Gereden Mini CooperS JCW GP

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2008, 12:25

Zij reden zo'n ding met 225pk of zo.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 05 jul 2008, 12:59

allen schreef:Die van Dubbelsteyn is volgens mij al over de 3.000 km heen. Heel af en toe maakt dat ding een rondje.
Die is weer verkocht aan de vorige eigenaar.. ze willen hem allemaal weer terug! :lol: Hij heeft trouwens zijn 130i ervoor ingeruild, meer fun met de GP

k33z
Berichten: 2885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 05 jul 2008, 13:10

Besef je wel dat je een ban riskeert met die opmerking Hans......

Je kan het nog wijzigen voordat Rico het leest.....

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 05 jul 2008, 13:28

Pech! Blijft mijn standpunt.. :twisted:













(ga wel de 18e proefrijden in een witte 125i coupe performance parts)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2008, 14:15

k33z schreef:Besef je wel dat je een ban riskeert met die opmerking Hans......

Je kan het nog wijzigen voordat Rico het leest.....

hahaha.. Kees je weet ik heb Mini gehad en 130i.. de fun in de Mini was altijd werelds. De 130i is meer volwassen qua auto. Ook fun, maar op een ander niveau.

Nu ik weer op een kruispunt sta, van aanschaf van een andere auto.. 130i ca 33/34K (2006)Een Cooper S tussen de 17/19K (2004), bijna de helft dus.. dan is het voor mij echt fucking moeilijk om de meerwaarde qua fun betreffende de 130i goed te praten.

Hans weet wel hoe gaaf ik zo'n GP vind, ik heb echt serieus zijn ex GP vorig jaar staan te bewonderen op CPZ.. in het gehele concept denk ik ook dat een standaard GP MEER fun zal bieden dan een standaard 130i.

Na tweaks weet ik niet zo goed.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 07 jul 2008, 22:06

http://www.vimeo.com/1290966

Zie ook vooral het commentaar mbt die 130i met ///M onderstel dat er maar niet voorbij kwam :-)

Met dank aan JW (die ook de bestuurder is in het filmpje).


Mark.

Gebruikersavatar
JW 120d
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:05

Bericht door JW 120d » 08 jul 2008, 08:17

En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)

JW (die zich nog steeds moet voorstellen :oops: )

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 jul 2008, 10:32

Hehe.. mooi filmpje, ik riep het al eerder GP is sneller dan een 130i.. :wink:
Ook met een simpel stoplichtje sprintje hield ik een 130i achter me met de GP en nu dus ook op de ring.. RWD sucks!
:lol:



(gaat erbij zitten en pakt nog een bakkie koffie)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jul 2008, 11:56

Hans, helemaal mee eens. RDW Sucks. Al die administratieve rompslomp voor wat autootjes op de weg in ons kleine landje ... :lol:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 jul 2008, 12:25

Beter lezen Ferdinand.. R W D :wink: zoals in een 135i

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jul 2008, 12:28

Ja, lol, ik zag het. :lol: maar inderdaad RWD is gewoonweg waardeloos!

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Bericht door Thomas H » 08 jul 2008, 13:29

Toen wij een tijdje onze Works hadden, moesten we een keer naar de dealer, en zagen we ook zo'n GP staan. Toen had ik zo iets, dat lijkt me nou geen fijne woon werk auto. Bij V. Poelgeest stond er eentje zonder dashbordkastje, zonder achteruitwisser, geen Airco. Dan kies ik toch liever voor een auto die 15 km minder hard kan en .1 seconde langer doet over de 100 ;)

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Bericht door stefan740 » 08 jul 2008, 14:10

Leuk filmpje, goed aan het rijden ook 8)

Zonder dashboardkastje was zelfs standaard op alle MINI's pre-facelift. En airco zit toch gewoon in een GP?

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Bericht door Thomas H » 08 jul 2008, 15:07

stefan740 schreef:Leuk filmpje, goed aan het rijden ook 8)

Zonder dashboardkastje was zelfs standaard op alle MINI's pre-facelift. En airco zit toch gewoon in een GP?
Niet standaard dacht ik.

Gaaf filmpje, je hoort daar die compressor echt zuigen naar (als het goed is) lucht klinkt erg vet.
Laatst gewijzigd door Thomas H op 08 jul 2008, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jul 2008, 15:09

stefan740 schreef: En airco zit toch gewoon in een GP?
nee, heen airco. om gewicht te besparen :lol: Een GP is ook tweezitter. Neem anders een Works, er staat er nog een bij Maaral. Stampvol met assecoires, dikker kan niet. Tuning Dahler/Works. 202,1 gemeten voorwielpk (dyno Fredriks Goes). Superbak, echt waar.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 08 jul 2008, 15:34

Airco, is wel standaard.. bij de Nederlandse GP's

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 08 jul 2008, 15:40

hans, zit je thuis? Ik kan nu wel even langskomen me dat 135i schip van me?

Gebruikersavatar
JW 120d
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:05

Bericht door JW 120d » 21 jul 2008, 10:38

Mark Nauta schreef:@ JW, rij jij niet een blauwe 964 RS ?? Volgens mij heb ik je eens een foto gestuurd, of niet??
De mijne is helaas geen RS, maar een Carrera2. Wel met wat onderstelmodificaties, maar verder lekker standaard :)

Ik kan me geen foto herinneren, maar je hebt intussen een PB-tje met het kenteken 8)

Gr.,
JW (beter laat dan nooit)

Gebruikersavatar
JW 120d
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:05

Bericht door JW 120d » 21 jul 2008, 10:45

[quote="stefan740"Leuk filmpje, goed aan het rijden ook 8) [/quote]
Thx! Ingang Adenauer Forst was ik ietsje te laat met remmen, vandaar de wat wijde lijn daar :? Mijn excuus is dat ik wat meer ballast in de vorm van een passagier bij me had in dit rondje dan in de twee voorgaande rondjes 8)
En airco zit toch gewoon in een GP?
Is optioneel, maar zat wel op de GP waarin ik gereden. Best lekker als je hard aan het werk bent op de Ring :o

Gr.,
JW

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Bericht door Berthil » 21 jul 2008, 12:24

JW 120d schreef:En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)
Mooi rondje in de GP. leuk om te zien. Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.

Ik had hem ook al in het Nurburgring topic geplaatst (en Hans kent hem ook al) maar ik heb ook nog een filmpje van mijn 20ste Ringronde ever in mijn Cooper S (vorige week maandag):

http://www.r53.nl/player.php?id=9

En op HD als je een snelle computer en verbinding hebt:
http://www.r53.nl/player_hd.php?id=9

Die Z4 op het eind is een M.

Gebruikersavatar
JW 120d
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:05

Bericht door JW 120d » 21 jul 2008, 12:53

Berthil schreef:Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.
Yup. Ik had iets meer verwacht op dat gebied. Ook na een vlotte Bergwerk ging het niet zo heel veel sneller dan in dit rondje (wat op zich weer leuk is, want het karretje komt wel erg snel weer op tempo).
Afgezien daarvan: geweldige auto voor de Ring :)

De passagier (primair motorrijder) vond de Mini zo leuk dat 'ie nu op zoek is naar een goed exemplaar (geen GP, maar wellicht een Cooper S of zoiets) 8) :P

JW

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 jul 2008, 09:43

Berthil schreef:
JW 120d schreef:En met datalog. Iets mindere kwaliteit beeld, maar je kunt niet alles hebben 8)
Mooi rondje in de GP. leuk om te zien. Ook goed te zien dat de GP wat vermogen tekort komt om over Kesselchen lekker omhoog te komen al had je daar door verkeer een lage beginsnelheid.

Ik had hem ook al in het Nurburgring topic geplaatst (en Hans kent hem ook al) maar ik heb ook nog een filmpje van mijn 20ste Ringronde ever in mijn Cooper S (vorige week maandag):

http://www.r53.nl/player.php?id=9

En op HD als je een snelle computer en verbinding hebt:
http://www.r53.nl/player_hd.php?id=9

Die Z4 op het eind is een M.
Ziet er cool uit Berthil!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 jul 2008, 17:25

Macboy schreef:Grappig. Van de week bij Andre en Hielke geweest en die vonden de Mini met JW pakket helemaal niks.
Is een totaal andere auto Macboy. Is de MKII waar Andre en Hielke het over hadden.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 jul 2008, 17:26

En daar ben ik het helemaal met hun eens :!:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Gereden Mini CooperS JCW GP

Bericht door Tristan » 14 dec 2009, 10:04

Mijn broertje heeft sinds 2 weken een Mini Cooper S JCW GP, nr. 0185. Origineel NL geleverd door Jan de Jong. Van het weekend van/naar Hoofddorp naar Harlingen gereden. Wat een gaaf karretje, vooral het gejank van de compressor. Behoorlijk snel, 200 km/u is zo gedaan vanuit stilstand. Ook de hoeveelheid koppel viel me erg op, kan prima schakellui rijden maar liefst wil je contant planken omdat het motortje zo ontzettend uitnodigt.

Positieve dingen die mij opvielen:

- geluid van compressor/uitlaat
- stuurgevoel, erg direct
- comfort op snelweg, viel niet tegen
- looks, ziet duidelijk dat het geen 'gewone' Works is

Minder positief:

- afrolgeluiden, bij ca. 150 km/u moet je de radio behoorlijk hard zetten om wat muziek te horen]
- wielspin/tractie, bij DSC uit is het vechten tegen wielspin, zowel bij wegtrekken als uitaccelereren uit de bocht
- trage CC, reageert heel traag.

Maar wat een heerlijk scheurijzer. :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, Thomas H en 1 gast