4WD systeem van de Impreza GTT
- InjectTheVenom
4WD systeem van de Impreza GTT
Hoe betrouwbaar is dit? Heeft de verdeelbak dezelfde kwetsbaarheid als die van een Calibra turbo en moet je op het profiel van de banden letten of is hij beter?
-
Re: 4WD systeem van de Impreza GTT
In 99 heb ik een GTT gekocht en sindsdien lees ik regelmatig op Subaru-autofora en heb nog nooit wat over problemen met het 4wd systeem van Subaru gelezen. In 99 was de GTT echt een hype en toen zijn er veel verkocht. Die dingen zijn nu 10 jaar oud en wat je erover leest aan mankementen is minimaal. Je leest wel dat er af en toe een blok ploft. Maar goed, dat is niet zo gek na gemiddeld 4 eigenaren en 170.000 km raggen. Reken maar dat het 4wd systeem dan ook genoeg voor zijn kiezen heeft gekregen en dat is dus redelijk bullet proof (denk ik).
- Erik
- Auto: BMW ///M
Zolang je standaard vermogen blijft rijden blijft het normaliter wel heel.
Bandenslijtage maakt met een viscokoppeling niet zoveel uit als het maar niet 8mm acher 1mm voor is.
Een ruige rijstijl (clutchdumps) en je koppeling gaat eraan.
Dus denk je upgraden die koppeling.
Fout, dan gaat je bak eraan.
Ga je tunen, dan gaat alles kapot.
Van blok tot bak tot diffs tot aandrijfassen.
Ga je tunen gecombineerd met een ruige rijstijl dan heb je bij 10.000km/jr 1 euro per km aan revisie/onderhoudskosten
En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het daar dit keer niet mee ga redden..........
Ze kunnen eigenlijk helemaal niets hebben dus.
Een EVO gaat daar veel beter mee om.
E
Bandenslijtage maakt met een viscokoppeling niet zoveel uit als het maar niet 8mm acher 1mm voor is.
Een ruige rijstijl (clutchdumps) en je koppeling gaat eraan.
Dus denk je upgraden die koppeling.
Fout, dan gaat je bak eraan.
Ga je tunen, dan gaat alles kapot.
Van blok tot bak tot diffs tot aandrijfassen.
Ga je tunen gecombineerd met een ruige rijstijl dan heb je bij 10.000km/jr 1 euro per km aan revisie/onderhoudskosten
En de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het daar dit keer niet mee ga redden..........

Ze kunnen eigenlijk helemaal niets hebben dus.
Een EVO gaat daar veel beter mee om.
E
- Downforce Hans
Buiten de versnellings bak (3e versnelling die wel eens wil klappen) is de aandrijf lijn behoorlijk hufterproof.
Ik Heb 100.000 km met met mijn sub gereden en nooit problemen en de wagen had 325-330 pk.
Trackday`s included en ik reed er eigenlijk nooit rustig mee.
De koppeling is in de aandrijflijn het zwakkere punt en dat moet je zo laten.
Beter een plaat naar de klote dan een aandrijf as.
Ik heb eigenlijk nooit gehoord in het subaru wereldje dat aandrijf assen of diff`s naar de klote gaan al zal het incidenteel weleens voor komen.
Grtz,Hans
Ik Heb 100.000 km met met mijn sub gereden en nooit problemen en de wagen had 325-330 pk.
Ik heb eigenlijk nooit gehoord in het subaru wereldje dat aandrijf assen of diff`s naar de klote gaan al zal het incidenteel weleens voor komen.
Grtz,Hans
- Erik
Standaard bak verhouding denk ik ?
Op dit moment stappen er serieus veel gasten over naar een grotere eindoverbrenging, een 4.111 of -zoals ik- een 4.444.
Dan heb je gewoon een hoger wielkoppel.
De kortere bak is bijv perfect voor op CPZ.
Dat werkt tegen je op hogere snelheden icm driften.
De bak blijft heel, de aandrijfassen knappen daar waar de splines beginnen (logische plaats).
Dat is ook een probleem als jeop het scherpst van de snede curbs meepakt (ook met std bak en vermogen).
Als je gaat driften, waartoe de grotere final drive je zeker tot uitdaagt, dan wordt het moment van weer grip krijgen een belevenis van bijbelse proporties.
Ik rijd ook met 325-330pk / 430/450Nm en heb werkelijk alles naar de klote. Jankend diff (het grote 180mm diff) wiellagers, bak synchro 2+4, motor olie verbruik en koelvloeistof verlies.............
Kom zeker niet op het circuit (nog niet) maar probeer wel te driften.
Wellicht zit het hem daarin.
In het proberen.
E
Op dit moment stappen er serieus veel gasten over naar een grotere eindoverbrenging, een 4.111 of -zoals ik- een 4.444.
Dan heb je gewoon een hoger wielkoppel.
De kortere bak is bijv perfect voor op CPZ.
Dat werkt tegen je op hogere snelheden icm driften.
De bak blijft heel, de aandrijfassen knappen daar waar de splines beginnen (logische plaats).
Dat is ook een probleem als jeop het scherpst van de snede curbs meepakt (ook met std bak en vermogen).
Als je gaat driften, waartoe de grotere final drive je zeker tot uitdaagt, dan wordt het moment van weer grip krijgen een belevenis van bijbelse proporties.
Ik rijd ook met 325-330pk / 430/450Nm en heb werkelijk alles naar de klote. Jankend diff (het grote 180mm diff) wiellagers, bak synchro 2+4, motor olie verbruik en koelvloeistof verlies.............
Kom zeker niet op het circuit (nog niet) maar probeer wel te driften.
Wellicht zit het hem daarin.
In het proberen.

E
- Kasteel
+1Downforce Hans schreef:Buiten de versnellings bak (3e versnelling die wel eens wil klappen) is de aandrijf lijn behoorlijk hufterproof.
Grtz,Hans
Auto an sich is ook echt wel sterk genoeg, op een gtt is 270pk (ecutek/uitlaat) echt geen probleem voor je aandrijflijn. Tuurlijk wil z'n 3 wel eens naar de klote gaan met +400nm en genoeg gekkigheid (bij de latere modellen minder), maar ik kan er legio opnoemen bij wie het met dergelijke vermoges goed ging.
Wat mensen echter altijd vergeten is dat ze voor wrx geld supercar willen zijn en dat dan stap voor stap bereiken en de goedkope weg is er gewoon niet. Een auto die std 230pk heeft, alles aan veranderen in de vormen van vermogen en grip, dan kan je imho niet zeuren dat er wel eens wat stuk gaat.
Mensen met de STI's hebben ook op circuit nooit probs met bak/diffs (voor zover ik ken).
Mensen met WRX'en met relatief std vermogen hebben ook nooit probs. Neem als voorbeeld Alex, motorisch zo goed als std, al genoeg km's gekkigheid, zowel de originele bak als de korte bak nooit problemen mee gehad. Heeft wel een keer of wat een aandrijfsas gesloopt, deze is echter std (voor een 230pk auto op straat banden ed std onderstel) en ging alleen stuk bij het gebruik/driftwerk met semi's op droog (of een andere piekbelasting (A)). Het upgraden naar STI zou het verhelpen, echter zouden dan de achterremmen vervangen moeten worden (en de zwakke schakel worden verplaatst).
Blijf er gewoon bij, grote joekels van turbo's op een relatief doorsnee auto gaat gewoon niet werken, niet qua drivability en niet qua onderhoud. Wil je toch perse meer vermogen, zorg dan voor een betere basis....
- InjectTheVenom
Vermogen upgrades denk ik niet aan, maar ik vroeg me zomaar af hoe het zit tussen de Impreza en de Calibra turbo daar ik eventueel een overstap overweeg (de 4WD bug is goed aangeslagen). Als je de lamellen in de verdeelbak van een Calibra hebt gezien met een voering van nog geen haar dikte dan vraag je jezelf af hoe andere fabrikanten hun ontwerp aangepakt hebben 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Het AWD-systeem kapot heb ik volgens mij ook nog nooit gehoord bij de Impreza's.
Zwakke punten zijn idd. de 3e versnelling en de drijfstanglagers, wat waarschijnlijk weer te maken heeft met zwakke drijfstangboutjes, die uitrekken, waardoor het lager speling krijgt.
Zwakke punten zijn idd. de 3e versnelling en de drijfstanglagers, wat waarschijnlijk weer te maken heeft met zwakke drijfstangboutjes, die uitrekken, waardoor het lager speling krijgt.
-
Volgens mij is de 4x4 van de Pimppreza hufterproof. Niet gek ook, die gasten maken al decennia lang auto's met standaard 4x4 derop.InjectTheVenom schreef:Vermogen upgrades denk ik niet aan, maar ik vroeg me zomaar af hoe het zit tussen de Impreza en de Calibra turbo daar ik eventueel een overstap overweeg (de 4WD bug is goed aangeslagen). Als je de lamellen in de verdeelbak van een Calibra hebt gezien met een voering van nog geen haar dikte dan vraag je jezelf af hoe andere fabrikanten hun ontwerp aangepakt hebben
De Calibra had volgens mij een slechte verdeelbak wat altijd stukging. Daar heeft de Impreza geen last van.
- RACY
Klopt 3e versnelling drijfstanglagers en '99'00 maf zijn de engige problemen van de Impreza heb 10 jaar impreza's gereden
Nee nooit iets gehoord over het 4wd systeem
Nee nooit iets gehoord over het 4wd systeem
- Erik
Mag ik even opmerken dat 80% van het petjesvolk dat in een impreza rijdt hem absoluut niet gebruikt waar hij voor gemaakt lijkt te zijn ?
(voordat er oorlog komt, ik heb zelf ook zo'n pauperbak).
Beetje rechtuit stampen dan heeft een awd systeem een makkelijk leven natuurlijk, zelfs met een kwetsbaar visco sper.
Maar nu de mannen die hem wel gebruiken waar hij voor gebouwd is.
Rally/driften/knallen.
Dus niet dat laffe gedoe "respect voor de techniek" nee gewoon alles eruit persen.
Dan gaat alles kapot.
Los van de 3e versnelling (en synchro's) en de drijfstanglagers en de effecten van een defecte maf sensor (motor kapot) vergeten we nog wel wat.........
Die paar manen die echt vast hebben gestaan -offroad- bliezen zo hun viscosper ertussenuit. Kan het gewoon niet tegen.
ga je een beetje sprinten, als je voor de 5sec rond gaat blaas je de std koppeling er zo uit
Gescheurde remschijven
Gescheurde vliegwielen
Diffs die vastlopen/stuklopen
Aandrijfassen die afbreken (vraag Alex maar die heeft er net weer 5 of 6 klaar gemaakt en die rijd met std motorvermogen)
Wiellagers om de 10.000km
Subframes waar ruimte op komt
De deling in je aandrijfas die uitloopt
Motorrubbers
Bakrubbers
Bussen rondom
De aandrijflijn is van peperkoek man.
Opa, bij jou is toch zeker ook niets standaard meer.
Anders moeten we iemand met een getweakede impreza en kennis om dat ding goed af te matten maar eens voor zijn leven laten rijden in een niet getweakede impreza.
Die staat binnen een week met serieuze schade.
Denk dat het probleem is dat we zoveel mainstream mods uitvoeren dat we eigenlijk een soort van algeheel concencus hebben aangenomen over het nut ervan, alsook over het collectief vergeten van de reden ervan.
Mooi voorbeeld is de oliekoeler, als je die monteerd gaat het in ieder geval langer goed met je bromtolletje, weet iedereen, maar iedereen vergeet waarom dat ding gemonteerd wordt. Niet omdat je olie gekoeld moet worden, maar omdat de standaard oliekoeling van je blok gewoon kut met peren is.
E
Beetje rechtuit stampen dan heeft een awd systeem een makkelijk leven natuurlijk, zelfs met een kwetsbaar visco sper.
Rally/driften/knallen.
Dus niet dat laffe gedoe "respect voor de techniek" nee gewoon alles eruit persen.
Dan gaat alles kapot.
Los van de 3e versnelling (en synchro's) en de drijfstanglagers en de effecten van een defecte maf sensor (motor kapot) vergeten we nog wel wat.........
Die paar manen die echt vast hebben gestaan -offroad- bliezen zo hun viscosper ertussenuit. Kan het gewoon niet tegen.
ga je een beetje sprinten, als je voor de 5sec rond gaat blaas je de std koppeling er zo uit
Gescheurde remschijven
Gescheurde vliegwielen
Aandrijfassen die afbreken (vraag Alex maar die heeft er net weer 5 of 6 klaar gemaakt en die rijd met std motorvermogen)
Motorrubbers
Bakrubbers
Bussen rondom
De aandrijflijn is van peperkoek man.
Opa, bij jou is toch zeker ook niets standaard meer.
Anders moeten we iemand met een getweakede impreza en kennis om dat ding goed af te matten maar eens voor zijn leven laten rijden in een niet getweakede impreza.
Die staat binnen een week met serieuze schade.
Denk dat het probleem is dat we zoveel mainstream mods uitvoeren dat we eigenlijk een soort van algeheel concencus hebben aangenomen over het nut ervan, alsook over het collectief vergeten van de reden ervan.
Mooi voorbeeld is de oliekoeler, als je die monteerd gaat het in ieder geval langer goed met je bromtolletje, weet iedereen, maar iedereen vergeet waarom dat ding gemonteerd wordt. Niet omdat je olie gekoeld moet worden, maar omdat de standaard oliekoeling van je blok gewoon kut met peren is.
E
- Downforce Hans
Erik, ik heb hier maar 1 woord voor............ONZIN...........
Grtz, Hans
Grtz, Hans
- Michel P
+1Downforce Hans schreef:Erik, ik heb hier maar 1 woord voor............ONZIN...........
Grtz, Hans
Mijn ex impreza die Ruud hier op het forum rijd, heeft al honderden rondjes NS achter zijn kiezen, en is vere van standaard, maar naast slijtage is de auto bullitproof!! Hij rijd met een 280 a 290pk.
Onderhoud is het woord, het is geen rally auto, zoals die in diverse rally's te zien is, die zijn onderhuids heel anders.
Michel
- Opa
Is idd. onzin wat je hier zegt, Erik......ik kom regelmatig op een circuit en ga echt niet zachtzinnig met dat hok om, maar dingen zoals:
Gescheurde vliegwielen
Motorrubbers
Bakrubbers
Bussen rondom
Blijven bij mij gewoon heel en ik rij alweer bijna 7 jaar in dat gebakkie.
Van 't lijstje dat jij opnoemt heb ik 1x een kapot wiellager gehad en m'n remmen zijn idd. niet standaard meer.
Zou een GTT dan toch sterker zijn dan een WRX?!
:shakeit:
Gescheurde vliegwielen
Motorrubbers
Bakrubbers
Bussen rondom
Blijven bij mij gewoon heel en ik rij alweer bijna 7 jaar in dat gebakkie.
Van 't lijstje dat jij opnoemt heb ik 1x een kapot wiellager gehad en m'n remmen zijn idd. niet standaard meer.
Zou een GTT dan toch sterker zijn dan een WRX?!

- Downforce Hans
Er zijn er zat met een wrx en die gaan ook niet kapot........
Kijk op E-M, Allard, David en al die andere mannen die sprinten en die meer dan 400 pk hebben, die hebben toch behoorlijk weinig problemenvolgens mij.
Dat er een keer iets sneuvelt komt door dat er met vermogens worden gereden die twee keer zo hoog zijn als standaard, dus dat is niet echt gek.
Kijk op E-M, Allard, David en al die andere mannen die sprinten en die meer dan 400 pk hebben, die hebben toch behoorlijk weinig problemenvolgens mij.
Dat er een keer iets sneuvelt komt door dat er met vermogens worden gereden die twee keer zo hoog zijn als standaard, dus dat is niet echt gek.
- cork
Hmmmz kan me ook nou niet bepaald vinden in de kritiek van Erik.
Ik wil het verhaal wel geloven hoor, maar ik denk dat je bij normaal straatgebruik dat 4WD systeem echt wel behoorlijk bullitproof is. Ik heb zelf ook een GT Turbo uit '99 Ik rijdt er dagelijks in en het bevalt errug goed.
Mijne is trouwens eigenlijk nog standaard, op de uitlaat en de dumpvalve na. Ik rijdt er vrij normaal mee, bochten + klaverbladen zijn wel erg leuk en verslavend. Ben nog op zoek naar een petje
Circuitrijden doe ik er ook niet mee, daar heb ik een BMW voor. (en zo hoort dat hier op dit forum
)
De MAF sensor is idd iets om in de gaten te houden, want daar schijnen blokken op kapot te lopen. Geldt trouwens niet voor elk modeljaar. Verdere typische gebreken zijn genoemd. Het vervangen van de distributie is niet echt een koopje als je het goed met goed materiaal laat doen, dus dat is iets om rekening mee te houden.
Ow ja en lekkage via de achterlichten. Kit doet wonderen trouwens.
Verder heb je ondertussen, net als een tijdje terug bij GTI'tjes en de VR6'en vrij veel kans ophet tegenkomen tupperware exemplaren, slechte toening, slecht onderhoud, bar slecht opgelapte schadebrikken en afgetrapte exemplaren door mensen die denken dat de auto precies hetzelfde moet kunnen als de WRC uitvoering. Die heeft overigens alleen ongeveer dezelfde looks en de gouwe wielen.
Persoonlijk denk ik dat de auto als basis voor de openbare weg gewoon een keigoed apparaat is. ALs je hem fors tuned of flink off road te keer gaat, geloof ik best dat er een hoop stuk kan gaan. Blijkbaar is hij daar domweg standaard niet op berekend ?!
Als je echt veel info wilt vinden moet je gewoon eff op het impreza forum kijken.
Een proefrit, niet letten op het al het plastic in het interieur, starten, NARDI stuur vastpakken, gasgeven en je bent verkocht !!
Nee ik krijg geen sponsorbedragen van Subaru Nederland nee.
Ik wil het verhaal wel geloven hoor, maar ik denk dat je bij normaal straatgebruik dat 4WD systeem echt wel behoorlijk bullitproof is. Ik heb zelf ook een GT Turbo uit '99 Ik rijdt er dagelijks in en het bevalt errug goed.
Mijne is trouwens eigenlijk nog standaard, op de uitlaat en de dumpvalve na. Ik rijdt er vrij normaal mee, bochten + klaverbladen zijn wel erg leuk en verslavend. Ben nog op zoek naar een petje

Circuitrijden doe ik er ook niet mee, daar heb ik een BMW voor. (en zo hoort dat hier op dit forum

De MAF sensor is idd iets om in de gaten te houden, want daar schijnen blokken op kapot te lopen. Geldt trouwens niet voor elk modeljaar. Verdere typische gebreken zijn genoemd. Het vervangen van de distributie is niet echt een koopje als je het goed met goed materiaal laat doen, dus dat is iets om rekening mee te houden.
Ow ja en lekkage via de achterlichten. Kit doet wonderen trouwens.
Verder heb je ondertussen, net als een tijdje terug bij GTI'tjes en de VR6'en vrij veel kans ophet tegenkomen tupperware exemplaren, slechte toening, slecht onderhoud, bar slecht opgelapte schadebrikken en afgetrapte exemplaren door mensen die denken dat de auto precies hetzelfde moet kunnen als de WRC uitvoering. Die heeft overigens alleen ongeveer dezelfde looks en de gouwe wielen.
Persoonlijk denk ik dat de auto als basis voor de openbare weg gewoon een keigoed apparaat is. ALs je hem fors tuned of flink off road te keer gaat, geloof ik best dat er een hoop stuk kan gaan. Blijkbaar is hij daar domweg standaard niet op berekend ?!
Als je echt veel info wilt vinden moet je gewoon eff op het impreza forum kijken.
Een proefrit, niet letten op het al het plastic in het interieur, starten, NARDI stuur vastpakken, gasgeven en je bent verkocht !!
Nee ik krijg geen sponsorbedragen van Subaru Nederland nee.
Laatst gewijzigd door cork op 03 dec 2009, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
Waar hij voor gemaakt is, een 30k kostende 230pk auto is gewoon niet bedoelt om met een dikke turbo joekel voorzien te worden en te hopen dat alles dan heel blijft, gewoon bs. Een sti, die toch op redelijk wat essentiele punten beter is opgebouwd, zou daar al een veel betere basis voor zijn imho...Erik schreef:Mag ik even opmerken dat 80% van het petjesvolk dat in een impreza rijdt hem absoluut niet gebruikt waar hij voor gemaakt lijkt te zijn ?
Rally/driften/knallen.
Het is en blijft gewoon een dagelijkse auto met een leuk vermogen, wil je perse een hufterproof ramhok, dan ben je qua aanpassingen toch deels de verkeerde kant opgeschoten imho.
AUB een voorbeeld waarbij dat niet het geval isErik schreef: Dus niet dat laffe gedoe "respect voor de techniek" nee gewoon alles eruit persen.
Dan gaat alles kapot.
Opa heeft toch redelijk wat sprintjes gedaan, maar valt volgens mij wel mee, en ach, als dat je ding is, dan overleef je die koppeling ook wel. Mijne was met 130k oid nog std, lekker boeiend.Erik schreef:
Petjesvolk, anyone?Erik schreef:
Ik ben helemaal niet pro-Subaru en kan zeker ook wel de slechte kanten ervan in zien, maar buiten het feit dat dit topic over de aandrijving ging is dit alles-is-slecht-gehuil gewoon onzin. Hier op forum zitten echt legio mensen die zo'n ding hebben gehad en er ook echt wel gebruik van hebben gemaakt....
- Downforce Hans
Ehhhhh Erik heeft zelf een sub, ik heb er 1 gehad en opa heeft al zeven jaar dat grijze wrak.
Het subaru forum heeft Opa opgericht en daar kwamen?komen we nog steeds.
Kijk eens bij de buren op extreme machines, daar kan je ook een hoop te weten komen over je Subaru.....
Grtz,Hans
@ kasteel +1
Het subaru forum heeft Opa opgericht en daar kwamen?komen we nog steeds.
Kijk eens bij de buren op extreme machines, daar kan je ook een hoop te weten komen over je Subaru.....
Grtz,Hans
@ kasteel +1
- Opa
En daarvoor 4 jaar met dat rooie wrak gereden, dus al bijna 11 jaar zo'n GTT-stinkhok.Downforce Hans schreef:en opa heeft al zeven jaar dat grijze wrak.

Ze hebben wat zwakke puntjes en die zijn hier ook al aan bod gekomen, maar over 't algemeen zijn 't best redelijk betrouwbare bakken.
Na 'enkele' aanpassingen kunnen ze zelfs echt betrouwbaar zijn.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Heb met de mijne iets van 90.000 km gereden, waaronder heel veel op aardig hoge snelheid op de Autobahn en ook veel leuke km's op B wegen, weinig circuit, maar flauw rijd ik er niet mee. Mijne is ook niet echt standaard meer maar echt serieuze kosten waren al die upgrades, niet de genoemde schades hierboven, die heb ik iig nooit gehad.
- wim breman
Ik rij nu sinds 1995 Subaru, in totaal 8 stuks en moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 2 jaar met de M3 vaker in de werkplaats gestaan heb dan met al die subaru's bij elkaar in die jaren.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Nevertheless is het voor de TS bij een eventuele aanschaf wel goed om rekening te houden met een eventuele bak- of blokfailure. Kan best zijn dat het lang heel blijft (langer dan jij de auto in je bezit hebt
) maar als je op de rand van het financieel mogelijke zit en 2 maanden later gaat de boel wel stuk is het toch vervelender dan wanneer je er wel een bedrag voor beschikbaar hebt. Geef ik een ieder mee die zo'n ding overweegt (als non-subaru rijder en als vervent EM/SCN-lezer kan ik er denk ik een redelijk objectief oordeel over geven).

-
Opa schreef:En daarvoor 4 jaar met dat rooie wrak gereden, dus al bijna 11 jaar zo'n GTT-stinkhok.Downforce Hans schreef:en opa heeft al zeven jaar dat grijze wrak.![]()
Ze hebben wat zwakke puntjes en die zijn hier ook al aan bod gekomen, maar over 't algemeen zijn 't best redelijk betrouwbare bakken.
Na 'enkele' aanpassingen kunnen ze zelfs echt betrouwbaar zijn.
7 jaar en nog steeds geen kapotte '' ik quote'' ;
Vliegwiel
bussen
wiellagers
aandrijfassen
hardyschijven
viscokoppeling
verdeelbak
v-bak
Ron, jij rijdt echt als een Opa!

- Erik
Kasteel kom je aub even meesleutelen kun je het zelf zien
Heb ook een subframe achter dat niet meer 100% is dus die mag bij de lijst...................
Zo makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iemand onzin noemt
als je nu zegt dat ik de referentie niet ben ala, maar roepen op basis van normaal gebruik op de snelweg rijden dat alles hufterproof is, zeker niet.
Ontploffende remschijven zijn jarenlang een issue geweest, uitlopende rubber bussen zijn dat nog steeds, net als de koppeling waardoor je eigenlijk de fabrieksopgave 0-100 3x achter elkaar kunt doen en dan is je koppeling op. Clutchjudder is ook een gegeven. En gescheurde vliegwielen ook, maar dat zie je pas als je bak eronder vandaan is.
En wat betreft Partyondude, jij rijdt alleen hard rechtdoor --> zie filmpjes broembroembroem LC + toerrit in Lux waarbij je met je rijke mengsel de achterblijfsels probeert te verstikken 8)
Opa rijdt als een oud wijf, anders was de 2rond allang gebroken
(neehoor, die ouwe rijdt heel netjes)
Downforce Hans die Allard (hombre) aanhaalt als argument dat het allemaal wel meevalt..........................nou Downforce Hans het gaat zeker hard down dan he
Als er 1 weinig rijdt is het Allard omdat hij continue brokken heeft, en als je dan weet dat er in 2jaar 3 blokken doorheen gedraaid zijn, 2 achterdiffs en een set aandrijfassen..............en zijn laatste blok gaat er nu voor de 4e keer uit..............ok dat is wel om de koppen te laten flowen om zo de 600 echte motherfokkingpeekaas te halen..............het is dat Allard een goede sponsor heeft anders was hij al afgehaakt denk ik.............ik heb zijn 06 wel voor je kun je het hem zelf vragen
Dan hebben we nog een speciale, DonHer, die rijdt 5 bakken kapot in 1 jaar (serieus). Hoe ? Gewoon overal en altijd volgas. Nog nooit iemand zo hard bij ons door de polder zien komen. 4 wielen los, vliegen, neerkomen, krak. Heeft van pure armoei maar een
Alex zit hier ook ergens, die kan je wel vertellen hoeveel aandrijfassen hij erdoorheen jaagt..............dat red ik bij lange na niet..............
Dus......................
Ik denk dat je mij de verschillen tussen een WRC en een WRX niet hoeft uit te leggen
Conclusie:
Volgas met dat kadaver. Als het stuk is repareren we het. Maar waan je absoluut geen koning in je pimpreza, ook met petje achterstevoren gaat het stuk.
LOL
E
Ps ik houd wel van zelfspot, lees aub tussen de regels, Opa doet dat al jaren bij mij :fy: anders wordt hij gek
Heb ook een subframe achter dat niet meer 100% is dus die mag bij de lijst...................
Zo makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat iemand onzin noemt
als je nu zegt dat ik de referentie niet ben ala, maar roepen op basis van normaal gebruik op de snelweg rijden dat alles hufterproof is, zeker niet.
Ontploffende remschijven zijn jarenlang een issue geweest, uitlopende rubber bussen zijn dat nog steeds, net als de koppeling waardoor je eigenlijk de fabrieksopgave 0-100 3x achter elkaar kunt doen en dan is je koppeling op. Clutchjudder is ook een gegeven. En gescheurde vliegwielen ook, maar dat zie je pas als je bak eronder vandaan is.
En wat betreft Partyondude, jij rijdt alleen hard rechtdoor --> zie filmpjes broembroembroem LC + toerrit in Lux waarbij je met je rijke mengsel de achterblijfsels probeert te verstikken 8)
Opa rijdt als een oud wijf, anders was de 2rond allang gebroken

Downforce Hans die Allard (hombre) aanhaalt als argument dat het allemaal wel meevalt..........................nou Downforce Hans het gaat zeker hard down dan he

Als er 1 weinig rijdt is het Allard omdat hij continue brokken heeft, en als je dan weet dat er in 2jaar 3 blokken doorheen gedraaid zijn, 2 achterdiffs en een set aandrijfassen..............en zijn laatste blok gaat er nu voor de 4e keer uit..............ok dat is wel om de koppen te laten flowen om zo de 600 echte motherfokkingpeekaas te halen..............het is dat Allard een goede sponsor heeft anders was hij al afgehaakt denk ik.............ik heb zijn 06 wel voor je kun je het hem zelf vragen

Dan hebben we nog een speciale, DonHer, die rijdt 5 bakken kapot in 1 jaar (serieus). Hoe ? Gewoon overal en altijd volgas. Nog nooit iemand zo hard bij ons door de polder zien komen. 4 wielen los, vliegen, neerkomen, krak. Heeft van pure armoei maar een
Alex zit hier ook ergens, die kan je wel vertellen hoeveel aandrijfassen hij erdoorheen jaagt..............dat red ik bij lange na niet..............
Dus......................
Ik denk dat je mij de verschillen tussen een WRC en een WRX niet hoeft uit te leggen

Conclusie:
Volgas met dat kadaver. Als het stuk is repareren we het. Maar waan je absoluut geen koning in je pimpreza, ook met petje achterstevoren gaat het stuk.
LOL
E
Ps ik houd wel van zelfspot, lees aub tussen de regels, Opa doet dat al jaren bij mij :fy: anders wordt hij gek

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dus eigenlijk blijkt dat als je als een volslagen idioot met een Impreza rijdt, het stuk gaat?
Sja, das raar
Laat mij maar lekker volgas over de Autobahn knallen en zo af en toe een vette B weg nemen, het blijft heel en ik ben er gelukkig mee
Rare vent

Sja, das raar

Laat mij maar lekker volgas over de Autobahn knallen en zo af en toe een vette B weg nemen, het blijft heel en ik ben er gelukkig mee

Rare vent