Flatline schreef:Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Niet mee eens. een standaard exige tegen een standaard MQp is inderdaad geen match, maar een standaard exige tegen een MQP met goede coilovers en dezelfde soort banden is echt wel aan elkaar gewaagd..
Zal eens kijken waar ik al die filmpjes heb die dat onderbouwen.....
Neemt niet weg dat ik een vergelijk met een mqp moeilijk vindt tegen een exige of een speedster.
Ze geven allebei een andere kick en daarom zou het een mooie combo zijn in mijn garage!

Klopt daar ga je al.
Maar dat neemt niet weg dat je met een Exige een flink stuk sneller in bochten bent doordat die standaard al voorzien is van Yoko A048R's en een goed onderstel.
Wil je met een BMW M mobiel daar enigsinds in de buurt komen dan zit je al aan 3500 euro onderstel en chassistuning en dan moet je die A048's nog kopen wat je nog eens 1200 euro kost. Believe me I know
Coilover kit met montage 2000 euro
ARB kit met montage 600 euro
Vaste Camberplaten 200 euro
Xbrace 100 euro
BMW M VPB 500 euro
Stijvere bushings rondom 250
Dat is zo ongeveer wat ik op mijn auto hebt zitten en dan is het verschil in pure bochtensnelheid nog minimaal zolang je op een straatband staat. Ik denk nog niet genoeg om zo'n ding bij te houden. Zal je ook naar A048R's of PSC's moeten.
Mensen vergeten nog wel eens dat zomaar een ander setje veren onder je auto klappen je niet per definitie sneller maakt.
Rene de Z3M en de Exige zetten precies dezelfde tijd neer op de ring. Waar de M het goedmaakt op de rechte stukken komt de Exige in bochten weer bij. Dus dat verhaal gaat ook niet op
M is allround een betere auto maar qua performance & handling is een Exige echt nog wel een stapje beter