Aankoophulp gevraagd, BMW x5 4.6si

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
hjp

Re: Aankoophulp gevraagd, BMW x5 4.6si

Bericht door hjp » 09 dec 2008, 13:24

Beste Niels,

Ik rij nu alweer een aantal jaren in de X5 en ik moet zeggen dat het een geweldige wagen is waar je echt alle kanten mee op kan.
Gebruik hem echt voor van alles zoals zakelijk vervoer, privé uitstapjes met kind + 2 honden + bagage, verhuizingen soms zelfs met volle aanhanger erachter, wintersport you name it. Meerdere malen de X5 verkozen voor tripjes boven een audi S4 avant van een familielid.
Vol met mogelijkheden die ik toch nooit gebruik zoals voorverwarming ed maar ook met een hoop opties die ik in de loop de jaren steeds meer ben gaan waarderen (denk aan automatisch inklapbare buitenspiegels klinkt overbodig, maar in parkeergarages o zo praktisch).

Olieverbruik heb ik geen last van. Alleen de olie hoeven verversen bij beurtjes.
Draagarmen wel inderdaad en aandrijfhoezen ook.
Daarnaast wel met enige regelmaat electrische dingen die wat hebben (raam dat het niet meer deed, navigatiescherm dat het niet meer deed, dynamo kapot en accu's kapot.) Maar rij nu bijna 10 jaar BMW (3 verschillende) en zie electrische punten als iets waar je kennelijk met iedere BMW wel eens last van hebt. Waarschijnlijk omdat er zoveel van inzit.
Mijn beurtjes (zonder banden) kosten jaarlijks totaal 1000 euro. Als er dingen zoals bijvoorbeeld dynamo (iets van 350 euro ex btw, ext montage)of aandrijfhoezen (ook wel duur) vervangen moeten worden uiteraard wel iets meer.
Ik zou me daar verder niet teveel door laten afschrikken net zoals het benzineverbruik dat soort dingen weet je gewoon en precies wat je zegt dat kan je beter een kleine toyota kopen. Maar dan mis je ook veel.

Voor wat betreft verzekering heb ik de mijne all-risk voor en dan was klasse 5 ook vereist; dat kost je qua jaarlijkse kosten ca. 300 euro (maar dan krijg je wel keurig een belletje van de meldkamer mocht je accu leeg zijn of een andere storing zich voordoen ;-) )

Als je een mooie deal kunt doen: Lekker kopen dan.
Verkopen zal wel weer lastiger worden maar je moet er gewoon een paar jaartjes lekker mee rijden.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 dec 2008, 23:39

Ik heb weinig ervaring, maar als je een snelle gezinsauto wenst, dan kan je denk ik niet om de S6 avant heen. Dat is toch mega !!!!!!! Ook veel exclusiever dan een X5, veel minder opvallend, veel en veeeeeeeeel sneller en veel kwalitatiever.

Nee no brainer in dat rijtje.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 dec 2008, 12:38

S6 met 344pk is niet heel veel sneller dan een X5 4.6i.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 dec 2008, 14:58

Niet?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 13 dec 2008, 17:17

///M3 schreef:@Rico.
Ik had de volgende lijst in mijn hoofd:

- Bmw e90 touring
- Volvo XC90
- Volvo V70r
- Bmw e60 met ///M pakket
- Audi S4 avant / S6 avant

Het moet gewoon een goede combi zijn. Degelijk, luxe, uitstraling, goede rij eigenschappen. Ik merk wel dat ik met twee kleine kinderen veiligheid HEEL erg belangrijk ben gaan vinden. telt zwaar mee in mijn keuze.

Groetjes,
Niels
Ik heb paar maanden geleden min of meer gelijksoortig "keuze probleem" gehad, bij mij bleef uiteindelijk over:
-Volvo XC90 V8
-Porsche Cayenne V8
Hoewel ik gevoelsmatig eerst voor de Volvo XC90 ging, was ik na een potje lekker sturen daarvan toch genezen: is voor mij te veel "luxe rechtuit cruiser".
Super comfortabel rechtuit, heerlijke Yamaha V8, maar zodra je een bocht tegenkomt waar je ffe lekker door wilt, dan hangt de auto op 1 oor en voel je alle veiligheidselectronica op tilt slaan, viel dus toch af.

Porsche Cayenne V8 is een totaal ander beest: is rechtuit minder comfortabel dan de Volvo, maar bochtengedrag is meerdere klassen beter, onbegrijpelijk hoe zo'n mastodont de bocht nog doorkan.
Afwerking en "luxe" gevoel ook duidelijk hoger nivo dan de Volvo.
Ik was eigenlijk niet geinteresseerd in de nog snellere Turbo, maar kwam deze toevallig voor een hele strakke prijs tegen en ben gaan proefrijden..... verschil tov de normale V8 is MEGA, Turbo is VEEL sneller en standaard nog luxer uitgevoerd, ik heb dus de Cayenne Turbo gekocht.
Helaas kwam direkt daarna de kredietcrisis en daar ben ik ook fors door getroffen, zodat ik nu weer verkoop overweeg (heb eigenlijk teveel auto's staan, zit teveel geld in) Dus mocht iemand een Cayenne Turbo zoeken.....

Even los daarvan: ik zou je zeker aanraden de Cayenne in je keuzelijst op te nemen

Shakes

Bericht door Shakes » 13 dec 2008, 18:40

vervelend dat hij daarom weg moet!

NSXRS

Bericht door NSXRS » 13 dec 2008, 18:48

Nandor schreef:vervelend dat hij daarom weg moet!
Moet niet, maar zou wel financieel gezien verstandiger zijn, maandelijkse last van alle auto's (verzekering/wegenbelasting/renteverlies) loopt flink op en er zit best een flink bedrag in de Porsche, ding is alleen zo verwoestend snel en rijdt zo lekker.... :roll:
Verkoopt 1 vd andere auto's eerder, dan blijft de Cayenne waarschijnlijk nog ffe :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 13 dec 2008, 18:55

succes

205 wegdoen was al niet makkelijk. Hoop dat je meer geluk hebt :thumbup:

hjp

Bericht door hjp » 18 dec 2008, 18:05

@ Niels: En de X5 al gekocht?

@NSXRS: Toevallig ken ik iemand die naar een Cayenne aan het kijken is. Als je me wat info geeft kan ik dat wel even onder zijn neus schuiven.

HSR

Bericht door HSR » 19 dec 2008, 12:14

Tristan schreef:S6 met 344pk is niet heel veel sneller dan een X5 4.6i.

Zoal Chris Harris ooit legendarisch heeft gesproken '' Audi S6 is the most useless car there is'' Nauwelijks sneller dan de krachtigste diesel, oude rudimentaire V8 in de neus, zuipen als een malijer.

RVV

Bericht door RVV » 19 dec 2008, 12:20

Helaas kwam direkt daarna de kredietcrisis en daar ben ik ook fors door getroffen, zodat ik nu weer verkoop overweeg (heb eigenlijk teveel auto's staan, zit teveel geld in) Dus mocht iemand een Cayenne Turbo zoeken.....
Rene spijtig om te lezen.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 19 dec 2008, 12:58

hjp schreef:
@NSXRS: Toevallig ken ik iemand die naar een Cayenne aan het kijken is. Als je me wat info geeft kan ik dat wel even onder zijn neus schuiven.
Je hebt PM

///M3

Bericht door ///M3 » 23 dec 2008, 21:14

Zie mijn auto!!! :banaan: :banaan: :banaan:

Plaats reactie