Even voorstellen - Nick Doesburg M535i Turbo

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
GTRene

Re: Even voorstellen - Nick Doesburg M535i Turbo

Bericht door GTRene » 11 aug 2013, 11:19

je doet het wel goed maar het werkt niet meer zoals vroegah...

nu werkt het als je de s van
weg haalt en dus
dan werkt het vaak wel (ook niet bij alle video's maar meestal wel)

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 aug 2013, 11:22

nickdoesburg schreef:
Xave30 schreef:Gaaf en welkom hier.
Altijd een leuk old-school BMW te vinden op de HAN. :mrgreen:
Vind ik ook altijd leuk, er zijn er inmiddels al best een paar! welke opleiding doe je?
Toen ik daar @ FEM zat had ik de E30 uit mijn avatar. We hebben het over 2004-2008... lol :mrgreen:

nickdoesburg
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30

Bericht door nickdoesburg » 11 aug 2013, 16:58

Filmpjes doen het nou wel, bedankt Rene!
Xave30 schreef:Toen ik daar @ FEM zat had ik de E30 uit mijn avatar. We hebben het over 2004-2008... lol :mrgreen:
Haha dat is alweer een tijdje geleden.. toen zat ik er nog geeneens ;)

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 15 aug 2013, 17:21

Enorm gaaf project, maar boven de 3000rpm wat is dan de verhouding benzine-lpg? En wat verbuikt hij dan.

Sander

nickdoesburg
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30

Bericht door nickdoesburg » 15 aug 2013, 22:52

Bedankt!

De verhouding heb je in principe zelf in de hand. Je kan de staged injection op heel veel manieren laten verlopen, namelijk gebaseerd op RPM,MAP,TPS,Dutycycle of gebaseerd op een eigen gemaakte tabel met op de y-as de fuelload en x-as het toerental. Tabelgebaseerd is eigenlijk het mooiste omdat je dan het meeste controle hebt. Ik heb hem nu op RPM staan met treshold van 3000RPM, waarbij hij vanaf 3000RPM eerst de dutycycle van de primaire injectoren iets laat wegzakken en tegelijk de secundaire injectoren erbij pakt met een een iets langere aanstuurtijd (injectoren moeten op gang komen) na een ingesteld aantal omwentelingen trekt hij de dutycycles ongeveer gelijk. Dat kan je beinvloeden door de injectorsize te veranderen. Je moet namelijk opgeven hoe groot de primaire en secundaire injectoren zijn (in cc/min) daarmee kan de computer de injectoren langer of korter aansturen afhankelijk van de grootte. Op dit moment heb ik hem op RPM staan maar binnenkort ga ik is experimenteren met Tablebased. Hoeveel hij exact verbruikt is niet te zeggen, enige wat ik kan zien is de aanstuurtijd van de primaire en secundaire injectoren. Daarmee kan ik wel een vage schatting maken maar dat blijft erg lastig.

In dit stukje datalog kan je mooi zien hoe hij op dit moment de secundaire injectoren erbij pakt:
de gele lijn is de pulswide van de primaire injectoren, de groene lijn is de pulswide van de secundaire injectoren:
Afbeelding

voorbeeld van de instellingen die je kan doen voor de staged injection:
Afbeelding

Zal binnenkort een topic aanmaken in "mijn auto" moet er alleen even tijd voor vinden, er is best veel te vertellen.. :mrgreen:

Plaats reactie