Macboy schreef:@Pescatore: inderdaad, afstelling is op veel plekken te belachelijk voor woorden. Of fietsstoplichten die op groen gaan zonder fiester, waar jij op kunt wachten TERWIJL ER NOTA BENE EEN KNOPJE BIJSTAAT ! Wat heeft een knopje voor zin als ie toch op groen gaat ???
En meer onzin. In spits, stoplicht die 2 seconden op groen gaat, terwijl er 400 auto's wachten en op de andere baan staat er nooit iemand ....
Daar erger ik me ook enorm aan.
Net als 1 bus die voor die 400 auto's mag (die maatregel is een GROTE veroorzaker van fijnstof!!!)
Of de tram die bij één van de drukste knooppunten in Den Haag voorrang krijgt. Op zich geen probleem mee, maar waarom krijgen álle trams voorrang. Soms sta je langer dan het ergernispunt te wachten omdat er vanuit alle richtingen 1 a 2 trams komen.
Of 's nachts... zet alles op knipperend oranje. Dan rijden mensen langzamer bij kruisingen dan wanneer de verkeerslichten gewoon op rood-groen staan. Mensen letten zelf wel op. Ik rijd 's nachts veelvuldig door rood, simpelweg omdat ik het een dom systeem vind als er NIEMAND anders op de weg is. Ik let uiteraard wel goed op.
Ik snap dat niet zo goed.