KvK fake nota: ondernemers let op!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Re: KvK fake nota: ondernemers let op!

Bericht door allen » 11 dec 2008, 22:00

Macboy schreef:Het is helemaal niet fake. Het is gewoon misleidend. Ze pretenderen niet de KvK te zijn, ze imiteren alleen de hele boel. Er staat in het aanbod zelfs dat zij niet de KvK zijn. Echt wel goed gedaan. Bedrijfslogo gelijk, opzet gelijk, website gelijk: lijkt strafbaar, maar ze hebben zich ergens ook wel ingedekt dus ik ben benieuwd.

Het zijn natuurlijk wel oplichters, maar het zijn geen fakers :)
Ilija, heb jij die factuur weleens in je handen gehad? Kom op zeg. Er op lijken, een beetje. Maar verder klopt er echt geen **** van.

En wat de echte kvk betreft, dat is tot daar aan toe. Als eenmanszaak moeten betalen voor reprorechten omdat je een kopieerapparaat en / of fax hebt. Dat is pas echt oplichterij. Vorig jaar die gasten lijp geschreven en gebeld uit principe. Alles geregeld. Dit jaar krijg ik gewoon een factuur met de reprorechten van 2 jaren. :mrgreen:
Blijkbaar moet ik auteurs e.d. betalen omdat ik m'n eigen geschreven brieven en loonstroken kopieer. :hosanna:

Macboy

Bericht door Macboy » 11 dec 2008, 22:01

Eeeeeh das klote ja en slaat nergens op, maar wat heeft dat hiermee te maken :)

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 11 dec 2008, 22:09

allen schreef:
Macboy schreef:Het is helemaal niet fake. Het is gewoon misleidend. Ze pretenderen niet de KvK te zijn, ze imiteren alleen de hele boel. Er staat in het aanbod zelfs dat zij niet de KvK zijn. Echt wel goed gedaan. Bedrijfslogo gelijk, opzet gelijk, website gelijk: lijkt strafbaar, maar ze hebben zich ergens ook wel ingedekt dus ik ben benieuwd.

Het zijn natuurlijk wel oplichters, maar het zijn geen fakers :)
Ilija, heb jij die factuur weleens in je handen gehad? Kom op zeg. Er op lijken, een beetje. Maar verder klopt er echt geen **** van.

En wat de echte kvk betreft, dat is tot daar aan toe. Als eenmanszaak moeten betalen voor reprorechten omdat je een kopieerapparaat en / of fax hebt. Dat is pas echt oplichterij. Vorig jaar die gasten lijp geschreven en gebeld uit principe. Alles geregeld. Dit jaar krijg ik gewoon een factuur met de reprorechten van 2 jaren. :mrgreen:
Blijkbaar moet ik auteurs e.d. betalen omdat ik m'n eigen geschreven brieven en loonstroken kopieer. :hosanna:
nabuurigerechten, omdat er mensen bij je in de zaak kunnen komen die muziek kunnen horen..
buma-stemra, omdat er een geluidsdrager is die meer dan 2 mensen bereikt
reprorecht, omdat je een kopie van een afbeelding of een folder van internet kopieert, omdat die afbeelding iets is wat verkocht moet worden!! DAAR IS DIE AFBEELDING VOOR!! :protest:

staatsoplichting! :sealed:

allen

Bericht door allen » 11 dec 2008, 22:21

Geweldig toch?! :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 22:24

Trouwens nog meegekregen dat een goed willende postbode die al dacht fake facturen te herkennen en die niet te willen posten maar toch moest van z'n baas en toen maar zoveel mogelijk mensen waarschuwde en of stickers erop deed met waarschuwing ontslagen is omdat hij dat deed?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 dec 2008, 22:32

@Jeroen,

Bij SENA moet je voor muziek op de werkvloer of in de winkel betalen. 4 jaar geleden aangegeven dat we geen muziek op de werkvloer hebben (alleen internetradio, das niet te controleren verder) en sindsdien nooit meer wat van gehoord.

Voor wat betreft die KvK factuur.. tsja staat gewoon op dat het een aanbod is. Kwestie van ff opletten. Als de factuur van de Kamer van Koophandel komt binnenkort gaatie ook in de shredder: "hoezo? Was fake toch? Hebben jullie zelf gezegd!"

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2008, 23:09

romo schreef:De Kvk lijkt idd op een instituut dat zichzelf onmisbaar heeft gemaakt en zich ten koste van haar leden in stand houdt...........................ik ben ook verplicht lid, en eerlijk gezegd denk ik wel eens; wat moet ik er mee...................

Helaas hebben we teveel van dit soort "belangenverenigingen" ..................waarbij alleen het eigenbelang van deze clubjes op de voorgrond staat, zo lijkt het..................................

Ik haal er altijd mijn pennen op.. je weet wel met een KVK logo er op. Handenvol :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 dec 2008, 23:15

Dat geloof ik Rico aangezien jij er s'ochtends langskomt. Neem je ook altijd even een gratis kop koffie mee zeker :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 11 dec 2008, 23:16

Thermoskannen vol :D

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 12 dec 2008, 08:23

Maurice Graber schreef:@Jeroen,

Bij SENA moet je voor muziek op de werkvloer of in de winkel betalen. 4 jaar geleden aangegeven dat we geen muziek op de werkvloer hebben (alleen internetradio, das niet te controleren verder) en sindsdien nooit meer wat van gehoord.

Voor wat betreft die KvK factuur.. tsja staat gewoon op dat het een aanbod is. Kwestie van ff opletten. Als de factuur van de Kamer van Koophandel komt binnenkort gaatie ook in de shredder: "hoezo? Was fake toch? Hebben jullie zelf gezegd!"
ik heb bij mij op de zaak ook geen radio of iets dergelijks :bag:

Dexter

Bericht door Dexter » 12 dec 2008, 08:53

GTRene schreef:Trouwens nog meegekregen dat een goed willende postbode die al dacht fake facturen te herkennen en die niet te willen posten maar toch moest van z'n baas en toen maar zoveel mogelijk mensen waarschuwde en of stickers erop deed met waarschuwing ontslagen is omdat hij dat deed?
Uit het Algemeen Dagblad:
Ontslag voor alerte bezorger

Door WILFRED JONKHOUT

ROTTERDAM - Postbedrijf Sandd heeft een van zijn postbestellers ontslagen omdat die ondernemers waarschuwde voor nepfacturen.
De man werd ontslagen omdat hij volgens het postbedrijf het briefgeheim heeft geschonden.

De Sandd-besteller Rick Timmer (51) ontdekte tussen de post die hij moest bezorgen enveloppen met nepfacturen. ,,Ik had eerder al berichten gelezen over die nepfacturen en toen ik ze tussen mijn post zag zitten heb ik meteen de bezorgmanager van Sandd daarvan op de hoogte gebracht,’’ zegt Timmer.

Met zulke nepfacturen probeert een Belgisch bedrijf ondernemers te verleiden 149 euro over te maken op de rekening van dat bedrijf. De poststukken lijken erg sterk op die van de Nederlandse Kamers van Koophandel.

De bezorgmanager van Sandd wuifde volgens Timmer de bezwaren weg en vertelde zijn postbesteller dat hij de inhoud van de enveloppen niet mocht controleren en dat de nepfacturen gewoon bezorgd moesten worden.

Timmer zag zich voor een duivels dilemma geplaatst. Hij wist dat het nepfacturen waren maar moest ze van Sandd gewoon bezorgen. ,,Zonder meer bezorgen kon ik niet met mijn geweten in overeenstemming brengen. Daarom heb ik tijdens de bezorgronde mijn klanten gewaarschuwd over de inhoud. Alle ondernemers waren me zeer erkentelijk voor de waarschuwing. De ontvangers die ik niet mondeling kon waarschuwen heb ik via een zelfgemaakte sticker op de envelop gewaarschuwd voor de bedrieglijke inhoud.’’ Timmer: ,,In mijn wijk zitten veel kleine zaakjes met eigenaren van buitenlandse afkomst. De kans is dan extra groot dat die winkeliers, die het toch al niet makkelijk hebben, gewoon betalen.’’

Sandd kreeg al snel weet van de actie van de bezorger. Timmer moest direct op het matje komen. ,,Mijn freelancecontract werd direct opgezegd en ik hoefde niet meer terug te komen. Ik heb nu anderhalf jaar voor Sandd besteld, twee dagen in de week. Nu ben ik een derde van mijn maandinkomen kwijt. Naast het bezorgen heb ik ook nog een kleine meubelmakerij. In voorjaar en zomer maak ik tuinmeubelen.’’

Het postbedrijf beroept zich in een officiële reactie op het in de grondwet vastgelegde briefgeheim. ,,Dat bepaalt dat niemand, dus ook postverspreiders, naar de inhoud van een poststuk mag kijken.’’

Daarnaast is het volgens Sandd de regel dat postbezorgers niet eigenhandig veranderingen in poststukken mogen aanbrengen. ,,Consumenten en bedrijven moeten ervan uit kunnen gaan dat alle ter bezorging aangeboden poststukken afgeleverd worden in dezelfde staat als ze zijn aangeleverd,’’ aldus het postbedrijf gisteren.

allen

Bericht door allen » 12 dec 2008, 09:49

Ik vrees dat ze dat bij Sandd niet met liefde hebben gedaan. Want per saldo kunnen ze wellicht nog aansprakelijk gesteld worden nu voor inkomstenderving. :|
Noodzaak, maar wrang?

Plaats reactie