Rebel schreef:Hielke kleine kanttekenening bij jouw verhaal
Zelfs al heeft hij bij het opschakelen de volgende versnelling "klaar staan" en wil je handmatig terugschakelen naar een lagere versnelling, schakelt hij nog steeds sneller met de flippers/pook dan met een handmatige bak.
Verder is het natuurlijk leuk om te lezen dat mensen na een aantal uren rijden het systeem zo goed doorhebben. De mening van Andre valt hierbuiten, niet alleen omdat hij als een van de weinigen echt verstand heeft van rijden maar daarbij ook een uitgesproken mening heeft over auto's en zijn beleving hierin.
Op een een aantal uren DSG begrijpen en er perfect mee overweg kunnen is in mijn ogen niet mogelijk. Het heeft duurde bij mij langer dan een maand eer ik het systeem "begreep". Je kunt immers met je voet meer regelen dan dat je denkt.
Ook heeft driekwart van de mensen gereden in de test-auto van Edwin, die door JD is aangepast, en een andere DSG software heeft gekregen om het extreem hoge vermogen te kunnen verwerken.
Arnoudt, voor een coureur als jou is dit inderdaad speelgoed. Hoe vorderen de gesprekken bij BMW-sauber als testrijder? Maar even zonder dollen, ik heb er wel een beetje moeite mee, als iemand iets afkeurt terwijl hij zelf afgelopen 3 jaar een dozijn bagger-auto's heeft gereden en geen enkele langer dan 3 maanden in bezit heeft gehad.
Ben je er nu al uit wat "beter" is? FWD of RWD
En je broodje-aap-verhalen omtrent geruchten, etc etc, die zijn mij nooit ter oren gekomen, terwijl ik lid ben van diverse internationale Audi/VW-fora's. Sterker nog, DSG is zo slecht, dat Audi het ook in de R8 levert.
Tot slot, ik heb dit filmpje niet gepost om DSG te verkopen, het ging eerder om de launchcontrol. Maar uiteraard is iedereen vrij om zijn mening te geven, zo ook ik... en eerlijk gezegd veeg ik mijn derriere af aan de meningen van anderen, ik moet er immers zelf mee rijden, en mij bevalt het prima