Gelul. :twisted:Zo is dat, een Speedster is leuk, een Elise met zelfde vermogen leuker!
Een speedster of lotus is gewoon PUUR, maar voor dagelijks gebruik zou ik er niet aan moeten denken.. Voor 2de auto echt perfect..
Ik rijd al 2 1/2 jaar dagelijks in mijn Speedster en dat is best te doen.Ik zou geen speedster willen hebben om dagelijks in te rijden, hoe gaaf de auto ook is.
Niet mee eens. een standaard exige tegen een standaard MQp is inderdaad geen match, maar een standaard exige tegen een MQP met goede coilovers en dezelfde soort banden is echt wel aan elkaar gewaagd..Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
We hebben het hier over all round en niet op een cirquit, daar zijn dat soort auto's natuurlijk veel sneller op een bochtig cirquit...Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Als je trouwens met een Z3 een Exige bij kan houden in bochten dan zit daar wel een amateur achter het stuur. De oude MKI rijd een Z3M of een M3 al om zijn oren, de MKII doet daar nog een schepje bovenop met betere banden en meer power.
Niet dat de Z3 geen leuke auto is maar jullie overdrijven qua performance wel een beetje in dit topic imho![]()
Enige is dat ik een MQP qua auto uniek vind daardoor zou ik hem willen hebbenZ3 M geef ik persoonlijk niks om maar als je een roadster man bent is het misschien wel de auto om te hebben.
Klopt daar ga je al.Flatline schreef:Niet mee eens. een standaard exige tegen een standaard MQp is inderdaad geen match, maar een standaard exige tegen een MQP met goede coilovers en dezelfde soort banden is echt wel aan elkaar gewaagd..Bert ///M3 schreef:Onderdelen van BMW zijn niet duur tot je iets vervangen moet waar M op staat![]()
Zal eens kijken waar ik al die filmpjes heb die dat onderbouwen.....
Neemt niet weg dat ik een vergelijk met een mqp moeilijk vindt tegen een exige of een speedster.
Ze geven allebei een andere kick en daarom zou het een mooie combo zijn in mijn garage!
ben ik het met je mee eens :idea:Maik schreef:Ik sta nog steeds achter mijn opmerking over dat de running costs de helft zijn van een M, ik heb genoeg topics op internet gelezen over beurtjes van beide auto's.
Wat kost een setje remschijven van een Z3M? Ik denk niet 40euro per stuk. Kleine beurt speedster: 130euro, grote beurt, 220euro. Het 2.2 blokje is ijzersterk en zal een veel langere adem hebben dan een M-blok.
Wat ik wil aangeven en wat hier natuurlijk ook toegegeven wordt: de auto's zijn niet te vergelijken. Ze geven je alle 2 een grote grijns op je gezicht als je ermee rijdt. Maar als je dan kijkt naar dagelijks gebruik, dan is de speedster alleen in het nadeel IMO qua comfort, maar nog steeds goed mee te leven als je wat gewend bent (ik bedoel, als je geen mietje bent), genoeg mensen die een elise of speedster als dagelijkse auto gebruiken met nog meer dan 20.000km/jaar. De kosten worden alleen echt een heel ander verhaal, waarbij de Z3M dus echt op een veel hoger plan zal liggen. En dat is best belangrijk voor sommige mensen.
Samen met de mx5 echt leuke auto's, maar zijn niet wat ik zoek. Bovendien heb ik wel eens met de Celica gereden waar dit blok in zit en dat maakt m niet echt spraakmakend (scheelt natuurlijk wel dat ding een stuk lichter is...).Hendrik Kinderman schreef:zou een Toyota MR2 ook wat zijn??
wel van de laatste serie, 140 pk, 965 kg, en betrouwbaar, dacht ik zo
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot], Wimo en 5 gasten