikken. :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2006, 21:19

Dan verhuur je toch wat webspace??

We hebben toch allemaal pop-up blockers :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 04 mar 2006, 01:41

@Cav: Schitterend, en we houden de ogen open voor een sportinterieur!

@Diho: Ik heb nog geen idee, men zat vorige week qua werkuren al rond de €1800. Onderdelen weet ik niet. Ik schat een totaalplaatje van rond de 2.5k. Maar ik kan er net zoveel overzitten als eronder, bij BMW weet je nooit. I'll keep you posted.

Dickh.
Berichten: 1717
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Bericht door Dickh. » 04 mar 2006, 08:23

@Bjorn. Graag, ik hoop welliswaar dat ik nog een hele tijd verschoont blijf van dit soort dingen maar je weer het nooit.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 10:44

De E34 is RUIM!
Kofferbak ligt bij standaard vol met 2 driftwielen, gereedschap etc. bij gebrek aan stalling.
Maar ik moest gisteren even 5 dozen en +- 50 ordners verhuizen en alles past gewoon in 1 keer in de auto, had zelf nog ruimte over. :shock:

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 15 mar 2006, 10:52

Leuk verhaal Cav, mooie auto ook. Je ziet ze hier in Dld nog zo ontzettend veel rijden, en ze blijven mooi. De E34 is om te zien ietsje stoerder dan de E39, dee E39 is echter weer veel en veel stijlvoller (hans, help es ff). :)

De E34 535i is overigens mijn kennismaking met BMW, en tot de 100 is er gek genoeg helemaal niemand thuis bij dat ding. Pas boven de 100 begint de 200+ pk zich te melden. Anywaz, 5-series zijn GOEDDDDDD.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mar 2006, 11:46

Stefan vind Ome John het wel goed dat je hier post :twisted:

stefan van der burgh
Berichten: 406
Lid geworden op: 02 feb 2006, 15:05

Bericht door stefan van der burgh » 15 mar 2006, 11:52

Rico, dat zouden we niet doen, weet je nog. 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 15 mar 2006, 11:59

Hoeveel kratten bier passen er in de kofferbak???

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 12:00

@Stefan: Tot de 100 gaat ie op zich wel, maar je moet gewoon geen M5 prestaties verwachten (duh). Prestaties zijn gelijk aan de Porsche 924 S en BMW 325. Je moet dan alleen wel vol doorstampen (ook met die spaarzegels van Shell trouwens) :)

Gisteren even over een heel mooi bochtig weggetje gereden, allemaal in 2e en 3e versnelling. Vooral uitkomen van bochten is een stuk indrukwekkender dan bij de 924S en 325. Het moet alleen niet uphill zijn, dan valt ie dood :wink:

Boven de 100 is het best leuk ongechipte diesels pesten, mits je maar in de juiste versnelling zit. Lekkere lange halen, terwijl zij om de paar meter moeten schakelen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mar 2006, 12:01

Knot: 6 kratten moet zeker lukken. Dan heb je nog ruimte over voor wat flessen non-alcholische versnaperingen. En dan kunnen er nog 4 man meerijden. Dus allemaal een kratje op schoot, en hup naar een vakantiebungalow... :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mar 2006, 12:07

stefan van der burgh schreef:Rico, dat zouden we niet doen, weet je nog. 8)

oops :oops:

:wink:

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 21 mar 2006, 17:39

was ie nou van 1991 of 1999?

Rob

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 22 mar 2006, 20:12

De E34 is geproduceert tem 96. De M30 3.5 tot april/mei 1993 als ik me niet vergis. Ik veronderstel dus dat Cav de zijne van 1991 is. In ieder geval niet van 1999, dat zal wel een typo zijn denk ik.

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 22 mar 2006, 22:51

Hoop het voor hem, zal ie wel merken in de verzekering ;-).

@Cav Hoe zit dat met die speciale velgen voor het koolen, leg dat eens uit. Is daar nog een website van ofzo?

Rob

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 22 mar 2006, 23:05

Ik vond die van vandaag ook wel aardig, Dennis. Echt bizar om een SMS te krijgen van Dennis wat ik 'daar-en-daar' doe. Vervolgens hem bellen, staat die gek bij mijn klant* weer te wachten op zijn klant. Ik vond het wel komisch :)

* Die mij overigens voor de rest van het jaar werk hebben opgeleverd om een en ander op het gebied van wet/regelgeving op te lossen.

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 23 mar 2006, 20:16

@Robert: Dat zijn de unieke turbinenfelgen van de e34 M5, je hebt een lichtmetalen wiel met daarop gemonteerd een deksel waarin schoepen zitten. Een soort ventilator dus, mss dat het iets duidelijker is op deze tekening uit de M5 folder indertijd.
[img:369:303]http://www.bmwmregistry.com/faq/E34_M5_early_wheel.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
Locatie: Haarlem

Bericht door Robert Campbell » 23 mar 2006, 22:05

Lux, is ongeveer wat ik mij voorgesteld had, het werkt natuurlijk alleen als je niet tot volledige stilstand komt, maar ook weer doorrijd.
Rob

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 mar 2006, 10:29

Is nog over nagedacht ook zeg, ik vind ze zelf niet zo mooi maar ze zijn wel effectief dus.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mar 2006, 11:01

Scherp gezien Robert. Geproduceerd in 91, op NL kenteken gezet in 99. Verkeerde tekst verwijderd :)
Zonder die schoepdoppen werken die velgen niet volgens Diho, er blijven dan wel van die open 5 spaaks velgen over. Niet heel mooi, wel stoer op zich.

@Stéphane: was wel humor idd! Kom daar echt vaak bij die klant, maar had jou nooit gezien daar. Discretie ten top :wink:

@Bjorn+Dennis: de velgen liggen in de schuur bij Arnoud (met wie ik de E30 en 525 deel) en liggen een beetje in de weg... (hint hint) :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2006, 10:26

Net de 535 weggebracht voor de APK.
Ze gaan meteen heel grondig naar de auto kijken, zodat ik kan beslissen wat te doen met deze auto.

Mijn wens is om hem helemaal goed en mooi te maken, maar dan moet er toch best wat gebeuren. Denk hierbij aan onderstel revisie (ophangingsrubbers), motorblok revisie (distributieketting + spanners, kop, kleppen, onderblok, waterpomp, diverse rubbers etc.). En dan nog zaken zoals de remmen (schijven, blokken, RVS remslangen, klauwen reviseren).

Diff, bak en koppeling zijn goed.
Optisch moet er wat gedaan worden aan krassen, achterbumper en het leer.

Kortom, ik ben benieuwd wat ze vandaag tegenkomen en dan wordt het de keuze:
- oprijden
of
- opknappen.

Best spannend.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 24 apr 2006, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 24 apr 2006, 10:32

Ik hoop dat je voor opknappen gaat, blijft een apart en mooi ding.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 7 gasten