Sjoerd Kooistra overleden

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Sjoerd Kooistra overleden

Bericht door Robin Hartog » 29 jun 2010, 19:54

Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch... ;)
Waar in Groningen? :)

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 29 jun 2010, 19:58

Robin Hartog schreef:
Martijn Koevoets schreef:Net als vele anderen dronk ik mijn eerste Groningse kroegbiertjes bij Kooistra, dat verbroedert toch... ;)
Waar niet? :wink: v (O.a. Drie Gezusters)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 29 jun 2010, 20:03

Denk dat weinig van ons het 'echte' verhaal weten (ik overigens ook niet), maar er klopt imho te weinig aan.

- Als de tarieven echt zo verschillend waren tussen 15 en 30 is daar eigenlijk niet zo veel mee mis en als de pachter hem wel betaald en niet de belastingdienst lijkt mij dat niet rechtstreeks zijn punt
- Als hij echt zoveel openheid heeft met de fiscus en de gemeente als hij zegt, zijn er iig meerdere partijen verbonden
- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.

Waar ik echter te weinig van geloof is het Heineken verhaal, volgens mij is dat gewoon een poging geweest om een beetje naam te redden, denk eerder dat het probleem daarvoor in de hoek van de criminaliteit te zoeken is (niet eens van de pachters, of iig in mindere mate).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jun 2010, 21:39

Kasteel schreef:- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
Dat breng je zeer politiek Bart :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jun 2010, 22:00

Niels schreef:
Kasteel schreef:- Het is in mijn ogen ook echt niet uit te sluiten dat de naïve en ambitieuze potentiële pachters in een valkuil met hoge omzetafdracht stappen van een veel beter voorbereide gewiekste zakenman.
Dat breng je zeer politiek Bart :wink:
Hij heeft dat zelfs wel eens toegegeven iets in de trant van: als een zaak niet van dag 1 draait dan wordt het al snel moeilijk voor de pachter om de pacht af te dragen.

Veel van die ondernemers waren ook vreselijk naief. Geen bank wou ze geld lenen voor zo'n tent omdat die direct zien dat dat niet wat wordt maar via de pacht constructie van Kooistra konden ze dan toch in de tent van hun dromen beginnen, om vervolgens binnen een half jaar op de fles te gaan. In die tijd stond er al wel weer een andere ondernemer klaar om de tent door te zetten. Zo gaat een cafe dus meerdere keren failliet zonder ook maar een dag dicht te zitten.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 29 jun 2010, 23:43

Jurjen schreef:
Robin Hartog schreef:
Waar niet? :wink: v (O.a. Drie Gezusters)
Ah. Fijne tent.. Af en toe. :P

Groningen is altijd wel gezellig. ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jul 2010, 14:19

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 dec 2010, 18:53

Sinds enige tijd is het mogelijk om op de inboedel van Kooistra te bieden. Het is morgen ook nog mogelijk deze persoonlijk te bezichtigen op Landgoed Broekhuizen.

Meublels (ik zie wat leuke Ralph Lauren, een van mij favoriete merken, spul tussen :love: )
http://www.troostwijkauctions.com/nl/in ... /01-13649/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunstwerken
http://www.troostwijkauctions.com/nl/ku ... /01-13651/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie