Dacia Logan MCV 0.9 Tce TOTAL LOSS én WEER een NIEUWE p4

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
JWdrive
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Re: BAM! Dacia Logan MCV 0.9 Tce 3 pitter besteld ;)

Bericht door JWdrive » 12 nov 2015, 10:40

Gefeliciteerd Roy, nieuwe auto is altijd mooi! Ik weet niet of ik het zou doen, er is in die prijsklasse veel te koop (https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... ne-65zfr7/).

Volgende keer op DF met de Dacia? :df:

JP

Bericht door JP » 12 nov 2015, 10:51

MJvanBlokland schreef:
En laag is ook best mooi

Afbeelding
Al iemand een V8 dr'in geswapped ? GTRene ? :kikker:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 nov 2015, 11:00

Prima keuze.

Één van de best smoelende B-segmenters.
Gewoon Renault techniek.
Racing pedigree.
Misschien wel de mooist draaiende driepitter.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 nov 2015, 11:04

JWdrive schreef:Gefeliciteerd Roy, nieuwe auto is altijd mooi! Ik weet niet of ik het zou doen, er is in die prijsklasse veel te koop (https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... ne-65zfr7/).

Volgende keer op DF met de Dacia? :df:

in februari, als de Dacia geleverd wordt, is deze auto 4 jaar oud, niet sneller, niet ruimer, wel zwaarder (belasting), duurder in verzekering en verbruik zal hoger zijn...voor mij een eenvoudige keuze, maar nogmaals, ik begrijp als geen ander dat er weinig mensen deze keuze zouden maken...

Ik zie er wel sport in om eens te kijken hoe dit uitpakt, over 3 maanden zal ik hier de ervaringen een beetje bijhouden en ik zal dan ook niet schromen om de eventuele mislukkingen aan te halen, dat vind ik juist wel leuk, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het uit gaat pakken, maar ik kan het goedkoop testen, als het niks is, schrijf ik erg weinig af...een gebruikte van 1-2 jaar oud is vrijwel net zo duur als een nieuwe met levertijd :coffee:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 nov 2015, 11:12

Wel prestatie, de coolste en mist coole auto op forum van zelfde eigenaar. :tooth:

Begrijp je keuze en ben benieuwd naar je ervaringen. Ga me maar op did draadje abboneren denk ik.

JWdrive
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Bericht door JWdrive » 12 nov 2015, 11:21

Roy RS schreef: Ik zie er wel sport in om eens te kijken hoe dit uitpakt, over 3 maanden zal ik hier de ervaringen een beetje bijhouden en ik zal dan ook niet schromen om de eventuele mislukkingen aan te halen, dat vind ik juist wel leuk, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het uit gaat pakken, maar ik kan het goedkoop testen, als het niks is, schrijf ik erg weinig af...een gebruikte van 1-2 jaar oud is vrijwel net zo duur als een nieuwe met levertijd :coffee:
Top!

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2015, 13:16

Prima ding toch?! Gewoon met goed verstand gekocht. Ik vind de looks helemaal niet verkeerd. Ja er zijn veel mooiere auto's maar de massa is niet mooier of lelijker dan deze Dacia. Met dezelfde instelling kocht ik 2,5 jaar geleden de Seat Mii no nonsens vervoermiddel.. Ondertussen al meer dan 70000 km mee gereden. De BMW 325i heb ik in dezelfde periode maar 30000 km mee gereden. De Clio Estate is trouwens een erg mooie auto maar de binnenruimte vooral achterin valt erg tegen. In de Seat Mii heb je achter in veel meer ruimte. Qua ruimte is de Dacia een slimmere keuze met een tweeling op komst (congrats) en verder is het natuurlijk onzin om de aankoop te moeten verantwoorden met de KTM als tegenhanger. Ook als je die niet had was dit gezien je afwegingen een prima aankoop! DF'ers zijn soms een beetje gehersenspoeld met al dat M2 geweld en 500 pk plus gebeuren.. Onder de streep moeten we gemiddeld genomen allemaal hard werken voor de centen en daarbij dito keuzes maken.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 nov 2015, 14:17

Je laatste zin klopt, Rico. Verder ben jij de eerste die de M2 in de mond neemt en het over hersenspoelen heeft? Alle reacties zijn volgens mij normaal en iedereen vindt het top van hem.
Ik begrijp het ook maar zou die "centen waar we hard voor moeten werken" toch echt ergens anders op stukslaan. Ook als 2e auto :wink:

RVV

Bericht door RVV » 12 nov 2015, 14:44

Arthur het was een algemene opmerking van mij omdat Roy zijn aankoop al aan het verdedigen is voordat hij is aangevallen (toch een beetje DF's insteek de keuze voor dikke en knappe karren) niet gericht op een of bepaalde personen in dit topic :wink:

Zo in eerste instantie zou ik deze auto ook niet overwegen. Wist niet eens hoe die er uit zag. Maar voordat ik reageerde heb ik me er even snel in verdiept. En weloverwogen met een tweeling op komst zo nieuw mogelijk liefst nieuw.. Voor de vrouw met een max budget is dit gewoon een logische keuze. Een Mondeo uit pak em beet 2010/2011 vind ik trouwens ook nog aan de prijs. Weliswaar "meer" auto maar als je er 4/5 jaar mee wil rijden is het toch een ander verhaal. (Kosten etc). Dat zo'n ding nul emotie is begrijp ik ook wel maar Roy zelf ook wel ;-) Wat overblijft is een praktisch en ruim vervoermiddel. En ik persoonlijk vind het niet echt een lelijke auto :bag: :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 nov 2015, 17:04

Gefeliciteerd! Ook met de Dacia :tooth:

Prima keuze, ik heb met dezelfde insteek een Prius3 gekocht nu alweer anderhalf jaar geleden ofzo. Beste beslissing ooit op auto gebied op de aanschaf van de Mqp na dan :wink:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 nov 2015, 18:07

Ik heb een lease Clio met hetzelfde blok en die voelt door het turbotje nog best vlot (is het niet), drie cilindertje klinkt ook nog best aardig. Verder is het voor mij gewoon retegoedkoop rijden met 14% bijtelling.

Proficiat met de toekomstige tweeling en geniet van de ruimte van je nieuwe auto, de auto gaat namelijk precies doen waarvoor jullie hem hebben :thumbup:

AnthonyR

Bericht door AnthonyR » 16 nov 2015, 13:24

14% bijtelling op een benzine clio?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 16 nov 2015, 15:02

AnthonyR schreef:14% bijtelling op een benzine clio?
In 2013 nog wel.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 nov 2015, 18:54

Riceaux schreef:
AnthonyR schreef:14% bijtelling op een benzine clio?
In 2013 nog wel.
Precies :blink:

stefan740

Bericht door stefan740 » 16 nov 2015, 19:21

Ik begrijp je keuze zeer zeker. Even naar puntje veiligheid kijken, daar las ik zo snel niks over, maar het ding zal ook wel wat airbags hebben tegenwoordig :)

allen

Bericht door allen » 16 nov 2015, 19:42

Is dat deze?
https://www.youtube.com/watch?v=d_p9tFPDyrk" onclick="window.open(this.href);return false;

Hecht er zelf overigens nooit teveel waarde aan. Je moet een beetje geluk hebben als er wat serieus fout gaat. In welke wagen dan ook.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 16 nov 2015, 22:29

Dat is hem Allen...brr, dat zijn geen filmpjes die je een vader in spé moet laten zien...

Geertmans

Bericht door Geertmans » 17 nov 2015, 09:21

3 sterren in 2014 is misschien geen topscore, maar als je het vergelijkt met de 5 sterren die hierboven genoemde Eatpizza kreeg in 2011, komt het aardig overeen.
Uiteraard is een grotere/zwaardere/duurdere auto veiliger. Maar dan wel alleen als ie ook (bijna) nieuws is.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 17 nov 2015, 10:57

Geertmans schreef:Uiteraard is een grotere/zwaardere/duurdere auto veiliger. Maar dan wel alleen als ie ook (bijna) nieuws is.
Is dat zo? Een 2007 V70 doet het volgens mij nog best aardig of niet? En even kijkend naar mijn eigen gevaarte van 11 jaar oud (e53 X5) doet zoiets het volgens mij ook nog niet verkeerd.

Ben benieuwd hoe hij op langere termijn bevalt Roy dus keep ons posted :)

allen

Bericht door allen » 17 nov 2015, 11:32

Ach Roy, ik zal je dan maar niet vertellen wat de risico's van een open wagentje zijn als dat op z'n dak gaat. Het heeft mij er nooit van weerhouden om zoiets te rijden.
Je topic titel overigens. Ik weet dan weer niet of ik dat zo zou neerknallen. :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 05 jan 2016, 14:00

De eerste meevaller is binnen, hij is binnen en we gaan hem de 23ste ophalen, ruim een maand eerder dan voorgespiegeld in de showroom, meestal is dat anders om bij mij.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jan 2016, 00:33

:thumbup:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 01 feb 2016, 11:38

Ik zal dit topic mondjesmaat een beetje bijhouden met mijn ervaringen van de auto, ik zie het als een soort duurtester en ben zelf wel benieuwd wat ik na een poos van de gemaakte keuze vind.

We hebben de Dacia vrijdag opgehaald en de eerste indrukken zijn goed, materiaal en degelijkheid valt me wederom mee en het rijdt gewoon prima. Het schakelt mooi strak, stuurt scherp genoeg en qua kracht is er in de stad echt helemaal niks van te zeggen, lekker vlot, op de snelweg lijkt het gebrek aan koppel wat parten te spelen, maar tot 130 geen enkel probleem, 150 rijden is ook geen enkel probleem, maar zo vlot als hij trekt tot 130, dat doet ie daarna niet meer.

In grote lijnen kan ik zeggen dat de belangrijke zaken gewoon echt goed zijn, de "luxe" kleinigheden zijn afwezig, denk aan:

*autofunctie knipperlichten
*autofunctie electrische ramen
*licht gaat niet uit met contact, wel een zoemertje, net als vruger
*parkeersensoren dempen de radio niet, dus bij een hevige discofever zul je zelf de radio zachter moeten zetten.
*boordcomputer kan maar 1 ding tegelijk laten zien, dus alleen de tijd of alleen de temperatuur, of alleen...je snapt het, 1 ding per scherm
*claxon lijkt alleen vanaf de linker richtingaanwijzer te bedienen, ondanks dat er in het boekje staat dat het stuur dat ook zou moeten doen, dealer maar eens vragen.
*bij verkoop was er gezegd dat er blauwe gordels, gematteerd chromen spiegelkappen en donkere velgen op zouden zitten in dit pakket, dat heeft ie allemaal niet, voor ons geen reden om hem niet af te nemen, het stond ook niet (meer) in de brochure, maar met name die blauwe gordels vond ik wel geinig. Wij hebben hem laat in het jaar besteld en ik vermoed dat die uitvoering op waren en het daarom niet meer geleverd wordt en daarom uit de november catalogus gehaald is, was beter geweest als de verkoper dat aangegeven had bij verkoop.
*ze zijn er vanaf dit jaar met bifuel (G3 gas en benzine), voor 200 euro minder dan op benzine, dat zou ik zeker besteld hebben als het er eerder was! Scheelt maar 9 euro per maand belasting en rijdt natuurlijk véél goedkoper.

De knoppen die je veel gebruikt, zoals de radio en verwarming/airco zijn degelijk en mooi uitgevoerd, de knoppen die je maar een paar keer gebruikt in de levensduur zijn gewoon doodsimpel en vreemd geplaatst, zoals de schakelaar van de cruisecontrol/max speed, die gebruik je nooit en zit ergens onderaan het dashboard ipv op of aan het stuur en de schakelaar om start/stop uit te zetten zit naast de handrem verstopt, zo van "hier is nog een plekkie"

goede dingen:
*De radio is verrassend goed en goed te bedienen, de bluetooth werkt perfect en makkelijker dan in mijn Peugeot Partner
*cruisecontrol werkt prettig en vlot, reageert erg goed, bedienbaar vanaf het stuur
*lederen stuurwiel ligt fijn in de hand en is goed geplaatst, evenals de pook
*je krijgt er 2 sleutels met afstandsbediening bij, bij mijn Partner maar 1
*prima gedempt qua onderstel, maar ook qua geluidsdemping
*parkeersensoren werken goed
*hij rijdt gewoon echt beter dan je verwacht van een Dacia...
*hij legt het nieuwe rijden aan mijn vrouw uit zoals ik het zelf niet kan, lampje voor opschakelen en lampje voor terugschakelen als je te enthousiast laagtoerig rijdt.
*start stop standaard aanwezig, werkt ook prima, maar alleen bij stilstand, mijn Partner gaat uit onder de 20km/u
*wat een ruimte...

Er zit ook echt een eco knop op, maar als je die gebruikt dan doet ie zeg maar niks meer, echt alsof de handrem erop zit...die gaat me te ver

Hier dan wat foto's voor de liefhebber van...superboring degelijke autofoto's :D

lakverzegeling doet zijn werk goed, druppels liggen er mooi op
Afbeelding

Afbeelding

dikke instaplijsten in deze uitvoering (minder lelijk dan op popnagels kijken :D
Afbeelding

prima gestikt lederen stuurwiel en radio/verwamings dash is keurig netjes en op een prima plek binnen handbereik (zowel die radiozender als de sticker over het scherm zijn reeds verwijdert)
Afbeelding

cruise control gewoon vanaf het stuur bedienbaar en werkt goed
Afbeelding

radio en bluetooth bediening, zal wel van Renault komen, werkt ook goed en prettig
Afbeelding

deze bekleding zat ook in deze uitvoering en oogt prima en zit goed
Afbeelding

Veul ruimte
Afbeelding

WJ

Re: BAM! Dacia Logan MCV 0.9 Tce 3 pitter, testen is begonne

Bericht door WJ » 01 feb 2016, 11:44

Ziet er best chique uit zo in dat donkerblauw.
Stoelen zien er ook erg netjes uit, zitten ze ook echt goed?

Luco

Re: BAM! Dacia Logan MCV 0.9 Tce 3 pitter, testen is begonne

Bericht door Luco » 01 feb 2016, 11:50

HAHA die knop voor de radiobediening is al ruim 30 jaar hetzelfde :thumbup:

Plaats reactie