Gereden Mini CooperS JCW GP
- Macboy
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
- RVV
k33z schreef:Besef je wel dat je een ban riskeert met die opmerking Hans......
Je kan het nog wijzigen voordat Rico het leest.....
hahaha.. Kees je weet ik heb Mini gehad en 130i.. de fun in de Mini was altijd werelds. De 130i is meer volwassen qua auto. Ook fun, maar op een ander niveau.
Nu ik weer op een kruispunt sta, van aanschaf van een andere auto.. 130i ca 33/34K (2006)Een Cooper S tussen de 17/19K (2004), bijna de helft dus.. dan is het voor mij echt fucking moeilijk om de meerwaarde qua fun betreffende de 130i goed te praten.
Hans weet wel hoe gaaf ik zo'n GP vind, ik heb echt serieus zijn ex GP vorig jaar staan te bewonderen op CPZ.. in het gehele concept denk ik ook dat een standaard GP MEER fun zal bieden dan een standaard 130i.
Na tweaks weet ik niet zo goed.
- markk
http://www.vimeo.com/1290966
Zie ook vooral het commentaar mbt die 130i met ///M onderstel dat er maar niet voorbij kwam
Met dank aan JW (die ook de bestuurder is in het filmpje).
Mark.
Zie ook vooral het commentaar mbt die 130i met ///M onderstel dat er maar niet voorbij kwam

Met dank aan JW (die ook de bestuurder is in het filmpje).
Mark.
- JW 120d
En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)markk schreef:http://www.vimeo.com/1290966
JW (die zich nog steeds moet voorstellen

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
Toen wij een tijdje onze Works hadden, moesten we een keer naar de dealer, en zagen we ook zo'n GP staan. Toen had ik zo iets, dat lijkt me nou geen fijne woon werk auto. Bij V. Poelgeest stond er eentje zonder dashbordkastje, zonder achteruitwisser, geen Airco. Dan kies ik toch liever voor een auto die 15 km minder hard kan en .1 seconde langer doet over de 100 

-
Niet standaard dacht ik.stefan740 schreef:Leuk filmpje, goed aan het rijden ook 8)
Zonder dashboardkastje was zelfs standaard op alle MINI's pre-facelift. En airco zit toch gewoon in een GP?
Gaaf filmpje, je hoort daar die compressor echt zuigen naar (als het goed is) lucht klinkt erg vet.
Laatst gewijzigd door Thomas H op 08 jul 2008, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
nee, heen airco. om gewicht te besparenstefan740 schreef: En airco zit toch gewoon in een GP?

- JW 120d
De mijne is helaas geen RS, maar een Carrera2. Wel met wat onderstelmodificaties, maar verder lekker standaardMark Nauta schreef:@ JW, rij jij niet een blauwe 964 RS ?? Volgens mij heb ik je eens een foto gestuurd, of niet??

Ik kan me geen foto herinneren, maar je hebt intussen een PB-tje met het kenteken 8)
Gr.,
JW (beter laat dan nooit)
- JW 120d
[quote="stefan740"Leuk filmpje, goed aan het rijden ook 8) [/quote]
Thx! Ingang Adenauer Forst was ik ietsje te laat met remmen, vandaar de wat wijde lijn daar
Mijn excuus is dat ik wat meer ballast in de vorm van een passagier bij me had in dit rondje dan in de twee voorgaande rondjes 8)
Gr.,
JW
Thx! Ingang Adenauer Forst was ik ietsje te laat met remmen, vandaar de wat wijde lijn daar

Is optioneel, maar zat wel op de GP waarin ik gereden. Best lekker als je hard aan het werk bent op de Ring :oEn airco zit toch gewoon in een GP?
Gr.,
JW
- Berthil
Mooi rondje in de GP. leuk om te zien. Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.JW 120d schreef:En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)
Ik had hem ook al in het Nurburgring topic geplaatst (en Hans kent hem ook al) maar ik heb ook nog een filmpje van mijn 20ste Ringronde ever in mijn Cooper S (vorige week maandag):
http://www.r53.nl/player.php?id=9
En op HD als je een snelle computer en verbinding hebt:
http://www.r53.nl/player_hd.php?id=9
Die Z4 op het eind is een M.
- JW 120d
Yup. Ik had iets meer verwacht op dat gebied. Ook na een vlotte Bergwerk ging het niet zo heel veel sneller dan in dit rondje (wat op zich weer leuk is, want het karretje komt wel erg snel weer op tempo).Berthil schreef:Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.
Afgezien daarvan: geweldige auto voor de Ring

De passagier (primair motorrijder) vond de Mini zo leuk dat 'ie nu op zoek is naar een goed exemplaar (geen GP, maar wellicht een Cooper S of zoiets) 8)

JW
- Sperdy
Ziet er cool uit Berthil!Berthil schreef:Mooi rondje in de GP. leuk om te zien. Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.JW 120d schreef:En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)
Ik had hem ook al in het Nurburgring topic geplaatst (en Hans kent hem ook al) maar ik heb ook nog een filmpje van mijn 20ste Ringronde ever in mijn Cooper S (vorige week maandag):
http://www.r53.nl/player.php?id=9
En op HD als je een snelle computer en verbinding hebt:
http://www.r53.nl/player_hd.php?id=9
Die Z4 op het eind is een M.
- Tristan
Re: Gereden Mini CooperS JCW GP
Mijn broertje heeft sinds 2 weken een Mini Cooper S JCW GP, nr. 0185. Origineel NL geleverd door Jan de Jong. Van het weekend van/naar Hoofddorp naar Harlingen gereden. Wat een gaaf karretje, vooral het gejank van de compressor. Behoorlijk snel, 200 km/u is zo gedaan vanuit stilstand. Ook de hoeveelheid koppel viel me erg op, kan prima schakellui rijden maar liefst wil je contant planken omdat het motortje zo ontzettend uitnodigt.
Positieve dingen die mij opvielen:
- geluid van compressor/uitlaat
- stuurgevoel, erg direct
- comfort op snelweg, viel niet tegen
- looks, ziet duidelijk dat het geen 'gewone' Works is
Minder positief:
- afrolgeluiden, bij ca. 150 km/u moet je de radio behoorlijk hard zetten om wat muziek te horen]
- wielspin/tractie, bij DSC uit is het vechten tegen wielspin, zowel bij wegtrekken als uitaccelereren uit de bocht
- trage CC, reageert heel traag.
Maar wat een heerlijk scheurijzer.
Positieve dingen die mij opvielen:
- geluid van compressor/uitlaat
- stuurgevoel, erg direct
- comfort op snelweg, viel niet tegen
- looks, ziet duidelijk dat het geen 'gewone' Works is
Minder positief:
- afrolgeluiden, bij ca. 150 km/u moet je de radio behoorlijk hard zetten om wat muziek te horen]
- wielspin/tractie, bij DSC uit is het vechten tegen wielspin, zowel bij wegtrekken als uitaccelereren uit de bocht
- trage CC, reageert heel traag.
Maar wat een heerlijk scheurijzer.