Max driving fun + dagelijks inzetbaar + 15-20k
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Helemaal mee eens, van de 116 auto's die ik al heb gehad en waarvan ook met deze erbij 5x een Z3 M car(1x Z3 M roadster) kan ik zeggen dat het 100% de fijnste auto is in zijn prijsklasse en mooie looks ook nog als je van een beetje vreemd maar wel lekker houd
en ik heb TVR's Porsche's en vele andere sportieve auto's gehad, maar deze is de beste all rounder en supervet :twisted: en zeldzaam en "waardevast" en een lekker kontje
oke ik stop al....
-
k33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Niet te vergelijken een speedster en een Z3Mcoupe.
Natuurlijk is de Mcoupe een sportieve auto, maar LANG niet zo puur als de speedster.
Mcoupe heeft veel vermogen maar een (standaard) onderstel wat meer op een GT lijkt dan op een sportauto.
Speedster daarentegen is gewoon puur fun maar compromisloos.
Ik zou geen speedster willen hebben om dagelijks in te rijden, hoe gaaf de auto ook is.
Natuurlijk is de Mcoupe een sportieve auto, maar LANG niet zo puur als de speedster.
Mcoupe heeft veel vermogen maar een (standaard) onderstel wat meer op een GT lijkt dan op een sportauto.
Speedster daarentegen is gewoon puur fun maar compromisloos.
Ik zou geen speedster willen hebben om dagelijks in te rijden, hoe gaaf de auto ook is.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
zo denk ik er ook over..
Een speedster of lotus is gewoon PUUR, maar voor dagelijks gebruik zou ik er niet aan moeten denken.. Voor 2de auto echt perfect..
Daarom is de verhouding van een MCoupe ook zo fijn. Vermogen en kunnen rijden als een echte GT. En ben je echt op zoek naar een goede wegligging, kan de auto daar ook in voorzien, mits met een juist onderstel.
En qua running-costs zou ik het ook even niet weten. Onderdelen van een BMW zijn niet duurder als die van Opel, alleen zijn die dealers zo verschrikkelijk duur.. gelukkig kan ik alles zelf
Een speedster of lotus is gewoon PUUR, maar voor dagelijks gebruik zou ik er niet aan moeten denken.. Voor 2de auto echt perfect..
Daarom is de verhouding van een MCoupe ook zo fijn. Vermogen en kunnen rijden als een echte GT. En ben je echt op zoek naar een goede wegligging, kan de auto daar ook in voorzien, mits met een juist onderstel.
En qua running-costs zou ik het ook even niet weten. Onderdelen van een BMW zijn niet duurder als die van Opel, alleen zijn die dealers zo verschrikkelijk duur.. gelukkig kan ik alles zelf
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Zo is dat, een Speedster is leuk, een Elise met zelfde vermogen leuker!
maar beide voor ff...
Voor all round nothing in that price can top the Z3 M coupe
En geloof me, een goed onderstel en iets verlaagt en minimaal 18inch en eventueel lichtgewicht race-stoelen(carbon of poly) scheelt bijna 50kg in gewicht omdat de standaard M coupe stoelen zwaar zijn met die elektro motoren...als je dat veranderd dan heb je echt een veeeeel fijnere auto als zo'n speedster, heb zelf een Speedster Turbo gehad en vele Elise en Exige gereden(testritten) niks kan een Z3 M coupe vervangen, hooguit voor een klein cirquit scheuren maar wanneer doe je dat?? voor er bij dus leuk maar meer niet.
Stap eens uit b.v. een Honda-Elise en dan weer in de Z3 M coupe met 19inch en super onderstel...je voelt je meteen thuis en denkt dit is mijn bak! maar neem het jullie niet kwalijk
probeer eens 2 a 3 dagen zo'n verlaagde en met 18 of 19inch Z3 M coupe en kom maar eens weer.
maar beide voor ff...
Voor all round nothing in that price can top the Z3 M coupe
En geloof me, een goed onderstel en iets verlaagt en minimaal 18inch en eventueel lichtgewicht race-stoelen(carbon of poly) scheelt bijna 50kg in gewicht omdat de standaard M coupe stoelen zwaar zijn met die elektro motoren...als je dat veranderd dan heb je echt een veeeeel fijnere auto als zo'n speedster, heb zelf een Speedster Turbo gehad en vele Elise en Exige gereden(testritten) niks kan een Z3 M coupe vervangen, hooguit voor een klein cirquit scheuren maar wanneer doe je dat?? voor er bij dus leuk maar meer niet.
Stap eens uit b.v. een Honda-Elise en dan weer in de Z3 M coupe met 19inch en super onderstel...je voelt je meteen thuis en denkt dit is mijn bak! maar neem het jullie niet kwalijk
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
Gelul. :twisted:Zo is dat, een Speedster is leuk, een Elise met zelfde vermogen leuker!
Een speedster of lotus is gewoon PUUR, maar voor dagelijks gebruik zou ik er niet aan moeten denken.. Voor 2de auto echt perfect..
Ik rijd al 2 1/2 jaar dagelijks in mijn Speedster en dat is best te doen.Ik zou geen speedster willen hebben om dagelijks in te rijden, hoe gaaf de auto ook is.
Stap er nog steeds met een grote grijns in.
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Niet dat de Z3 geen leuke auto is maar jullie overdrijven qua performance wel een beetje in dit topic imho
Enige is dat ik een MQP qua auto uniek vind daardoor zou ik hem willen hebben
Z3 M geef ik persoonlijk niks om maar als je een roadster man bent is het misschien wel de auto om te hebben.
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Niet dat de Z3 geen leuke auto is maar jullie overdrijven qua performance wel een beetje in dit topic imho
Enige is dat ik een MQP qua auto uniek vind daardoor zou ik hem willen hebben
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Niet mee eens. een standaard exige tegen een standaard MQp is inderdaad geen match, maar een standaard exige tegen een MQP met goede coilovers en dezelfde soort banden is echt wel aan elkaar gewaagd..Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Zal eens kijken waar ik al die filmpjes heb die dat onderbouwen.....
Neemt niet weg dat ik een vergelijk met een mqp moeilijk vindt tegen een exige of een speedster.
Ze geven allebei een andere kick en daarom zou het een mooie combo zijn in mijn garage!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
We hebben het hier over all round en niet op een cirquit, daar zijn dat soort auto's natuurlijk veel sneller op een bochtig cirquit...Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Niet dat de Z3 geen leuke auto is maar jullie overdrijven qua performance wel een beetje in dit topic imho![]()
Enige is dat ik een MQP qua auto uniek vind daardoor zou ik hem willen hebbenZ3 M geef ik persoonlijk niks om maar als je een roadster man bent is het misschien wel de auto om te hebben.
Trouwens dat zeg ik wel, maar heeft de Nurburgring niet minimaal 78 bochten?? waar blijft zo'n arme stakker als een standaard Speedster of standaard Elise dan ten opzichte van een Standaar M coupe :twisted: en dat is een echte mannen met ballen cirquit
Een BMW is redelijk betrouwbaar in elk geval net zo goed zo niet beter dan een Speedster...maar als er echt wat stuk is aan/in de motor tja dan kost het en flinke bom duiten das waar...maar daarna weer met een smile gassen
Allemaal leuke auto's en iedereen zijn eigen smaak, dat maakt het ook zo lekker divers hier
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ik sta nog steeds achter mijn opmerking over dat de running costs de helft zijn van een M, ik heb genoeg topics op internet gelezen over beurtjes van beide auto's.
Wat kost een setje remschijven van een Z3M? Ik denk niet 40euro per stuk. Kleine beurt speedster: 130euro, grote beurt, 220euro. Het 2.2 blokje is ijzersterk en zal een veel langere adem hebben dan een M-blok.
Wat ik wil aangeven en wat hier natuurlijk ook toegegeven wordt: de auto's zijn niet te vergelijken. Ze geven je alle 2 een grote grijns op je gezicht als je ermee rijdt. Maar als je dan kijkt naar dagelijks gebruik, dan is de speedster alleen in het nadeel IMO qua comfort, maar nog steeds goed mee te leven als je wat gewend bent (ik bedoel, als je geen mietje bent
), genoeg mensen die een elise of speedster als dagelijkse auto gebruiken met nog meer dan 20.000km/jaar. De kosten worden alleen echt een heel ander verhaal, waarbij de Z3M dus echt op een veel hoger plan zal liggen. En dat is best belangrijk voor sommige mensen.
Wat kost een setje remschijven van een Z3M? Ik denk niet 40euro per stuk. Kleine beurt speedster: 130euro, grote beurt, 220euro. Het 2.2 blokje is ijzersterk en zal een veel langere adem hebben dan een M-blok.
Wat ik wil aangeven en wat hier natuurlijk ook toegegeven wordt: de auto's zijn niet te vergelijken. Ze geven je alle 2 een grote grijns op je gezicht als je ermee rijdt. Maar als je dan kijkt naar dagelijks gebruik, dan is de speedster alleen in het nadeel IMO qua comfort, maar nog steeds goed mee te leven als je wat gewend bent (ik bedoel, als je geen mietje bent
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Klopt daar ga je al.Flatline schreef:Niet mee eens. een standaard exige tegen een standaard MQp is inderdaad geen match, maar een standaard exige tegen een MQP met goede coilovers en dezelfde soort banden is echt wel aan elkaar gewaagd..Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Zal eens kijken waar ik al die filmpjes heb die dat onderbouwen.....
Neemt niet weg dat ik een vergelijk met een mqp moeilijk vindt tegen een exige of een speedster.
Ze geven allebei een andere kick en daarom zou het een mooie combo zijn in mijn garage!
Maar dat neemt niet weg dat je met een Exige een flink stuk sneller in bochten bent doordat die standaard al voorzien is van Yoko A048R's en een goed onderstel.
Wil je met een BMW M mobiel daar enigsinds in de buurt komen dan zit je al aan 3500 euro onderstel en chassistuning en dan moet je die A048's nog kopen wat je nog eens 1200 euro kost. Believe me I know
Coilover kit met montage 2000 euro
ARB kit met montage 600 euro
Vaste Camberplaten 200 euro
Xbrace 100 euro
BMW M VPB 500 euro
Stijvere bushings rondom 250
Dat is zo ongeveer wat ik op mijn auto hebt zitten en dan is het verschil in pure bochtensnelheid nog minimaal zolang je op een straatband staat. Ik denk nog niet genoeg om zo'n ding bij te houden. Zal je ook naar A048R's of PSC's moeten.
Mensen vergeten nog wel eens dat zomaar een ander setje veren onder je auto klappen je niet per definitie sneller maakt.
Rene de Z3M en de Exige zetten precies dezelfde tijd neer op de ring. Waar de M het goedmaakt op de rechte stukken komt de Exige in bochten weer bij. Dus dat verhaal gaat ook niet op
M is allround een betere auto maar qua performance & handling is een Exige echt nog wel een stapje beter
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
ben ik het met je mee eens :idea:Maik schreef:Ik sta nog steeds achter mijn opmerking over dat de running costs de helft zijn van een M, ik heb genoeg topics op internet gelezen over beurtjes van beide auto's.
Wat kost een setje remschijven van een Z3M? Ik denk niet 40euro per stuk. Kleine beurt speedster: 130euro, grote beurt, 220euro. Het 2.2 blokje is ijzersterk en zal een veel langere adem hebben dan een M-blok.
Wat ik wil aangeven en wat hier natuurlijk ook toegegeven wordt: de auto's zijn niet te vergelijken. Ze geven je alle 2 een grote grijns op je gezicht als je ermee rijdt. Maar als je dan kijkt naar dagelijks gebruik, dan is de speedster alleen in het nadeel IMO qua comfort, maar nog steeds goed mee te leven als je wat gewend bent (ik bedoel, als je geen mietje bent), genoeg mensen die een elise of speedster als dagelijkse auto gebruiken met nog meer dan 20.000km/jaar. De kosten worden alleen echt een heel ander verhaal, waarbij de Z3M dus echt op een veel hoger plan zal liggen. En dat is best belangrijk voor sommige mensen.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Samen met de mx5 echt leuke auto's, maar zijn niet wat ik zoek. Bovendien heb ik wel eens met de Celica gereden waar dit blok in zit en dat maakt m niet echt spraakmakend (scheelt natuurlijk wel dat ding een stuk lichter is...).Hendrik Kinderman schreef:zou een Toyota MR2 ook wat zijn??
wel van de laatste serie, 140 pk, 965 kg, en betrouwbaar, dacht ik zo
M-coupe/Evo/Speedster blijven nog steeds het hardste knagen; denk dat het gewoon ff wat langer sparen wordt en alle tijd nemen om een droomexemplaar te vinden
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ohja! Bedankt Chris
Van de kleur moet je houden...
[img:400:300]http://www.auto-mark.nl/dbfotos/auto_image0/73369.jpg[/img]
http://www.burgauto.nl/gebruikt/voorraa ... 369&page=1
Wel wat veel km's voor een speedster, maar daar is de prijs ook naar...
Van de kleur moet je houden...
[img:400:300]http://www.auto-mark.nl/dbfotos/auto_image0/73369.jpg[/img]
http://www.burgauto.nl/gebruikt/voorraa ... 369&page=1
Wel wat veel km's voor een speedster, maar daar is de prijs ook naar...
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ja hoor, goed zat, alhoewel... er zijn wat eigenaardigheden met het ABS, maar dat heeft niets te maken met de schijven... De klauwen voor zijn van AP, achter Brembo, dus dat gedeelte zit sowieso wel goed en zijn belangrijker dan de schijven. Een paar goede remblokken zijn IMO belangrijker...
Wat ook meehelpt met de speedster/elise is de 40/60% gewichtsverdeling over de voor/achterkant. Daardoor worden de voorremmen relatief veel minder belast dan bij een gemiddelde auto die 50/50% (bmw) of 60/40% (FWD's) gewichtsverdeling heeft. Dus bij de speedster nemen de achterremmen veel meer remdruk op. Ook het extreem lage zwaartepunt van de speedster speelt een belangrijke rol bij de gunstige remdrukverdeling over voor/achter.
De achterschijven zijn hierdoor dan dezelfde als de voorschijven.
Wat ook meehelpt met de speedster/elise is de 40/60% gewichtsverdeling over de voor/achterkant. Daardoor worden de voorremmen relatief veel minder belast dan bij een gemiddelde auto die 50/50% (bmw) of 60/40% (FWD's) gewichtsverdeling heeft. Dus bij de speedster nemen de achterremmen veel meer remdruk op. Ook het extreem lage zwaartepunt van de speedster speelt een belangrijke rol bij de gunstige remdrukverdeling over voor/achter.
De achterschijven zijn hierdoor dan dezelfde als de voorschijven.
- Kasteel
- Berichten: 5479
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Kosten in onderhoud spreken me positief aan, maar is geen doorslag. Bij sub is het met grote regelmaat blokken + schijven en al keer maf/lambda gehad ed. Het komt voor mij nu zeker nog te vroeg dergelijk aanbod, maar denk wel dat ik ff ga buurten als ik er in de richting van ben.
De enige Speedster die ik van dichtbij heb gezien, is de oude van Stefan, die voor met zat bij een toerrit; Speedster met TomTom
.
De enige Speedster die ik van dichtbij heb gezien, is de oude van Stefan, die voor met zat bij een toerrit; Speedster met TomTom
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Fabian en 3 gasten
