Draaide vannacht vanaf de A1 de A28 op bij knp Hoevelaken richting Zwolle. Uur of drie dus lekker rustig. Stoom door naar linkerbaan en begin 2 vrachtwagens te in te halen. Weg loopt wederom in een hele flauwe linkerbocht. Koplampen van tegenliggers aan de andere van de vangrail zijn wat hoger omdat het wegdek wat hoger daar ligt. Ongeveer ter hoogte van de trekas van de achterste vrachtwagen begin ik me af te vragen of dat ene lagere licht wat in beeld komt nu een mistlamp van iemand op de andere weghelft of iets anders. Tweede licht komt in beeld en het eerste licht is inmiddels zover naar rechts dat het onmogelijk op de andere weghelft kan rijden. Die laatste 3 meter vrachtwagen passeren en naar de rechterbaan zal ook met 507ps niet op tijd lukken, dus dan maar heel hard in de ankers en zover mogelijk naar rechts duiken. Trucker naast me begint een fractie later g.v.d. ook te remmen dus ik kan niet naar rechts. Trucker zwenkt misschien een meter naar rechts, dus die meter maar gebruikt in de angst dattie misschien terugzwenkt. Terwijl wij t.h.v. de achterwielen van de oplegger zijn komt er links al toeterend een Laguna/Mondeo-achtig whatever voor middenklasser links tussen ons en de vangrail door de andere kant op. Vieze vuile stomdronken kl**tzak!
is de linkerbaan toch breder dan ik dacht
Onze restsnelheid was nog geen 50 km/h, dus maar meer de weg vervolgd stijf van de adrenaline dus met redelijk tempo erin. Is de derde auto die ik wil passeren zo'n witte Vectra met blauwe lichtbak op het dak en sportstriping van trimline. Probleem is alleen dat hij rustig 140 toert en wij, tja. Bij afslag Nijkerk die blauwpet+petinnetje maar aan de kant geseind (omgekeerde wereld maar het werkt wel) en gemeld dat er 2 km terug een spookrijder rijdt. "Ja die zijn wij ook tegen gekomen. Waar zag u hem?" [gedachte op dat moment: en zou je daar dan g*dverd*mme niet eens wat aan gaan doen]
Hoorde later van KLPD dat ze'm bij Maarn te pakken hadden. Dat is slechts 10km snelweg verderop

. Heb nog steeds een hele vieze smaak over die cruisende Vectra, net of ze heel erg hun best deden er niet te zijn, of ergens waren waar ze niet hoorden te zijn. Van waar zij die gek tegenkwamen ben je in een minuut gekeerd bij de afgesloten afrit en rij je in no-time naast die gek aan de goede kant van de vangrail. Snap het echt niet. Redelijk perplex verder gereden.