Hielke schreef:De trend is inmiddels ook wel duidelijk.
De eco blaster rijders op DF zijn stuk voor stuk begenadigde stuurmannen die niks meer te bewijzen hebben. Hun status en ego kunnen onmogelijk door wat voor auto's ook nog geschaad worden. Die eco blasters zijn voor deze mensen een soort status symbool geworden.
:bro:
Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Wanneer ik met mijn 320d rij zoals hierboven staat omschreven haal ik ook gewoon 1:20. En misschien nog wel zuiniger. Heb het nooit geprobeerdHielke schreef:Ok Jeroen, duidelijk, ik heb niet goed gelezen.
Even terug op het vergelijk met de GTI. Het is nu eenmaal zo dat de ecoblasters pas echt zuinig zijn als ze de euro cyclus doorlopen. Heel traag optrekken, veel lage snelheden, slechts één of twee keer de maximale snelheid van 100 km/h aantikken. Realisme? Laag! Maar zo werkt het systeem nu eenmaal. Vraag je op hogere snelheid in rechte lijn vermogen dan blijft er vanhet mooie plaatje weinig meer over.
Maar waar gaat het nou om. Een beter milieu toch?. Doe je dat met motoren die minder CO2 uitstoten of ga je voor het minder verbranden van fossiele brandstoffen?
De regering gaat voor minder CO2. Oliemaatschappijen hebben door deze regeling iig niet veel verlies in omzet. Want ECOblasters zijn helemaal niet zo zuinig zo blijkt. Komt dat even goed uit voor onder andere KONIKLIJKE SHELL. Hoezo olielobby. Corrupte bende is het. Belangen, belangen. Ik snap ook wel dat dergelijke in Nederland gevestigde bedrijven de schatkist spekken maar kom op zeg.
Net als de gaslobby in Nederland. Want wie weet dat er op 1 koude dag in Nederland met ons Gronings gas net zoveel CO2 de lucht in wordt geknald als de uitstoot van 225.000 moderne auto PER JAAR. En wel stoer op het 8uur melden dat het ene na het andere gas record wordt verbroken. Zet de verwarming een week uit met zijn allen en je bespaard de CO2 uitstoot van 1.5 miljoen auto per jaar. Oja nog iets. Groen gas bestaat niet.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Reind,
ik denk dat het de overheid vooral om te doen is geweest om een trend naar kleinere en zuinigere auto's in te zetten. Dat is absoluut gelukt. Vanuit dat soort auto's naar nog kleinere of laagvermogender elektrische auto's is dan een kleine stap.
Over dat zuinige rijden volgens de euro cyclus. Het gros van de eco rijders hier op DF is van het "zeer onzuinige rijstijl type". Vaak het ganse toerenbereik van wel 3500 rpm benutten en volle polle op de grote weg. Maarrrrr......, als je wel jan modaal bent die zoals de gemiddelde nederlander lekker met het verkeer meetuft en nooit boven de 120 km/h op de grote weg komt, dan is een verbruik van ergens tussen de 1 op 20 en 1 op 25 relatief eenvoudig haalbaar. Ik heb vorig jaar op provinciale wegen over een afstand van ruim 200 km zelfs een verbruik van 1 op 30,2 gescoord. Heb nergens onder de maximale snelheid snelheid gereden en heb nergens vervelend langzaam voor andere weggebruikers opgetrokken.
Het kan wel. Alleen niet met een DF voet
ik denk dat het de overheid vooral om te doen is geweest om een trend naar kleinere en zuinigere auto's in te zetten. Dat is absoluut gelukt. Vanuit dat soort auto's naar nog kleinere of laagvermogender elektrische auto's is dan een kleine stap.
Over dat zuinige rijden volgens de euro cyclus. Het gros van de eco rijders hier op DF is van het "zeer onzuinige rijstijl type". Vaak het ganse toerenbereik van wel 3500 rpm benutten en volle polle op de grote weg. Maarrrrr......, als je wel jan modaal bent die zoals de gemiddelde nederlander lekker met het verkeer meetuft en nooit boven de 120 km/h op de grote weg komt, dan is een verbruik van ergens tussen de 1 op 20 en 1 op 25 relatief eenvoudig haalbaar. Ik heb vorig jaar op provinciale wegen over een afstand van ruim 200 km zelfs een verbruik van 1 op 30,2 gescoord. Heb nergens onder de maximale snelheid snelheid gereden en heb nergens vervelend langzaam voor andere weggebruikers opgetrokken.
Het kan wel. Alleen niet met een DF voet
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Hielke schreef:Reind,
ik denk dat het de overheid vooral om te doen is geweest om een trend naar kleinere en zuinigere auto's in te zetten. Dat is absoluut gelukt. Vanuit dat soort auto's naar nog kleinere of laagvermogender elektrische auto's is dan een kleine stap.
:
Die trend is niet afkomstig van de overheid maar de veeeel te hoge brandstofprijzen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13049
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Ken jij iemand die zo rijdt?Hielke schreef:Over dat zuinige rijden volgens de euro cyclus. Het gros van de eco rijders hier op DF is van het "zeer onzuinige rijstijl type".
Je kunt de fabrikanten geen ongelijk geven dat ze proberen om zo goed mogelijk te scoren op specifiek die test, zonder zich daarbij op de praktijk te richten. Dat is ook precies wat door het huidige belastingklimaar gestimuleerd wordt, en waarom hybrides in die test zo gunstig scoren.Das standardisierte Messverfahren (Richtlinie 80/1268/EWG und 101 ECE) der Hersteller im Überblick: Jedes Auto muss einen knapp 20-minütigen Fahrzyklus auf dem Rollenprüfstand absolvieren, davon vier Stadtfahrten (je 195 Sekunden) und einen Überlandzyklus (400 Sekunden). Das Auto legt gut elf Kilometer zurück, erreicht ein Durchschnittstempo von 33,6 km/h. Vollgas ist tabu. Das Maximaltempo von 50 km/h (Stadt) wird nur zwölf Sekunden, die 120 km/h (außerstädtisch) nur zehn Sekunden lang gefahren. Weitere Kriterien: Jedes Fahrzeug muss mindestens 3000 Kilometer auf dem Tacho haben, der Tank zu 90 Prozent gefüllt sein. Die Lufttemperatur in der Prüfkammer beträgt zwischen 20 und 30 Grad Celsius, Luftdruck und Feuchtigkeit sind ebenfalls genau vorgeschrieben. Nach Abschluss der Fahrzyklen berechnen die Prüfer den Verbrauch aus den Abgaswerten.
- Luco
- Berichten: 29517
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Ja die fabrikanten lachen zich een slag in de rondte, verdienen kapitalen met die zog ecomeuk die voorgeschreven wordt maar in de praktijk niet werkt.
-
OnlineBram
- Berichten: 16723
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Doe ik het dus gewoon goed met mijn Polo SDi uit 2000, rijd daar 30K p/j mee en zit eigenlijk altijd wel tussen de 1 op 18 en 22, afhankelijk van het seizoen, nu dus rond de 1 op 21 ofzo
En winterbanden 
- Riceaux
- Berichten: 8206
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Zoiets verbruikt mijn dieseltje ook. 1.9 TDI (110 pk)partyondude schreef:Doe ik het dus gewoon goed met mijn Polo SDi uit 2000, rijd daar 30K p/j mee en zit eigenlijk altijd wel tussen de 1 op 18 en 22, afhankelijk van het seizoen, nu dus rond de 1 op 21 ofzoEn winterbanden
Bij 205 km/u op de CC zit ik ook nog op een nette 1 op 11.
- Jeroen Watermulder
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
- Locatie: Veluwe
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Laten ik eerst even duidelijk maken waarom ik zo'n Fabia rij. 100 euro bijtelling per maand. Wat ie verbruikt zal me eigenlijk een rotzorg zijn. De 1.2 Tdi is een draak van een motor. Zelden zoiets traags gereden als dit.
Maar goed, vandaag even wat testen gedaan met mijn ecomonster. De resultaten.
19 graden, airco uit, ramen dicht. Halve tank, 50kg belading en 120kg ik. Alles in de 5e versnelling gemeten.
70km/h = 1 op 35,0
80km/h = 1 op 32,0
90km/h = 1 op 31,0
100km/h = 1 op 28,0
110km/h = 1 op 26,0
120km/h = 1 op 23,0
130km/h = 1 op 19,4
140km/h = 1 op 18,2
150km/h = 1 op 16,0
160km/h = 1 op 13,6
Alles gemeten op de cruise control en op vlakke weg. Het lijkt mij volstrekt onmogelijk om de fabrieksopgave van 1 op 29,4 te halen. Dat lukt je alleen als je de hele dag op de snelweg zit met 90 per uur.
Maar goed, vandaag even wat testen gedaan met mijn ecomonster. De resultaten.
19 graden, airco uit, ramen dicht. Halve tank, 50kg belading en 120kg ik. Alles in de 5e versnelling gemeten.
70km/h = 1 op 35,0
80km/h = 1 op 32,0
90km/h = 1 op 31,0
100km/h = 1 op 28,0
110km/h = 1 op 26,0
120km/h = 1 op 23,0
130km/h = 1 op 19,4
140km/h = 1 op 18,2
150km/h = 1 op 16,0
160km/h = 1 op 13,6
Alles gemeten op de cruise control en op vlakke weg. Het lijkt mij volstrekt onmogelijk om de fabrieksopgave van 1 op 29,4 te halen. Dat lukt je alleen als je de hele dag op de snelweg zit met 90 per uur.
- Luco
- Berichten: 29517
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Ik zeg maximum snelheid naar 70km/h, das pas goed voor het milieu 
-
Wouter81
- Berichten: 9512
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|G.Vitara/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Vandaag op en neer Eemnes vanuit Friesland. Rustig gereden, 120/130... soms uitschieter naar 140. Geen gekke dingen. Gemiddeld 1 op 13,5 met de GTI. Ook JD gechipt.
Ding is best wel zuinig bij normaal gebruik, top.
Ding is best wel zuinig bij normaal gebruik, top.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
de ECE verbruikscijfers mogen niet heel veel afwijken anders krijgen de fabrikanten een boete....er zijn wel omstandigheden hoe dat gemeten moet worden dus gunstig, geen baggage, bijna geen brandstof en 1 iemand in de auto....
Ik haal trouwens eigenlijk bij normaal gebruik altijd de opgave-cijfers qua verbruik...snap niet dat mensen met een Prius bijvoorbeeld zeggen ik haal max 1op14 bij normaal gebruik...want dat is niet mogelijk zelfs.....BX-je van 20jaar rij ik easy 1op14,5....Landcruiser 4.0 V6 reed ik netjes 1op9, RX400H haalde ik 1op12/13...etc.etc
Ik haal trouwens eigenlijk bij normaal gebruik altijd de opgave-cijfers qua verbruik...snap niet dat mensen met een Prius bijvoorbeeld zeggen ik haal max 1op14 bij normaal gebruik...want dat is niet mogelijk zelfs.....BX-je van 20jaar rij ik easy 1op14,5....Landcruiser 4.0 V6 reed ik netjes 1op9, RX400H haalde ik 1op12/13...etc.etc
- Luco
- Berichten: 29517
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Jij rijdt ook als een oud opgewarmd lijkduifjes.com schreef:de ECE verbruikscijfers mogen niet heel veel afwijken anders krijgen de fabrikanten een boete....er zijn wel omstandigheden hoe dat gemeten moet worden dus gunstig, geen baggage, bijna geen brandstof en 1 iemand in de auto....
Ik haal trouwens eigenlijk bij normaal gebruik altijd de opgave-cijfers qua verbruik...snap niet dat mensen met een Prius bijvoorbeeld zeggen ik haal max 1op14 bij normaal gebruik...want dat is niet mogelijk zelfs.....BX-je van 20jaar rij ik easy 1op14,5....Landcruiser 4.0 V6 reed ik netjes 1op9, RX400H haalde ik 1op12/13...etc.etc
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Bizar: Skoda Fabia Greenline vs VW Golf 2.0 TSI
Luco schreef:Jij rijdt ook als een oud opgewarmd lijkduifjes.com schreef:de ECE verbruikscijfers mogen niet heel veel afwijken anders krijgen de fabrikanten een boete....er zijn wel omstandigheden hoe dat gemeten moet worden dus gunstig, geen baggage, bijna geen brandstof en 1 iemand in de auto....
Ik haal trouwens eigenlijk bij normaal gebruik altijd de opgave-cijfers qua verbruik...snap niet dat mensen met een Prius bijvoorbeeld zeggen ik haal max 1op14 bij normaal gebruik...want dat is niet mogelijk zelfs.....BX-je van 20jaar rij ik easy 1op14,5....Landcruiser 4.0 V6 reed ik netjes 1op9, RX400H haalde ik 1op12/13...etc.etc
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Bing [Bot], HansD en 1 gast
