Spookrijders

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels v D

Re: Spookrijders

Bericht door Niels v D » 05 dec 2008, 17:43

Geelhoed schreef:
Macboy schreef: Ik denk dat je niet doorhebt dat een aantal mensen jou gebanned hebben en je posts dus niet kunnen lezen.
:mrgreen: Nu wil ik cijfers horen ook!
Jaja...Zodat je daar zeker een grafiekje van kunt maken? :goodnight:

Joy

Bericht door Joy » 05 dec 2008, 18:09

hugo schreef:
Kees Bunk schreef:1 keer meegemaakt in Bath in West -Engeland.
Verrassend genoeg kwamen we een Nederlandse auto tegen met een Nederlands echtpaar er in. Het ging niet hard (zo'n 40 km/h).
Nu reed degene die ons chauffeerde zélf regelmatig in Nederland, dus hij moest er heel hard om lachen, gaat ook netjes rechts rijden en zo passeren we elkaar op de Nederlandse manier.

Het stel heeft het volgens mij niet in de gaten gehad... hopelijk voor hun liep de volgende tegenligger ook goed af.
Ik moet bekennen dat ik in een suffe bui ook wel eens heb lopen kloten op een parkeerterrein hier in de UK. Rijd je toch eventjes rechts en je weet dat er iets niet klopt. 5 seconden later realiseer je je het en ga je weer links rijden. Overigens verder geen last of what so ever op de openbare weg.
Inderdaad. Een smal bruggetje in Wales waar maar 1 auto tegelijk over heen kon. De weg er naartoe was ook smal dus we reden in het midden. Op het moment dat ik de brug naderde kwam er een tegenligger, dus ik opzij gestuurd. En jawel, naar de Nederlandse kant. Hehe stonden we daar dus allebei verkeerd. Meewarig kijkende mensen die langs kwamen :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 05 dec 2008, 18:28

Of die ex-spookrijder in Wales, tijdens een zoektocht naar de Evo Triangle, zien keren en dat dan ook maar doen. Volle polle door de een flauwe bocht om weer een glimp van hem op te vangen en erachter komen dat hij op de linker weghelft rijdt. :shock: Op zo'n moment ben je wel even blij niet de Evo crew tegen te komen in een Gallardo. :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 05 dec 2008, 19:15

Hehe dat was ook een mooie actie idd :mrgreen:

steve smith

Bericht door steve smith » 30 apr 2009, 15:23

Draaide vannacht vanaf de A1 de A28 op bij knp Hoevelaken richting Zwolle. Uur of drie dus lekker rustig. Stoom door naar linkerbaan en begin 2 vrachtwagens te in te halen. Weg loopt wederom in een hele flauwe linkerbocht. Koplampen van tegenliggers aan de andere van de vangrail zijn wat hoger omdat het wegdek wat hoger daar ligt. Ongeveer ter hoogte van de trekas van de achterste vrachtwagen begin ik me af te vragen of dat ene lagere licht wat in beeld komt nu een mistlamp van iemand op de andere weghelft of iets anders. Tweede licht komt in beeld en het eerste licht is inmiddels zover naar rechts dat het onmogelijk op de andere weghelft kan rijden. Die laatste 3 meter vrachtwagen passeren en naar de rechterbaan zal ook met 507ps niet op tijd lukken, dus dan maar heel hard in de ankers en zover mogelijk naar rechts duiken. Trucker naast me begint een fractie later g.v.d. ook te remmen dus ik kan niet naar rechts. Trucker zwenkt misschien een meter naar rechts, dus die meter maar gebruikt in de angst dattie misschien terugzwenkt. Terwijl wij t.h.v. de achterwielen van de oplegger zijn komt er links al toeterend een Laguna/Mondeo-achtig whatever voor middenklasser links tussen ons en de vangrail door de andere kant op. Vieze vuile stomdronken kl**tzak!

is de linkerbaan toch breder dan ik dacht :shocking:

Onze restsnelheid was nog geen 50 km/h, dus maar meer de weg vervolgd stijf van de adrenaline dus met redelijk tempo erin. Is de derde auto die ik wil passeren zo'n witte Vectra met blauwe lichtbak op het dak en sportstriping van trimline. Probleem is alleen dat hij rustig 140 toert en wij, tja. Bij afslag Nijkerk die blauwpet+petinnetje maar aan de kant geseind (omgekeerde wereld maar het werkt wel) en gemeld dat er 2 km terug een spookrijder rijdt. "Ja die zijn wij ook tegen gekomen. Waar zag u hem?" [gedachte op dat moment: en zou je daar dan g*dverd*mme niet eens wat aan gaan doen]

Hoorde later van KLPD dat ze'm bij Maarn te pakken hadden. Dat is slechts 10km snelweg verderop :hammer: . Heb nog steeds een hele vieze smaak over die cruisende Vectra, net of ze heel erg hun best deden er niet te zijn, of ergens waren waar ze niet hoorden te zijn. Van waar zij die gek tegenkwamen ben je in een minuut gekeerd bij de afgesloten afrit en rij je in no-time naast die gek aan de goede kant van de vangrail. Snap het echt niet. Redelijk perplex verder gereden.

Style

Bericht door Style » 30 apr 2009, 17:45

Afbeelding

geen woorden voor...

Snipe

Bericht door Snipe » 30 apr 2009, 22:10

Heftig, Steve. En inderdaad merkwaardig dat de politie 'm tegenkomt en vrolijk doorkachelt.

Wel lol @ petinnetje trouwens.

ErikS

Bericht door ErikS » 01 mei 2009, 16:01

507ps
Wat had jij bij je? :shock: :love:

Tom V

Bericht door Tom V » 01 mei 2009, 16:39

M5 neem ik aan, anders had hij vast wel gewoon 500 pk getypt. :hmmm:

Individual

Bericht door Individual » 01 mei 2009, 16:39

Erik Stoffelsen schreef:
507ps
Wat had jij bij je? :shock: :love:
Een M5 lijkt me

EG

Bericht door EG » 01 mei 2009, 16:40

Ik gok op een E60 M5 V10, die heeft 507 ps toch.

Maar wel klote dat die gast zo lang kon doorrijden met spookrijden. Als je langzaam reed zou je hem wel tot stoppen kunnen dwingen denk ik maar je denkt uiteraard aan je eigen veiligheid dan.

Moet dat echt niet meemaken zeg, zou me echt de tering in schrikken :shocking:

Individual

Bericht door Individual » 01 mei 2009, 16:41

great minds think alike

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 01 mei 2009, 16:41

EG schreef:Ik gok op een E60 M5 V10, die heeft 507 ps toch.
En om het nog wat specifieker te maken :
Ik gok een E60 M5 Touring

ErikS

Bericht door ErikS » 01 mei 2009, 16:42

Eric H schreef:
EG schreef:Ik gok op een E60 M5 V10, die heeft 507 ps toch.
En om het nog wat specifieker te maken :
Ik gok een E60 M5 Touring
Haha, iedereen happen....

Alsof ik niet weet dat een M funf 507 PS heeft... :twisted:

Ik loop gewoon om foto's te zeuren..... 8) :mrgreen: :banaan:

steve smith

Bericht door steve smith » 02 mei 2009, 23:05

Was idd met de ubertouring. En achteraf is dat m.i. absoluut een redding geweest. Omdat het grotendeels m'n werk is andermans auto's te besturen heb je er dus altijd auto's tussen zitten waarin je je wel of niet prettig voelt, en in meer of mindere mate blindelings mee uit de voeten kunt. Nog los van de vraag in hoeverre klantenauto's "eigen" worden/voelen omdat je er toch net ff minder ver mee gaat en minder grenzen op zoekt dan met je eigen spullen. Los van dat het een briljant apparaat is, is het er nou net wel eentje die ik door en door ken, die tot een handschoen vergroeid is, simpelweg omdat me de ruimte gegeven is om 'm (en z'n voorganger) zo goed te LEREN kennen. T/m CPZ toe. Ben ik achteraf ineens nog veel dankbaarder voor.

Heel gek, maar zit de afgelopen dagen een stuk minder op m'n gemak in de (elke) auto, en ben ff uit m'n routine. Had niet gedacht dat een near-miss je zo van je apropos kan brengen.

En foto's ff liever niet. Heb een ontzettende hekel aan AG e.d.

steve smith

Bericht door steve smith » 03 mei 2009, 02:10

Voila. Nu snap ik waarom die hufter zo snel bij ons was. Onze 120 plus zijn 160 is head on 280km/h.

Copy/paste van politie.nl:

Persberichten Eemland zuid, 11.55 uur
Utrecht, 01-05-2009

Spookrijden met 160 km/u

AMERSFOORT/MAARN/DOORN – Een automobilist reed in de vroege ochtend van vrijdag 1 mei spookrijdend met 160 km/u en met een slok te veel op over de Rijksweg A28.

Rond 03.05 uur kreeg de politie de melding dat een automobilist vanuit de richting van Zwolle tegen de richting in over de Rijksweg A28 in de richting van Utrecht reed. Agenten namen positie in bij afrit 8 (Amersfoort) en zagen inderdaad een auto met hoge snelheid tegen de rijrichting in over de A28 rijden. De agenten gingen met zwaailicht en sirene achter de automobilist aan en zagen dat hij met een (geijkte) snelheid van 160 kilometer reed.

Na ongeveer 8 kilometer draaide de verdachte zijn auto bij afrit 5 (afslag Maarn/Doorn) en nam in de goede rijrichting de afslag. Op de Doornseweg werd de auto door de agenten aan de kant gedirigeerd. De automobilist, een 38-jarige man uit Nijkerk (Gld), bleek veel te veel te hebben gedronken en werd aangehouden. Bij de ademanalyse in het politiebureau blies hij 615 ug/l, terwijl 220 ug/l de wettelijke limiet is. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt voor het in gevaar brengen van het overige verkeer (spookrijden, hoge snelheid) en het rijden onder invloed van alcohol

Edit: Wel verontrustend om te zien dat onze Politiemacht nog te stom is om de correcte datum te hanteren. Dit gebeurde koninginnenacht, dus in de vroege ochtend van DONDERDAG 30 APRIL 2009. Mag hopen dat de vervolging beter geregeld wordt.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 03 mei 2009, 08:19

steve smith schreef:
En foto's ff liever niet. Heb een ontzettende hekel aan AG e.d.
Wat is AG?

Fernando

Bericht door Fernando » 03 mei 2009, 09:14

AutoGespot?

Snipe

Bericht door Snipe » 03 mei 2009, 10:18

steve smith schreef:De automobilist, een 38-jarige man
Autorijden op Koninginnedag moet maar verboden worden voor 38-jarigen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 mei 2009, 10:44

Scherp, snipe.

@Steve: Damned, ik zit het te lezen met de rillingen op mijn rug. Raar dat ze dan door rijden en geen actie onder nemen.

Guiliabc

Bericht door Guiliabc » 03 mei 2009, 18:13

Heel gek, maar zit de afgelopen dagen een stuk minder op m'n gemak in de (elke) auto, en ben ff uit m'n routine. Had niet gedacht dat een near-miss je zo van je apropos kan brengen.
Lijkt me nogal logisch, na het lezen van deze berichten krijg je van het lezen alleen al het benauwd, laat staan als je dit meemaakt.

proberen je ritme weer terug te vinden, bv wat leuke dingen gaan doen komende week :thumbup:

Plaats reactie