Ik rij nu alweer een aantal jaren in de X5 en ik moet zeggen dat het een geweldige wagen is waar je echt alle kanten mee op kan.
Gebruik hem echt voor van alles zoals zakelijk vervoer, privé uitstapjes met kind + 2 honden + bagage, verhuizingen soms zelfs met volle aanhanger erachter, wintersport you name it. Meerdere malen de X5 verkozen voor tripjes boven een audi S4 avant van een familielid.
Vol met mogelijkheden die ik toch nooit gebruik zoals voorverwarming ed maar ook met een hoop opties die ik in de loop de jaren steeds meer ben gaan waarderen (denk aan automatisch inklapbare buitenspiegels klinkt overbodig, maar in parkeergarages o zo praktisch).
Olieverbruik heb ik geen last van. Alleen de olie hoeven verversen bij beurtjes.
Draagarmen wel inderdaad en aandrijfhoezen ook.
Daarnaast wel met enige regelmaat electrische dingen die wat hebben (raam dat het niet meer deed, navigatiescherm dat het niet meer deed, dynamo kapot en accu's kapot.) Maar rij nu bijna 10 jaar BMW (3 verschillende) en zie electrische punten als iets waar je kennelijk met iedere BMW wel eens last van hebt. Waarschijnlijk omdat er zoveel van inzit.
Mijn beurtjes (zonder banden) kosten jaarlijks totaal 1000 euro. Als er dingen zoals bijvoorbeeld dynamo (iets van 350 euro ex btw, ext montage)of aandrijfhoezen (ook wel duur) vervangen moeten worden uiteraard wel iets meer.
Ik zou me daar verder niet teveel door laten afschrikken net zoals het benzineverbruik dat soort dingen weet je gewoon en precies wat je zegt dat kan je beter een kleine toyota kopen. Maar dan mis je ook veel.
Voor wat betreft verzekering heb ik de mijne all-risk voor en dan was klasse 5 ook vereist; dat kost je qua jaarlijkse kosten ca. 300 euro (maar dan krijg je wel keurig een belletje van de meldkamer mocht je accu leeg zijn of een andere storing zich voordoen

Als je een mooie deal kunt doen: Lekker kopen dan.
Verkopen zal wel weer lastiger worden maar je moet er gewoon een paar jaartjes lekker mee rijden.