Moet het nog eens rustig doorlezen maar interessant is het wel!!!!!

Euhm..tenzij je opgeleid bent als ingenieur/wiskundige,etc zou ik Milliken en Milliken niet aanraden. Minimaal vereiste is een achtergrond in dynamica en mechanica. Daar kom je als leek nooit doorheen. Afkopen door veel geld te steken in experimentatie is dan een leukere en snellere weg naar succes. Dit rekengedoe is gewoon een afwijking van mij persoonlijk en ook nog eens 1 waar ik niet zo goed in ben.Stijn L schreef:Tenzij je enkel wil weten hoe je een demper/veer systeem van een
wagen bepaald, dan koop je beter één van de betere vehicle dynamics boeken en steek je daar je tijd maar in.
Voorbeeld, "race car vehicle dynamics" van william f milliken en douglas l milliken
Met min of meer toespoor zetten verander je idd meestal de lengte van de spoorstang, maar bumpsteer via sporing willen aanpakken is voor circuitauto's niet de manier, dagelijkse auto's ook niet denk ik. De meeste circuitauto's rijden met een redelijke hoeveelheid uitspoor. Ga je toespoor zetten dan verstoor je ook weer een deel van het stuurgedrag.Stijn L schreef:Klopt milliken en milliken is ook niet echt een boek onder de noemer "vehicle dynamics voor dummies"
maar ik bedoel maar je moet niet op zoek naar een boek die vibraties en veer massa systemen in het algemeen
uitlegd. Je bent beter af met een goed vehicle dynamics boek.
Het lijkt me dat meer toespoor, het bumpsteer effect verminderd. Aangezien de spoorstang niet veranderd in lengte
zal bij het inbewegen van één wiel dat wiel naar buiten draaien (als de stuurstang achter de fusee geplaatst is, dus meer
naar het center van de wagen). Misschien heeft je wagen nu al te veel 'open' spoor en versterkt dit het effect.
Iemand die kan bevestigen dat dit verhaal klopt?