Aankoophulp gevraagd, BMW x5 4.6si
-
Aankoophulp gevraagd, BMW x5 4.6si
Beste forumleden,
Lang niet gesproken, wel (heel) veel meegelezen! Ik heb vorig jaar mijn M3 coupe e46 en de Mini Cooper S verkocht. Inmddels twee kids en een handige Ford Mondeo Station....weinig driving fun, wel heel erg goed, makkelijk en oedkoop.
Ik kan nu ee mooie deal maken, inruilen tegen een echt goede prijs en een BMW X5 4.6si 'full options' kopen. Inruil / aanschaf prima!
Op zch is de 4.6 v8 een beetje overdone voor een gezinsbak, maar ach....een 3.0i zuipt ook. En met 7.500 km per jaar ook niet zo spannend.
Heeft iemand ervaring met de X5, aandachtspunten, modelvoorkeuren? Graag alle info is welkom!
Ik wil het wel eens proberen, bevalt het niet, da doen we hem gewoon weer weg. Ik heb er meer mee dan een e90 station ofzo....
Groet,
Niels
Lang niet gesproken, wel (heel) veel meegelezen! Ik heb vorig jaar mijn M3 coupe e46 en de Mini Cooper S verkocht. Inmddels twee kids en een handige Ford Mondeo Station....weinig driving fun, wel heel erg goed, makkelijk en oedkoop.
Ik kan nu ee mooie deal maken, inruilen tegen een echt goede prijs en een BMW X5 4.6si 'full options' kopen. Inruil / aanschaf prima!
Op zch is de 4.6 v8 een beetje overdone voor een gezinsbak, maar ach....een 3.0i zuipt ook. En met 7.500 km per jaar ook niet zo spannend.
Heeft iemand ervaring met de X5, aandachtspunten, modelvoorkeuren? Graag alle info is welkom!
Ik wil het wel eens proberen, bevalt het niet, da doen we hem gewoon weer weg. Ik heb er meer mee dan een e90 station ofzo....
Groet,
Niels
-
Re: Aankoophulp gevraagd, BMW x5 4.6si
Hier een aardig testverslag:
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1158" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens...die ik heb gezien heeft 122k gekost, n in de 30k.....wat een vreselijke afschrijving zeg!
:banaan:
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1158" onclick="window.open(this.href);return false;
Trouwens...die ik heb gezien heeft 122k gekost, n in de 30k.....wat een vreselijke afschrijving zeg!

- volvoc30
Heb een paar keer meegereden in de 4.6 echt een heerlijke wagen. Het geluid wat deze motor produceerd geeft je werkelijk waar kippenvel. Over veel voorkomende problemen weet ik echter weinig maar ik verwacht dat dat allemaal wel mee zal vallen.
-
Hallo Niels,
Ik rij zelf in een X5 3.0i. Wellicht kan ik je vragen helpen beantwoorden.
Wat wil je weten?
Groeten,
Hans
Ik rij zelf in een X5 3.0i. Wellicht kan ik je vragen helpen beantwoorden.
Wat wil je weten?
Groeten,
Hans
- Tristan
Ouders hebben een X5 uit 2001 4.4i met 190K op de klok. Grote problemen:
- cassette schuifkandeldak kapot --> lekkage
- 2x nieuwe draagarmen --> duur!
- nieuwe automaat bak --> garantie
Kleinere problemen:
- radio die regelmatig uitvalt
- binnenverlichting die uitvalt
- luchtmassameter kapot
- kromme remschijven --> regelmatig
- slot achterklep die spontaan open wilt gaan
Verbruik met 20' velgen is rond de 16 a 17 L/100km.
Voor de rest een heerlijke gezinsauto, 4.4i is al snel, dus een 4.6i is gewoon echt snel.
- cassette schuifkandeldak kapot --> lekkage
- 2x nieuwe draagarmen --> duur!
- nieuwe automaat bak --> garantie
Kleinere problemen:
- radio die regelmatig uitvalt
- binnenverlichting die uitvalt
- luchtmassameter kapot
- kromme remschijven --> regelmatig
- slot achterklep die spontaan open wilt gaan
Verbruik met 20' velgen is rond de 16 a 17 L/100km.

Voor de rest een heerlijke gezinsauto, 4.4i is al snel, dus een 4.6i is gewoon echt snel.
- Jelmer850i
Ik was laatst bij mijn garage, daar waren ze bezig met een compleet nieuw uitlaattraject, ook niet bepaald goedkoop!
- GTRene
tjas wat kan ik zeggen...voor z'n soort vind ik hem very nice
hoe goed ze zijn weet ik niet, maar neem aan dat de kinderziektes er wel uit zijn en of meevallen
wat voor kleur? :idea:

hoe goed ze zijn weet ik niet, maar neem aan dat de kinderziektes er wel uit zijn en of meevallen

wat voor kleur? :idea:
-
Ik verwacht niet dat de wagen ergens heel specifiek een zwakke plek heeft. Er gaan dingen aan kapot zoals bij elke wagen. Wees er gewoon op berekend dat onderhoud en onderdelen duur zijn.
Laatst hadden we hier een Cayenne staan waar de hele aandrijflijn van naar de zaad was, shit happens.
Laatst hadden we hier een Cayenne staan waar de hele aandrijflijn van naar de zaad was, shit happens.
- Rodney
Ik heb een tijdje bij bmw gewerkt [ Stage ]
Ik weet niet veel over de x5
maar idd, de automaat bakken gaan nog wel is kapot.
suc6
Ik weet niet veel over de x5
maar idd, de automaat bakken gaan nog wel is kapot.
suc6
- RVV
///M3 schreef: Ik wil het wel eens proberen, bevalt het niet, da doen we hem gewoon weer weg. Ik heb er meer mee dan een e90 station ofzo....
Groet,
Niels
Niels het kan nog wel eens erg lastig zijn om zo'n X5 particulier te "slijten".
Betreffende de e90 station,.. uit ervaring kan ik je vertellen dat het een heerlijke reisauto is met een leuk stukje DF.. ook na de e36 M3 CS

-
No offence naar iemand maar wat heeft Niels eraan dat sommige denken dat het wel meevalt met de problemen? Ook een BMW heeft zo z'n zwakke punten en juist bij een X5 kan dat duur uitvallen. Ben het er wel mee eens dat het ongetwijfeld mee zal vallen als je het vergelijkt met de engelse concurrentie om maar iets te noemen.
Ik vind de post van Tristan tenminste nuttig en info uit eerste hand.
Ik vind de post van Tristan tenminste nuttig en info uit eerste hand.
- Tristan
Oja, let ook op het olieverbruik. De V8's van BMW lusten soms wel een slokje. Met compleet olie verversen ben je ook aan de beurt vanwege de aantal liters die erin gaan.
Maar de V8 is verder bulletproof. De 4.6 zal niet heel veel verschillen van de 4.4.

Maar de V8 is verder bulletproof. De 4.6 zal niet heel veel verschillen van de 4.4.
- Paskal
- Auto: meerdere
In mijn 540-er 4.4. V8 7,5 liter olie dus op zich valt dat nog wel mee lijkt me en zijn niet de kosten voor zo'n wagen. Met mijn 84-er 911 was het wat anders want daar moest een complete emmer olie in 

-
Bedankt voor alle reakties.
Kijk, ik besef dat een X5 geen Nissan Micra is qua onderhoud. Ook het verbruik, wegenbelasting en verzekering zijn niet misselijk. Dat weet je als je zo'n auto wilt rijden.... Mijn M3 was ook geen koopje, take it or leave it!
Als ik een X5 koop wil ik een 4.6si. De 3.0i zuipt bijna net zoveel en is te licht voor de 2 ton. De looks zijn ook veel beter met het spoilerpakket en brede wielkasten. Het geluid is uber...
Ik ben vooral op zoek naar specifieke problemen van de X5 waar op te letten bij aankoop. Ik heb een X5 van 2003 4.6si met 52.000 km op de teller op het oog. Wordt afgeleverd met onderhoudsbeurt (olie, filters etc.) en nieuwe APK. Km stand is NAP gecontroleerd. Je moet met geen enkele auto tegenwoordig bijzonder onderhoud hebben...wordt je niet vrolijk van. technisch gezien zijn de automaatbakken en draagarmen voor een aandachtspunt. Verder zal het allemaal wel moeten kunnen, het is ook geen exemplaat van de eerste serie...
Verder heb ik nog een vraag over het verzekeren tegen dagwaarde. Waar kan dat????
Ik heb geen zin om de allrisk premie te betalen obv een nieuwwaarde van 122k terwijl de dagwaarde op 35k zit. Iemand ervaring met een goede, betrouwbare verzekeringsmaatschappij?
@rico: Zal niet de meest eenvoudige auto zijn om weer te verkopen, maar met een eerlijke prijs, een goede auto vindt je altijd wel een koper. Anders blijf ik er gewoon langer in rijden. :banaan: :banaan:
De e90 station is een prachtige auto, maar hij spreekt me minder aan op dit moment. Model van de X5 is wat ouder, maar zo'n stroere gezinstractor wil ik wel een proberen. Overigens mis ik mijn M3 echt regelmatig, gewoon het "gevoel" zo'n kar te rijdne en te hebben....-> DF!
Ik kijk wel, ik kan een hele ghoede deal maken.....wie niet eens wat durft.
Groet,
Niels
Kijk, ik besef dat een X5 geen Nissan Micra is qua onderhoud. Ook het verbruik, wegenbelasting en verzekering zijn niet misselijk. Dat weet je als je zo'n auto wilt rijden.... Mijn M3 was ook geen koopje, take it or leave it!
Als ik een X5 koop wil ik een 4.6si. De 3.0i zuipt bijna net zoveel en is te licht voor de 2 ton. De looks zijn ook veel beter met het spoilerpakket en brede wielkasten. Het geluid is uber...
Ik ben vooral op zoek naar specifieke problemen van de X5 waar op te letten bij aankoop. Ik heb een X5 van 2003 4.6si met 52.000 km op de teller op het oog. Wordt afgeleverd met onderhoudsbeurt (olie, filters etc.) en nieuwe APK. Km stand is NAP gecontroleerd. Je moet met geen enkele auto tegenwoordig bijzonder onderhoud hebben...wordt je niet vrolijk van. technisch gezien zijn de automaatbakken en draagarmen voor een aandachtspunt. Verder zal het allemaal wel moeten kunnen, het is ook geen exemplaat van de eerste serie...
Verder heb ik nog een vraag over het verzekeren tegen dagwaarde. Waar kan dat????
Ik heb geen zin om de allrisk premie te betalen obv een nieuwwaarde van 122k terwijl de dagwaarde op 35k zit. Iemand ervaring met een goede, betrouwbare verzekeringsmaatschappij?
@rico: Zal niet de meest eenvoudige auto zijn om weer te verkopen, maar met een eerlijke prijs, een goede auto vindt je altijd wel een koper. Anders blijf ik er gewoon langer in rijden. :banaan: :banaan:
De e90 station is een prachtige auto, maar hij spreekt me minder aan op dit moment. Model van de X5 is wat ouder, maar zo'n stroere gezinstractor wil ik wel een proberen. Overigens mis ik mijn M3 echt regelmatig, gewoon het "gevoel" zo'n kar te rijdne en te hebben....-> DF!
Ik kijk wel, ik kan een hele ghoede deal maken.....wie niet eens wat durft.
Groet,
Niels
- GTRene
Als het echt een goede deal is gewoon doen, zo'n lekkere V8 is gewoon genieten en dat is ook wat waard, verder zijn de prijzen van SUV wat gezakt en dus die dikke afschrijving scheelt ook weer, gewoon lekker genieten 

- Tristan
+ dat de V8's in de X5 veeeelll beter klinken dan in de 5-serie. Mijn pa had voor de X5 2x E39 540i waarvan de laatste een ACS uitlaat had maar die klonk nog niet zo mooi als het standaard systeem onder de X5.
- RVV
Niels een e91 touring is ook niet bepaald auto"sex" zo'n X5 zal zeker wat meer losmaken qua emoties. Toch moet ik zeggen dat de e91 touring een van de allerfijnste auto's is die ik tot nu toe heb gehad. Hij blinkt niet ergens speciaal in uit, maar als som der delen is het een perfecte auto.
Ik durf zelf zo'n dikke X5 niet aan (wel over nagedacht), weet je nog dat je mij op alle kosten en risico's wees met de aankoop van de M3
(wat ik mijn geval gelukkig niet verkeerd uitpakte) Datzelfde heb ik dus bij die dikke X5'en.
Als speciale auto mis ik de M3 ook wel eens, kijkend naar de realiteit van de dag, dan doet de 130i bijna alles hetzelfde (en op sommige vlakken beter).. tegen 1/3 van de kosten van de M3.
Maar de M3 was de mooiste en de speciaalste auto die ik heb gehad
Ik durf zelf zo'n dikke X5 niet aan (wel over nagedacht), weet je nog dat je mij op alle kosten en risico's wees met de aankoop van de M3

Als speciale auto mis ik de M3 ook wel eens, kijkend naar de realiteit van de dag, dan doet de 130i bijna alles hetzelfde (en op sommige vlakken beter).. tegen 1/3 van de kosten van de M3.
Maar de M3 was de mooiste en de speciaalste auto die ik heb gehad

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wist niet dat jij een E36 M3 CS hebt gehad 

-
@Rico.
Natuurlijk koop je een auto die gewoon in alles duurder is. Maar bij mijn huidige auto kan ook vanmiddag het MMS kapot gaan, kost ook 3.500 euro nieuw. De verstuivers zijn kwetsbaar voor verstoppingen, vervanging kost 1.700 euro. Ik heb er relatief weinig mee gereden, maar toch ook best wel onderhoud gehad. Een grote beurt van 750 euro, een nieuwe dynamo 440 euro, 4 nieuwe banden 680 euro. Kost ook geld. "Gewoon" onderhoud aan een X5 (en BMW) valt wel mee. Olie, een keertje remmen....gaat je de kop niet kosten. Electronica, ophanging etc. daar moet je niet teveel problemen mee hebben.
Ik weeg de afschrijving af (zeker omdat ik alles prive rij). Een nieuwere e90 is wellicht goedkoper in onderhoud (en garantie!), maar schrijft denk ik meer af dan zo'n X5. Per saldo zal het dan uiteindelijk niet zoveel uitmaken denk / hoop ik.
Inmiddels is mijn financiele situatie ook gewoon verbeterd, lig niet wakker van wat extra kosten aan een auto. Maakte ik de keuze op basis van dit soort zaken dan ging ik voor een nieuwe Toyota avensis ofzo...
Ik had de volgende lijst in mijn hoofd:
- Bmw e90 touring
- Volvo XC90
- Volvo V70r
- Bmw e60 met ///M pakket
- Audi S4 avant / S6 avant
Het moet gewoon een goede combi zijn. Degelijk, luxe, uitstraling, goede rij eigenschappen. Ik merk wel dat ik met twee kleine kinderen veiligheid HEEL erg belangrijk ben gaan vinden. telt zwaar mee in mijn keuze.
Morgen ga ik beslissen.....eerst maar eens kijken of ik een verzekering kan vinden die hem tegen dagwaarde wil verzekeren. 122k is niet echt leuk meer qua tarief.
Groetjes,
Niels
Natuurlijk koop je een auto die gewoon in alles duurder is. Maar bij mijn huidige auto kan ook vanmiddag het MMS kapot gaan, kost ook 3.500 euro nieuw. De verstuivers zijn kwetsbaar voor verstoppingen, vervanging kost 1.700 euro. Ik heb er relatief weinig mee gereden, maar toch ook best wel onderhoud gehad. Een grote beurt van 750 euro, een nieuwe dynamo 440 euro, 4 nieuwe banden 680 euro. Kost ook geld. "Gewoon" onderhoud aan een X5 (en BMW) valt wel mee. Olie, een keertje remmen....gaat je de kop niet kosten. Electronica, ophanging etc. daar moet je niet teveel problemen mee hebben.
Ik weeg de afschrijving af (zeker omdat ik alles prive rij). Een nieuwere e90 is wellicht goedkoper in onderhoud (en garantie!), maar schrijft denk ik meer af dan zo'n X5. Per saldo zal het dan uiteindelijk niet zoveel uitmaken denk / hoop ik.
Inmiddels is mijn financiele situatie ook gewoon verbeterd, lig niet wakker van wat extra kosten aan een auto. Maakte ik de keuze op basis van dit soort zaken dan ging ik voor een nieuwe Toyota avensis ofzo...

- Bmw e90 touring
- Volvo XC90
- Volvo V70r
Het moet gewoon een goede combi zijn. Degelijk, luxe, uitstraling, goede rij eigenschappen. Ik merk wel dat ik met twee kleine kinderen veiligheid HEEL erg belangrijk ben gaan vinden. telt zwaar mee in mijn keuze.
Morgen ga ik beslissen.....eerst maar eens kijken of ik een verzekering kan vinden die hem tegen dagwaarde wil verzekeren. 122k is niet echt leuk meer qua tarief.
Groetjes,
Niels
-
@Rico.
Natuurlijk koop je een auto die gewoon in alles duurder is. Maar bij mijn huidige auto kan ook vanmiddag het MMS kapot gaan, kost ook 3.500 euro nieuw. De verstuivers zijn kwetsbaar voor verstoppingen, vervanging kost 1.700 euro. Ik heb er relatief weinig mee gereden, maar toch ook best wel onderhoud gehad. Een grote beurt van 750 euro, een nieuwe dynamo 440 euro, 4 nieuwe banden 680 euro. Kost ook geld. "Gewoon" onderhoud aan een X5 (en BMW) valt wel mee. Olie, een keertje remmen....gaat je de kop niet kosten. Electronica, ophanging etc. daar moet je niet teveel problemen mee hebben. Alleen garantie kan je dan redden......
- Bmw e90 touring
- Volvo XC90
- Volvo V70r
Groetjes,
Niels
Natuurlijk koop je een auto die gewoon in alles duurder is. Maar bij mijn huidige auto kan ook vanmiddag het MMS kapot gaan, kost ook 3.500 euro nieuw. De verstuivers zijn kwetsbaar voor verstoppingen, vervanging kost 1.700 euro. Ik heb er relatief weinig mee gereden, maar toch ook best wel onderhoud gehad. Een grote beurt van 750 euro, een nieuwe dynamo 440 euro, 4 nieuwe banden 680 euro. Kost ook geld. "Gewoon" onderhoud aan een X5 (en BMW) valt wel mee. Olie, een keertje remmen....gaat je de kop niet kosten. Electronica, ophanging etc. daar moet je niet teveel problemen mee hebben. Alleen garantie kan je dan redden......

- Bmw e90 touring
- Volvo XC90
- Volvo V70r
Groetjes,
Niels
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tja, een 2003 X5 met 52k gelopen.
Als je dat al gecheckt hebt en de auto is schadevrij of heeft weinig schade gehad en goed gerepareerd dan koop je hem toch gewoon?
Veel meer kun je niet doen en als de prijs ook nog eens scherp is, wat wil je nog meer.
Elke auto heeft wel ergens een zwak punt.
Maar met zo'n km.st. zal een groot defect nog wel op zich laten wachten, die V8 heeft het vast niet erg zwaar gehad.
Maar zekerheid heb je nooit
Als je dat al gecheckt hebt en de auto is schadevrij of heeft weinig schade gehad en goed gerepareerd dan koop je hem toch gewoon?
Veel meer kun je niet doen en als de prijs ook nog eens scherp is, wat wil je nog meer.
Elke auto heeft wel ergens een zwak punt.
Maar met zo'n km.st. zal een groot defect nog wel op zich laten wachten, die V8 heeft het vast niet erg zwaar gehad.
Maar zekerheid heb je nooit

- Daniel
Is je misschien te klein, bovendien tussen de 30 en 40k kom je uit op een 318i/d, 320i/d en een verdwaalde 325i of 330i vaqh het type 'kaal'. Wel heel erg veel aanbod.///M3 schreef: Ik had de volgende lijst in mijn hoofd:
- Bmw e90 touring
Best een lekkere gezinsbak maar de D5 is niet vooruit te branden en de T6 zuipt als een malle. V8 is erg duur. Rijdt verder erg saai vind ik.- Volvo XC90
Zou nog kunnen- Volvo V70r

Zou mijn keuze zijn: 525i/525d is vlot zat, relatief zuinig en er is aardig wat keus. Verder over het algemeen goed in de spulletjes als je een model uit 2004 of begin 2005 neemt.- Bmw e60 met ///M pakket
S4 Avant is erg krap achterin, S6 is wat dat betreft beter maar het huidige model vind je niet voor dit geld (goedkoopste V10 model 80k) en het vorige model doet wel erg bedaagd aan.- Audi S4 avant / S6 avant
Maar ja, een X5 met de dikste V8 en weinig kms voor dat geld is ook geen slechte deal. De goedkoopste huisselectie 4.4 in NL kost al 36.500
- GTRene
Je hebt ook nog de 4.8iS die is normaal gesproken nog heel duur, echter deze valt een heel eind onder die andere prijzen
misschien ex BPM maar zag het niet staan...wel dik met 360pk
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bys31gzcvpws" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bys31gzcvpws" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Niels ik wil je ook zeker niet zo'n X5 af raden, ik heb er gewoon geen ervaring mee. Ik gaf alleen mijn mening betreffende mijn situatie 

- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Ik zit zelf bij Fortis/ASR (Voorheen Stad Rotterdam) en daar verzeker ik mijn auto's tegen dagwaarde. :idea:///M3 schreef: Verder heb ik nog een vraag over het verzekeren tegen dagwaarde. Waar kan dat????
Groet,
Niels