En achter blijft het hetzelfde, dus rem je achter relatief(t.o.v. OEM) harder dan voor, waardoor je rembalans niet meer klopt. Om de balans niet te verstoren zou je dus ook het zuigeroppervlak achter met dezelfde marge kunnen verhogen. Je bent dan echter eigenlijk )doorgaans'betere achterremmen aan het monteren om je remkracht )bij een bepaalde remdruk'op die as te verminderen.Patrick van Wijngen schreef:
en nu gaat het leuk worden... en ga ik het vast fout zeggen. maar volgens mij heeft Cork hetzelfde idee.
als je totale zuiger oppervlakte nou groter wordt heb je meer remvloeistof nodig. met de standaard remdruk, moet je dus veel harder stampen op je pedaal om meer vloeistof erin te pompen.

Overigens geldt er ook zoiets voor banden. Hoe beter je banden hoe meer gewicht bij het remmen naar voren gaat en het lijkt tegenstrijdig, maar het kan ervoor zorgen dat als je de rembalans niet aanpast de achterwielen eerder blokkeren. Dat lijkt idioot aangezien de banden meer grip hebben, maar zonder druk op de wielen (of in elk geval minder) heb je ook geen grip(of in elk geval minder). Nou moet het verschil wel erg groot zijn wil je er last van krijgen, maar tezamen met het verschil in remkracht kan het wel de druppel zijn die remmen een gevaarlijk verhaal maakt. Strakkere veren zorgen er overigens voor dat er minder gewicht verplaatst, dus dat zou het hele verhaal weer gedeeltelijk kunnen compenseren.