Trage stoplichten of trage chauffeurs?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Moet het stoplicht oranje worden alvorens op groen te springen?

Ja, de doorstroom zal dan zeker verbeteren !
32
89%
Het principe is goed, maar in ons land niet werkend te krijgen
4
11%
Nee, ik zie het nut hier niet van.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 36

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 mei 2007, 10:32

Macboy schreef:@Pescatore: inderdaad, afstelling is op veel plekken te belachelijk voor woorden. Of fietsstoplichten die op groen gaan zonder fiester, waar jij op kunt wachten TERWIJL ER NOTA BENE EEN KNOPJE BIJSTAAT ! Wat heeft een knopje voor zin als ie toch op groen gaat ???

En meer onzin. In spits, stoplicht die 2 seconden op groen gaat, terwijl er 400 auto's wachten en op de andere baan staat er nooit iemand ....

Daar erger ik me ook enorm aan.

Net als 1 bus die voor die 400 auto's mag (die maatregel is een GROTE veroorzaker van fijnstof!!!)

Of de tram die bij één van de drukste knooppunten in Den Haag voorrang krijgt. Op zich geen probleem mee, maar waarom krijgen álle trams voorrang. Soms sta je langer dan het ergernispunt te wachten omdat er vanuit alle richtingen 1 a 2 trams komen.

Of 's nachts... zet alles op knipperend oranje. Dan rijden mensen langzamer bij kruisingen dan wanneer de verkeerslichten gewoon op rood-groen staan. Mensen letten zelf wel op. Ik rijd 's nachts veelvuldig door rood, simpelweg omdat ik het een dom systeem vind als er NIEMAND anders op de weg is. Ik let uiteraard wel goed op.

Ik snap dat niet zo goed.

Knot

Bericht door Knot » 10 mei 2007, 10:33

Als een verkeerslicht op rood staat moet je toch stoppen voor een bepaalde lamp om vervolgens een gestoptvoorbepaaldlicht sprintje te doen als dat licht weer uitgaat? :)

Michel P

Bericht door Michel P » 10 mei 2007, 10:35

Ik ros regelmatig op de toeter om de slapers wakker te schudden! Eerst oranje dan groen, is top. Meer bekeuren voor door rood rijden zou mijn zegen ook hebben. Als je soms te snel optrekt bij groenlicht, dan kun je iemand vol T-bonen, wel leuk met de door Hans genoemde oude amerikaan :-)

Michel

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mei 2007, 19:50

1x per uur bus. daarom 3km file. in Deventer maken ze het helemaal bont.

Er is een busbaan aangelegd (geen grap) op een plek waar geen buslijn is.

LEZEN JULLIE DIT GOED? DIT IS DUS GEEN GRAP !

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 mei 2007, 20:05

Macboy schreef:1x per uur bus. daarom 3km file. in Deventer maken ze het helemaal bont.

Er is een busbaan aangelegd (geen grap) op een plek waar geen buslijn is.

LEZEN JULLIE DIT GOED? DIT IS DUS GEEN GRAP !
Gek zijn ze, een busbaan slaat sowieso nergens op als er 2 keer per uur een bus rijdt........................................

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 mei 2007, 01:19

maar de 4e keer is het dan ook plank gas door oranje heen
En toen bleek daar net een flitskast te staan die ook de snelheid controleerd. :? :wink:

Plaats reactie