Er word meteen in de verdediging geschoten maar ik ben het met een aantal dingen zeker wel eens. Als ik dit lees dan denk ik namelijk zonde van mijn twee minuten tijd. Voor de techneuten staat er namelijk zo goed als niks en je kan er qua beleving imho ook weinig van maken. Er staat een lap tekst maar er staat feitelijk eigenlijk niet veel, vooral niet wat betreft de hoofdzaken van een sportauto.
Handling van de auto. Komt niet echt verder als weinig onderstuur en stuurt wel lekker, 2 hele zinnetjes. What about andere dingen, gewicht in het sturen, vertrouwen op de limiet, evt torque steer, combi vering & demping enzovoort.
Motorisch. Hangt wel lekker aan het gas en gaat vlot vooruit. What about bakverhoudingen, schakelprecisie en snelheid/schakelweg, geluidsbeleving bij vol gas, trekkracht onderin/bovenin, turbogat, max toerental etc etc.
Remmen?!? Prachtig stoere foto van die brembo remklauw maar komt in het verhaal niet terug. Remkracht, modulatie, werking ABS en evt ESP enzovoort.
Er staat bijna meerl in over piepjes en een knopje hier en daar als dat het feitelijk over bovenstaande zaken gaat.
Ook die eindconclusie, vermeld dan ook even waar je die vergelijking met een Focus RS op baseerd (mee gereden??), wat is bijvoorbeeld de nieuwprijs van die megane en wat is die van een RS.
Plus ik vind het nogal in populaire schrijfstijl omschreven. Dat stuk over het exterieur bijvoorbeeld dat kan je veel meer in het midden laten, een wat meer zakelijke toon. Een lezer kan uit de foto's zelf ook wel een redelijk beeld vormen. Dat doe je bijvoorbeeld in het stuk over het interieur weer wel redelijk, over die A stijl bijvoorbeeld stip het punt even aan maar verder kan iedereen daar van vinden wat hij zelf wil. Ontbrekende kantelfunctie op de stoelen is ook gewoon een observatie, daar kan je mee doen wat je wilt.
Ook even navraag doen achteraf naar dingen zoals dat schakel piepje, het staat wel lullig als een simpele lezer je er op moet wijzen dat zoiets gewoon een instelbare feature is. Op die manier ben je dat soort zaken gewoon een stapje voor. Gewoon even een praatje met een dealer maken over dat soort punten als je een auto weer inlevert.
Let wel ik ben geen autotester en dit is geen afkraken, alleen ik denk dat er gewoon veel meer mogelijk is als zo'n kort stukkie tekst. Desnoods maak je voor jezelf een soort van checklist waaraan je de auto beoordeeld en aan de hand daarvan kan je er een verhaal omheen schrijven