Steven en Mark Nauta aan het werk met een Renault Megane RS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Re: Steven en Mark Nauta aan het werk met een Renault Megane

Bericht door RVV » 06 mei 2010, 20:04

hoe moeten wij het dan weten?
RTFM :roflol: :roflol: :roflol:

Verder mooie discussie :thumbup:

Harrie

Bericht door Harrie » 06 mei 2010, 20:30

Heren Nauta, jullie (of moet ik nu niet jullie zeggen...ik weet het even niet) geven aan dat nagenoeg iedereen het verkeerd leest of verkeerd wil lezen. Volgens mij is hier niemand die om wat voor reden dan ook iets tegen jullie hebben en dus ook geenzins met die bedoeling het stukje de grond in boren. Vooral de foto's van Mark worden allom geprezen.
Zou het dan kunnen zijn dat niet "iedereen" het fout heeft maar jullie het verkeerd opnemen? Ik wil best geloven in het feit dat de auto als positief wordt ervaren door jullie, maar helaas kan ik dat niet uit het stukje halen. Het leest toch echt hoofdzakelijk negatief.

En nog even ten overvloede....er is een auto getest van 32k (met wat opties een paar duizend meer). Volgens mij is er geen enkele andere auto die dit kan evenaren.

Wat ik bv had willen weten...hoe is de pasvorm van de plastic onderdelen aan de buitenkant? Er word vaak geschreven dat dat onvoldoende is, dat zijn voor mij belangrijkere zaken (om te weten of dat klopt) dan een piepje waarvan je niet weet hoe het werkt of zelfs waarvoor het is, om het dan maar meteen af te serveren.

Ik hoop overigens wel dat jullie doorgaan met het testen en misschien de kritiek ter harte nemen. :beer:

EDIT "..ter hand nemen, vervangen door ter harte nemen." :oops:
Laatst gewijzigd door Harrie op 07 mei 2010, 08:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 06 mei 2010, 20:40

Thanks Harrie. Dank voor je comment.

'Jullie' is hier niet echt van toepassing. Foto's waren van mij, tekst van Steven. Enige dat ik doe is hier nu reageren op bepaalde comments.

Ik snap je punt omtrent negatief/positief. dat is misschien iets vervaagd hier. En ja, een negatief punt moeten al 3 positieve punten tegenover staan voordat iemand het weer als gelijk ervaart. Dat is hier niet het geval inderdaad.
Dat het een auto van 32k is die veel waar voor z'n geld biedt, true. dat het dan niet je persoonlijke voorkeur geniet door storende zaken, dat is een mening.
Dat er meer diepgang in mag, is ook waar, dat geeft Steven zelf ook al aan.

Zoals je merkt, ik reageer nu, terwijl ik dat misschien helemaal niet moet doen, omdat het mijn test niet is. Maar omdat ik verschillende zaken gewoon met Steven eens ben wilde ik toch even inhaken op sommige comments. Wij hebben de auto helemaal niet als negatief ervaren, sterker nog. We hebben ons er enorm in vermaakt!!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 mei 2010, 20:41

Harrie schreef:Wat ik bv had willen weten...hoe is de pasvorm van de plastic onderdelen aan de buitenkant? Er word vaak geschreven dat dat onvoldoende is, dat zijn voor mij belangrijkere zaken (om te weten of dat klopt)
Goed punt! Eergisteren een wit exemplaar van dichtbij bekeken en daar vielen de slecht aansluitende spatbordverbreders me meteen op. Ik vond het een beetje karig ogen... :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 06 mei 2010, 20:46

Er word meteen in de verdediging geschoten maar ik ben het met een aantal dingen zeker wel eens. Als ik dit lees dan denk ik namelijk zonde van mijn twee minuten tijd. Voor de techneuten staat er namelijk zo goed als niks en je kan er qua beleving imho ook weinig van maken. Er staat een lap tekst maar er staat feitelijk eigenlijk niet veel, vooral niet wat betreft de hoofdzaken van een sportauto.

Handling van de auto. Komt niet echt verder als weinig onderstuur en stuurt wel lekker, 2 hele zinnetjes. What about andere dingen, gewicht in het sturen, vertrouwen op de limiet, evt torque steer, combi vering & demping enzovoort.

Motorisch. Hangt wel lekker aan het gas en gaat vlot vooruit. What about bakverhoudingen, schakelprecisie en snelheid/schakelweg, geluidsbeleving bij vol gas, trekkracht onderin/bovenin, turbogat, max toerental etc etc.

Remmen?!? Prachtig stoere foto van die brembo remklauw maar komt in het verhaal niet terug. Remkracht, modulatie, werking ABS en evt ESP enzovoort.

Er staat bijna meerl in over piepjes en een knopje hier en daar als dat het feitelijk over bovenstaande zaken gaat.

Ook die eindconclusie, vermeld dan ook even waar je die vergelijking met een Focus RS op baseerd (mee gereden??), wat is bijvoorbeeld de nieuwprijs van die megane en wat is die van een RS.

Plus ik vind het nogal in populaire schrijfstijl omschreven. Dat stuk over het exterieur bijvoorbeeld dat kan je veel meer in het midden laten, een wat meer zakelijke toon. Een lezer kan uit de foto's zelf ook wel een redelijk beeld vormen. Dat doe je bijvoorbeeld in het stuk over het interieur weer wel redelijk, over die A stijl bijvoorbeeld stip het punt even aan maar verder kan iedereen daar van vinden wat hij zelf wil. Ontbrekende kantelfunctie op de stoelen is ook gewoon een observatie, daar kan je mee doen wat je wilt.

Ook even navraag doen achteraf naar dingen zoals dat schakel piepje, het staat wel lullig als een simpele lezer je er op moet wijzen dat zoiets gewoon een instelbare feature is. Op die manier ben je dat soort zaken gewoon een stapje voor. Gewoon even een praatje met een dealer maken over dat soort punten als je een auto weer inlevert.

Let wel ik ben geen autotester en dit is geen afkraken, alleen ik denk dat er gewoon veel meer mogelijk is als zo'n kort stukkie tekst. Desnoods maak je voor jezelf een soort van checklist waaraan je de auto beoordeeld en aan de hand daarvan kan je er een verhaal omheen schrijven :)

WJ

Bericht door WJ » 08 mei 2010, 11:50

Ben ik de enige die een 'interieur overview foto' mist? Niet dat ik zo'n interieur fapper ben ofzo, maar was wel benieuwd hoe de auto in grote lijnen er van binnen uit ziet. :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 mei 2010, 12:21

^^ met Bert eens. Ik had van Steven eigenlijk wat op meer analyse gehoopt qua rijden en techniek. Het stuk is in mijn optiek niet slecht maar ik vind het eigenlijk net niet. Dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb een bepaalde verwachting van een test met een RS. Het verhaal begint nogal negatief en dat houdt imho te lang aan. Aan de andere kant ontstaat er wel discussie uit en dat is natuurlijk altijd leuk :wink: Een vergelijking trekken met de Focus van 18mille meer maakt het minder geloofwaardig. Ik zou graag de conclusie lezen t.o.v. een Scirocco (kan em zel wel inschatten :wink: ) of de meerwaarde t.o.v. de goedkope maar o zo goede Clio RS als het gaat om sportiviteit.

Qua schrijven moet je je niet al te veel aantrekken van commentaar en alleen de zaken oppikken waar je zelf wat in ziet! Blijf je eigen ding doen :thumbup: Complimenten voor het totaal resultaat van verhaal (+discussies) en foto's :!:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 mei 2010, 20:57

Het grootste manco van de test is dat de tester met een joekel van een vooroordeel aan de test is begonnen. Ben het in dit geval met Luco eens.

Iedereen heeft vooroordelen, maar juist in het geval van een test, geschreven voor anderen, moet je je uiterste best doen om dit te verbloemen. De producten van Renault Sport staan bij alle testers van naam en faam als pure rijmachines bijzonder hoog aangeschreven. Hun referentiekader is enorm, daar is Steven simpelweg ook nog veel te jong voor om daar aan te tippen. Wel had de nadruk op de stuureigenschappen van de auto moeten liggen. In de conclusie vermelden dat je het uiterlijk niks vindt is natuurlijk not done. Daarvoor had je de auto niet hoeven testen. Dergelijke uitspraken vind je in geen enkele andere test.

Gewoon doorgaan met testen. Je bent een goede rijder en aan je schrijfstijl mankeert het ook niet. De eerste keren is het nooit perfect, dat heeft tijd nodig.

Plaats reactie