Launch control met DSG-versnellingsbak

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander S.

Bericht door Sander S. » 19 mar 2007, 21:24

Sander Spoolder schreef:
Andre schreef:Nou ik heb ook in auto met DSG gereden.

Schakeld snel op bij volgas en zonder hokken of stoten.

Maar dat ding schakeld zelf op als je in de toerenbegrenzer komt dat vindt ik niks.

de smg bak van bmw mag dan minder comfortabel zijn maar geeft absoluut meer rijbeleving.

Rebel jij hebt toch zo n dsg bak ik zou die tt inruilen voor zo n tt RS maar dan wel handbak want dit is niks.
ooh ooh .. nu gaan we het krijgen :wink:
Ik zei het toch :D

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 mar 2007, 21:27

Rebel schreef:Arnoudt je hebt gelijk...

.....maar euhm....moet jij vanavond niet sleutelen?
Mijn naam is Aernoudt :wink: (da's her en der te lezen)
Inderdaad.

Nee, deze auto is klaar (op sper na wat van de week in de garage gebeurd en vrijdag de rollenbank bij Beek racing in Den-Haag)

Rebel

Bericht door Rebel » 19 mar 2007, 21:29

En dan de verkoop in?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 mar 2007, 21:29

Rebel schreef:En dan de verkoop in?
Interesse ?

Rebel

Bericht door Rebel » 19 mar 2007, 21:32

Mijn garage staat vol, gaan er maar twee in.
En om zo een Alfa buiten in de regen te parkeren, lijkt me niet echt aan te bevelen, toch?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 19 mar 2007, 21:38

Een 156 is geen Sprintje (in de 80'er jaren ;) )

Elmar

Bericht door Elmar » 19 mar 2007, 22:03

Rebel schreef:Mijn garage staat vol, gaan er maar twee in.
Waar blijven die foto's van jouw garage?

Rebel

Bericht door Rebel » 19 mar 2007, 22:05

Touche'...

Euhm, daar ga ik werk van maken...

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2007, 00:32

Rebel schreef:Hielke kleine kanttekenening bij jouw verhaal :wink:
Zelfs al heeft hij bij het opschakelen de volgende versnelling "klaar staan" en wil je handmatig terugschakelen naar een lagere versnelling, schakelt hij nog steeds sneller met de flippers/pook dan met een handmatige bak.

Verder is het natuurlijk leuk om te lezen dat mensen na een aantal uren rijden het systeem zo goed doorhebben. De mening van Andre valt hierbuiten, niet alleen omdat hij als een van de weinigen echt verstand heeft van rijden maar daarbij ook een uitgesproken mening heeft over auto's en zijn beleving hierin.
Op een een aantal uren DSG begrijpen en er perfect mee overweg kunnen is in mijn ogen niet mogelijk. Het heeft duurde bij mij langer dan een maand eer ik het systeem "begreep". Je kunt immers met je voet meer regelen dan dat je denkt.
Ook heeft driekwart van de mensen gereden in de test-auto van Edwin, die door JD is aangepast, en een andere DSG software heeft gekregen om het extreem hoge vermogen te kunnen verwerken.

Arnoudt, voor een coureur als jou is dit inderdaad speelgoed. Hoe vorderen de gesprekken bij BMW-sauber als testrijder? Maar even zonder dollen, ik heb er wel een beetje moeite mee, als iemand iets afkeurt terwijl hij zelf afgelopen 3 jaar een dozijn bagger-auto's heeft gereden en geen enkele langer dan 3 maanden in bezit heeft gehad.
Ben je er nu al uit wat "beter" is? FWD of RWD :wink:
En je broodje-aap-verhalen omtrent geruchten, etc etc, die zijn mij nooit ter oren gekomen, terwijl ik lid ben van diverse internationale Audi/VW-fora's. Sterker nog, DSG is zo slecht, dat Audi het ook in de R8 levert.

Tot slot, ik heb dit filmpje niet gepost om DSG te verkopen, het ging eerder om de launchcontrol. Maar uiteraard is iedereen vrij om zijn mening te geven, zo ook ik... en eerlijk gezegd veeg ik mijn derriere af aan de meningen van anderen, ik moet er immers zelf mee rijden, en mij bevalt het prima :wink:
Rebel in de R8 zit geen DSG toch maar een SMG achtige bak. Of ben ik nou verkeerd ?

Cupra R

Bericht door Cupra R » 20 mar 2007, 09:59

Andre schreef: Ik bedoel als je nou het wijf van je dromen hebt gevonden en je mag eindelijk na 5 maanden het slipje uittrekken je ziet daar een partij zware shag wapperen. Dan hoeft het ook niet meer.
Kale snee is inderdaad lekkerder.

Verder wat gebruiken ze in de F1 ..... enough said.

Topic is verder helaas een afzeiktopic.

CRZ

Bericht door CRZ » 20 mar 2007, 10:02

Heb in een TT V6 proefgereden, in 4 over een rotonde. Dan plank gas, maar schakelde niet terug...

Leon TFSI deed dit wel.

Andre

Bericht door Andre » 20 mar 2007, 10:09

Dan zal er wel virus in de software zitten.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 mar 2007, 10:11

Andre schreef:Dan zal er wel virus in de software zitten.
:lol: 8)

Rebel

Bericht door Rebel » 20 mar 2007, 17:59

CRZ schreef:Heb in een TT V6 proefgereden, in 4 over een rotonde. Dan plank gas, maar schakelde niet terug...

Leon TFSI deed dit wel.

Seat kan ESP ook niet volledig uitschakelen :wink:

Maar zonder dollen, ik ben komende maand op de Ring, en diegene die het zelf willen ervaren mogen er gerust eens mee rijden.

wjn

Bericht door wjn » 20 mar 2007, 18:25

Cupra R schreef: Verder wat gebruiken ze in de F1 ..... enough said.
Als het niet verboden was geweest een VARIOMATIC 8)
(of hoe die dingen tegenwoordig niet allemaal heten, principe blijft hetzelfde.)

Ik denk dat 99,99% van de DF-ers daar niets in ziet.
(Geen "rijbeleving" ;) )

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 mar 2007, 18:27

Cupra R schreef:Verder wat gebruiken ze in de F1 ..... enough said.

Topic is verder helaas een afzeiktopic.
Huh, watte; achterwielaandrijving bedoel je? ;)

Verder natuurlijk een behoorlijke onzinredenering, ze gebruiken in F1 ook geen slicks meer; betekent dat dat alle hobby en amateur coureurs dan maar op gegroefde banden moeten gaan rijden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2007, 19:02

Gebruiken ze dan DSG in de F1? Ik dacht een vorm van smg achtige toestanden zoals in de Ferrari F430.

:?: :?: :?:

Of is er met ingang van de V8en ook DSG bij gekomen?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 mar 2007, 19:08

Peter Tunissen schreef:...
Verder natuurlijk een behoorlijke onzinredenering, ze gebruiken in F1 ook geen slicks meer; betekent dat dat alle hobby en amateur coureurs dan maar op gegroefde banden moeten gaan rijden?
Heette dat vroeger niet zomer radiaal banden, gewoon te koop bij www.autobandenmarkt.nl ?! :lol: :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 20 mar 2007, 20:17

Robin ik denk dat "Cupra R" bedoelde dat ze in de race-sport diverse semi-automatische versnellingsbakken gebruiken.
Uiteraard doen ze dit niet voor de "driving-fun" maar simpelweg om snel te zijn.

Ik denk dat sommige mensen nog niet klaar zijn voor deze evolutie.
Zie het als Xenon-lampen. 7-8 jaar geleden waren dat vervelende "verblindende" lampen, tegenwoordig zitten ze bijna standaard op iedere auto en zijn ze volledig geaccepteerd door de massa.

R-tronic, DSG, SMG noem het maar op, het zijn allen nieuwe technieken die langszaam steeds meer geintegreerd raken in de auto-industrie.
Tegen de tijd, dat het standaard zit op de auto's voor het "klootjesvolk" zijn de inovatieve fabrikanten al lang weer een stap verder, en hebben ze auto's uitgevonden die 6 meter boven de grond kunnen vliegen.
Uiteraard zal dan de massa weer commentaar hebben en zeggen dat het een rommelig straatbeeld geeft, al die vliegende auto's boven hun hoofd, maar 7-8 jaar later zullen ook zij hun eerste rondjes vliegen boven de tuin van hun buurman.

Vroeger was alles beter....
Zo een T-Ford.....Pure Driving-Fun.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 mar 2007, 21:49

Rebel schreef:....

Vroeger was alles beter....
Zo een T-Ford.....Pure Driving-Fun.
Echt een kapper in de auto (lees: je begrijpt het nog niet echt ...) :lol:
Een TVR Sagaris is (als voorbeeld) een pure fun auto zonder stumperhulpjes. Des ondanks niet te vergelijken met een T-ford (wat ook redelijk puur rijden was ;) )

Joop

Bericht door Joop » 20 mar 2007, 21:55

Rebel schreef:...
Ik denk dat sommige mensen nog niet klaar zijn voor deze evolutie.
Zie het als Xenon-lampen. 7-8 jaar geleden waren dat vervelende "verblindende" lampen, tegenwoordig zitten ze bijna standaard op iedere auto en zijn ze volledig geaccepteerd door de massa.
...
Het blijven vervelende dingen, maar als je aan de andere kant van de lampen zit wil je niet anders meer.

DSG is vast ook zo'n speeltje. Ben zelf eigenlijk wel iemand die toch zelf graag de touwtjes in handen blijft houden, electronische regelsystemen komen mij af en toe ook de strot uit. Prima als je normaal aan het rijden bent, maar als je lekker aan het doorrijden bent... dus uit die handel.

Launch control is ook zo'n dingetje. Als je er een beetje gevoel voor hebt, moet je hetzelfde resultaat kunnen bereiken.

Wat betreft DSG: een systeem dat ik nog wel eens een keer goed moet uit proberen wil daar een uitgesproken mening over hebben.

Plaats reactie