KvK fake nota: ondernemers let op!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

KvK fake nota: ondernemers let op!

Bericht door Dennis Cavallino » 09 dec 2008, 13:18

Vanochtend op ’t journaal zag ik dat er KvK facturen worden verstuurd die nep zijn van 149 euro aan veel geregistreerde bedrijven.

Doe er je voordeel mee. Wij hebben er al diverse ontvangen vandaag.

http://www.nu.nl/news/1877099/33/Kamer_ ... hters.html" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Re: KvK fake nota: ondernemers let op!

Bericht door allen » 09 dec 2008, 13:28

LOL, ik heb er hier ook 3 liggen. Allemaal overigens overduidelijk nep, dus je moet wel heel stom zijn daar in te trappen. :mrgreen:

De kwaliteit van de envelop is erbarmelijk en de opdruk van het logo klopt ook van geen kant! Als je iemand wilt oplichten, doe het dan goed. :'(

Pescatore

Bericht door Pescatore » 09 dec 2008, 13:56

Apart, zag vanochtend op rlt nieuws wat volgens mij de directeur van mkb nederland was, die verklaarde dat de nota bijna niet van echt te onderscheiden was, en dat hij hem zelf ook van plan was te betalen :o

Niels v D

Bericht door Niels v D » 09 dec 2008, 14:41

Hier ook gekregen..Doe dan in ieder geval je best als je mensen probeert op te lichten..

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 09 dec 2008, 15:23

het staat toch gewoon onderaan de brief: bladiebla... dit is een opdrachtbevestiging... :blabla: maar eigenlijk is het pure :spam:

@ dennis: :thnx:

Roman

Bericht door Roman » 09 dec 2008, 16:35

Pescatore schreef:Apart, zag vanochtend op rlt nieuws wat volgens mij de directeur van mkb nederland was, die verklaarde dat de nota bijna niet van echt te onderscheiden was, en dat hij hem zelf ook van plan was te betalen :o
Zegt ook genoeg :mrgreen:

Hunter

Bericht door Hunter » 09 dec 2008, 16:54

Wij kregen hem ook vandaag binnen...
Ok, je ziet dat het nep is, maar hij heeft wel serieus werk hiervan gemaakt!

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 dec 2008, 19:33

En ook bij de vrouw een "mooie" factuur op de mat......

Stel je voor, verstuurd naar 1.4 miljoen mensen...........
Als 1% er in trapt, wordt er ruim € 200.000 binnen gehaald door deze mensen......

Aad

Bericht door Aad » 09 dec 2008, 21:47

Neluhz schreef:Hier ook gekregen..Doe dan in ieder geval je best als je mensen probeert op te lichten..
Krijgen hem ook , maar als je het niet weet gooi je hem toch echt bij de betalingen neer :wtf:

Luco

Bericht door Luco » 09 dec 2008, 22:01

ik heb hem net door de schredder gehaald :mrgreen:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 dec 2008, 22:09

luco hornsveld schreef:ik heb hem net door de schredder gehaald :mrgreen:
Euh, shredden......
Toch wel nadat je er melding van hebt gemaakt op de site vanhttp://www.fraudemeldpunt.nl/index.php?p=70&news=139

Of ben ik dan naïef om te geloven dat er actie tegen wordt ondernomen......

allen

Bericht door allen » 09 dec 2008, 22:44

Pescatore schreef:Apart, zag vanochtend op rlt nieuws wat volgens mij de directeur van mkb nederland was, die verklaarde dat de nota bijna niet van echt te onderscheiden was, en dat hij hem zelf ook van plan was te betalen :o

Dan mag die gast weleens heel snel naar de oogarts gaan! Het logo van de KVK is geen gele vlek. De kleuren geel en blauw matchen van geen kant. En wie na het zien van de acceptgiro zelf nog niet binnen 2 seconden argwaan krijgt spoort niet helemaal. Zacht uitgedrukt. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 dec 2008, 22:46

scan die zooi eens! Ik ben wel benieuwd :wink:

allen

Bericht door allen » 09 dec 2008, 22:48

Ik ben te oud om te kunnen scannen, maar stuur je met liefde eentje op hoor. Mag je hem ook voor me betalen, als je wilt. :mrgreen:

Laurens

Bericht door Laurens » 09 dec 2008, 23:02

Luco

Bericht door Luco » 09 dec 2008, 23:04

ja kvk die in antwerpen zit, zijn we geindexeerd door belgie :banaan: :banaan:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 10 dec 2008, 11:04

RVV

Bericht door RVV » 10 dec 2008, 11:05

Niels schreef:scan die zooi eens! Ik ben wel benieuwd :wink:

Kreeg een foto van mijn accountant:
Bijlagen
nepfactuur
nepfactuur
image006.jpg (146.57 KiB) 456 keer bekeken

Dexter

Bericht door Dexter » 10 dec 2008, 11:14

Kreeg vanmorgen zelfs een email van de KvK om te waarschuwen voor deze scam!
Het is dan ook een hele goeie en vooral gedurfde scam waar ongetwijfeld weer vele mensen in zullen tuinen.
Valse facturen KvK in omloop

Duizenden ondernemers dreigen het slachtoffer te worden van een organisatie die zich door middel van nagebootst huisstijlgebruik voordoet als de Kamer van Koophandel. Er zijn facturen in omloop, die bijna identiek zijn aan de factuur die ondernemers jaarlijks in januari van de Kamer van Koophandel ontvangen in verband met de jaarlijkse bijdrage. De facturen die nu in omloop zijn, zijn echter niet afkomstig van de Kamer van Koophandel. Ondernemers kunnen een voorbeeld van de valse factuur bekijken op http://www.kvk.nl/Nieuws/valsefacturenkvkinomloop.asp" onclick="window.open(this.href);return false;.

Factuur niet van de Kamer van Koophandel
De valse facturen wekken ten onrechte de indruk dat het gaat om de jaarlijkse bijdrage die ondernemers aan de Kamer van Koophandel betalen. Zo staat op de valse factuur dat de bijdrage is voor vermelding op "KvKHandelsregister.nl". Ook de website is een nauwgezette kopie van die van de Kamer van Koophandel.

Wie betaalt, zit in principe vast aan het aanbod
Onderaan de factuur staat vermeld dat het hier niet om een factuur gaat, maar om een aanbod. Wie betaalt, doet een opdrachtbevestiging en zit dus vast aan het aanbod.

De Kamer van Koophandel roept ondernemers en organisaties op niet op het aanbod van Kantoor voor Klanten in te gaan.

Heeft u een valse factuur ontvangen en deze reeds betaald dan adviseren wij u hiervan melding te maken bij het Steunpunt Acquisitiefraude (SAF), u kunt deze misleiding melden via de website van SAF http://www.fraudemeldpunt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, loket meldingen.

Sinds 9 december circa 12.00 uur is de bankrekening van het betreffende bedrijf geblokkeerd en kan er geen geld meer op deze rekening worden gestort. Voor meer informatie over eventueel gedane betaling voor of na blokkering van dit rekeningnummer, verzoeken wij u contact op te nemen met uw bank.

Wanneer komt de echte factuur voor de jaarlijkse bijdrage van de Kamer van Koophandel?
De facturen voor de jaarlijkse bijdrage aan de Kamer van Koophandel worden niet eerder dan januari 2009 verzonden. Iedereen die staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel krijgt dan een factuur van de KvK voor de jaarlijkse bijdrage. De KvK gebruikt deze wettelijke bijdrage om haar taken uit te voeren: het registreren van bedrijfsgegevens in het handelregister, voorlichting geven aan (startende) bedrijven en het stimuleren van de regionale economie.

Namens Kamer van Koophandel Nederland
Postbus 191
2440 AD Woerden

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 dec 2008, 14:41

Ik vind het er nog niet zo gek uitzien trouwens. Als je in het eerste jaar van je ondernemerschap zit dan trap je er zo in lijkt me :roll:

Aad

Bericht door Aad » 10 dec 2008, 14:54

Dexter schreef:Kreeg vanmorgen zelfs een email van de KvK om te waarschuwen voor deze scam!
Het is dan ook een hele goeie en vooral gedurfde scam waar ongetwijfeld weer vele mensen in zullen tuinen.
Wanneer komt de echte factuur voor de jaarlijkse bijdrage van de Kamer van Koophandel?
Ja die echte betalen we nu natuurlijk ook niet :banaan:

Marius

Bericht door Marius » 10 dec 2008, 15:43

De grootste oplichter in dezen is natuurlijk altijd nog de echte KvK zelf, waarvan je als bedrijf verplicht 'lid' moet zijn zodat men vervolgens je bedrijfsgegevens aan jan en alleman kan verkopen, waardoor je weer dit soort post krijgt. Je betaald dus voor je eigen spam en dat vindt men wel normaal. Bizzar.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 10 dec 2008, 16:53

+1

enerzijds moet je een KvK nr hebben, anderzijds heb je er geen reet aan!
de gegevens van de KvK zijn minstens een jaar oud, dus ff checken of een bedrijf oke is, is een beetje zinloos.
alleen wie of wat het bedrijf is doe ik wat mee, voor de rest is het daar een grote graaierij!

Macboy

Bericht door Macboy » 11 dec 2008, 21:41

Het is helemaal niet fake. Het is gewoon misleidend. Ze pretenderen niet de KvK te zijn, ze imiteren alleen de hele boel. Er staat in het aanbod zelfs dat zij niet de KvK zijn. Echt wel goed gedaan. Bedrijfslogo gelijk, opzet gelijk, website gelijk: lijkt strafbaar, maar ze hebben zich ergens ook wel ingedekt dus ik ben benieuwd.

Het zijn natuurlijk wel oplichters, maar het zijn geen fakers :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 dec 2008, 21:49

De Kvk lijkt idd op een instituut dat zichzelf onmisbaar heeft gemaakt en zich ten koste van haar leden in stand houdt...........................ik ben ook verplicht lid, en eerlijk gezegd denk ik wel eens; wat moet ik er mee...................

Helaas hebben we teveel van dit soort "belangenverenigingen" ..................waarbij alleen het eigenbelang van deze clubjes op de voorgrond staat, zo lijkt het..................................

Plaats reactie