GTRene schreef:ken er een paar meer...
A31
Hartge
Wiesmann
Porsche
Artega
Wurst
Geil
dat was het wel ongeveer, denk dat ik een aardig woordje mee kan kletsen daaro

GTRene schreef:ken er een paar meer...
A31
Hartge
Wiesmann
Porsche
Artega
Wurst
Geil
Dein deutsch ist ganz geil Herr ReneGTRene schreef:ken er een paar meer...
A31
Hartge
Wiesmann
Porsche
Artega
Wurst
Geil
Om te beginnen zouden ze in Spanje, Duitsland en Frankrijk eens moeten stoppen met het nasynchroniseren van speelfilms e.d. Alleen al om die reden spreken de ingezetenen belabberd engels. Mijn moeder verlaat de landsgrenzen vrijwel nooit en kan in ieder geval engels verstaan. Puur alleen door TV-series en films + ondertiteling. Die taalbarriere zie ik niet als een groot probleem. "De fransen" of "de duitsers" hebben niks te willen in een Europa. Als engels de voertaal is, leren ze dat gewoon op school en spreken ze dat over tig jaar net zo goed als de rest van de wereld.RVV schreef:Door te stellen 1 voertaal is de praktische uitvoerbaarheid tot 0 gereduceerd. Fransen gaan nooit Engels praten en Duitsers nooit Frans. Neem onze zuiderburen, dat land is vanwege de meertaligheid en de eeuwige strijd rondom de taalgrens nooit een echte eenheid geweest. Als het in 1 land al niet lukt kun je het vergeten dat het ooit in Europa lukt. En alles kun je dwingend opleggen, behalve taal.
Vrijheid, Gelijkheid, hatsikidee?Robin schreef:@Maurice, kijk even onder mijn avatar na 'woonplaats'...die heb ik er staan nadat Frankrijk lekker op eigen houtje al ging verkennen bij/voor/boven Libie een paar weken terug voordat er in EU/Navoverband was mee ingestemd
Ook dat lijken me geen onoverkomelijke problemen. Tenslotte wordt "Één Europa" niet morgen ingevoerd.Niels v D schreef:Vrijheid, Gelijkheid, hatsikidee?Robin schreef:@Maurice, kijk even onder mijn avatar na 'woonplaats'...die heb ik er staan nadat Frankrijk lekker op eigen houtje al ging verkennen bij/voor/boven Libie een paar weken terug voordat er in EU/Navoverband was mee ingestemd![]()
Geloof trouwens niet in eenwording van Europa..puur inderdaad omdat de taal gewoon teveel een barrière gaat vormen. Hoeveel talen spreken we hier, een stuk of 10/15 (West Europa?)
Daarnaast hebben alle landen hun eigen economie, eigen werkwijzen en instelling en eigen cultuur.
Ach, onder Napoleon schoot het leuk op.Niels v D schreef:Geloof trouwens niet in eenwording van Europa..puur inderdaad omdat de taal gewoon teveel een barrière gaat vormen. Hoeveel talen spreken we hier, een stuk of 10/15 (West Europa?)
Daarnaast hebben alle landen hun eigen economie, eigen werkwijzen en instelling en eigen cultuur.
Mee eens, alles of niets wat dat betreft.Dennis Cavallino schreef: Laat ik mijn openingspost aansterken met de volgende stelling;
Als Europa niet 1 land wordt, dan is het beter als alle landen in Europa weer als ieder voor zich verder gaan. Samenwerken prima, maar geen centraal georganiseerde organen meer. Ook geen gezamenlijke munt.
Dennis Cavallino schreef: Laat ik mijn openingspost aansterken met de volgende stelling;
Als Europa niet 1 land wordt, dan is het beter als alle landen in Europa weer als ieder voor zich verder gaan. Samenwerken prima, maar geen centraal georganiseerde organen meer. Ook geen gezamenlijke munt.
Stel nu dat je zegt, officiele voertaal gaat in in 2025 (oid), maar het wordt de komende jaren overal verplicht op schoken. Er komen subsidies of gratis lessen voor iedereen die de taal (beter) moet leren lezen, schrijven, verstaan en spreken. Dan spreekt iedereen in no-time Engels. Wat mensen thuis spreken moeten ze zelf weten, maar in het openbare en vooral 'officiele' leven zal alles engelstalig worden geschreven of gesproken.
Ik bedoel, als je één land hebt, met 1 grondwet en 1 officiele voertaal, dan ben je van het eeuwige geneuzel af dat iedereen zijn eigen taal wil behouden. Dat is leuk voor de nostalgie, maar Europa mist in de wereld de boot.
LolSnipe schreef:Niels v D schreef:Ach, onder Napoleon schoot het leuk op.
Misschien moet Nederland maar eens leading worden. In Nederland, België en delen van Frankrijk en Duitsland wordt al Nederlands gesproken. Griekenland bleef met ons geld op de been. Luxemburg heeft al vrijwel dezelfde vlag. In Engeland zat al eens een Oranje op de troon. Spanje moet niet zeuren als Nederland het voor het zeggen heeft, want daar hebben we in dat opzicht nog een appeltje mee te schillen. Bovendien leren Spanjaarden makkelijk Nederlands, kijk maar naar Sinterklaas. Dat was eigenlijk een Turk, die leren het dus ook kennelijk nogal makkelijk. Victoria van Zweden was een scharreltje van Willem-Alexander, dus die moeten we ook wel in kunnen palmen. Bovendien hebben we Saab al. Kortom, we zijn er al bijna.
Post van de maandSnipe schreef:Ach, onder Napoleon schoot het leuk op.Niels v D schreef:Geloof trouwens niet in eenwording van Europa..puur inderdaad omdat de taal gewoon teveel een barrière gaat vormen. Hoeveel talen spreken we hier, een stuk of 10/15 (West Europa?)
Misschien moet Nederland maar eens leading worden. In Nederland, België en delen van Frankrijk en Duitsland wordt al Nederlands gesproken. Griekenland bleef met ons geld op de been. Luxemburg heeft al vrijwel dezelfde vlag. In Engeland zat al eens een Oranje op de troon. Spanje moet niet zeuren als Nederland het voor het zeggen heeft, want daar hebben we in dat opzicht nog een appeltje mee te schillen. Bovendien leren Spanjaarden makkelijk Nederlands, kijk maar naar Sinterklaas. Dat was eigenlijk een Turk, die leren het dus ook kennelijk nogal makkelijk. Victoria van Zweden was een scharreltje van Willem-Alexander, dus die moeten we ook wel in kunnen palmen. Bovendien hebben we Saab al. Kortom, we zijn er al bijna.
Dit is helaas nog nooit eerder gebeurd in de paar duizend jaar dat er staatsvormen als de onze bestaan, tenzij er een (gewelddadige) revolutie cq oorlog plaatsvond. Volg de media en zie hoe er juist meer en meer regels verzonnen worden om dingen voor je te 'regelen'. Het meest opvallende daarin is dat de oplossing nooit bestaan uit minder regelgeving of minder kosten maken. Wellicht in de media wordt er af en toe geroepen "we gaan bezuinigen" of "we moeten de broekriem aanhalen", als je dan narekent is het altijd een druppel op een gloeiende plaat.Dennis Cavallino schreef:Mark my words, we gaan naar een tijdperk waarin de politiek ons nergens toe dwingt, maar waar wij als Europees volk zelf aan gaan geven wat we willen.
Over munten gesproken......wie gaat die waanzin betalen?Dennis Cavallino schreef:Mark my words, we gaan naar een tijdperk waarin de politiek ons nergens toe dwingt, maar waar wij als Europees volk zelf aan gaan geven wat we willen. Democratie hebben we al. Een munt ook.
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Arstey, beske, Bing [Bot], Bob Gervais, Edwin de Haas, Enzo, Eric Z, Fabian, Majestic-12 [Bot], MarcF, Philipoo, Tristan en 10 gasten