Als we terugkomen van een dag recreatie moet dat ding gewoon aangeknalt worden en klaar zijn
@Wj, neen. Gewoon vleesch. voor een hamburger ga ik wel naar de McDonalds...
En daar krijg je lekkere hamburgers zeg....dvh schreef:Gewoon vleesch. voor een hamburger ga ik wel naar de McDonalds...
Duidelijk!Snipe schreef:
@Rico: je hoeft er niet de hele dag naast te staan. Als je de deksel eraf haalt blijft de temperatuur ook niet goed. "If you're looking, you ain't cooking."
Veel plezier! Er zit inderdaad nogal wat verschil in.MartijnGizmo schreef:Lekker bezig Tom, een vriend van me is ook zo fanatiek met z'n Weber, toevallig gaan we er vanavond eten. Volgens mij weet niet iedereen in dit topic het verschil tussen barbecuen en "vlees opwarmen in de tuin"...
Geen GreenEgg?Petrolhead Tom schreef:Veel plezier! Er zit inderdaad nogal wat verschil in.MartijnGizmo schreef:Lekker bezig Tom, een vriend van me is ook zo fanatiek met z'n Weber, toevallig gaan we er vanavond eten. Volgens mij weet niet iedereen in dit topic het verschil tussen barbecuen en "vlees opwarmen in de tuin"...
Voor het einde van het jaar staat hier een 57cm Weber. Dan ga ik met kerst Kalkoen op de BBQ klaarmaken.
dvh schreef:Gisteren even wat vlees opgewarmd op de BBQ.
Lekker!
Kiphaasjes. Filélapjes. En nog wat stevig gemarineerde knoflookgamba's.
Samen met wat breekbrood, zelfgemaakte aioli en nog wat konijnenvoedsel.
En gewoon binnen een uurtje weer voldaan..![]()
Deze is trouwens ook geniaal.
Ik kreeg nou juist de indruk dat je een pro bent op het gebied van BBQ'en. Misschien de de volgende keer toch eerst oefenen op een paar kipspiesjes die ala minute klaar zijn ipv 13 uur achter de BBQ te staanPetrolhead Tom schreef:Ik zie inderdaad wel wat verbeter punten. De gebruikte rub mag wat scherper en er mag wat vet af de volgende keer. Beginnersfoutjes denk ik.
Mwoah dat gaat me allemaal al heel aardig af. Het vlees was an sich ook helemaal top. Supermals, lichtgerookt eigenlijk precies zoals ik het van te voren had bedoeld. Wat je van te voren dan weer niet in kunt schatten is hoe de smaak van de gebruikte rub zich zal ontwikkelen. Dat viel een beetje tegen. Volgende keer dus een andere rub gebruiken en wat meer vet van het vlees afsnijden. Een jaar geleden was ik waarschijnlijk helemaal tevreden geweest maar we eten hier de laatste tijd ook vele malen minder vet dus dan valt zo'n uitschieter gewoon op.RVV schreef:Ik kreeg nou juist de indruk dat je een pro bent op het gebied van BBQ'en. Misschien de de volgende keer toch eerst oefenen op een paar kipspiesjes die ala minute klaar zijn ipv 13 uur achter de BBQ te staanPetrolhead Tom schreef:Ik zie inderdaad wel wat verbeter punten. De gebruikte rub mag wat scherper en er mag wat vet af de volgende keer. Beginnersfoutjes denk ik.
Gebruikers op dit forum: Andry, Bob Gervais, Bombadil, Darudevampire, Enzo, EvdP, Thomas H, Will F. en 26 gasten