Ook een Corolla 1992-1997 is een uiterst betrouwbare auto. Dingen rijden maar door en door, let ook alleen bij deze auto's op onderhoud

En ze willen nogal eens roesten bij de wielkasten achter, optisch niet fraai maar ze rijden er niet slechter om

Kan niet. Die tellers springen na 299.999 terug naar nul, en het "km" gedeelte van de display gaat uit. Er zou dus nu 10.000km op moeten staan. Je moet het zelf weten, maar ik denk dat je dan dik betaald voor het VW logo omdat elke alibaba er een wil hebben om mee naar huis te rijden.Leonie schreef:Volkswagen Golf Diesel 1.9 TDI uit 1995. 310.000 km op de teller.
steve smith schreef:Kan niet. Die tellers springen na 299.999 terug naar nul, en het "km" gedeelte van de display gaat uit. Er zou dus nu 10.000km op moeten staan. Je moet het zelf weten, maar ik denk dat je dan dik betaald voor het VW logo omdat elke alibaba er een wil hebben om mee naar huis te rijden.Leonie schreef:Volkswagen Golf Diesel 1.9 TDI uit 1995. 310.000 km op de teller.
.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik denk dat het wat naïef is geweest om te denken dat ze veel kon rijden met een auto die amper geld heeft gekost, zonder daarbij extra kosten te maken. Ruilt ze de wagen in op een andere, begint het verhaal gewoon weer opnieuw. Ook die wagen zal, gezien haar budget, weer slijtagedelen hebben die vervangen dienen te worden. Komt bij dat er ook nog wel dingen in haar lijst staan die onder normaal onderhoud horen te staan. Meest simpele voorbeeld daarvan zijn de banden. Ik ben er nog geen tegen gekomen die nooit slijten. Tevens geef je zelf ook aan alweer 4k aan onderhoud uitgegeven te hebben aan je eigen auto.Fwnk schreef:Enniewee: Met een goedkope auto blijf je natuurlijk relatief duur onderhoud hebben (in verhouding). Ik zou inderdaad je ZX niet laten repareren. Ik heb destijds mijn TD voor 1600 euro gekocht (met 230k km erop) en hier zit inmiddels alweer 4000 euro aan onderhoud in.
Voor 3.5k kun je ook een mx-5 kopenLeonie schreef:Je hebt een goed punt Allen. Heb er nog over nagedacht en ben toch van plan wat geld te gaan investeren. Hopelijk heb ik met een auto van ong. 3500 euro minder kans op problemen. Dan zal ik geld moeten lenen maar ja, so be it. Als ik nu weer een auto van 1000 euro koop dan kan ik dat elk jaar blijven doen. Uiteindelijk levert me dat ook niks op. Ik heb me verkeken op de kosten van het onderhoud van een auto maar dan nog laat ik mijn ZX niet meer repareren. Auto's en vooral erin rijden is nu eenmaal duur. Mijn zoektocht wil nog niet echt opschieten, veel te veel keus.
Overigens is het lijstje van Fwnk erg handig, thanks!
Die Escort en Fiesta zijn van een generatie die niet veel meer roesten.Erik Stoffelsen schreef:Super-roestbakken..
Leuk kwa aankoop, jaarlijke apk ord wat minder..
Voor 1200 euro heb ik ook nog wel een escort, lekker roestig, maar maar 60K gelopen..
Rondom parkeerdeukjes!:twisted:
Owh, is dat zo ja? die 2000' er is dus beter dan een 95'er...Mark schreef:Die Escort en Fiesta zijn van een generatie die niet veel meer roesten.Erik Stoffelsen schreef:Super-roestbakken..
Leuk kwa aankoop, jaarlijke apk ord wat minder..
Voor 1200 euro heb ik ook nog wel een escort, lekker roestig, maar maar 60K gelopen..
Rondom parkeerdeukjes!:twisted:
Als je die 3500 in een aankoopbedrag stopt levert het je alsnog weinig op. Je koopt dan ook gewoon een oud ding. Koop er lekker eentje onder max-budget en repareer vantevoren. Dan heb je geen onverwachtte reparaties of problemen.Leonie schreef:Je hebt een goed punt Allen. Heb er nog over nagedacht en ben toch van plan wat geld te gaan investeren. Hopelijk heb ik met een auto van ong. 3500 euro minder kans op problemen. Dan zal ik geld moeten lenen maar ja, so be it. Als ik nu weer een auto van 1000 euro koop dan kan ik dat elk jaar blijven doen. Uiteindelijk levert me dat ook niks op. Ik heb me verkeken op de kosten van het onderhoud van een auto maar dan nog laat ik mijn ZX niet meer repareren. Auto's en vooral erin rijden is nu eenmaal duur. Mijn zoektocht wil nog niet echt opschieten, veel te veel keus.
Overigens is het lijstje van Fwnk erg handig, thanks!
Graag gedaan, maar ik raad toch om iemand mee te nemen met wat automotivekennis. Desnoods iemand van hier (met een gelijke auto) Diegene zal ook niet alles zien maar je weet iig beter waar je aan toe bent dan met 'De kleur is mooi en hij is uitgezogen van binnen'.Leonie schreef:Je hebt een goed punt Allen. Heb er nog over nagedacht en ben toch van plan wat geld te gaan investeren. Hopelijk heb ik met een auto van ong. 3500 euro minder kans op problemen. Dan zal ik geld moeten lenen maar ja, so be it. Als ik nu weer een auto van 1000 euro koop dan kan ik dat elk jaar blijven doen. Uiteindelijk levert me dat ook niks op. Ik heb me verkeken op de kosten van het onderhoud van een auto maar dan nog laat ik mijn ZX niet meer repareren. Auto's en vooral erin rijden is nu eenmaal duur. Mijn zoektocht wil nog niet echt opschieten, veel te veel keus.
Overigens is het lijstje van Fwnk erg handig, thanks!
Sorry, maar daar zou ik dus niet dagelijks mee in de spits gaan rijden. Zit slecht, maakt herrie op snelwegtempo en als je een keer een klap maakt ben je nog dood ook. Fijn!2000USA schreef:KLIK of Deze
Hoe oud is de ZX? Komt hij in aanmerking voor de slooppremie? (CHECK HIER) Zo ja, benzineauto na 2001 uitzoeken, premie opstrijken en voor weinig in een jonge, maar wellicht wat kleine auto stappen. Goedkoper dat een Vivio/Alto etc. wordt het niet.
Gebruikers op dit forum: Cuprafan_123, Majestic-12 [Bot] en 3 gasten