&#(@*#&* zo herkenbaar. Vooral die heilige boontjes die jou willen laten zien dat je asociaal bent, terwijl ze zelf 80 rijden waar je 100 mag. Ik vraag me dan af wie asocialer is.. degene die het overige verkeer ophoudt of degene die een inhaalverbod negeert en wil dat soms ook graag even vragen.Femme schreef:Dit soort maatregelen gaan alleen maar leiden tot meer irritatie en frustratie op de weg. Grote kans dat die irritatie zich vroeg of laat zal vertalen in een manouvre die veel gevaarlijker is dan wanneer er normaal ingehaald had kunnen worden. Met die doorgetrokken strepen zie je nu ook al dat een deel van de verkeersdeelnemers er lak aan heeft (mijzelf incluis). De weerstand en ongehoorzaamheid zal enkel groter worden, evenals de irritatie bij de heilige boontjes die graag hun grootlicht opzetten om je erop te wijzen hoe sociaal onaangepast het is om in te halen op een kaarsrechte weg met een inhaalverbod.
Voorrangsverbod van fietsers op rotonde's hadden ze gisteren al mee moeten beginnen. In Leeuwarden zijn er een aantal onoverzichtelijke rotonde's waar je niet goed kan zien of er een fietser aankomt. En als er dan een paar doden vallen.. krijgen fietsers op nóg meer rotondes voorrang, want ja het is toch zo veilig?!?!!! Welke lampjes bij ons in de gemeente zitten vraag ik me werkelijk af.
Bovendien staat tegenwoordig 's ochtends de hele binnenstad vast met verkeer met dank aan dit geintje. Niet bepaald milieuvriendelijker en al helemaal niet veiliger door opgeschoten automobilisten die het wachten zat zijn en rotonde's gewoon op jagen. Op die manier geven mensen trouwens ook geen onverwacht voorrang meer aan fietsers die het ook daadwerkelijk niet hebben hoop ik. Scheelt weer wat blikschade omdat de auto voor je spontaan in de ankers gaat om iemand onterecht voorrang te geven.. Of moet altijd maar anticiperen op illegale remacties?
Een probleem van verkeersdoden door inhalen komt denk ik omdat men tegenwoordig niet meer om kan gaan met hoge snelheden. Met dank aan de ontelbare snelheidsbeperkingen op diverse wegen.