Bedankt!
De verhouding heb je in principe zelf in de hand. Je kan de staged injection op heel veel manieren laten verlopen, namelijk gebaseerd op RPM,MAP,TPS,Dutycycle of gebaseerd op een eigen gemaakte tabel met op de y-as de fuelload en x-as het toerental. Tabelgebaseerd is eigenlijk het mooiste omdat je dan het meeste controle hebt. Ik heb hem nu op RPM staan met treshold van 3000RPM, waarbij hij vanaf 3000RPM eerst de dutycycle van de primaire injectoren iets laat wegzakken en tegelijk de secundaire injectoren erbij pakt met een een iets langere aanstuurtijd (injectoren moeten op gang komen) na een ingesteld aantal omwentelingen trekt hij de dutycycles ongeveer gelijk. Dat kan je beinvloeden door de injectorsize te veranderen. Je moet namelijk opgeven hoe groot de primaire en secundaire injectoren zijn (in cc/min) daarmee kan de computer de injectoren langer of korter aansturen afhankelijk van de grootte. Op dit moment heb ik hem op RPM staan maar binnenkort ga ik is experimenteren met Tablebased. Hoeveel hij exact verbruikt is niet te zeggen, enige wat ik kan zien is de aanstuurtijd van de primaire en secundaire injectoren. Daarmee kan ik wel een vage schatting maken maar dat blijft erg lastig.
In dit stukje datalog kan je mooi zien hoe hij op dit moment de secundaire injectoren erbij pakt:
de gele lijn is de pulswide van de primaire injectoren, de groene lijn is de pulswide van de secundaire injectoren:
voorbeeld van de instellingen die je kan doen voor de staged injection:
Zal binnenkort een topic aanmaken in "mijn auto" moet er alleen even tijd voor vinden, er is best veel te vertellen..