Waar in Groningen?Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch...
Sjoerd Kooistra overleden
- Robin Hartog
Re: Sjoerd Kooistra overleden
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Waar niet?Robin Hartog schreef:Waar in Groningen?Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch...
- Kasteel
Denk dat weinig van ons het 'echte' verhaal weten (ik overigens ook niet), maar er klopt imho te weinig aan.
- Als de tarieven echt zo verschillend waren tussen 15 en 30 is daar eigenlijk niet zo veel mee mis en als de pachter hem wel betaald en niet de belastingdienst lijkt mij dat niet rechtstreeks zijn punt
- Als hij echt zoveel openheid heeft met de fiscus en de gemeente als hij zegt, zijn er iig meerdere partijen verbonden
- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
Waar ik echter te weinig van geloof is het Heineken verhaal, volgens mij is dat gewoon een poging geweest om een beetje naam te redden, denk eerder dat het probleem daarvoor in de hoek van de criminaliteit te zoeken is (niet eens van de pachters, of iig in mindere mate).
- Als de tarieven echt zo verschillend waren tussen 15 en 30 is daar eigenlijk niet zo veel mee mis en als de pachter hem wel betaald en niet de belastingdienst lijkt mij dat niet rechtstreeks zijn punt
- Als hij echt zoveel openheid heeft met de fiscus en de gemeente als hij zegt, zijn er iig meerdere partijen verbonden
- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
Waar ik echter te weinig van geloof is het Heineken verhaal, volgens mij is dat gewoon een poging geweest om een beetje naam te redden, denk eerder dat het probleem daarvoor in de hoek van de criminaliteit te zoeken is (niet eens van de pachters, of iig in mindere mate).
- Niels
- Auto: Prius+
Dat breng je zeer politiek BartKasteel schreef:- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
- Petrolhead Tom
Hij heeft dat zelfs wel eens toegegeven iets in de trant van: als een zaak niet van dag 1 draait dan wordt het al snel moeilijk voor de pachter om de pacht af te dragen.Niels schreef:Dat breng je zeer politiek BartKasteel schreef:- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
Veel van die ondernemers waren ook vreselijk naief. Geen bank wou ze geld lenen voor zo'n tent omdat die direct zien dat dat niet wat wordt maar via de pacht constructie van Kooistra konden ze dan toch in de tent van hun dromen beginnen, om vervolgens binnen een half jaar op de fles te gaan. In die tijd stond er al wel weer een andere ondernemer klaar om de tent door te zetten. Zo gaat een cafe dus meerdere keren failliet zonder ook maar een dag dicht te zitten.
- Robin Hartog
Ah. Fijne tent.. Af en toe.Jurjen schreef:Waar niet?Robin Hartog schreef:Waar in Groningen?Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch...v (O.a. Drie Gezusters)
Groningen is altijd wel gezellig.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Xave30
Sinds enige tijd is het mogelijk om op de inboedel van Kooistra te bieden. Het is morgen ook nog mogelijk deze persoonlijk te bezichtigen op Landgoed Broekhuizen.
Meublels (ik zie wat leuke Ralph Lauren, een van mij favoriete merken, spul tussen
)
http://www.troostwijkauctions.com/nl/in ... /01-13649/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunstwerken
http://www.troostwijkauctions.com/nl/ku ... /01-13651/" onclick="window.open(this.href);return false;
Meublels (ik zie wat leuke Ralph Lauren, een van mij favoriete merken, spul tussen
http://www.troostwijkauctions.com/nl/in ... /01-13649/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunstwerken
http://www.troostwijkauctions.com/nl/ku ... /01-13651/" onclick="window.open(this.href);return false;