Hielke schreef:Ok Jeroen, duidelijk, ik heb niet goed gelezen.
Even terug op het vergelijk met de GTI. Het is nu eenmaal zo dat de ecoblasters pas echt zuinig zijn als ze de euro cyclus doorlopen. Heel traag optrekken, veel lage snelheden, slechts één of twee keer de maximale snelheid van 100 km/h aantikken. Realisme? Laag! Maar zo werkt het systeem nu eenmaal. Vraag je op hogere snelheid in rechte lijn vermogen dan blijft er vanhet mooie plaatje weinig meer over.
Wanneer ik met mijn 320d rij zoals hierboven staat omschreven haal ik ook gewoon 1:20. En misschien nog wel zuiniger. Heb het nooit geprobeerd

Er is niks ECO aan mijn auto en toch is hij dus extreem zuinig voor een 1500kg wegende diesel met 200+pk. Ik word nergens gecompenseerd. Maat van mij rijdt een Skoda Octavia met een 1.2 tsi prut motor. Ding haald de 1:10 maar net.

Krom???
Maar waar gaat het nou om. Een beter milieu toch?. Doe je dat met motoren die minder CO2 uitstoten of ga je voor het minder verbranden van fossiele brandstoffen?
De regering gaat voor minder CO2. Oliemaatschappijen hebben door deze regeling iig niet veel verlies in omzet. Want ECOblasters zijn helemaal niet zo zuinig zo blijkt. Komt dat even goed uit voor onder andere KONIKLIJKE SHELL. Hoezo olielobby. Corrupte bende is het. Belangen, belangen. Ik snap ook wel dat dergelijke in Nederland gevestigde bedrijven de schatkist spekken maar kom op zeg.
Net als de gaslobby in Nederland. Want wie weet dat er op 1 koude dag in Nederland met ons Gronings gas net zoveel CO2 de lucht in wordt geknald als de uitstoot van 225.000 moderne auto PER JAAR. En wel stoer op het 8uur melden dat het ene na het andere gas record wordt verbroken. Zet de verwarming een week uit met zijn allen en je bespaard de CO2 uitstoot van 1.5 miljoen auto per jaar. Oja nog iets. Groen gas bestaat niet.