4WD systeem van de Impreza GTT

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door allen » 07 dec 2009, 19:48

Mwoah, blijkbaar kan het nog erger dan Engelse hokken. :mrgreen:
Ik noteer in m'n lijntjesschrift: Subaru, absolute rommel.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Bram » 07 dec 2009, 19:54

:fy:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Kasteel » 07 dec 2009, 20:23

Erik schreef:Kasteel kom je aub even meesleutelen kun je het zelf zien
Laatste reactie Erik :P; ik geloof wel dat het stuk gaat en stuk kan, maar dat maakt het nog niet tot een slecht product. Ik ben nog steeds van mening, ondanks de mensen die het kunnen slopen, dat een std STI echt wel lang heel blijft, ook met gekkigheid...
Dat je bij aanschaf van een GTT niet std een product krijgt wat vergelijkbaar is met het 5-voudige qua kosten, lijkt me logisch, maar an sich is het niet zo slecht.

Don Her, zegt me wel iets, maar was het niet zo dat hij het stuk kreeg door piekbelasting, dus volgas in de lucht en dan op asfalt een klap? (weet niet zeker hoor, mocht ik de verkeerde voor me hebben, just correct me :))

Alex ken ik redelijk goed en ken het verhaal van zijn achterassen ook wel, volgens mij waren in het verleden niet alle assen niet juist bewerkt/aangepast? Met Alex het erover gehad, maar hij zou zo (ik overigens ook met zijn auto) mee doen met een nachttoerrit, zonder extra aandrijfassen, geeft opzich wel aan dat het zo gek nog niet is (overigens betreffen dit std WRX-aandrijfassen en niet STI-assen, terwijl de rest van de aandrijving wel een paar niveau's hoger ligt dan die van de WRX).

Qua remmen ben ik het wel met je eens dat dit std beroerd is, zoals overigens destijds bij nog veel meer Japanse auto's (heb destijds 5 sets schijven voor er doorheen gewerkt in 2,5 jaar tijd, dus weet hoe het is :P).

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Downforce Hans » 07 dec 2009, 21:10

Erik schreef:Kasteel kom je aub even meesleutelen kun je het zelf zien
Heb ook een subframe achter dat niet meer 100% is dus die mag bij de lijst...................
Zo makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iemand onzin noemt
als je nu zegt dat ik de referentie niet ben ala, maar roepen op basis van normaal gebruik op de snelweg rijden dat alles hufterproof is, zeker niet.
Ontploffende remschijven zijn jarenlang een issue geweest, uitlopende rubber bussen zijn dat nog steeds, net als de koppeling waardoor je eigenlijk de fabrieksopgave 0-100 3x achter elkaar kunt doen en dan is je koppeling op. Clutchjudder is ook een gegeven. En gescheurde vliegwielen ook, maar dat zie je pas als je bak eronder vandaan is.

En wat betreft Partyondude, jij rijdt alleen hard rechtdoor --> zie filmpjes broembroembroem LC + toerrit in Lux waarbij je met je rijke mengsel de achterblijfsels probeert te verstikken 8)
Opa rijdt als een oud wijf, anders was de 2rond allang gebroken :mrgreen: (neehoor, die ouwe rijdt heel netjes)

Downforce Hans die Allard (hombre) aanhaalt als argument dat het allemaal wel meevalt..........................nou Downforce Hans het gaat zeker hard down dan he :bag:
Als er 1 weinig rijdt is het Allard omdat hij continue brokken heeft, en als je dan weet dat er in 2jaar 3 blokken doorheen gedraaid zijn, 2 achterdiffs en een set aandrijfassen..............en zijn laatste blok gaat er nu voor de 4e keer uit..............ok dat is wel om de koppen te laten flowen om zo de 600 echte motherfokkingpeekaas te halen..............het is dat Allard een goede sponsor heeft anders was hij al afgehaakt denk ik.............ik heb zijn 06 wel voor je kun je het hem zelf vragen :bag:

Dan hebben we nog een speciale, DonHer, die rijdt 5 bakken kapot in 1 jaar (serieus). Hoe ? Gewoon overal en altijd volgas. Nog nooit iemand zo hard bij ons door de polder zien komen. 4 wielen los, vliegen, neerkomen, krak. Heeft van pure armoei maar een

Alex zit hier ook ergens, die kan je wel vertellen hoeveel aandrijfassen hij erdoorheen jaagt..............dat red ik bij lange na niet..............

Dus......................

Ik denk dat je mij de verschillen tussen een WRC en een WRX niet hoeft uit te leggen :whistle:

Conclusie:
Volgas met dat kadaver. Als het stuk is repareren we het. Maar waan je absoluut geen koning in je pimpreza, ook met petje achterstevoren gaat het stuk.
LOL

E

Ps ik houd wel van zelfspot, lees aub tussen de regels, Opa doet dat al jaren bij mij :fy: anders wordt hij gek :shocking:


Ik heb eigenlijk geen zin om hier op te reageren want dit resulteerd weer in berichten tikken war ik eigenlijk geen zin in heb.

Ik vind het nog steeds totale onzin wat jij verkondigt.
Dat er wel eens wat kapot gaat geloof ik best maar jij doet net of die dingen met het geringste in elkaar storten en dat is niet waar.
Remschijven die exploderen, laat me niet lachen.
Bij de eerste gtt scheurde ze regelmatig, maar dat zou ook nog wel eens kunnen komen omdat mensen na een stukkie scheuren en hard remmen niet de boel af lieten koelen en hun poot op de rem hielden.
Scheurende schijven komen ook bij andere merken voor en de laatste tijd hoor ik daar weinig meer over.
Blokken die kapot gaan waren meestal blokken die al getuned waren dus niet standaard.
Dan heb je het in je vorige post over blokken die steeds kapot liepen vanwege maf sensoren.
Vertel er dan ook bij dat het vaak kwam doordat er met andere filters gereden werden die van te veel olie voor zien werden waardoor de weerstandsdraad vet werd en de computer verkeerde waarde kreeg waardoor het mengsel te arm of te rijk kwam te staan.
Maf sensoren waar een filter aan werd gehangen en dus geen steun meer hadden door het filterhuis en door het trillen kapot gingen wat resulteerde dat de ecu het verkeerde mengsel inspoot waardoor motoren sneuvelden.
Als DONHER met veel meer pk`s rijd als standaard dan gaat de 5 bak inderdaad kapot kan je moeilijk subaru de schuld van geven.
Waneer je dan gewoon weer 5 bakken blijft monteren dan weet je dat die waarschijnlijk ook kapot gaat.
Los komen met vier wielen, lekker het gas er op houden en dan neer komen en het dan gek vinden dat je bak kaot gaat.
Na zo`n verhaal vind ik het nog dommer om te stellen dat de bakken niet goed zijn.
Dus gewoon stemmingmakerij om hier te schreeuwen dat hij al een berg bakken er door heen gedraaid heeft.
Dan begin je weer over dat allard voor de vierde keer zijn blok moet wisselen, maar alweer is het geen standaard blok van subaru.
JIj bent Appels met peren aan het vergelijken want de standaard aandijfassen moeten volgens jou bestand zijn tegen vermogens die soms wel meer dan twee keer de standaard waardes zijn.
WAt ik van Leo begrepen heb heeft Alex 2x een homokineet moeten vervangen maar dat is niet echt gek want die jongen gaat echt dwars.
Door dat dwars gaan heeft hij maximale stuur uitslag voor de homokineet de minst sterke positie, dan vol op het gas met veel meer als de standaard pk`s en dan kan er inderdaad zo`n ding sneuvelen.

Van alle posts die ik van je lees, hier en op E-M krijg ik steeds meer de indruk dat je al je wijsheid van internet of van horen zeggen hebt.
Je weet wel iets maar niet precies en daar val je op een gegeven moment mee door de mand.
Er zijn al dingen op een forum gezegd die je later zo overnam terwijl er niets van klopte.
Ik heb dingen gelezen over hoe jij een drift inzette en met welke snelheid je dat deed echt te mooi om waar te zijn.
Als ik dan vervolgens een filmpje ziet hoe je werkelijk drifte dan is dat in schril contrast met je verhaal, dat je waarschijnlijk ergens van internet af had geplukt.
Ik was er destijds bij in Luxemburg en kan je vertellen dat daar echt niet makkie an werd gereden en ik betwijffel of je er wel aan had kunnen blijven hangen.

Kortom ik vind je verhaal nog steeds schreeuwerig en ONZIN en het komt op mij over als een soort stoer doenerij, zo van "kijk eens hoe ruig ik rij"
Ik denk dat Leo en Opa zich daar ook wel in kunnen vinden.
Auto`s met 40% meer motor vermogen mishandelen en dan zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn gaat nergens over.
Dat jij wilt knallen en daarbij de boel wilt slopen moet jij weten maar zeg niet dat het spul slecht is.
Maar dit is alleen mijn bescheiden mening en wil het verder hier bij laten.

Grtz,Hans

P.s. ik zal nog wel wat dingen vergeten zijn, maar die mogen anderen voor me invullen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Stefan R » 07 dec 2009, 21:53

Kasteel schreef:
Don Her, zegt me wel iets, maar was het niet zo dat hij het stuk kreeg door piekbelasting, dus volgas in de lucht en dan op asfalt een klap? (weet niet zeker hoor, mocht ik de verkeerde voor me hebben, just correct me :))
DonHer is die "ietwat" gezette jongen :mrgreen: met een chrystal grey WRX, en zoals Erik zegt: altijd en overal volgas en wild, ook tijdens toertochtjes van 1500 km.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Bram » 07 dec 2009, 22:57

Downforce Hans schreef:
Erik schreef:Kasteel kom je aub even meesleutelen kun je het zelf zien
Heb ook een subframe achter dat niet meer 100% is dus die mag bij de lijst...................
Zo makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iemand onzin noemt
als je nu zegt dat ik de referentie niet ben ala, maar roepen op basis van normaal gebruik op de snelweg rijden dat alles hufterproof is, zeker niet.
Ontploffende remschijven zijn jarenlang een issue geweest, uitlopende rubber bussen zijn dat nog steeds, net als de koppeling waardoor je eigenlijk de fabrieksopgave 0-100 3x achter elkaar kunt doen en dan is je koppeling op. Clutchjudder is ook een gegeven. En gescheurde vliegwielen ook, maar dat zie je pas als je bak eronder vandaan is.

En wat betreft Partyondude, jij rijdt alleen hard rechtdoor --> zie filmpjes broembroembroem LC + toerrit in Lux waarbij je met je rijke mengsel de achterblijfsels probeert te verstikken 8)
Opa rijdt als een oud wijf, anders was de 2rond allang gebroken :mrgreen: (neehoor, die ouwe rijdt heel netjes)

Downforce Hans die Allard (hombre) aanhaalt als argument dat het allemaal wel meevalt..........................nou Downforce Hans het gaat zeker hard down dan he :bag:
Als er 1 weinig rijdt is het Allard omdat hij continue brokken heeft, en als je dan weet dat er in 2jaar 3 blokken doorheen gedraaid zijn, 2 achterdiffs en een set aandrijfassen..............en zijn laatste blok gaat er nu voor de 4e keer uit..............ok dat is wel om de koppen te laten flowen om zo de 600 echte motherfokkingpeekaas te halen..............het is dat Allard een goede sponsor heeft anders was hij al afgehaakt denk ik.............ik heb zijn 06 wel voor je kun je het hem zelf vragen :bag:

Dan hebben we nog een speciale, DonHer, die rijdt 5 bakken kapot in 1 jaar (serieus). Hoe ? Gewoon overal en altijd volgas. Nog nooit iemand zo hard bij ons door de polder zien komen. 4 wielen los, vliegen, neerkomen, krak. Heeft van pure armoei maar een

Alex zit hier ook ergens, die kan je wel vertellen hoeveel aandrijfassen hij erdoorheen jaagt..............dat red ik bij lange na niet..............

Dus......................

Ik denk dat je mij de verschillen tussen een WRC en een WRX niet hoeft uit te leggen :whistle:

Conclusie:
Volgas met dat kadaver. Als het stuk is repareren we het. Maar waan je absoluut geen koning in je pimpreza, ook met petje achterstevoren gaat het stuk.
LOL

E

Ps ik houd wel van zelfspot, lees aub tussen de regels, Opa doet dat al jaren bij mij :fy: anders wordt hij gek :shocking:


Ik heb eigenlijk geen zin om hier op te reageren want dit resulteerd weer in berichten tikken war ik eigenlijk geen zin in heb.

Ik vind het nog steeds totale onzin wat jij verkondigt.
Dat er wel eens wat kapot gaat geloof ik best maar jij doet net of die dingen met het geringste in elkaar storten en dat is niet waar.
Remschijven die exploderen, laat me niet lachen.
Bij de eerste gtt scheurde ze regelmatig, maar dat zou ook nog wel eens kunnen komen omdat mensen na een stukkie scheuren en hard remmen niet de boel af lieten koelen en hun poot op de rem hielden.
Scheurende schijven komen ook bij andere merken voor en de laatste tijd hoor ik daar weinig meer over.
Blokken die kapot gaan waren meestal blokken die al getuned waren dus niet standaard.
Dan heb je het in je vorige post over blokken die steeds kapot liepen vanwege maf sensoren.
Vertel er dan ook bij dat het vaak kwam doordat er met andere filters gereden werden die van te veel olie voor zien werden waardoor de weerstandsdraad vet werd en de computer verkeerde waarde kreeg waardoor het mengsel te arm of te rijk kwam te staan.
Maf sensoren waar een filter aan werd gehangen en dus geen steun meer hadden door het filterhuis en door het trillen kapot gingen wat resulteerde dat de ecu het verkeerde mengsel inspoot waardoor motoren sneuvelden.
Als DONHER met veel meer pk`s rijd als standaard dan gaat de 5 bak inderdaad kapot kan je moeilijk subaru de schuld van geven.
Waneer je dan gewoon weer 5 bakken blijft monteren dan weet je dat die waarschijnlijk ook kapot gaat.
Los komen met vier wielen, lekker het gas er op houden en dan neer komen en het dan gek vinden dat je bak kaot gaat.
Na zo`n verhaal vind ik het nog dommer om te stellen dat de bakken niet goed zijn.
Dus gewoon stemmingmakerij om hier te schreeuwen dat hij al een berg bakken er door heen gedraaid heeft.
Dan begin je weer over dat allard voor de vierde keer zijn blok moet wisselen, maar alweer is het geen standaard blok van subaru.
JIj bent Appels met peren aan het vergelijken want de standaard aandijfassen moeten volgens jou bestand zijn tegen vermogens die soms wel meer dan twee keer de standaard waardes zijn.
WAt ik van Leo begrepen heb heeft Alex 2x een homokineet moeten vervangen maar dat is niet echt gek want die jongen gaat echt dwars.
Door dat dwars gaan heeft hij maximale stuur uitslag voor de homokineet de minst sterke positie, dan vol op het gas met veel meer als de standaard pk`s en dan kan er inderdaad zo`n ding sneuvelen.

Van alle posts die ik van je lees, hier en op E-M krijg ik steeds meer de indruk dat je al je wijsheid van internet of van horen zeggen hebt.
Je weet wel iets maar niet precies en daar val je op een gegeven moment mee door de mand.
Er zijn al dingen op een forum gezegd die je later zo overnam terwijl er niets van klopte.
Ik heb dingen gelezen over hoe jij een drift inzette en met welke snelheid je dat deed echt te mooi om waar te zijn.
Als ik dan vervolgens een filmpje ziet hoe je werkelijk drifte dan is dat in schril contrast met je verhaal, dat je waarschijnlijk ergens van internet af had geplukt.
Ik was er destijds bij in Luxemburg en kan je vertellen dat daar echt niet makkie an werd gereden en ik betwijffel of je er wel aan had kunnen blijven hangen.

Kortom ik vind je verhaal nog steeds schreeuwerig en ONZIN en het komt op mij over als een soort stoer doenerij, zo van "kijk eens hoe ruig ik rij"
Ik denk dat Leo en Opa zich daar ook wel in kunnen vinden.
Auto`s met 40% meer motor vermogen mishandelen en dan zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn gaat nergens over.
Dat jij wilt knallen en daarbij de boel wilt slopen moet jij weten maar zeg niet dat het spul slecht is.
Maar dit is alleen mijn bescheiden mening en wil het verder hier bij laten.

Grtz,Hans

P.s. ik zal nog wel wat dingen vergeten zijn, maar die mogen anderen voor me invullen. :thumbup:
Bedoel je de Luxemburg waar ik ook bij was, vorig jaar? Jij met de Z06 en de rest met die rijstbakken? Was bizar vet, op die B wegen :clap:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Downforce Hans » 07 dec 2009, 23:01

Ja, die bedoel ik........

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Bram » 07 dec 2009, 23:12

Dat ging inderdaad niet flauw 8)

Rnd
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Rnd » 07 dec 2009, 23:18

Hier ook 9 jaar Subaru ervaring en ik kan me totaal niet vinden in de verhalen van Eric. Tja, ik rijd niet overal vol gas en had/heb ze niet tot de max getuned. Als je met 350pk gaat rijden en ook nog eens overal vol gas, ja dan kan het wel eens kapot gaan. Dan zit je natuurlijk al ver boven de veiligheidsmarges die Subaru had ingecalculeerd (bijna 60% meer dan het standaard vermogen van ca 220pk).

Ga eens een M3 naar 540pk (=ook plus 60% vermogen) tunen en dan overal plankgas rijden, ben benieuwd of het heel blijft.

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1507
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Aram » 07 dec 2009, 23:45

Erik heeft het over het mishandelen van de techniek, en dan klopt het wat ie zegt.
Maar andere merken kunnen daar evenmin tegen, alles gaat stuk als je maar lomp genoeg bent, dus ik snap het punt niet.

Je kunt ook maximaal hard rijden zonder de mechaniek te verkrachten, en dan gaat zo'n aandrijflijn van een Subaru gewoon niet stuk.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Erik » 08 dec 2009, 09:02

Ha die Downforce Hans
Neem een voorbeeld aan de post van Aram.
Die leest tenminste wat ik zeg.
Voor de rest is het nogal knullig te moeten lezen dat jij dingen van iemand over een ander hoort die incorrect zijn en dat vervolgens als waarheid beschouwt, terwijl ik die ander schat ik elke twee weken wel even spreek en navenant WEL van alle ins and outs op de hoogte ben :bag:
De rest van je post is nogal stemmingmakerig en op de man gespeeld (letterlijk), dat komt best wel sneu over zegmaar.
Maar dat terzijde.
Ik laat het erbij.
E





*edit typo*

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Downforce Hans » 08 dec 2009, 09:09

@ Erik,

Laten we het hier inderdaad maar bij laten...... :thumbup:

Sniper
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2008, 07:56
Locatie: In `t Noord`n

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Sniper » 02 jan 2010, 20:35

De vraag was hoe betrouwbaar het AWD systeem is van Subaru, en het antwoord is zèèr betrouwbaar, net als de rest van de auto trouwens.
Standaard bak en koppeling zijn de dingen die als eerste sneuvelen als je begint te tunen. Gelijk ook even een rem-upgrate en een oliekoeler en je kan zekere tot 400 peekaa`s los. Daarna aanpassen blok. :wink:

Grtz Sniper

Niels Boer
Berichten: 82
Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Niels Boer » 06 jan 2010, 14:36

@Erik

Heb je niet gewoon een maandag morgen model ? :mrgreen:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door VLA » 06 jan 2010, 15:06

Sniper schreef:De vraag was hoe betrouwbaar het AWD systeem is van Subaru, en het antwoord is zèèr betrouwbaar, net als de rest van de auto trouwens.
Standaard bak en koppeling zijn de dingen die als eerste sneuvelen als je begint te tunen. Gelijk ook even een rem-upgrate en een oliekoeler en je kan zekere tot 400 peekaa`s los. Daarna aanpassen blok. :wink:

Grtz Sniper
Hoe zit het dan met het blok ? ik hoor veel verhalen van subaru impreza blokjes (met name rond bouwjaar 1999) die er mee kappen. Ook als ik op marktplaats kijk zie ik regelmatig subaru's met nieuwe blokken of gereviseerd blok te koop staan. Is dit door tuning ?

Sniper
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 aug 2008, 07:56
Locatie: In `t Noord`n

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Sniper » 06 jan 2010, 16:35

Dat heeft in veel gevallen vaak te maken met een kapotte MAF sensor, daar hadden die modelen vaak last van. Blokken zijn best sterk alleen het is en blijft standaard een eenvoudig 2.0 ltr blok (of 2.2/2.5 ltr en alle variaties daaromheen met sleeves e.d.)
Ik ben van mening dat onderhoud en verkeerde tuning ook vaak de reden is dat het e.e.a. stukloopt. Onkundigheid en verkeerd gebruik van materialen.

Grtz Sniper

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1921
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Locatie: NL centraal

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Erik » 06 jan 2010, 16:54

standaard blok is juist een peperkoekblok
2 soms red je 5 minuten topsnelheid in duitsland en het is gebeurd
olietemp loopt dan op, smeert niet meer goed en je lagers lopen eruit
het is allemaal geaccepteerd gemeengoed om er dan maar een oliekoeler op te zetten, maar std zit dat ding er niet op en draai je hem gewoon naar de klote
daar heeft tunen niets mee van doen

dan de 08+09 sti
die lopen standaard al in de soep omdat de ringlands van de zuigers spontaan afbreken, zijn in de states (where else) al recalls geweest waarbij de motor werd geherprogrammerd (lees gedowntuned)
oorzaak : te kleine montage toleranties waardoor de zuiger teveel wrijving heeft bij volle polle
ook hier is in NL niet aan gedaan
en subaru NL kennende geven ze gewoon de berijder de schuld dat hij te hard heeft gereden
net als bij al die andere geplofde blokken, gescheurde remschijven binnen de garantietermijn

vind dat hier een zeer eenzijdig en veel te positief verhaal over de gtt/wrx/sti wordt gepost, je moet je halve auto verbouwen om hem enigszins betrouwbaar te maken
in ieder geval zo betrouwbaar als een evo bijv, die dat al bijna out of the box is

(ik vind dat niet erg trouwens dat aanpassen maar dat terzijde)

E

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12552
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Downforce Hans » 06 jan 2010, 18:30

Sorry hoor, wat een onzin.......
Elke motor kan kapot maar mijn standaard wrx met 3 man vol met bagage een uur bijna vol gas knallen s`nachts no problem......
En dat is niet 1 keer geweest maar zo vaak zelfs toen de motor 325 pk had had ik geen problemen met langdurig hard rijden.
Ik heb er destijds alleen een koeler op gezet omdat hij op het circuit te warm naar mijn zin werd.
De wrx van Bram rond de 400 pk ook nooit problemen volgens mij.....
Jij leest te veel op internet en als er dan een keer een blok kapot gaat dan deugen gelijk al die blokken niet.
Hoeveel blokken (standaard) zijn er in al die jaren niet gebouwd en hoeveel zijn er kapot gegaan, staat helemaal niet in verhouding.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5294
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Kasteel » 06 jan 2010, 18:34

Erik schreef:2 soms red je 5 minuten topsnelheid in duitsland en het is gebeurd
Bram heeft wel een extreem exemplaar dan, ding van Alex staat ook met regelmaat langdurig toeren te maken. Mijn gtt reed overigens ook genoeg snelweg. Je hebt wel deels een punt Erik, maar waarom zo overdrijven?

En ja, bij topsnelheid wordt de temperatuur hoger, zeker als er wat weinig in zit of als het niet het beste product is wat er is ingekieperd. Oliekoeler scheelt een hoop, ook gelijk wat meer inhoudt, maar voor een straatproduct in 9 vd 10 gevallen overbodig.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Bram » 06 jan 2010, 18:44

Binnenkort gaat de mijne de straat weer op, is een berg aan onderhoud aan gedaan en wat Whiteline dingetjes onder gesleuteld 8)

Heb er nondeju zin in :mrgreen:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6273
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Opa » 07 jan 2010, 00:22

2 soms red je 5 minuten topsnelheid in duitsland en het is gebeurd
olietemp loopt dan op, smeert niet meer goed en je lagers lopen eruit
Dit is idd. weer zwaar overdreven.......ik heb vaak zat topsnelheid gereden met m'n oude blok en 't liep in elkaar op CPZ, waarschijnlijk door lucht happen van de oliepomp, door te hoge G-krachten, wegens 't rijden met volledige slicks.

Dat probleem is bij m'n nieuwe blok als 't goed is opgelost door er een baffleplate in te monteren, zodat de olie meer in 't carter blijft.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door wjn » 07 jan 2010, 01:47

Toch een goed systeem:

http://www.autoblog.com/2009/12/20/beho ... #continued" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Jarno » 05 nov 2010, 07:29

@ joechou, dat zijn pas serieuze plaatjes.
Daar wil ik me wel in verdiepen.

Mijn Imprezaatje van '99 heeft net een distributieriempakketje gekregen, dus daar
hoef ik me niet verder in te verdiepen.
177.000 op de klok met een TD05 en alles van APEXI en rond de 300 peekaa en 400+ Nm.
Goed spul dus...

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door Jarno » 05 nov 2010, 07:38

jammer dat joechou zijn plaatjes meteen zijn verwijderd... :wtf:

Yn Fryslân mei dit wol !!!!


:spam: :protest: :please: :shithappens: :jenna: :fy:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: 4WD systeem van de Impreza GTT

Bericht door VLA » 05 nov 2010, 10:16

Jarno schreef:jammer dat joechou zijn plaatjes meteen zijn verwijderd... :wtf:

Yn Fryslân mei dit wol !!!!


:spam: :protest: :please: :shithappens: :jenna: :fy:
Wat stond er op die plaatjes dan ? NSFW materiaal ? :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast