Eén Europa, Eén republiek.
- Dennis Cavallino
Eén Europa, Eén republiek.
Niemand durft het hardop te zeggen, maar het zou wel zo verstandig zijn als er een politieke stroming ontstaat die in rap tempo Europa omtovert tot 1 land. Op dit moment worden alle signalen dat dat gaat gebeuren nog weggewuifd door politici, maar ik denk dat Europa er al wel klaar voor is. Wat mij betreft komt er een 3-7 partijen stelsel, anders dan in de VS. Met daarin globalisten, liberalen, groenen, socialen, democraten, republikeinen etc.
1 belastingstelsel
1 president (gekozen)
1 kabinet
1 parlement met niet al teveel zetels
1 senaat (rechtstreeks gekozen)
1 voertaal
1 grondwet
Etc.
Willen we in deze snel veranderende wereld een rol van betekenis blijven spelen op economische en politieke schaal, dan zal Europa nu rap moeten hervormen. Zoals het nu is geregeld, werkt het niet (veel langer).
Ben jij er al klaar voor? Of zie je het (nog) niet zitten?
1 belastingstelsel
1 president (gekozen)
1 kabinet
1 parlement met niet al teveel zetels
1 senaat (rechtstreeks gekozen)
1 voertaal
1 grondwet
Etc.
Willen we in deze snel veranderende wereld een rol van betekenis blijven spelen op economische en politieke schaal, dan zal Europa nu rap moeten hervormen. Zoals het nu is geregeld, werkt het niet (veel langer).
Ben jij er al klaar voor? Of zie je het (nog) niet zitten?
- Snipe
Re: Eén Europa, Eén republiek.
Ik mis onze leuke Nederlandse prinsesjes in dit verhaal.
- Elise
Het grappige is dat aan alle kanten landen opsplitsen etc. zie bijvoorbeeld Tsjechoslowakije en Joegoslavië.
Kijk ik vervolgens naar de huidige financiele problemen met de Euro denk ik dat dat één Europa geen kans van slagen heeft.
Kijk ik vervolgens naar de huidige financiele problemen met de Euro denk ik dat dat één Europa geen kans van slagen heeft.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Snipe schreef:Ik mis onze leuke Nederlandse prinsesjes in dit verhaal.
Gelukkig heb ik m'n sarcasmemeter aan.

Beetje zoals de USA ofzo? Ik denk dat NL het dan zwaar te verduren krijgt om de ellende in Oost Europa, Griekenland, Portugal, Spanje, Ierland etc. op te vangen.
Dus theoretisch ja. Uitvoerbaarheid: Nog niet ben ik bang.
- Snipe
En dat op een doordeweekse woensdagmiddag.Robin schreef:Gelukkig heb ik m'n sarcasmemeter aan.![]()
Als ik serieus zou zijn, had ik wel gezegd dat ik de prinsesjes van Silvio in het verhaal mis.
-
Ik geloof wel dat we uiteindelijk die kant op gaan (zijn al lang op weg, Euro, EG, EU) maar zoiets zal wel flink wat tijd in beslag nemen. Zeker als je het complete belastingstelsel gaat aanpassen. Verschillen tussen economieen zijn onderling wel erg groot, wil je dat gelijk trekken gaat het de rijkere landen veel geld kosten. Zie zoiets eerder zitten met bijv. Duitsland, Scandinavie etc.
- Robin
Bij EEN EUROPA heb ik 'n paar dingen graag:Snipe schreef:En dat op een doordeweekse woensdagmiddag.Robin schreef:Gelukkig heb ik m'n sarcasmemeter aan.![]()
Als ik serieus zou zijn, had ik wel gezegd dat ik de prinsesjes van Silvio in het verhaal mis.
-RAI UNO (spel) TV programmas incl die andere Italiaanse prinsesjes die daar ronddartellen, en ALLE publieke omroepen in NL in 't asvat graag, is zó 1987.
-Alles op Autobahn/Autostradaniveau qua snelheid wanneer mogelijk natuurlijk he.
-Sarkozy mag alles regelen wat mij betreft.

-Jeremy Clarkson minister van Algemene Zaken.
-Berlusconi minister van feestelijkheden
-Zwitserland zowieso lid van de EU, zo niet binnenvallen en elke EU ingezetene minimaal 'n Swatch.

-
'The United States of Europe' , als concept, bestaat al lang Dennis. 'Europa' durft echter zijn plek tegenover de V.S als wereldmacht NIET hard genoeg in te nemen. Een duidelijk obstakel is ook het ontbreken van een uniforme buitenlandse beleid. De 20e eeuw werd The American Century genoemd, en de 21e zou dat van Europa moeten worden; dat schiet echter niet zoveel op.
Misschien als Europese landen Gen. de Gaulle, weet je nog de man van 'grandeur' durfden te steunen, was Europa wel wat verder gekomen. Helaas(??) zijn er weinig de Gaulles over... Sarkozy probeert het af en toe wel maar.. (http://www.foreignpolicy.com/articles/2 ... c=obinsite" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat leesvoer: : http://ecfr.eu/page/-/documents/towards ... europe.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien als Europese landen Gen. de Gaulle, weet je nog de man van 'grandeur' durfden te steunen, was Europa wel wat verder gekomen. Helaas(??) zijn er weinig de Gaulles over... Sarkozy probeert het af en toe wel maar.. (http://www.foreignpolicy.com/articles/2 ... c=obinsite" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat leesvoer: : http://ecfr.eu/page/-/documents/towards ... europe.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robin
Ik vergat dat KarlHeinz Rummenige Minister van Sportzaken moet worden. Heeft Duitsland ook wat.
Een onbeduidend nietszeggend horlogemerk wil graag dat CH toetreedt tot de Eurozone:
http://m.925.nl/archief/2011/03/30/pate ... maart+2011" onclick="window.open(this.href);return false;
Een onbeduidend nietszeggend horlogemerk wil graag dat CH toetreedt tot de Eurozone:
http://m.925.nl/archief/2011/03/30/pate ... maart+2011" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
Cruijff mag ook, als vanavond blijkt dat Ajax hem niet wil.Robin schreef:Ik vergat dat KarlHeinz Rummenige Minister van Sportzaken moet worden. Heeft Duitsland ook wat.
- Robin
Cruijf is 'n beste man en was 'n meer dan supervoetballer, maar voor de rest 'n IQ loze clown die beter 't toneel op kan met z'n flauwe oneliners.Snipe schreef:Cruijff mag ook, als vanavond blijkt dat Ajax hem niet wil.Robin schreef:Ik vergat dat KarlHeinz Rummenige Minister van Sportzaken moet worden. Heeft Duitsland ook wat.
- Snipe
Klinkt als een treffende omschrijving van de gemiddelde politicus.Robin schreef:IQ loze clown die beter 't toneel op kan met z'n flauwe oneliners.
- Robin
METIN, heb je Perry gehoord wat hij zei!?Snipe schreef:Klinkt als een treffende omschrijving van de gemiddelde politicus.Robin schreef:IQ loze clown die beter 't toneel op kan met z'n flauwe oneliners.

- JP
...met een Belgische president?
- Robin
Zoals ik al zei, wat mij betreft Sarkozy.JP schreef:...met een Belgische president?
in Belgie heb je weinig keus, ja Urbanus, ok doe die dan maar.
- Dennis Cavallino
Gekozen, dus niet een roulerend voorzitterschap. Knappe Belg die alle stemmen krijgt, maar je weet maar nooit.JP schreef:...met een Belgische president?
Wat vinden we dan van 1 weg- en verkeerswet?
En waarom gaat het landen geld kosten? Als je het in 1 keer goed doet, bestaan die landen niet meer. Nu kost het veel geld.
- RVV
Door te stellen 1 voertaal is de praktische uitvoerbaarheid tot 0 gereduceerd. Fransen gaan nooit Engels praten en Duitsers nooit Frans. Neem onze zuiderburen, dat land is vanwege de meertaligheid en de eeuwige strijd rondom de taalgrens nooit een echte eenheid geweest. Als het in 1 land al niet lukt kun je het vergeten dat het ooit in Europa lukt. En alles kun je dwingend opleggen, behalve taal.
- Snipe
Zouden er überhaupt landen bestaan waar maar één taal gesproken wordt?
- GTRene
dat denk ik ook, je kan ze echter wel voorschrijven Engels als vast vak op school te leren denk ik...RVV schreef:Door te stellen 1 voertaal is de praktische uitvoerbaarheid tot 0 gereduceerd. Fransen gaan nooit Engels praten en Duitsers nooit Frans. Neem onze zuiderburen, dat land is vanwege de meertaligheid en de eeuwige strijd rondom de taalgrens nooit een echte eenheid geweest. Als het in 1 land al niet lukt kun je het vergeten dat het ooit in Europa lukt. En alles kun je dwingend opleggen, behalve taal.
- Robin
Inderdaad, bijv in delen van LA en NYC is Spaans de eerste taal zegmaar.Snipe schreef:Zouden er überhaupt landen bestaan waar maar één taal gesproken wordt?
En over 100 jaar spreken we in Nederland(als basistaal, te leren op school):
-Engels
-Arabisch

- Petrolhead Tom
Allemaal aan het Italiaans!
Dat wordt nog eens gezellig op verjaardagen. 

- JP
Engels leren en het spreken is 2. Zoals Rico al zegt, Fransen kunnen maar een taal, net als Duitsers.GTRene schreef:dat denk ik ook, je kan ze echter wel voorschrijven Engels als vast vak op school te leren denk ik...RVV schreef:Door te stellen 1 voertaal is de praktische uitvoerbaarheid tot 0 gereduceerd. Fransen gaan nooit Engels praten en Duitsers nooit Frans. Neem onze zuiderburen, dat land is vanwege de meertaligheid en de eeuwige strijd rondom de taalgrens nooit een echte eenheid geweest. Als het in 1 land al niet lukt kun je het vergeten dat het ooit in Europa lukt. En alles kun je dwingend opleggen, behalve taal.
In België is of was Nederlands nog geen verplicht vak.
- GTRene
in bepaalde scholen langs de Duitse grens (in DLD) geven ze zelfs NL les (zal wel en extra iets zijn) hoorde ik wel eens.
- Robin
Jij kent toch überhaupt maar 1 woord Duits, Rene?GTRene schreef:in bepaalde scholen langs de Duitse grens (in DLD) geven ze zelfs NL les (zal wel en extra iets zijn) hoorde ik wel eens.
Maar anyway, als het coute que coute moet, ga ik wel een andere taal spreken, maar niet van harte, als ze me dwingen, zeg ik hasta la vista, oant moarn!
- GTRene

A31
Hartge
Wiesmann
Porsche
Artega
Wurst
Geil
dat was het wel ongeveer, denk dat ik een aardig woordje mee kan kletsen daaro