Steven en Mark Nauta aan het werk met een Renault Megane RS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Steven en Mark Nauta aan het werk met een Renault Megane RS

Bericht door RVV » 05 mei 2010, 22:19

Rupie

Re: Steven en Mark Nauta aan het werk met een Renault Megane

Bericht door Rupie » 06 mei 2010, 08:18

Leuk geschreven, maar stijve Nauta moet niet zo piepen! :D

Tom

Bericht door Tom » 06 mei 2010, 10:07

Leuke test zonder teveel bullshit. Prima fotos ook.
Mis alleen de prijs van dat ding, lijkt mij wel belangrijk. Ook tov z'n directe concurrenten (wat de RS natuurlijk niet meer is).

Harrie

Bericht door Harrie » 06 mei 2010, 10:24

Gelukkig heeft ie meer verstand van........foto's maken. :thumbup:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2010, 10:48

Je had al wel door dat er echt 2 Nauta's zijn? Niet dat je denkt dat Steven het schrijvende alter-ego van Mark is... :P

Hunter

Bericht door Hunter » 06 mei 2010, 10:51

Leuke test met mooie conclussie! Ik kan het er alleen maar mee eens zijn :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mei 2010, 10:51

Als de een Stijve genoemd wordt en de ander Hark, snap ik wel dat mensen al snel denken dat Stijve Hark Nauta één persoon is.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 mei 2010, 13:21

Kan beter hier discussieren dan op voorpagina..
Maar wat een reacties al! :shock: Misschien moet Steven toch even in de leer bij Chris Harris :mrgreen:

Lancer336-5-2010 12:49
Wat een vluchtig geschreven, onsamenhangend verhaal! Van de hak op de tak, alsof je het in 5 min neergekalkt hebt. Met weliswaar wat informatie (die iedereen al weet) maar echt 0 opinie, buiten dat je zeurt op dingen die veranderlijk zijn zonder enige argumentatie. Chapeau...

Cav6-5-2010 12:12
Lol@groot stuk klei! Duidelijk verhaal verder. Het lijkt me een leuke auto om in te rijden op kleine bochtige wegen.

Kees6-5-2010 11:53
Goeie test, eindelijk iemand die durft te zeggen dat zo'n Renault gewoon troep is.

P. Cuelenaere6-5-2010 11:21
Het is gewoonweg een ge-wel-di-ge auto én zéker waar voor het geld. Waar vind je nu nog meer zo een sportwagen voor zo weinig geld??? Die 18.000 t.o.v. de Focus RS gebruik ik liever voor andere zaken dan.
Lijkt me trouwens ook erg sterk dat een Ford ergonomisch beter in elkaar zit!!

RS rijder6-5-2010 11:15
Die piep is niet de toerenbegrenzer. Maar een indicatie van het ideale schakelmoment. Deze is via de boordcomputer instelbaar en het is echt ideaal om de optimale prestaties uit de auto te halen. ik spreek uit ervaring. Waardeloze review van een top-auto trouwens.

Barend6-5-2010 10:33
Het piepje in te stellen op de 0 toeren van de rode lijn vandaan, dan kom je hem niet meer zo regelmatig tegen. En wordt het onderstel harder als je de sportmodus aanzet? Dat heb ik niet gemerkt en voor de rest ook nog nergens gelezen.. Maar het zou goed kunnen. Lekker geschreven Steven, hoewel het wel wat negatief is over een auto in deze prijsklasse! En smaken verschillen gelukkig.

johan kolken6-5-2010 9:39
De vergelijking met een Focus RS is appels met peren vergelijken (waarbij de peer ook nog € 18000,- duurder is!). Ik kan alleen maar zeggen kijk naar deze vergelijking van een representatieve auto site met kennis van zaken(..). Van bovenstaande stukje krijg IK een piep van in mn oor..

http://www.youtube.com/watch?v=2MhgGwqf ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=_3JCO-nu ... re=channel
h.denboestert6-5-2010 9:09

Wat een gelul allemaal over de kleur geel en een fors uitgevallen achterkant. Die wagen is super en zal toch in allerlei kleuren te leveren zijn. De value for money is deze wagen perfect in balans

paul de Groot 6-5-2010 8:51
Ik vind het ook een super car en zeker voor de prijs!!! en idd vind €18000 euro meer voor een focus RS niet echt rieel

Ruben6-5-2010 8:08
Jammer van het gepiep van Nauta!

Hans R6-5-2010 6:58
Idd een lelijk hok! Ander kleurtje doet wonderen.. Volgende keer iets dieper op het rijgedrag ingaan ipv piepjes graag ;-)

marknauta.nl6-5-2010 0:47
Qua rijeigenschappen etc. is er toch niets negatiefs?? Juist erg positief in deze RS! De looks zijn persoonlijk, maar de ergonomische missers zijn er zeker wel.

Martijn6-5-2010 0:12
Dat piepje is natuurlijk zodat je 'in the heat of the moment' niet op je toerenteller hoeft te loeren voor zinderende prestaties... :P

BrianV.5-5-2010 23:04
ik deel de mening van Luca en beetje jammer er zo negatief over een leuke auto wordt gepraat.. of zijn we de de 2e auto week en gaan we op ze duits?

Robin Hartog5-5-2010 22:52
Fijne foto's en tekst leest lekker weg! :-)

Luco5-5-2010 22:44
ik vind het persoonlijk een beetje negatief, en meer vertrouwen in de focus rs slaat helemaal nergens op, die is fucking 18.000 euro duurder, dan mag je ook meer verwachten.

Metchu5-5-2010 22:39
Ik vind hem wel mooi, maar goed, dat is smaak ...
Luuk van Kaathoven5-5-2010 22:37
Prachtige platen Mark, mijn complimenten!

Tristan

Bericht door Tristan » 06 mei 2010, 13:27

Kan me deels wel vinden in het verhaal van Steven. Een piep voor schakelen is gewoon voor dummies, ook al is het voor een ideaal schakelmoment. Dan liever een signaal of lampje in dashboard, maar een piep is vreselijk irritant. Ook is de auto niet mooi te noemen, wel gaaf maar ben eens dat de achterkant te groot lijkt.

Voor de rest lijkt me het een heerlijk bommetje.

Harrie

Bericht door Harrie » 06 mei 2010, 13:35

Harrie schreef:Gelukkig heeft ie meer verstand van........foto's maken. :thumbup:
Martijn Koevoets schreef:Je had al wel door dat er echt 2 Nauta's zijn? Niet dat je denkt dat Steven het schrijvende alter-ego van Mark is... :P
Jawel, wist ik....maar ik zocht een leuke woordspeling zonder al te negatief te klinken.

Ik had ook het volgende kunnen zeggen....

Wat een mooie foto's :thumbup: , wat een waardeloze tekst :hmmm: . Iemand die iets over een auto dingen schrijft waarvan ie niet weet waar hij over praat.

Ik weet zo nog een leuk voorbeeld. Een M5 afbranden omdat de prestaties onder de maat zijn, achteraf bleek dat ie niet op vol vermogen was gezet. Zo in deze trend vind ik deze test geschreven.
Daarbij vind ik het "not done" om in een objectieve test iets te schrijven over wat de auteur van het uiterlijk vind.

Als ik het zo nog even terug lees wat ik nu achteraf geschreven heb, dan vond ik die oneliner toch grappiger en was ook meteen duidelijk toch?

Overigens zag ik deze auto woensdag nog in Eindhoven centrum rond knorren.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2010, 14:04

Bedankt voor de toelichting, ik ga ook voor de oneliner... :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 mei 2010, 14:25

Heerlijk hoe iedereen de negatieve stukjes eruit pakt en daarop ingaat. :thumbup: Er wordt door sommigen ook duidelijk niet goed gelezen. Wanneer ik een auto test beschrijf ik in het verhaal wat ik ervan vind, een aantal zaken vielen bij mij negatief op en dat beschrijf ik dus ook. Maar het blijft een geweldige wagen om in te rijden en dat komt ook duidelijk naar voren.

Ohja:
Hans R schreef:Kan beter hier discussieren dan op voorpagina..
Maar wat een reacties al! :shock: Misschien moet Steven toch even in de leer bij Chris Harris :mrgreen:
Chris is ook een journalist die zegt wat hij vind, niks meer niks minder. Maar point taken :wink:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 06 mei 2010, 18:38

Ik blijf een stuurman aan wal en heb daarmee wellicht geen recht van spreken, maar neem alsjeblieft een eindredacteur of kritische tweede lezer in de arm. De intenties zijn goed, de foto's zijn super, maar het taalgebruik is tenenkrommend slecht.
Maar de oplossing van dit vooroordeel is simpel
Vooroordelen los je niet op. Je toetst hooguit of vooroordelen terecht zijn.
maar vergeleken met de vorige RS vind ik het toch geen vooruitgang.
Hoezo vergeleken met de vorige? Daar heb je het in de introductie helemaal niet over gehad. Ineens is de vorige de maatstaf?
al is hier de plank ook niet mis te slaan gezien het feit dat ze al in verschillende sportwagens worden toegepast.
Gekunstelde poging tot stijlfiguur. Schrijf dan gewoon: "deze stoelen zie je ook in andere sportwagens, en wat mij betreft met reden."
het befaamde Renault-pasje lastig
Befaamd? Het pasje is niet befaamd (of beroemd). Het pasje tref je in elke moderne Renault aan en is daarom misschien bekend, maar befaamd is hij daarmee niet.

En zo kan ik nog wel even door gaan. Ik ben best geïnteresseerd om te lezen wat jullie te melden hebben over de auto, maar als het taalgebruik zo - naar mijn smaak - onder de maat is, haak ik af.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 19:35

Als dat in jouw ogen tenenkrommend schrijven is FaF, dan ligt dat denk ik meer aan jou dan aan de tekst/schrijver.....

Even over de 4 comments die je geeft.
1e. Misschien heb je gelijk, maar er is hier helemaal niemand die niet begrijpt wat er staat!
2e. Is toch logisch dat je de oude RS er bij haalt in een test?? Zie het probleem niet.
3e. Mankeert niets aan die zin, is gewoon jouw persoonlijke voorkeur van schrijven, heeft niets met 'tenenkrommende' taal te maken.
4e. Pak even de dikke Van Dale erbij. Befaamd --> Berucht

Oh oh oooh wat tenenkrommend. Sorry dat ik even hier zo op in haak, maar wat een BS!!

Heb sowieso het idee dat mensen echt lezen wat ze willen lezen. Steven is positief over de handling en de prestaties maar noemt een paar mindere punten. Is er iemand die niet de hele tijd hosanna-praat heeft, maar ook de kritische punten naar boven haalt, wat iedereen toch ook graag wil. Is het weer niet goed!!! Ik snap er niets van!
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 06 mei 2010, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 06 mei 2010, 19:39

Tsjah Mark, dat mag jij vinden, want zo vind ik ook wat :wink: Zie het als opbouwende kritiek. Ik denk dat er veel meer in zit en dat jullie artikelen veel interessanter en leesbaarder kunnen zijn. That's all I'm saying.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 19:42

FreudeamFahren schreef:Tsjah Mark, dat mag jij vinden, want zo vind ik ook wat :wink: Zie het als opbouwende kritiek. Ik denk dat er veel meer in zit en dat jullie artikelen veel interessanter en leesbaarder kunnen zijn. That's all I'm saying.
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Ik steun Steven nu alleen even omdat ik vind dat er echt overtrokken reacties worden geplaatst omdat mensen dingen lezen die ze willen lezen en bepaalde zaken lijken over te slaan.
En tenenkrommend is in mijn ogen bizar slecht. Maar daar is hier zeker geen sprake van. Die dingen die jij noemt zijn niet fout. Zou het nu stikvol taal en spelfouten zitten, dan kan ik helemaal in je verhaal komen, maar dat is hier niet het geval.
Dat er kritiek wordt gegeven en dat Steven daar van kan leren, dat is super. Maar laat het dan wel een beetje terecht zijn.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 06 mei 2010, 19:45

Mark Nauta schreef:Is er iemand die niet de hele tijd hosanna-praat heeft, maar ook de kritische punten naar boven haalt, wat iedereen toch ook graag wil. Is het weer niet goed!!! Ik snap er niets van!
Dat komt dus - let op, weer 'n mening en nog slechts de mijne ook :wink: - er geen duidelijke structuur in het verhaal zit en er regelmatig te gekunsteld naar soms foutieve stijlfiguren wordt gegrepen. Er komt bij een leuke en vooral goede review schrijven meer kijken dan alleen maar enthousiasme en inzet van de schrijver.
Mark Nauta schreef:Die dingen die jij noemt zijn niet fout. Zou het nu stikvol taal en spelfouten zitten, dan kan ik helemaal in je verhaal komen, maar dat is hier niet het geval.
Er wordt in mijn werk veel schriftelijk inhoudelijk gerapporteerd. Taal- en spijlfouten zitten er niet in; stijlfouten wel. Dit schrijfwerk zou met mijn handtekening eronder kantoor niet verlaten. Misschien leg ik de lat hoog, dat kan, maar er is meer van te maken dan het nu is.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 19:49

Ik zeg niet dat er geen ruimte voor verbetering is FaF. Dat is er zeker! En dat ieder zijn mening heeft, dat is natuurlijk prima. Zo zijn bepaalde opmerkingen de mening van de schrijver, maar is dat niet altijd zo? Zo ook in dit artikel dus.
Maar de reacties zoals die er nu zijn vind ik echt zwaar overtrokken zoals ik al meer heb aangegeven.

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2010, 19:50

Nou we toch hier aan de gang gaan, steven begint al negatief.
Hij haalt positieve punten eruit?? waar mark?
Hij kan over de handling van de auto niks negatiefs roepen, zo lees ik het.

Hij noemt dingen terwijl die niet eens weet waar ze voor zijn, hou dan gewoon je mond.

Hij had beter wat meer over de handling kunnen vertellen ipv zijn persoonlijke voorkeur.

Blijkt weer duidelijk dat dit geen neutraal verslag is
Jammer want hiermee doet die zichzelf en df tekort naar mijn mening.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2010, 19:51

spijlfouten? :hmmm: :D :wink:

(sorry was een klein plaagstootje, kritiek is trouwens altijd goed, anders valt er ook niks te leren)

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2010, 19:51

Mark Nauta schreef:Ik zeg niet dat er geen ruimte voor verbetering is FaF. Dat is er zeker! En dat ieder zijn mening heeft, dat is natuurlijk prima. Zo zijn bepaalde opmerkingen de mening van de schrijver, maar is dat niet altijd zo? Zo ook in dit artikel dus.
Maar de reacties zoals die er nu zijn vind ik echt zwaar overtrokken zoals ik al meer heb aangegeven.

Ow dus jullie mogen wel je mening neerpennen, en als wij dat doen is het zwaar overtrokken?? :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla: :blabla:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 06 mei 2010, 19:58

Mark Nauta schreef:Zo zijn bepaalde opmerkingen de mening van de schrijver, maar is dat niet altijd zo? Zo ook in dit artikel dus.
Ik wil JUIST die mening graag weten, maar ik hoef, gechargeerd gezegd, niet te genieten van de pogingen van de schrijver om die mening onnodig fraai te verpakken. Als je de schrijfstijl eenvoudiger maakt en de structuur helderder, dan komt de boodschap beter aan.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 19:59

Luco schreef:Nou we toch hier aan de gang gaan, steven begint al negatief.
Hij haalt positieve punten eruit?? waar mark?
Hij kan over de handling van de auto niks negatiefs roepen, zo lees ik het.

Hij noemt dingen terwijl die niet eens weet waar ze voor zijn, hou dan gewoon je mond.

Hij had beter wat meer over de handling kunnen vertellen ipv zijn persoonlijke voorkeur.

Blijkt weer duidelijk dat dit geen neutraal verslag is
Jammer want hiermee doet die zichzelf en df tekort naar mijn mening.
Als je de positieve dingen niet kan zien, dan ligt dat meer aan jou.
Dat er negatieve punten worden beschreven dat is niet meer dan terecht, diezelfde punten deel ik allemaal met Steven. Dat ze de boventoon hebben gekregen in het verhaal is jammer. En misschien niet terecht nee.

Dingen die niet weten waar ze voor zijn? Ik denk dat je doelt op die piep? Ook daar ben ik het met Steven eens. Ook hebben we het daar bij de dealer nog even over gehad, als die er al niets over zegt, hoe moeten wij het dan weten? Hij komt precies in op het moment dat die de toerenbegrenzer bereikt. Ook jij zou die conclusie dan getrokken hebben.

Iets meer in gaan op handling. Eens!

Is zeker wel een neutraal verslag. Rijeigenschappen is niets negatiefs over gezegd, worden paar keer als positief beschreven en motor wordt ook goed als goed bestempeld.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 20:01

Luco schreef:
Mark Nauta schreef:Ik zeg niet dat er geen ruimte voor verbetering is FaF. Dat is er zeker! En dat ieder zijn mening heeft, dat is natuurlijk prima. Zo zijn bepaalde opmerkingen de mening van de schrijver, maar is dat niet altijd zo? Zo ook in dit artikel dus.
Ow dus jullie mogen wel je mening neerpennen, en als wij dat doen is het zwaar overtrokken??
Nee, zeker niet Luco. Iedereens mening doet er toe, ik vind alleen wel dat die dan enigszins terecht moet zijn.
FreudeamFahren schreef:
Mark Nauta schreef:Zo zijn bepaalde opmerkingen de mening van de schrijver, maar is dat niet altijd zo? Zo ook in dit artikel dus.
Ik wil JUIST die mening graag weten, maar ik hoef, gechargeerd gezegd, niet te genieten van de pogingen van de schrijver om die mening onnodig fraai te verpakken. Als je de schrijfstijl eenvoudiger maakt en de structuur helderder, dan komt de boodschap beter aan.
Eens!! Op naar de volgende test!!

Luco

Bericht door Luco » 06 mei 2010, 20:03

ow bij 190 is de koek op is positief :thumbup:

Laten we er maar over ophouden
Ik heb op de test zelf geprobeerd netjes te reageren, maar jouw reactie daarop vind ik beneden alle peil.

Ik vind dat een test zo neutraal mogelijk moet zijn
Ik vind in deze test alle vooroordelen naar voren komen die jullie beiden al jaren over dit merk roepen.
Dus geen representatieve test, maar een test geschreven met een vooroordeel van hier tot tokyo.

Plaats reactie